Hirdetés

Megérkezett a FidelityFX Super Resolution

Az AMD sokak által várt felskálázási technológiája hét játékban kezd, de később még több cím fogja támogatni.

Mi a helyzet a képminőséggel?

Talán a legtöbben nem is a nyerhető teljesítményre kíváncsiak, hanem arra, hogy ennek mi az ára. Az valójában sosem volt kérdés, hogy a FidelityFX Super Resolution egyes minőségi módjai különböző mértékben gyorsítják majd a feldolgozást, hiszen alacsonyabb felbontáson készítik el a képet. Logikus, hogy kevesebb számítással gyorsabban végez a hardver.

A minőség-ellenőrzést pár tesztjátékon végeztük, amelyekről fontos tudni, hogy a FidelityFX Super Resolutiont támogató verziójuk béta állapotban volt, de elvileg a minőség közel áll ahhoz, amit majd a cikk megjelenésével párhuzamosan érkező frissítések biztosítanak. Ez azt jelenti, hogy a fejlesztők akár még finomhangolhatnak is a látottakon, így majd érdemes a későbbiekben visszatérni a témára, most viszont meg kell elégedni ennyivel. A tesztkártya szerepét egy Radeon RX 6900 XT töltötte be.

Az első cím, amit ellenőriztünk, az a The Riftbreaker volt. Ebben a játékban a FidelityFX Super Resolution ultra quality módjának minősége rendkívül közel van a natív felbontású képhez, miközben nagyjából 30%-kal gyorsabban fut.

Hirdetés

The Riftbreaker FidelityFX Super Resolution kikapcsolvaThe Riftbreaker FidelityFX Super Resolution performanceThe Riftbreaker FidelityFX Super Resolution balancedThe Riftbreaker FidelityFX Super Resolution qualityThe Riftbreaker FidelityFX Super Resolution ultra quality The Riftbreaker FidelityFX Super Resolution kikapcsolva, performance, balanced, quality és ultra quality [+]

A quality mód már könnyebben észrevehető minőségromlást okoz, és a balanced, illetve a performance opció csak ront a helyzeten. Az utóbbi kettőnél már úgy is meg lehet mondani grafikai visszalépést, ha nincs egy referenciaképünk a natív minőségről. Ellenben az extra teljesítmény 100 fps-ekben mérhető, tehát van előnye a beállításoknak, de úgy gondoljuk, hogy az erősebb VGA-val rendelkezők számára az ideális választás az ultra quality opció, vagy meg lehet próbálni még a quality-t. A balanced és a performance módok inkább az IGP-k esetében lehetnek hasznosak.

Második lépésben elővettük a Godfall című játékot, amelynél rendkívül nehéz volt különbséget tenni az FidelityFX Super Resolution ultra quality módja és a natív minőség között, ami elég nagy szó azt figyelembe véve, hogy ezzel 45%-os extra sebesség jár. Sőt, még a quality beállítással is igen kicsi volt az eltérés, miközben a gyorsulás 80%. Azért itt már látszik, hogy bizonyos textúrák enyhén homályosabbak, de nem jelentős mértékben.

Godfall FidelityFX Super Resolution kikapcsolvaGodfall FidelityFX Super Resolution performanceGodfall FidelityFX Super Resolution balancedGodfall FidelityFX Super Resolution qualityGodfall FidelityFX Super Resolution ultra quality Godfall FidelityFX Super Resolution kikapcsolva, performance, balanced, quality és ultra quality [+]

A balanced opciónál a különbség könnyen észrevehető, és ezen nyilván a performance beállítás sem javít, persze a tempóelőny nagyobb.

A harmadik tesztcím egy teljesen új játék, amely a Kingshunt nevet viseli. Sajnos a programnak az általunk futtatott béta verziója ragaszkodott egy előre meghatározott felbontásskálázási paraméterhez, így a 4K-s beállításra csak 2194x1234 pixeles képeket számolt. Ezen nem tudtunk módosítani, valószínűleg a szoftver béta állapotának tudható be, viszont a FidelityFX Super Resolution működött, így a képminőséget megnéztük, de csak az említett kisebb felbontásra.

Kingshunt FidelityFX Super Resolution kikapcsolvaKingshunt FidelityFX Super Resolution performanceKingshunt FidelityFX Super Resolution balancedKingshunt FidelityFX Super Resolution qualityKingshunt FidelityFX Super Resolution ultra quality Kingshunt FidelityFX Super Resolution kikapcsolva, performance, balanced, quality és ultra quality [+]

Kingshunt FidelityFX Super Resolution kikapcsolvaKingshunt FidelityFX Super Resolution performanceKingshunt FidelityFX Super Resolution balancedKingshunt FidelityFX Super Resolution qualityKingshunt FidelityFX Super Resolution ultra quality Kingshunt FidelityFX Super Resolution kikapcsolva, performance, balanced, quality és ultra quality [+]

Más szempontból is érdekesen szerepelt a Kingshunt, ugyanis a FidelityFX Super Resolution ultra quality és quality módja is élesebb textúrákat generált a natív minőségnél. Utóbbira leginkább a balanced mód hasonlított, viszont a performance beállítás nagyon látványos képminőségromlással járt. Információink szerint az eltérést a Kingshunt esetében az okozza, hogy a fejlesztők szélsőségesebb értéket használnak az élesítéshez, tehát ez egy példa arra, amikor az új eljárást paramétereit kicsit jobban megpiszkálják.

Ebből adódhat a kérdés, hogy miért nem használ erőteljesebb élesítést a többi játék is? A válasz röviden az, hogy ezt a döntést a tartalomtól függően kell meghozni. Ami tehát a Kingshuntnál működik, nem biztos, hogy működni fog a Godfall, vagy sokkal inkább a The Riftbreaker esetében. Itt konkrétan az a gond, hogy az élesítő algoritmus egy bizonyos beállítás után kicsit rajzfilmszerűvé teszi a tartalmat. Ez nyilván nem egy olyan hatás, amire szükség van, így minden címnél lesz egy olyan paramétertartomány, amivel a FidelityFX Super Resolution optimálisan működik, és ezt kell megtalálni. A Godfall esetében úgy tudjuk, hogy ezt sokáig keresték, így a mostani verzió már közel sem ugyanaz, mint amit a hónap elején prezentált az AMD, viszont úgy néz ki, hogy az új paraméterezéssel jobban működik a felskálázás.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Hirdetés

  • Kapcsolódó cégek:
  • AMD

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés