- TCL LCD és LED TV-k
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Bootolás USB pendrive-ról
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- NVIDIA® driverek topikja
- Fél tucat Core Ultra CPU jöhet az asztali piacra
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Samsung Galaxy Tab S 10.5 - magas képesítés
- HYTE THICC Q60: a legvaskosabb vízhűtés
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
Hirdetés
-
Marvel Rivals - Középpontban Hela
gp Folytatódik a karakterbemutatók sorozata, a legújabb részben a Halál Istennője kerül a középpontba.
-
Megjelent az EasySMX okostelefonok mellé szánt, multiplatformos kontrollere
ph Az 5,9, 6,4, illetőleg 6,8 hüvelykes készülékeket is fogadó "gamepadból" a Bluetooth lapka sem hiányzik.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
Új hozzászólás Aktív témák
-
E.Kaufmann
addikt
Na ez egy jó hír, kár hogy az Nvidia MI alapú cuccai nem ilyen rugalmasok.
Le az elipszilonos jével, éljen a "j" !!!
-
VIC20
őstag
,,...annak ellenére, hogy nem mai darabról van szó"
Köszönöm, hogy helyesen használtad a kifejezést!
-
flashpointer
őstag
"..ezek jelenthetik a különbségek a játszhatatlan és a játszható sebesség között"
Mivel az elvezheto szintet egyik sem eri el nem hiszem hogy a vegeredmeny kulonbozo lenne, jatszani pedig mindenki kikapcsolodaskent szokott , homalyos foltokat nezni nem nagy rekreacio, inkabb ellenkezoleg, mintha -3 as dipotriaval neznem szemuveg nelkul...
DLSS igy ugyanez, mutatoban keszult allokepeken nem annyira latszik de mozgas kozben jellegzetes helyszineken pl reten lobogo fuvek kozott egybol kilog a lolab ha nem nativ.[ Szerkesztve ]
-
Dilikutya
félisten
válasz flashpointer #3 üzenetére
Mindenki csodát vár, holott jól tudjuk, hogy a legjobb a natív felbontás a maximális beállításokkal. Minden felskálázás és egyéb csalás kisebb-nagyobb kompromisszumokkal jár. Az olyan dolgok, mint haj, fű, pláne ilyenek.
Nem vagyok perverz, csak haladok a korral. (Még mindig: Rock&roll feeling baby, rock&roll feeling.....)
-
Pingüino
senior tag
válasz E.Kaufmann #1 üzenetére
És nem is lesznek.
-
#16939776
törölt tag
válasz flashpointer #3 üzenetére
Képzeld magad annak a helyébe, aki még nem látta a saját monitorján natív felbontással futni játékot, nincs összehasonlítási alapja.
Ezek az artifact-ek is csak ezután válnak zavaróvá, hogy hozzá szoktál a normális minőségű artifact-mentes mozgó képhez.Amúgy ha már felhoztad a füvet, én közel a minimumra szoktam venni, mert egyrészt jobban látok tőle, nem takar ki, nem zavar be a mozgása a perifériás látásomba és még a játék is megtáltosodik a részleges hiányától. Még úgy, hogy adott hozzá hardver és szeretjük a minőséget, attól még nem lesznek azonosak a preferenciáink, képzeld el a másik végletet .
Szóval attól hogy sz@rból csinál sz@rt, még a célját eléri, az még lehet jó az eredmény, ennek a szintnek megfelelő környezetben használva és ahhoz vonatkoztatva.
[ Szerkesztve ]
-
paprobert
senior tag
"Mindenki csodát vár, holott jól tudjuk, hogy a legjobb a natív felbontás a maximális beállításokkal. Minden felskálázás és egyéb csalás kisebb-nagyobb kompromisszumokkal jár."
Ez nincs így. A DLSS néhány esetben tud "jobb mint natív" minőséget hozni a kép-rekonstrukciós fázisban.
Logikus amit mondasz, hogy 1440p-ből soha nem lesz 4K, mert mindig van egy kis pontatlanság, veszteség, guesswork. Amikor viszont a tréning 16K-ban készül, néha betalál az algoritmus 4K fölé is.
Ahogy fejlődik a DLSS, egyre többször fog tudni megjelenni az eredeti tréning felbontás(16K) minősége.
[ Szerkesztve ]
640 KB mindenre elég. - Steve Jobs
-
E.Kaufmann
addikt
-
addikt
Pontosan, amit összehasonlító videókban láttam, azokban a legújabb DLSS eljárás képe jobban tetszik, mint mondjuk a natív + TAA, mert a DLSS képes olyan részleteket kihozni, amit mondjuk egy TAA hajlamos eltüntetni.
