- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
Hirdetés
-
Konzolokra is megjelenik a Fera: The Sundered Tribe
gp A kooperatív szörnyvadászós játékhoz a minap egy friss trailert kaptunk.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Új Beats fej- és fülhallgatók jelentek meg
ma Frissítette a Solo termékcsaládot az Apple házi audiomárkája.
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
#54625216
törölt tag
válasz Tigerclaw #22 üzenetére
Ez pro és kontra igaz.
Egy AI képes milliszekundumok alatt dönteni és korrigálni, amire meg az ember képtelen.
A kérdés inkább az, hogy statisztikailag melyik lesz a domináns, azaz az AI gyorsabb reflexei mentenek-e meg több embert, vagy az emberi sofőrök azokban a szituációkban, amire csak az emberi intelligencia képes megfelelően reagálni.
Illetve hogy létezik-e olyan elméleti határa az AI képességeinek, amit bizonyítottan nem tud meghaladni, míg az ember igen.A végeredmény úgyis az lesz, hogy ha az AI baleseti statisztikái jobbak lesznek, mint az emberi vezetőké, akkor a hatóságok az AI ellenes hangulatkeltés ellenére engedélyezni fogják az önvezetést és utána már inkább az lesz dilemma, hogy mikor tiltsák be a manuális vezetést.
Amit sokan nem értenek, hogy az önvezetés első sorban nem arról szól, hogy a sofőr elengedheti a kormányt és a kocsi magától megy, hanem hogy a közlekedésben általában véve paradigmaváltást eredményez.
Ha pl. az önvezető autók száma eléri a kritikus tömeget, akkor egymáshoz képest is képesek lesznek szinkronizálni a közlekedést, azaz úgy optimalizálják az útvonalaikat, hogy ne okozzanak torlódást.
Maga az autó is sokkal inkább szolgáltatás lesz, mint egyének által birtokolt eszköz.
Először csökkenni fog a családonként használt autók száma, mert a kocsi magától elmegy a gyerekért az iskolába, aztán elviszi anyut vásárolni, végül délután hazahozza aput a melóból. Így nem lesz szükség több autóra.
Aztán elkezdik az üresjáratokat kihasználni, hogy minek állna a kocsi tétlenül a parkolóban, vagy menne utas nélkül a célállomásra, ha közben pénzt is kereshetne mások fuvarozásával.
Aztán rájönnek, hogy nem is éri meg egyénileg autót fenntartani, ha egyszerűbb egy flotta szolgáltatásait igénybe venni.
Így a végén csak az állami szerveknek és a felső tízezernek lesz saját autója, mert a többieknek egyszerűen nem éri meg.
A manuális vezetés pedig megmarad hobbinak.[ Szerkesztve ]
-
#54625216
törölt tag
válasz Tigerclaw #24 üzenetére
Az autógyártók már évtizedek óta lobbiznak az elektromos autók ellen, ennél jobban már nem nagyon tudnának amúgy sem.
Egyébként nem arról van szó, hogy kevesebb lesz az autó az utakon, hanem hogy más lesz a tulajdonosi szerkezet. Ahelyett, hogy egyénenként vásárolnák a kocsikat, nagy flotta üzemeltetők fognak létrejönni. (Kb. mint a lakáspiac a nyugati városokban: társasházak helyett ingatlan holdingok által üzemeltetett bérlakások.)A döntéshozókat meg első sorban a baleseti statisztikák érdeklik. A baleseti statisztika ugyanis nem csak humanitárius szempontból érdekes, hanem komoly hatása van a költségvetésre is, azaz erősen a pénzről szól.
Ha az önvezető járművek összességében, a nagy számok szintjén biztonságosabbak, mint a manuális vezetés, akkor engedélyezni fogják és át fogják alakítani a jogi környezetet.
Persze ez nem megy egyik napról a másikra, a biztonsági öv kötelezővé tétele is évtizedekig húzódott. Ment keményen az ellenlobbizás is, mert az autógyártók féltek, hogy a kötelező biztonsági öv kényelmetlen és visszafogja az eladásokat.
Aztán amikor egyértelművé vált, hogy évente életek tízezrei múlnak a biztonsági öv használatán, akkor a törvényhozás lépett, mert az autóipar vesztesége eltörpül a balesetek által okozott anyagi és politikai károkhoz képest. -
fatal`
titán
válasz Tigerclaw #46 üzenetére
Az EU ezzel maga alatt vágja a fát szerintem. A drágább (USA-hoz, Ázsiához képest) közlekedés gazdasági versenyhátrányt fog okozni. Ráadásul elég jelentős ágazat az autógyártás.
Arról még nem is beszéltem, hogy az alacsony kibocsátási normák miatt mennyire jó az, hogy olyan autókat gyártunk, amiket 200 ezer kilométerenként a kukába dobunk.