Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Loha

    veterán

    válasz Abu85 #43 üzenetére

    És ennek semmi köze a timewarphoz, mert azt külön kell végezni.

    Az AMD-nél a Latest Data Latch gondoskodik arról, hogy a timewarp a megfelelő időben kapja meg az utolsó fejpozíciót, ugyan úgy ahogy az NV-nál a Context Priority.

    A Context Priority a timewarphoz kell, de csak az NV-nél, mert az AMD hardvereinek nem kell megvárni a rajzolád befejezését.

    Az egész timewarpnak az a lényege, hogy megvárja amíg mindennel elkészül a GPU, aztán a legfrissebb fejpozíció alapján igazít a képen, közvetlenül mielőtt kimenne a kép a VR szemüvegre.

    Jack@l: Igen csak ennyi az egész, de azért fontos, mert a fejforgatás esetén érzékelhető késleltetés az, ami nagyon zavaró tud lenni VR-ben.

    [ Szerkesztve ]

  • Dyingsoul

    veterán

    válasz Abu85 #43 üzenetére

    Olvasgatván a cikket és a hsz-eket azért elég sokmindent meg lehet tanulni ezekből a kommentekből, ha az ember picit is hajlandó odafigyelni a másikra, ne idegesítsd fel magad az olyanokon, akik nem képesek elfogadni a tényeket! :K

    Egyébként csak ötlet szinten felmerült bennem az, hogy nem lehetne-e megjósolni a következő kameraállás pozícióját mondjuk az accelerometerrel és a többi szenzor segítségével? Teszem azt a fej bizonyos sebességgel mozdul egy vektorba, a következő képkockát egy bufferbe ki lehetne rajzolni (vagy ha a teljes képkockát nem is, akár alapvető számításokat elvégezni ebbe a bufferbe)?

    Ezt a feltevést arra alapozom, hogy ha a fejed egy bizonyos sebességgel mozog, vannak helyzetek amikor nem tudod pontosan megállítani, elletve nem állítod meg olyan gyorsan, ahogy akarod. Példának hoznám fel akár egy BF jelenetet vagy alien isolation jelenetet.

    Ha pedig egy adott tárgy felé pontosan fordítod a fejed, kb egyenletes sebességgel mozog a fej, esetleg meg lehetne írni úgy ezt az algoritmust, hogy adott fejmozgási sebesség fölött bekapcsol a "kamera jóslás" ami rajzolja a buffereket. Esetleg folyamatosan menne ez a jóslás egy bufferbe és megjelenítés előtt lenne egy ellenőrzés, ami ellenőrzi a jósolt pozíció helyességét és ha nem helyes, elveti azt és számol a szokásos módon.

    Az async timewarp (?talán?) hasonlóan működik az én elgondolásomhoz, de az enyém abban különbözik, hogy konkrét bufferbe dolgozna és ha lehetséges teljes képkockkákat előre számolna és a sikere teljes mértékben a jósló algoritmus pontosságában rejlene.

    Csak ötletelek, de lehet, hogy teljesen hülyeséget beszélek ezért kérdezlek téged, hogy szerinted lehetséges-e ilyesmi (vagy esetleg meg is valósítottak már valami hasonlót?). :))

    - Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul

Új hozzászólás Aktív témák