Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #54625216

    törölt tag

    válasz stellaz #36 üzenetére

    "Szabálytalanságok, pl. ha most az autó nem tartotta be mondjuk a kreszt, akkor neki ezt is lehet, vagy a gyártó, esetleg az utas kap-e egy csekket?"

    Ezt a jövőbeli jogi szabályozás fogja eldönteni. Ha elfogadják az önvezetést, mint az autó szerves részét, akkor bármilyen szoftverhibából keletkező balesetért a gyártónak kell vállalnia a jogi felelősséget. Ahogy egyébként ma is, ha a baleset a jármű tervezési hibájából történik.

    "Bűncselekményt követ-e el az autó vagy az utasa (aki mondjuk alszik éppen), ha nem áll meg egy balesetnél?"

    Lásd feljebb. Az USA-ban pl. nincs is olyan, hogy "elsősegélynyújtás elmulasztása" bűncselekmény. Csak az orvosoknak, tűzoltóknak, rendőröknek kötelező megállniuk, a többieknek elég, ha riasztják a hatóságokat. (Jellemző az USA-ra, hogy az orvosok nagyobb utakra inkább autót bérelnek, hogy ne kelljen a baleseteknél megállniuk, mert ha kimentik az áldozatot, akkor az később be fogja őket perelni, hogy nem volt elég szakszerű a mentés.)

    " Van egyáltalán igény erre? Na csak azért kérdem, mert a dugóban hiába vezet magától a jármű, a probléma eleve a dugó, azt meg nem fogja megoldani ez sem."

    Pont ez az, hogy de. Ha az önvezető autók látják egymás helyzetét, akkor úgy tudják optimalizálni az útvonalakat, hogy jobban szétoszoljon a terhelés.

    "Ez utóbbi kifejezetten kényelmes és gyors, a legtöbben mégis saját autót használnak az utazásokhoz. Ezen hogy segít a robotaxi?"

    Úgy, hogy nem neked kell a menetrendhez igazodnod, hanem a jármű igazodik a Te időbeosztásodhoz. Az emberek többsége is azért tart kocsit, mert nem aszerint akarja élni az életét, hogy hogyan variálják a menetrendeket.

Új hozzászólás Aktív témák