#4 Dilikutya
Egyébként meg nem hiába alkalmaznak különböző felskálázási technikákat 1 évtizede konzolokon, s amilyen mértékben megdrágultak a PC hardverek, ezeket bevezetni PC-n már éppen ideje volt.Nexus 5x > Pixel 4a 5G \\ AMD Ryzen 5800X3D - Gainward RTX 3070 Phoenix \\ Asus Zenbook 14 Oled UM3402YA \\ Playstation 5 \\ DJI Mavic Mini \\ Nintendo Switch Neon v2 \\ Steelseries Arctis Nova 7 \\ Steam/Origin/Epic Games Store/GoG/Ubi Connect: Hopkins955
-
Darmol
senior tag
Bezony. HU csinált elég jó elemzést a DLSS ről a CP2077 alapján. Tipikusan messzi feliratok élesebbek mint a natív 4K-n. Szóval nem rossz a felskálázás, persze még rengeteget kell fejlődnie. Fidelity FX SR is mutatja, hogy nagy durranás ez.
Lehet vitatkozni, hogy nV mert jobb, vagy AMD mert jobb, de maga az alap elképzelés nem vitatható.
SR úgy is felfogható, mint egyfajta AMD válasz a VGA hiányra, csak ez valóban működik.Aki azt mondja "nem tudom elhinni az igazságot" az naiv. Aki azt mondja "nem akarom tudni az igazságot" az ostoba. Aki azt mondja "az igazság tilos" az gonosz. Aki azt mondja "én határozom meg az igazságot" az beteg.
-
Dilikutya
félisten
Tudom, mire jó a felskálázás, konzolon eddig is kellett. Meg PC-n is jó ötletnek tartom, kár hogy egyelőre kevés játékot érint.
De ettől még igaz az, hogy ez egy kompromisszum.
És ha én 4K-n játszok egy 4K monitoron, az 1080p-ben számolt kép nem lesz olyan, mindig lehet találni olyan részletet, ahol látni lehet a minőségromlást. Ezzel tisztában kell lenni, nincs ezzel gond.
Az ultra quality beállítások az eddig közölt képeken egész jók, azokon nem is nagyon látszik semmi. Performance-nál már mérlegelni lehet, az látványos romlás, igaz, fps-ben is jóval több.Nem vagyok perverz, csak haladok a korral. (Még mindig: Rock&roll feeling baby, rock&roll feeling.....)
-
addikt
válasz Dilikutya #11 üzenetére
Igen, a Hardware Unboxed is igazából az Ultra Quality és esetleg a Quality ajánlotta még, szerintem az a kettő az elfogadható igazából.
Egyszerűen nincs mese, ilyen áraknál én szerintem sokan kénytelenek leszünk kompromisszumot kötni, mert én például másképp nem leszek hajlandó és képes anyagilag bírni a tempót.
Nexus 5x > Pixel 4a 5G \\ AMD Ryzen 5800X3D - Gainward RTX 3070 Phoenix \\ Asus Zenbook 14 Oled UM3402YA \\ Playstation 5 \\ DJI Mavic Mini \\ Nintendo Switch Neon v2 \\ Steelseries Arctis Nova 7 \\ Steam/Origin/Epic Games Store/GoG/Ubi Connect: Hopkins955
-
sb
veterán
válasz Dilikutya #11 üzenetére
Ez a hozzáállás, hogy "ez egy kompromisszum" hülyeség.
Minden az ha innen nézzük. Ha a másik oldalról, akkor meg optimalizálás és ez az igazi fejlődés, nem amikor brute force-ban megoldanak valamit.Amit te írsz az egy elvi kérdés aminek semmi jelentősége. Vagy ha igen akkor gondolom nem használsz mp3-at, mert az is kompromisszum. A jpeg szintén, csak, hogy a legegyszerűbbeket említsem.
A kijelződ is az mert szinte biztos nem natív 10 bites és a színtere se teljes, a valóságban több színt látsz. Frissítése mennyi? Válaszidő? A valóságban nincs pixel response time...
Autódban a motor turbós? Mert az kompromisszum. Szívóból 16000rpm-en ami kijön az a "natív".
De az egész autó kompromisszum, egy ház is. Mind készülhetne 3x jobb anyagokból is, de a mai szint pont elég - legalábbis másnak.A mérnöki munka maga a kompromisszumról szól. Adott feladatnak és elvárásoknak kell megfelelő megoldást tervezni.
