Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz #54625216 #23 üzenetére

    En is hasonloan latom, de pont ott fut majd valoszinuleg zsakutcaba a dolog, hogy tovabbra is kapitalizmusban elunk, az meg nem jo uzlet ha milliardokat fektetek be onvezetesbe es a vegeredmenye az lesz, hogy drasztikusan csokken meg az eladott autok szama, a bevetelem es a nyeresegem. Reszben ugyanez igaz az elektromos autok eroltetesere is.

    Lesz egy pont ahol az autogyartok a sarkukra allnak, miutan leesik nekik a tantusz, hogy bocs, de nem ilyen lovat akartam es mivel a gazdasagi szamok a politikusokat is komolyan erintik, ok sem fognak ellenkezni.

    1-1 olyan autogyarto fogja tolni az ilyen technologiakat, akik amugy sem az atlagembernek adnak el autokat.

    A masik problema, hogy milyen ellenallas varhato a nem onvezeto autos kozlekedok reszerol. Kicsit most szurke zonasnak erzem a jelenleg is szabadon hasznalt 2-es 3-as szintu onvezeto featurek alkalmazasat. Mint sok minden technologiai dolog eseten, a donteshozoknak halvany lila elkepzelesuk sincs hogy kellene-e engedni, vagy sem, kellene-e tesztelni, vagy sem, vagy ha igen, akkor hogyan. Inkabb elkenik a dolgot es engedik. Ha baj tortenik ugyis a soforok meg az autogyartok kerulnek osztuz ala.

    Vajon most a Tesla Autopilot es mas cegek hasonlo funkciojat legalisan hasznalhatjak a tulajdonosok, vagy pl. a Tesla betas FSD-jet, vagy annak az 1-2 automodellnek a level 3-as onvezeteset legalisan lehet hasznalni ma? Ha legalis csak azert az, mert nincs szabalyozva, vagy legalis, mert tenylegesen bevizsgalta az adott orszag megfelelo hatosaga es engedelyezte? Arra tippelek, hogy itt is az eso utan koponyeg forgatokonyv lesz hasznalva, vagyis addig szemet hunynak felette a hatosagok, ameddig nem lesz belole valamilyen nagyobb negativ mediacirkusz.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • fatal`

    titán

    válasz #54625216 #23 üzenetére

    Egyetlen helyen hibázik az egész, az pedig az IT biztonság. Elég ha egyetlen modellben van egy kicsi biztonsági rés és máris tömegbaleseteket lehet okozni fals adatok kommunikációjával. Másrészt az elméletedből kimaradt a birtoklási vágy, mint emberi tulajdonság. Most is van ilyen szolgáltatás, úgy hívják, hogy Taxi. Ha cégek kezébe adod az autóflottát, önvezető autóval, az nem lesz semmivel sem olcsóbb. Az önvezető rendszerek kifejlesztésének is meg kell térülnie.

    #28: Egész addig, amíg elég sokan nem lesznek (annyian, hogy politikai hátrányt okoznának), máris nem lesznek leszarva, legalábbis a jelenlegi populizmusra épülő világban.

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz #54625216 #26 üzenetére

    "Az autógyártók már évtizedek óta lobbiznak az elektromos autók ellen, ennél jobban már nem nagyon tudnának amúgy sem."

    Ha majd a csod fele mennek, megjon jobban a hangjuk. A tavalyi aremeles komolyan meglatszott a forgalmukon. Ha bevezetik az Euro 7-et, meg tobb vasarlotol kell elbucsuzniuk es azok tobbsege nem elektromos autot vesz, hanem hasznaltat, vagy epp semmilyet.

