Hirdetés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • bwoay

    nagyúr

    válasz ravebp #16090 üzenetére

    ember, gondolkodj! nem a meghibásodott akksikat és/vagy CCD-ket hívják ilyenkor vissza, hanem mindet, miután az elismert szériahibából adódóan bármikor meghibásodhatnak.
    pont az a visszahívás lényege, hogy a hibát megelőzendő elvégzik a javítást (vagy a cserét) az egyelőre működőképes készülékeken. te sem gondolhatod komolyan, hogy ennek így nincs értelme... ami meghibásodott, azt meg már értelemszerűen hiába hívják vissza, olyankor közönséges garanciális javításról/cseréről beszélünk, ld Motorola Defy.

    továbbá vedd észre, hogy te is külön sorolod a fenti a példákat a Defy esetétől, pontosan erről beszéltem: utóbbi helyzet merőben más, mint egy visszahívás, ezért nem áll a Swiftes példa. itt nincs semmiféle megelőzés, tanultak a hibából, így utólag módosították a gyártást, de visszamenőleg nem tettek semmi olyan intézkedést, amire ne kötelezné őket egyébként is a jótállás.

    ami a bejelentést illeti:
    The european (!) Motorola did, recently, an small statement over facebook, but I can’t say it’s exactly official. We updated on our post:
    Motorola Europe
    “Hi all, Motorola is aware of a small number of DEFY users who have experienced lost audio through the phone ear-piece speaker. We have identified the source of this issue and have resolved the issue in production. Any consumer who experiences this problem should contact a Motorola customer support centre (…)”

    ugye jól látni, hogy ez milyen távol van a mind a hivatalostól, mint a bejelentéstől. Kezdve azzal, hogy nem A motorola, hanem csupán az európai divízió nyilatkozta, az meg kb olyan, mint nálunk a céges facebook account, amit én "szerkesztek" ;] És ez pusztán arról szól, hogy megtalálták a gyártási hiba okát. Ha tudtok hivatalos forrást linkelni, azonnal rakom első HSZ-be.

    Bond:
    jó észrevétel, ki is akartam térni arra, hogy a visszahívás a garanciaidőn túl is érvényes! Egy adott termék esetén a (2-3 év) szavatosság biztosítja a fogyasztó számára azt, hogy az általa vásárolt eszköz nem rendelkezik semmilyen (gyártási) hibával a vásárlás pillanatában. A jótállás időtartama alatt a gyártónak (szerviz, szakvélemény) kell bizonyítania, hogy egy adott meghibásodás mondjuk nem rendeltetésszerű használatra vezethető vissza, vagyis nem ők tehetnek róla. A jótállás (1-2 év) lejártával annyi változik, hogy meghibásodás esetén már a fogyasztóra hárul a bizonyítása annak, hogy a probléma egy eredendően meglévő hibára vezethető vissza. Ez a bizonyítási kötelezettség értelemszerűen megszűnik azzal, hogy a gyártó elismeri a hibát. EZÉRT nem mindegy.

    [ Szerkesztve ]

    [ don't... don't believe... don't believe the hype ]

Új hozzászólás Aktív témák