De hogy visszakanyarodjunk, maga a raszterizálás is egy kompromisszum. Egy csomó trükk, hogy valami térhatású, félig élethű kép megszülessen.
Fordítsd meg az FSR-t: most kapsz 4K-n 40fps-t mondjuk. Ha nincs szükséged plusz fps-re és gyengébb képminőségre akkor skálázd fel 40fps-sel a 4K rendert 6K-ra. Akkor nem a negatív hatását látod képminőségben (ha már a gyorsulást nem látod pozitívnak), hanem csak extra hozzáadott értéke lesz.
Ilyesmi miatt van az is amit fentebb írtak, hogy DLSS-nél néha jobb az eredmény mint natívban. Ha tud egy motor natív felett renderelni akkor az is nyilván jobb lesz. Akkor már a natív 4K is kompromisszum mert renderelhetne 8K-ban is belül...
De a klasszikus AA is túlmintavételezés. Natívon felül. -
ShiTmano
aktív tag
"Őskövületnek számító Intel IGP-n is fut a FidelityFX Super Resolution"
És a Win 11 fut rajta? Ezentúl nem az lesz a kérdés, hogy, hogy fut egy hardveren a Crysis, hanem, hogy a Win 11-et kihajcsa-e... Mer' köll neki Dx 12, UEFI, Secure boot és TPM 2.0. Oprendszer csere esetén, lehet az irodai gépeket cserélni...
[ Szerkesztve ]
"Ilyen dolog ez, folyamatos növekedés, egy állandó méretű bolygón :D Rip rendszer..." by Crim
-
arabus
addikt
Úgy látom itt mindenki 4k-n játszik.
Hogy legyen valami véleményem fhd-n a performance már egy használhatatlan trágya.
Jó az fps de ugyanúgy néz ki mintha nativ alacsony felbontást használni,vagy megkockáztatom még úgysem.Xeon Platinum 8490H,8468H,Ryzen 7500F,Gigabyte B650M K,Xeon Phi,i9 7960X,i9 7920X,Xeon w2135,Gskill royal 4400,Gskill Trident Z,Pico 4,Red Devil 7900XTX,Asrock W790 WS,Fury Pro RDIMM 6000,Z590,Intel Cryo,Intel 11900F,Ryzen 5600,Radeon 7600,Radeon 6800...
-
Z10N
veterán
"egy GeForce GT 710-es VGA, amely a GPU-hiánnyal küzdő piacon manapság 15-17 ezer forint környékén vihető haza"
Az msi akkor miert adja a gt730-t 12k-ert?# sshnuke 10.2.2.2 -rootpw="Z10N0101"
-
.mf
veterán
Érdekes, de van hasonló megoldás, ami nem csak egy-egy játékban, hanem magában a driverben van vagy egy külön program? Pl. egy Ryzen APU IGP-je még nem elég folyamatos 1080p felbontáson egy régebbi játékban (amiben nincs ez benne), de eggyel lejjebb véve a felbontást már játszható, csak recés - ha ez a felskálázás menne játéktól függetlenül is, sokkal hasznosabb lenne.
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
tasiadam
veterán
Akkor ez most mindenen is fut?
Amugy tehetnek nativva, hogy minden jatek legalabb win10bol vagy drivereseg tudja ezt. Aztan a kis gt730 is penne epeg eros egy kis esporthoz
Gyermektelen, nem házas, másodrangú állampolgár
-
arabus
addikt
A tesztek fizetett tesztek szóval olyan teszt nincs ahol a nativ kis felbontást tesztelték a nagyfelbontású fsr-el szemben.
Ez kis kártyákhoz nem jó.(gyanitom nagyoknál is ez a helyzet).
4k fsr performance 32 fps.
1080p nativ 52 fps igy kb egyezik a kép minősége.
1080p fsr performance 81 fps de ez már ugy néz ki hogy nem játszható.Xeon Platinum 8490H,8468H,Ryzen 7500F,Gigabyte B650M K,Xeon Phi,i9 7960X,i9 7920X,Xeon w2135,Gskill royal 4400,Gskill Trident Z,Pico 4,Red Devil 7900XTX,Asrock W790 WS,Fury Pro RDIMM 6000,Z590,Intel Cryo,Intel 11900F,Ryzen 5600,Radeon 7600,Radeon 6800...
-
arabus
addikt
Ez egy vacak szoftveres megoldás.
