- Milyen RAM-ot vegyek?
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- OLED TV topic
- TCL LCD és LED TV-k
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Milyen pendrive-ot vegyek?
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
Hirdetés
-
Az Apple iPadOS-t is megrendszabályozza az EU
it Az EB közölte: az Apple iPad táblagépekre írt iPadOS rendszere is kapuőrnek számít, az üzleti felhasználókra gyakorolt fontossága miatt.
-
Már a Sparkle is jegyezhet fehérbe öltöztetett videokártyákat
ph A gyártó egy 8 és egy 16 GB-os, inteles modellel jelentkezett, amiket ránézésre nem igazán tudnánk megkülönböztetni egymástól.
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
Új hozzászólás Aktív témák
-
veterán
És ennek semmi köze a timewarphoz, mert azt külön kell végezni.
Az AMD-nél a Latest Data Latch gondoskodik arról, hogy a timewarp a megfelelő időben kapja meg az utolsó fejpozíciót, ugyan úgy ahogy az NV-nál a Context Priority.
A Context Priority a timewarphoz kell, de csak az NV-nél, mert az AMD hardvereinek nem kell megvárni a rajzolád befejezését.
Az egész timewarpnak az a lényege, hogy megvárja amíg mindennel elkészül a GPU, aztán a legfrissebb fejpozíció alapján igazít a képen, közvetlenül mielőtt kimenne a kép a VR szemüvegre.
Jack@l: Igen csak ennyi az egész, de azért fontos, mert a fejforgatás esetén érzékelhető késleltetés az, ami nagyon zavaró tud lenni VR-ben.
[ Szerkesztve ]
-
Dyingsoul
veterán
Olvasgatván a cikket és a hsz-eket azért elég sokmindent meg lehet tanulni ezekből a kommentekből, ha az ember picit is hajlandó odafigyelni a másikra, ne idegesítsd fel magad az olyanokon, akik nem képesek elfogadni a tényeket!
Egyébként csak ötlet szinten felmerült bennem az, hogy nem lehetne-e megjósolni a következő kameraállás pozícióját mondjuk az accelerometerrel és a többi szenzor segítségével? Teszem azt a fej bizonyos sebességgel mozdul egy vektorba, a következő képkockát egy bufferbe ki lehetne rajzolni (vagy ha a teljes képkockát nem is, akár alapvető számításokat elvégezni ebbe a bufferbe)?
Ezt a feltevést arra alapozom, hogy ha a fejed egy bizonyos sebességgel mozog, vannak helyzetek amikor nem tudod pontosan megállítani, elletve nem állítod meg olyan gyorsan, ahogy akarod. Példának hoznám fel akár egy BF jelenetet vagy alien isolation jelenetet.
Ha pedig egy adott tárgy felé pontosan fordítod a fejed, kb egyenletes sebességgel mozog a fej, esetleg meg lehetne írni úgy ezt az algoritmust, hogy adott fejmozgási sebesség fölött bekapcsol a "kamera jóslás" ami rajzolja a buffereket. Esetleg folyamatosan menne ez a jóslás egy bufferbe és megjelenítés előtt lenne egy ellenőrzés, ami ellenőrzi a jósolt pozíció helyességét és ha nem helyes, elveti azt és számol a szokásos módon.
Az async timewarp (?talán?) hasonlóan működik az én elgondolásomhoz, de az enyém abban különbözik, hogy konkrét bufferbe dolgozna és ha lehetséges teljes képkockkákat előre számolna és a sikere teljes mértékben a jósló algoritmus pontosságában rejlene.
Csak ötletelek, de lehet, hogy teljesen hülyeséget beszélek ezért kérdezlek téged, hogy szerinted lehetséges-e ilyesmi (vagy esetleg meg is valósítottak már valami hasonlót?).
- Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul