Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #54625216

    törölt tag

    válasz stellaz #49 üzenetére

    " egy autó, ha hibázik, akkor mindegyik hibázik hasonló körülmények között, ezért a típus engedélyét vissza is kéne vonni mindegyiknek a javításig, pont, mintha konstrukció hibás fékkel jönne ki"

    Ez így van, de fordítva is. Ha megoldanak egy hibát, akkor az összes autó upgradelődik, a szituációkból meg az egész rendszer tanul. Amúgy repülőgépeknél is ugyanez a helyzet: egy baleset miatt akár a repülés teljes rendszerét felülvizsgálhatják az összes protokollal, képzéssel, mindennel együtt. Az meg teljesen mindegy, hogy a hibát szoftver okozza-e vagy hardver tervezési hiba.

    " És nem csak az autó lehet balesetes, hanem bármi, egy égő házat is fel kell ismernie. És a gyalogosnak kötelessége mentőt hívni, ne viccelj már."

    Mi a különbség aközött, ha egy önvezető autóban alvás közben nem veszed észre az égő házat, mint ha vonaton aludnál? Utas vagy, nem sofőr, ez a lényeg.
    A járókelő meg jogilag nem vonható felelősségre, ha nem hív mentőt, csak ha teljesen egyértelműen bizonyítható, hogy tudott a balesetről, lett volna lehetősége mentőt hívni és szándékosan nem tette meg. Ez teljesen más felelősség, mint amikor közúton az orrod előtt beborul valaki az árokba, te meg simán tovább hajtasz. (És mint említettem ezt a felelősséget is országonként máshogy kezelik.)

    " Ha olcsó, akkor bezárjuk a tömegközlekedést és......?"

    Miért zárnánk be a tömegközlekedést? A jelenlegi autózási szokások változásáról volt szó. A lovasszekerek sem szűntek meg a vonatok hatására és a vonat sem az autók miatt. Más járművek más feladatokra.

  • dabadab

    titán

    válasz stellaz #49 üzenetére

    Ha olcsó, akkor bezárjuk a tömegközlekedést és......?

    Nyilván az önvezetés a tömegközlekedés szervezésére is hatással lesz, ha eltűnik a sofőrök költsége meg a rendelkezésre álló sofőrök jelentette korlátok.

    DRM is theft

Új hozzászólás Aktív témák