Lehet amugy az amd régóta használta is hogy gyorsuljanak a kártyái.
Aztán ki hasonlitgat képeket hogy mi hogy néz ki kb.senki.Xeon Platinum 8490H,8468H,Ryzen 7500F,Gigabyte B650M K,Xeon Phi,i9 7960X,i9 7920X,Xeon w2135,Gskill royal 4400,Gskill Trident Z,Pico 4,Red Devil 7900XTX,Asrock W790 WS,Fury Pro RDIMM 6000,Z590,Intel Cryo,Intel 11900F,Ryzen 5600,Radeon 7600,Radeon 6800...
-
arabus
addikt
De nem érted ha bekapcsolod ugy néz ki mint 1024x768-ban csak kevesebb fps-t kapsz?
Egyedül akkor van használható minősége ha 4k-n kapcsolod be.
De úgy jóval kevesebb fps-t kapsz mint nativ 1080p-n.Xeon Platinum 8490H,8468H,Ryzen 7500F,Gigabyte B650M K,Xeon Phi,i9 7960X,i9 7920X,Xeon w2135,Gskill royal 4400,Gskill Trident Z,Pico 4,Red Devil 7900XTX,Asrock W790 WS,Fury Pro RDIMM 6000,Z590,Intel Cryo,Intel 11900F,Ryzen 5600,Radeon 7600,Radeon 6800...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem mindenen. Szükség van hozzá egy legalább shader modell 5.0 támogató GPU-ra. Tehát elvben a 2008 óta megjelent GPU-kon fut. Driverből is csak olyan kell hozzá, ami támogat shader modell 5.0-t. Ha a programba be van építve, akkor be lehet kapcsolni a kódot.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Yodafon
senior tag
Ivy Bridge.... ehhh :'D
Mutatok en nektek oskovuletet a jo kis Intel X3100-ammalI'm gangsta!
-
Dilikutya
félisten
Amit te mondasz, az is hülyeség.
Mert én arról beszélek, hogy ha eddig játszottam tökmindegy 4K/1080p-ben valamekkora sebességgel, és most plusz sebességért vállalom, hogy az a képminőség rovására megy. De eddig is volt 4K/1080p.
De személygépkocsival korábban se volt 16000rpm.Igen, az mp3 is kompromisszum a CD audio-hoz képest, a masterhez képest meg pláne. Mondjuk 15 év hangfal előtti koncertrejárás után annyira már nem számít kompromisszumnak, a 320 kbites mp3 közel CD minőség, ha nem figyelek oda. Ha odafigyelek, akkor se mindig tudnám megmondani, mi a különbség, max érzem, hogy a CD/Flac máshogy szól.
Jpeg is kompromisszum, így van. De a világ sosem állt készen az éppen használt képmennyiség tárolására nyers, tömörítetlen fájlokban.Nem vagyok perverz, csak haladok a korral. (Még mindig: Rock&roll feeling baby, rock&roll feeling.....)
-
kreestuff
csendes tag
Sokan savazzák az sfr-t, de szerintem ez az utóbbi 10-15 év legnagyobb durranása.
Szerintem inkább azt kellene megvizsgálni, hogy mondjuk 1080p helyett lehet 1440p-t használni ugyan olyan fps mellett. Vagy 1440p helyett 2160p-t.
Vajon így milyen lenne a minőség a natívhoz képest? Mozgás közben nem láttam, de feltételezem, hogy legtöbbször jobb lesz a végeredmény, mint natív módban. Natívban éles a kép, de ott vannak a sortörések az éleknél...Quake 3 forever!
-
addikt
válasz kreestuff #28 üzenetére
Én azt érzem egyébként, hogy az AMD megint késésben van ezzel a FidelityFX Superresolutionnal. Pár éve még nagyot szólt volna, de utóbbi napokban pl. belenéztem újra a Digital Foundry podcastbe és arra jutottam én is, hogy ha van már nekünk temporal upscaling meg DLSS Nvidia oldalon, akkor ez mire jó. Igazából a temporal upscaling szerintem jobb érdeményre képes az összehasonlító videók alapján és ahhoz még Nvidia hardver sem kell.
Azért valahogy úgy érzem sajnos, hogy nagyobb a füstje az FSR-nak mint a lángja, pedig ha valaki, én nagyon fel voltam rá hypeolva.
[ Szerkesztve ]
Nexus 5x > Pixel 4a 5G \\ AMD Ryzen 5800X3D - Gainward RTX 3070 Phoenix \\ Asus Zenbook 14 Oled UM3402YA \\ Playstation 5 \\ DJI Mavic Mini \\ Nintendo Switch Neon v2 \\ Steelseries Arctis Nova 7 \\ Steam/Origin/Epic Games Store/GoG/Ubi Connect: Hopkins955
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Hopkins95 #30 üzenetére
Az a baj, hogy a Digital Foundry-t nézed, ahol Alex Battaglia jól elbaszták a tesztet, mert nem vette észre el, hogy a temporal upscaling az UE4-ben kikapcsolja a depth of fieldet, és azt a különbséget nézte. Ezt egy csomóan jelezték nekik, de mivel az AMD megölte a kutyáját, így ezzel nem törődik. Nem véletlenül van a DF-nek azon a videóján szokatlanul sok downvote. Egyszerűen nem hajlandók beszámolni arról, hogy bakiztak egy kurva nagyot.
Az Unreal Engine 4-gyel kapcsolatban külön írtam egy hírt, hogy az Epic-féle Temporal Anti-Aliasing Upsample és az NVIDIA-féle DLSS 2 nem működik csak úgy abban a motorban. Egy csomót kell dolgozni rajta, hogy az egyes alap effektek ne kapcsoljanak ki. Ezért építik be az UE4-es címek inkább az FSR-t, mert az tényleg olyan jellegű, hogy bekapcsolják és működik, nem kell átírni egy rakás, temporális felskálázással egyáltalán nem kompatibilis shadert hozzá. [link]
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
"Ezt egy csomóan jelezték nekik, de mivel az AMD megölte a kutyáját, így ezzel nem törődik."
Ezt sajnos nem tudom értelmezni. Elmesélnéd légyszi a háttérsztorit?
Amúgy megint alaptalanul és bizonyíték nélkül ócsárolsz valakit, így nem csoda, hogy megint nincs igazad, mert:"UPDATE 24/6/21: There's been some confusion around the Kingshunt comparisons in the first screenshot gallery below, specifically the image comparing default upscaling to FSR and TAAU. The aim of this gallery is to show that temporal upscalers can resolve detail that FSR misses, but the comparison doesn't take into account that post-process effects like depth of field adjust according to resolution, adding further artefacts. To address this, we've added a Godfall gallery beneath, which strips out post-process effects and injects UE4's TAAU technology and shows the detail differences without additional artefacts."
"Nem véletlenül van a DF-nek azon a videóján szokatlanul sok downvote."
Jelenlegi stat: 7600/763 -> ~ 87,2% pozitív, ez nekem nem tűnik rossznak és szokatlannak sem."Egyszerűen nem hajlandók beszámolni az igazságról."
Az idei év egyik legnagyobb bullshitjét olvastuk, köszönjük.Értem én, hogy számodra most az DF a nagy ellenség amiért nem dicsőítik az AMD-t úgy, ahogy te szeretnéd, de mielőtt elkezdesz ócsárolni valakit, nem ártana minimum utánajárni és bizonyítékokkal alátámasztani a vádakat, mert ez így tőled ebben a formában csak trollkodás volt.
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz huskydog17 #32 üzenetére
Jaj, az egy netes poén. Valaki megkérdezte a Twitteren, hogy Alex Battaglia miért gyűlöli ennyire az AMD-t, és erre valaki poénból beírta, hogy az AMD megölte a kutyáját.
És ezt nem-e kellene jelezni a videóban is? Erre vannak lehetőségek a Youtube-on. Eleve pont az a probléma, hogy semmit sem ér a temporális felskálázás, ha nem kompatibilis a motor egyes effektjeivel. És ezért nem használja senki ezt a technológiát, hiába van ott a motorban. Egyszerűen a pipeline több shaderével nem működik. Hasonló probléma van a DLSS 2-vel is az UE4-ben. Pont ugyanoda integrálható be az eljárás, és pont ugyanúgy nem működik több post-process effekttel az UE4-ben. Ezeket előbb ki kell cserélni temporális felskálázást támogató eljárásokra. Pont ezért építette be most pár UE4-es cím az FSR-t, mert annál ilyenre nincs szükség, azt csak be kell kapcsolni, és megy.
Ha megnézed a többi videójukat, ez eléggé rossz arány.
