Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Tigerclaw

    nagyúr

    "Phoenix vonzáskörzetében 2017 óta tesztel önvezető járműveket a Waymo, az illető több mint 2 éve vesz fel ilyen videókat. Egy kisebb területen pedig már emberi sofőr nélkül is kínál fuvart a cég."

    Az a "kisebb terulet" nagyobb mint Budapest.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz dabadab #14 üzenetére

    Ezekben a "megyekben/keruletekben" mukodnek Phoenixen belul:

    Tempe: 104 km2
    Chandler: 169 km2
    Mesa: 344 km2
    Gilbert: 179 km2

    Pontos terkepet nem talaltam legutobb, igy lehet hogy kisebb a valos mukodesi terulet.

    A lenyeg hogy nem ugy kell elkepzelni, hogy egy kisvarosnyi specialisan kivalasztott teruleten bohockodnak. Nincs cherrypicking. A kozpontjuk tagabb kornyezetet valasztottak ki, hogy a szervizeles, parkolas, support megoldhato legyen.

    Persze nem is Budapestre jellemzo kaosz uthalozatrol van szo, tele egyiranyu szekerekre tervezett, szuk utcakkal, felig uton, felig jardan parkolo autokkal, hanem nagy amerikai autokra tervezett szeles utakrol van szo. Budapesthez lehet hogy kulon onvezeto kategoriat kell majd letrehozni. ;]

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • Tigerclaw

    nagyúr

    Azert latszik, hogy meg ok is csak feluton jarnak a AI teren, hogy egy emberek eseten tizedmasodperc alatt megoldhato szituacio gondot okozott a vezerlesnek. Sot valoszinuleg ez az AI sem az amire egy atlagember gondol. Persze nem rovom fel nekik, mert hihetetlen tehetseg es munka van mogotte, csak ahogy a "robot" a "mesterseges intelligencia" eseten is a sci-fi konyvekben olvasott, filmekben latott dolgokra gondolnak az emberek, amik meg lehet hogy 100 ev tavolsagra vannak. Ma meg ez is csodaszamba megy... jogosan.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz #54625216 #23 üzenetére

    En is hasonloan latom, de pont ott fut majd valoszinuleg zsakutcaba a dolog, hogy tovabbra is kapitalizmusban elunk, az meg nem jo uzlet ha milliardokat fektetek be onvezetesbe es a vegeredmenye az lesz, hogy drasztikusan csokken meg az eladott autok szama, a bevetelem es a nyeresegem. Reszben ugyanez igaz az elektromos autok eroltetesere is.

    Lesz egy pont ahol az autogyartok a sarkukra allnak, miutan leesik nekik a tantusz, hogy bocs, de nem ilyen lovat akartam es mivel a gazdasagi szamok a politikusokat is komolyan erintik, ok sem fognak ellenkezni.

    1-1 olyan autogyarto fogja tolni az ilyen technologiakat, akik amugy sem az atlagembernek adnak el autokat.

    A masik problema, hogy milyen ellenallas varhato a nem onvezeto autos kozlekedok reszerol. Kicsit most szurke zonasnak erzem a jelenleg is szabadon hasznalt 2-es 3-as szintu onvezeto featurek alkalmazasat. Mint sok minden technologiai dolog eseten, a donteshozoknak halvany lila elkepzelesuk sincs hogy kellene-e engedni, vagy sem, kellene-e tesztelni, vagy sem, vagy ha igen, akkor hogyan. Inkabb elkenik a dolgot es engedik. Ha baj tortenik ugyis a soforok meg az autogyartok kerulnek osztuz ala.

    Vajon most a Tesla Autopilot es mas cegek hasonlo funkciojat legalisan hasznalhatjak a tulajdonosok, vagy pl. a Tesla betas FSD-jet, vagy annak az 1-2 automodellnek a level 3-as onvezeteset legalisan lehet hasznalni ma? Ha legalis csak azert az, mert nincs szabalyozva, vagy legalis, mert tenylegesen bevizsgalta az adott orszag megfelelo hatosaga es engedelyezte? Arra tippelek, hogy itt is az eso utan koponyeg forgatokonyv lesz hasznalva, vagyis addig szemet hunynak felette a hatosagok, ameddig nem lesz belole valamilyen nagyobb negativ mediacirkusz.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz #54625216 #26 üzenetére

    "Az autógyártók már évtizedek óta lobbiznak az elektromos autók ellen, ennél jobban már nem nagyon tudnának amúgy sem."

    Ha majd a csod fele mennek, megjon jobban a hangjuk. A tavalyi aremeles komolyan meglatszott a forgalmukon. Ha bevezetik az Euro 7-et, meg tobb vasarlotol kell elbucsuzniuk es azok tobbsege nem elektromos autot vesz, hanem hasznaltat, vagy epp semmilyet.

    Az onvezetes kifejlesztese rengeteg penzbe kerul, foleg ha szokas szerint mindenki onalloan akarja megoldani. Azt a penzt visszahozni, sot profitot termelni vele megint csak komoly aremelessel jelent, foleg hogy sokak szemeben nem keresett funkcio, plane nem meregdragan.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz k-adi #28 üzenetére

    Attol fugg hogy mennyi baleset lesz, amit az onvezetes nyakaba varnak es milyen mediahiszteria kiseri. A politikusoknak figyelniuk kell a valasztoikra, ha nem akarnak szavazatot vesziteni. En 1-2 evtizeden belul az idohuzast tartom valoszinuleg, tehat globalisan keves orszagban lesz engedelyezve a teljes onvezetes. Valoszinuleg az ezt partolok is kisebbsegben lesznek.

    Ha mar alapbol elektromos autora nem lesz penze az embereknek, onvezeto elektromos autora hogy lesz?

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz dabadab #34 üzenetére

    Attol tartok, hogy ha az EU es a gyartok is tartjak az eddig beharangozott terveiket, minden kozlekedesi opcio draga lesz, vagy raszoknak az emberek a miniautokra vagy akar Citroen AMI szeru jarmuvekre.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz #54625216 #43 üzenetére

    Szerintem ameddig az autok nagy resze hagyomanyos lesz az utakon, a tul sok baleset nem teszi majd lehetove, hogy mindegyiket, vagy csak akar a sulyosabbakat olyan reszletesen vizsgaljak, hogy vajon az onvezeto auto volt-e a hibas.

    Annak persze van eselye, hogy hamarabb bevezetik kotelezo jelleggel az autos fekete dobozokat, menetrogzito kamerakat es az segithet a fenti probleman.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

Új hozzászólás Aktív témák