- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
Hirdetés
-
Xbox Game Pass [2024] - A májusi lista
gp Az elkövetkező időszakban többek között megkapjuk a Kona II Brume című játékot.
-
Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
ph A cég megoldása centralizált vezérelhetőséggel, masszív radiátorral és robusztus ventilátorokkal igyekszik vásárlásra csábítani.
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
Új hozzászólás Aktív témák
-
Alogonomus
őstag
Magánterületen már régóta üzemelnek teljesen önvezető járművek, a technológia nagyjából rendelkezésre áll, sőt néhány helyszínen már közterületen is üzemelnek önvezető taxik.
A fő gond a többi közlekedő kapcsán megjelenő emberi faktor, amivel az élő sofőr emberi agya meg tud birkózni, míg egy számítógép nem, mert alapvetően másként működik.
A közúti önvezetés legnagyobb akadálya pedig a jogi felelősség kérdése, és az nagyon nehezen átléphető probléma, mert akár az autógyártó, akár a szoftverfejlesztő, akár más lesz jogilag felelős a balesetekért, annak egy komoly európai ország költségvetésével arányos felelősségbiztosítással kellene rendelkeznie, hogy a mégis előforduló balesetek esetén pénzügyileg globálisan garantáltan helyt tudjon állni. -
Alogonomus
őstag
Az önvezetés nagyjából már közöttünk van, a Waymo taxik teljesen sofőr nélkül közlekednek egy viszonylag nagy területen belül, vagyis a 4-es szintet már elérték. Az 5-ös szint pedig valójában egy utolérhetetlen utópia, amit örökké üldözhetünk, de teljesen nem lehet elérni, mert a folyamatosan változó világban mindig lesz olyan eset, amit még éppen nem tudna megoldani a kocsi "agya" magától, így nem teljesítheti az 5-ös szint kritériumát.
A Waymo módszerétől a továbblépés már szándék és adattárolási kapacitás kérdése. Persze egy szinten felül az adatbázis naprakészen tartása nagyobb feladat lenne, mint egy újabb terület feltérképezése. -
Alogonomus
őstag
A repülőkkel robotpilóta üzemmódban szinte soha sem történik sérüléssel járó baleset, mert extrém módon túl van biztosítva az az üzemmód. Amikor nem tud robotpilóta üzemmódban haladni, akkor pedig ugyanúgy visszapasszolja az irányítást, mint egy mai átlagos autó önvezető rendszere.
Egy autó viszont az "élete" során átlagosan valószínűleg többször is belekerül valamilyen koccanásos szituációba, bár szerencsére a legtöbb eset csak parkolói koccanás történik kis sebességgel.
A repülőknél alkalmazott kiterjedt vizsgálatokra legfeljebb egy hosszabb ideje észlelhető balesethullám esetén lenne kapacitás, de nem minden egyes balesetnél. -
Alogonomus
őstag
válasz Tigerclaw #13 üzenetére
Igen, az egymással kommunikáló autók lehetnek a megoldás, és azzal nagyjából a balesetmentes közlekedés is megvalósulna, de az átállás évtizede(i) alatt valakinek állnia kellene az emberi sofőr és önvezető rendszer közötti balesetek számláját. Jelenleg ez úgy működik, hogy az önvezető rendszert a saját kockázatára kapcsolja be az autótulajdonos, és az önvezető rendszer "hibájából" származó balesetért is elsődlegesen a sofőr felel, és esetleg utólag az autógyártón behajthatja a büntetés összegét.