Hopkins95-höz nem jutott el az infó, mert egyszerűen nincs ott a Youtube videóban. Ez probléma, ha tetszik, ha nem. Utólag lehet azt a videót feliratozni, hogy itt ezt a részt kurvára benéztük, és hagyjátok figyelmen kívül, amit mondunk benne. Ennyire egyszerű lenne.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
addikt
Én is olvastam a kommentekben a videó alatt, hogy írták páran hogy a depth of field nem volt bekapcsolva a temporal upscales képnél, de nem tulajdonítok ennek jelentőséget, mert én mondjuk nem vettem észre a videóban és nem hiszem, hogy annyira befolyásolja a végképet.
De most megnéztem az összehasonlítást ahol ki van kapcsolva minden post process effekt és az sem menti meg nálam az FSR-t, ugyanolyan elmosott marad a kép még egy TAA upscalelt képhez képest is: FSR Performance Mode compared to forced TAAU scaling and default scaling without depth of field
Én elhiszem hogy nehezebb implementálni a TAA upsamplinget meg elhiszem azt is, hogy nem működik a post process effektekkel együtt, de mivel én utóbbiakat alapméretezetten offolom, így a én még ezzel egyőtt is a TAA upsamplingre tenném a voksom, mert az ad jobb képminőséget.
Én AMD-s kártyát terveztem majd következőnek venni ha elérhető lesz értelmes áron, de jelenleg kb. zéró indokot látok arra, hogy miért ne Nvidiát vegyek. Sajnálom, még mindig várom, hogy lenyűgözzön az AMD szoftveres fronton, de az FSR nem fogja megváltani a világot.
[ Szerkesztve ]
Nexus 5x > Pixel 4a 5G \\ AMD Ryzen 5800X3D - Gainward RTX 3070 Phoenix \\ Asus Zenbook 14 Oled UM3402YA \\ Playstation 5 \\ DJI Mavic Mini \\ Nintendo Switch Neon v2 \\ Steelseries Arctis Nova 7 \\ Steam/Origin/Epic Games Store/GoG/Ubi Connect: Hopkins955
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Hopkins95 #34 üzenetére
Nem pont az a baj, hogy nem volt bekapcsolva, hanem az, hogy van az UE4-nek egy pipeline-ja, amit az Epic írt. A legtöbb játék ezt használja, és ezen a pipeline-on nem egy részben post process effekt nem támogatja a temporális felskálázást, mert ezt az eljárást később tették bele. És ugyanez a baja az UE4-ben a DLSS 2-nek is, ami kijött pluginként, de a pipeline-on belül a TAAU helyére kerül, és pont ugyanazokkal az effektekkel nem kompatibilis. Ezt úgy szűri ki a motor, hogy amint bekapcsolod a TAAU-t, vagy a DLSS 2-t, azonnal kikapcsolja a nem kompatibilisként megjelölt effekteket. Ezzel tisztában van az Epic, mert az Unreal Engine 5-ben ezt módosítják, de az UE4-hez olyan rohadt bonyolult átírni a meglévő effekteket, hogy inkább a vagy-vagy rendszert választják. Vagy az effektek mennek, vagy a felskálázás, de a kettő együtt csak az UE5-ben tud majd menni, mert ott eleve úgy írták meg az effekteket, hogy a temporális felskálázási technikákkal kompatibilisek legyenek.
Hogy mennyit befolyásolja a képminőséget azt megmutatom neked:
Itt van két kép:
1:Az egyik az FSR UQ, míg a másik TAAU. A számolt felbontás ugyanaz (~2650x1110), és a megjelenített is (3440x1440). Viszont mindkét képen ki vannak kapcsolva a TAAU-val nem kompatibilis effektek. Mond meg melyik az FSR és melyik a TAAU. A tipped után berakom az eredetiket, amiken fel van fedve a felskálázási technológia.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
addikt
Az 1. kép a TAAU és a 2. az FSR, de nem tagadom, azért eltartott kicsit amíg rájöttem. A textúrák valamivel részletesebbek temporálisan felskálázott képnél.
Értem, szóval az Unreal Engine 4 pipelinejába nem lettek eredetileg beépítve a post process effektek, és amely fejlesztő ezeket feltétlenül akarja a játékában használni, akkor sokszor csak nem implementálja bele a temporális felskálázást, mert nem éri el vele a kívánt post processelt képet - AZ FSR-ral biszont ez lehetséges...
Akkor mondjuk úgy, hogy amint megérkezik az első Unreal Engine 5-el készült játék, az FSR veszt a jelentőségéből legalább is Unrealos játékok esetén, mert lényegében jobb eredmény elérhető majd effektekkel együtt temporális felskálázással - alacsonyabb felbontásoknál mint pl. 720p ráadásul még jobban kijön majd a különbség a temporal upsampling javára:
Unreal Engine 5 Temporal Super Resolution Tested[ Szerkesztve ]
Nexus 5x > Pixel 4a 5G \\ AMD Ryzen 5800X3D - Gainward RTX 3070 Phoenix \\ Asus Zenbook 14 Oled UM3402YA \\ Playstation 5 \\ DJI Mavic Mini \\ Nintendo Switch Neon v2 \\ Steelseries Arctis Nova 7 \\ Steam/Origin/Epic Games Store/GoG/Ubi Connect: Hopkins955
-
#16939776
törölt tag
-
addikt
válasz #16939776 #38 üzenetére
Szerintem meg nem, mert az FSR rendre homályosabb textúrákat produkál. Az első kép jobban tetszik egyébként, bármelyik is legyen az.
Nexus 5x > Pixel 4a 5G \\ AMD Ryzen 5800X3D - Gainward RTX 3070 Phoenix \\ Asus Zenbook 14 Oled UM3402YA \\ Playstation 5 \\ DJI Mavic Mini \\ Nintendo Switch Neon v2 \\ Steelseries Arctis Nova 7 \\ Steam/Origin/Epic Games Store/GoG/Ubi Connect: Hopkins955
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Duracellm... nyert. Az 1. kép az FSR UQ, míg a 2. a TAAU. Abból látszik amúgy, hogy az FSR más élrekonstrukciót alkalmaz a TAAU-nál, így erőteljesebb lehet a visszaskálázott minőség.
Itt a natív 4K-s kép: [link]
Itt az FSR UQ kép: [link]
Itt a TAAU 77% (FSR UQ-val megegyező számolt felbontás) kép: [link]Bónusznak itt a TAAU 100%, vagyis natívan számolt képpel: [link]
Extraként a másik véglet:
Itt az FSR Performance kép: [link]
Itt a TAAU 50% (FSR Performance-szel megegyező számolt felbontás) kép: [link][ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Tulajdonképpen ez a lényege ezeknek a felskálázási megoldásoknak. Nehezen észrevehető minőségbeli eltérések mellett adjanak több sebességet. Ebből a szempontból jól vizsgázik mindegyik. De ha elkezdjük sasolni a pixeleket, akkor fel lehet fedezni különbségeket, kérdés ez kit mennyire izgat aktív játék közben, amikor jókora sebességboostot kap.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
addikt
Váó nem gondoltam volna, mert az eurogameres cikk alapján fordítva láttam a részletességet a temporális javára.
Úgyhogy nyertél, meggyőztél! Jobban tetszik az FSR-al előállított kép a temporális felskálázottnál, mindenképp azt fogom használni akkor! Kéne még több játékban látni a kettőt egymás mellett, hogy több összehasonlítást láthassunk, de ez alapján az implementáció alapján amit mutattál végre meggyőzött az FSR.
Nexus 5x > Pixel 4a 5G \\ AMD Ryzen 5800X3D - Gainward RTX 3070 Phoenix \\ Asus Zenbook 14 Oled UM3402YA \\ Playstation 5 \\ DJI Mavic Mini \\ Nintendo Switch Neon v2 \\ Steelseries Arctis Nova 7 \\ Steam/Origin/Epic Games Store/GoG/Ubi Connect: Hopkins955
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Hopkins95 #44 üzenetére
Egyébként azt érdemes figyelembe venni, amit mi leírtunk ezen az oldalon az utolsó bekezdésben: [link]
Az FSR tehát paraméterezhető. Tartalomfüggő a rendszer, mert ez döntően meghatározza, hogy milyen erős rekonstrukciót lehet használni. Például a Valve a DOTA 2-be az FSR-t a képminőség növelése miatt építette be.
Látható, hogy ez sikerült is:
DOTA 2 natív: [link]
DOTA 2 FSR 99%: [link]Ugye a DOTA 2 már eleve marha gyorsan fut a mai hardvereken, tehát a Valve számára ezen gyorsítani nem volt nagy haszon, de növelni a képminőséget, már egy olyan tényező, amit megfontoltak, és erre ugyanúgy jó az FSR, ha beállítják arra, hogy közel natív felbontásról rekonstruálja a képet. Plusz nyersz kb 1-3 fps-t.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
#16939776
törölt tag
Tényleg az a megfelelő jelző rá, hogy erőteljes.
