Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #54625216

    törölt tag

    válasz stellaz #45 üzenetére

    A jogi felelősségre vonás most is létezik a járműiparban, csak jelenleg több a baleset a vezetők hibájából, ezért nem hallunk róla napi rendszerességgel a hírekben.

    "Nem csak USA létezik, de értesíteni ott is kell a hatóságokat. Fejejtőn, árokba lévő autót fel fog ismerni?"

    A személy jogi felelősségét, és a technológiát válasszuk külön. Most sem vonhatnak felelősségre, ha járókelőként nem hívsz mentőt, vagy a vonaton nem húzod meg a vészféket, ha balesetet láttál. Ahogy egyébként egy taxi utasaként sem vagy jogilag felelősségre vonható, ha taxis nem áll meg egy balesetnél. A robotaxi estében is ugyanez lesz: utas leszel és nem sofőr, azzal arányos jogi felelősséggel.
    Ami a baleset felismerés technológiáját illet, valószínűleg maga a rendszer tudja majd jelezni, ha baleset történt, ahogy pl. a metró központi irányítása sem az arra haladó másik metró vezetőjétől tudja meg, ha az egyik szerelvény kisiklott.

    "egy pontig ez működik, aztán az is betelik. Pontosan látjuk is, hogy a nagyobb kapacitású utak nagyobb forgalmat generálnak általában."

    Nyilván csak optimalizálni tudják a terhelést, nem megszüntetni, de garantáltan hatékonyabban tudják majd kezelni a dugókat, mintha egyes emberek józan belátására lenne bízva.

    "A robotaxi nem áll a ház előtt (főleg ha te küldöd el fuvarba), nincs benne a gyerekülés, a kis vized, a szemüveg törlőd, az esernyőd, stb."

    Ez már a kényelmi funkciók kérdése. Miért ne rendelhetnél egy hosszabb útra privát robotaxit, ami már előző nap este a rendelkezésedre áll, hogy kényelmesen bepakolhasd a cuccod?
    A napi ingázáshoz meg az autózás a nagy átlag számára valamivel közelebb lesz a tömegközlekedéshez, mint most. Az emberek számára a fő visszatartó erő a tömegközlekedéssel szemben nem az, hogy nem lehet nála a kis vize meg az esernyője, hanem hogy a tömegközlekedéshez kell igazítania az időbeosztását. Ha a hagyományos taxi olcsóbb lenne, mint saját autót fenntartani, akkor nagyságrendileg többen taxiznának, mint hogy autót vennének, márpedig a robotaxi pont erről szól.

Új hozzászólás Aktív témák