    Az onvezetes kifejlesztese rengeteg penzbe kerul, foleg ha szokas szerint mindenki onalloan akarja megoldani. Azt a penzt visszahozni, sot profitot termelni vele megint csak komoly aremelessel jelent, foleg hogy sokak szemeben nem keresett funkcio, plane nem meregdragan.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • stellaz

    addikt

    válasz #54625216 #43 üzenetére

    "Ezt a jövőbeli jogi szabályozás fogja eldönteni. Ha elfogadják az önvezetést, mint az autó szerves részét, akkor bármilyen szoftverhibából keletkező balesetért a gyártónak kell vállalnia a jogi felelősséget. Ahogy egyébként ma is, ha a baleset a jármű tervezési hibájából történik."

    Erre kíváncsi leszek. Ha csak minden millió km-re jut egy szabálysértés vagy baleset, és mondjuk már van legyártott 50M autó ami évente fut 30 ezer km-t, akkor évente 1,5M jogi felelősségre vonással kell szembenézni.

    "Lásd feljebb. Az USA-ban pl. nincs is olyan, hogy "elsősegélynyújtás elmulasztása"
    Nem csak USA létezik, de értesíteni ott is kell a hatóságokat. Fejejtőn, árokba lévő autót fel fog ismerni?

    "Pont ez az, hogy de. Ha az önvezető autók látják egymás helyzetét, akkor úgy tudják optimalizálni az útvonalakat, hogy jobban szétoszoljon a terhelés."
    egy pontig ez működik, aztán az is betelik. Pontosan látjuk is, hogy a nagyobb kapacitású utak nagyobb forgalmat generálnak általában.

    "Úgy, hogy nem neked kell a menetrendhez igazodnod, hanem a jármű igazodik a Te időbeosztásodhoz. Az emberek többsége is azért tart kocsit, mert nem aszerint akarja élni az életét, hogy hogyan variálják a menetrendeket."

    Na, hát ez az. A robotaxi nem áll a ház előtt (főleg ha te küldöd el fuvarba), nincs benne a gyerekülés, a kis vized, a szemüveg törlőd, az esernyőd, stb.

    [ Szerkesztve ]

    Hifiman fejhallgatóhoz keresek ballanced kábelt

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz #54625216 #43 üzenetére

    Szerintem ameddig az autok nagy resze hagyomanyos lesz az utakon, a tul sok baleset nem teszi majd lehetove, hogy mindegyiket, vagy csak akar a sulyosabbakat olyan reszletesen vizsgaljak, hogy vajon az onvezeto auto volt-e a hibas.

    Annak persze van eselye, hogy hamarabb bevezetik kotelezo jelleggel az autos fekete dobozokat, menetrogzito kamerakat es az segithet a fenti probleman.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • stellaz

    addikt

    válasz #54625216 #48 üzenetére

    Felelősség: az autó, ami döntést hoz, teljesen más elbírálás alá esik, mint az autó, ami gyártási hibás. ha átmész egy hibás fékkel a piros lámpán, akkor téged megkúrnak érte, legfeljebb majd pereskedhetsz a gyártóval, meg hívhatsz igazságügyi szakértőt, hogy nem miattad volt szar a fék (karban volt tartva), meg egyáltalán. Lesz pár éved, mire a végére érsz.
    Továbbá, ha egy autó, ha hibázik, akkor mindegyik hibázik hasonló körülmények között, ezért a típus engedélyét vissza is kéne vonni mindegyiknek a javításig, pont, mintha konstrukció hibás fékkel jönne ki.

    Baleset: A rendszer tudja jelezni, vagy nem. És nem csak az autó lehet balesetes, hanem bármi, egy égő házat is fel kell ismernie. És a gyalogosnak kötelessége mentőt hívni, ne viccelj már. A taxiban meg ott a sofőr, tehát van felelőse a dolgoknak.

    Dugó: optimalizálhatod, de inkább csak több autó lesz, aztán elérsz az optimalizáció végéig és ugyanakkora dugó lesz még több autóval.

    taxi: hát ja, pénzkérdés sok minden. Ha drága lesz, akkor mire jó? Ha olcsó, akkor bezárjuk a tömegközlekedést és......?

    [ Szerkesztve ]

    Hifiman fejhallgatóhoz keresek ballanced kábelt

Új hozzászólás Aktív témák