Itt már azon múlna, hogy ezt választanám-e vagy a natívat, hogy a kép 3D-s hatását, térérzetet mennyire dolgozza át, vagy teszi át a hangsúlyt mondjuk egy olyan dologra amit jobban meg tud "kontrasztosítani", és tolja azt a felületet/tárgyat bele az arcomba, aminek amúgy a 3D-s érzetben, helyesen hátrébb kellene lennie.
Illetve álló és mozgó kép között van-e valami minőségbeli kompromisszum kötve, ami miatt mozgó vagy a két állapot között váltó objektum artifactel (villog, színtválltanak a pixelei, remeg).
Nekem ezek a képek alapján szembarátnak tűnik a végeredmény, ami nagy dolog, mert nagyon hisztis vagyok erre, és az utóbbi időben nem jött szembe olyan "képjavító" megoldás, aminek ne egy mosott-fosch lett le volna a kimenetén.
Köszi Abu a rejtvényt!
[ Szerkesztve ]
-
addikt
A Dota 2 implementációja is élesebb hatást biztosít a natív képnél, ez azért így eléggé adja! Van egy olyan érzésem, hogy a Godfall implementációja nem a legjobban lett beállítva, ebből kifolyólag a technológia demózására a Kingshunt az AMD előadáson szerintem alkalmasabb lett volna.
Nexus 5x > Pixel 4a 5G \\ AMD Ryzen 5800X3D - Gainward RTX 3070 Phoenix \\ Asus Zenbook 14 Oled UM3402YA \\ Playstation 5 \\ DJI Mavic Mini \\ Nintendo Switch Neon v2 \\ Steelseries Arctis Nova 7 \\ Steam/Origin/Epic Games Store/GoG/Ubi Connect: Hopkins955
-
#16939776
törölt tag
De ha elkezdjük sasolni a pixeleket, akkor fel lehet fedezni különbségeket, kérdés ez kit mennyire izgat aktív játék közben, amikor jókora sebességboostot kap.
A sebesség növekmény mellett ami növeli a produktivitást, még az is sarkalatos kérdés, hogy ezektől a technológiáktól, az általuk hordozott hibáktól mennyivel válik természetellenessé, fárasztóvá az agynak a 3D-s kép befogadása, feldolgozása.
Ezeket a tényezőket vagy hibákat minták híján csak indirekten veszed észre: gyorsabban elfáradsz, gyakrabban felb@szod magad, amikor az lenne a normális állapot, hogy ugyan olyan fitten ahogy leültél, vagy enyhe jóleső zsibbadással de tele energiával kelnél fel, akár - 4 óra múltán is - a játék elöl.Szóval van itt eldugva egy másik minőség faktor is, ami kihat akár az életedre is, ezért lenne értelme a sebességnövekedés árnyoldalával is foglalkozni, és nem csak futólag, említés szinten.
[ Szerkesztve ]
-
#16939776
törölt tag
válasz Dilikutya #49 üzenetére
Mert olyan információk érik el az idegrendszered, hogy az nem tudja eldönteni, hogy veszély-van-e pl.: villogások, mozgás közben ugró tárgyak vagy egy homályos textúrára nem fog tudni befókuszálni a szemed, az agyad meg eldönteni róla hogy az milyen messze is van, így nem fogsz folyamatos 3D-t látni stb.
Amíg folyamatosan dezinformálva, ugrásra készen van az agyad, addig óriási energiát felemészt ez a tevékenység, ugyan az a hatása az idegekre mintha erős háttérzajban töltenéd el azt a pár órát és közben koncentrálni akarnál, csak az rögtön tudatosodik hogy zavar, ez meg nem.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Ukrajnai háború
- TCL LCD és LED TV-k
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Bootolás USB pendrive-ról
- E-roller topik
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- NVIDIA® driverek topikja
- ASZTALI GÉP / ALKATRÉSZ beárazás
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Fél tucat Core Ultra CPU jöhet az asztali piacra
- További aktív témák...
- BESZÁMÍTÁS! MSI GeForce GTX 1050 Ti 4GB LP GDDR5 videokártya garanciával hibátlan működéssel
- BESZÁMÍTÁS! ASUS TUF RX 7900XTX O24G 24GB GDDR6 videokártya garanciával hibátlan működéssel
- BESZÁMÍTÁS! ASUS ROG STRIX RTX 3080 10GB GDDR6 videokártya garanciával hibátlan működéssel
- Gainward 1660 super 6 GB VGA kártya olcsón!!!AkciÓÓ!
- XFX RX 6800 SWFT - 3 év ALZA garancia - eladó!
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen