- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
Hirdetés
-
Saját Redmi Note 13 Pro+ a világbajnok focicsapatnak (és indiai rajongóiknak)
ma Argentína nemzeti válogatottjának mezével díszítik az új Redmi különkiadást.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
ph A Kereskedelmi Minisztérium egyelőre csak felméri a helyzetet, egyelőre nem látni, hogy tudnak-e bármit is tenni.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Ironizer #823 üzenetére
Ezt nagyon szépen levezetted, csak, hogy nem teljesen állja meg a helyét. Azt javaslom, hogy próbáld ki! Nem, rohadtul nem mindegy, hogy a plusz tömeg a bringán van vagy a pilótán. Ugyan ez a vita megy amikor a könnyebb bringa szóba kerül, minek a könnyebb bringa inkább fogyok, aha, ja. Teljesen más irányítani, fékezni egy 22 kilós bringát, mint egy 12 kilóst. Amúgy részben igaz, nyilván az sem mindegy, hogy hány kiló aki rajta ül, a fékezés szempontjából. Meg persze a felhasználás is számít.
De akkor mondok mást, ha csak az én felhasználási stílusomon múlna, akkor, hogyan lehet az, hogy a normál hajtású, 13 kilós Bergamont AM össztelósomon semmi gondom nem volt a Deore fékkel? Na nem azt mondom, hogy egy kicsit több fékerőt nem tudtam volna elképzelni, de alapvetően biztonságosan megállított mindenhol, sima gyantás betéttel és 180-as tárcsákkal, pedig finomabban akkor sem mentem vele mint a mostanival. Aztán amikor megvettem az első komolyabb pedelec össztelósom, a 29"-es Bergamont E-Contrailt, azon koppra ugyan az a Deore fék, ugyan azokkal a 180-as tárcsákkal lószart sem értek, egy komolyabb erdei csapatásnál, pár nagyobb fékezés és visított, meg lószart sem fogott, inkább csak lassított, az első tárcsa meg egy pillanat alatt megégett. Az első fékbetétet a 13 kilós bringában még 1400km terep után se kellett kicserélni, a 22 kilós pedelec-en 300-400km alatt kopott el csontra az alap gyantás betét elöl. Akkor most miről is beszélünk?
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Ironizer #825 üzenetére
Most már csak azt várom, hogy Einstein képletét bemásold ide nekem.
Fizikából soha nem voltam jó, nem is akarok ezen vitatkozni.
Én gyakorlati tapasztalat alapján mondtam amit mondtam.
Egyébként az irányítás helyett inkább gyorsítást akartam mondani, mert ha jó a vázgeo akkor a nehezebb bringát sem rosszabb irányítani.Persze biztos, hogy nem mm-re pontosan azon a vonalon mentem a 2 bringával, és a sebesség is lehet, hogy eltért pár km/h-t, csak az a gondom ezzel, hogy a fékerőben a különbség még is ordítóan nagy volt!
Okának lennie kellett, és nem én mentem sokkal durvábban, illetve a testsúlyom sem változhatott többet 1-2kg-nál.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Ironizer #827 üzenetére
Sík úton nem volt probléma, de azért 60-al ritkán mentem sík úton. 45-50-ről lassítva megállított. A gondok hegyről lefelé voltak, amikor nagy tempóról fékeztem egy nagyot, majd jött egy technikás meredek rész, ahol kicsit hosszabban kellett húzni a fékeket. Elkezdet nyüszíteni, a fékkart már majdnem markolatig húztam izomból, és úgy lehetett vele lejönni neccesebb részeken. Emiatt meg kopott a betét mint az állat. A 13 kilós gépen ilyet soha nem csinált, persze hosszabb fékezésnél kicsit puhult, de alapvetően könnyen kezelhető volt és jól fogott. És nem a fékkel volt probléma, több száz shimano féket légtelenítettem már, jól meg volt csinálva.
Egyszerűen nem bírja rendesen megállítani ezek a dög nehéz, 22 kilós vasakat, amikor komolyabb terep használatnak van kitéve. A cannondale-en is ugyan ilyen deore szett volt gyárilag, ugyan olyan fos volt ez is. Megkapta a 4 dugós Zee szettet, össze se lehet hasonlítani, most még tettem bele fémes betétet is, így meg aztán, 1 újjal bárhol.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Ironizer #833 üzenetére
Én azt egy szóval nem állítottam, hogy a felhasználás mindegy. Kényelmes túrázósba elég lesz a deore a pedelec-en. Csak általában nem kényelmes túrázásra veszik az emberek az össztelós montikat. Az tény, hogy én gyorsan jövök lefelé, de ettől még az is tény, hogy a 13 kilós bringámon elég volt, a 22 kilóson meg nem volt elég, a felhasználási terület itt ugyan az volt, csak a kerékpár súlya változott.
És az is tény, hogy a 22 kilós bringából 400km után dobáltam el a resin betéteket, a 13 kilósba meg még 1400km után is bőven 50%-os volt.
Miért mondanám ezt ha nem így lett volna? Mi érdekem fűződik ahhoz, hogy leszóljam a deore féket és egy erősebbet ajánljak? Csak leírtam a tapasztalataim, de felőlem hiszed, nem hiszed, te dolgod. -
dugo_
veterán
válasz Ironizer #1119 üzenetére
Ha össze van rakva a bringa és fent van a lánc a hátsó kerékkel együtt, akkor igen.
Ha nincs, akkor kell még egy láncos kulcs ellentartani a meghajtó lánckeréknek. -
Runner_fxr
Ármester
válasz Ironizer #1119 üzenetére
Igen. De a hajtómű leszedésnél óvatos legyél, mert ha a szerszám ferdén megy bele, akkor csak a menetet szeded ki, de a hajtókar nem fog lejönni. Amikor a hajtókar lehúzót betekered, annak kézzel, viszonylag könnyen bele kell tekerednie pár fordulatot, majd villás kulccsal betekerve sem szorulhat.
Hasonló mint amikor egy monoblokkot tekersz be, ha nem figyelsz pillantok alatt ferdén tekered be.Amúgy tök jó, hogy az ice toolz csinál már ilyen szerszámot is olcsón, bár a minőség kérdéses.
-
baluka
tag
válasz Ironizer #2186 üzenetére
Ilyen bringam van: [link]
Megvettem hozza a TEC packot is, tehát saját tapasztalat alapján írom hogy amennyiben csatlakoztatod a TEC-et, akkor a bekapcsolás után ez lesz az elsődleges akksi egészen addig míg le nem merül, egy kis csavar azért van a történetben, mivel a lemerülés után ki kell kapcsolni a rendszert és fizikailag le kell csatlakoztatni a kábelt a TEC-ről, pont emiatt van a felső cső hátsó részében egy mágneses, kör alakú bemélyedés kiképezve hogy ezt az így felszabadult kábelvéget ide pattintva biztonságban legyen a kábel, magyarul ne vesszen el még a legrosszabb terepviszonyok okozta rázkódások során sem még akkor sem, ha nincs nálad hátizsák vagy egyéb tárolásra alkalmas motyó, ezután megint bekapcs és már az integrált akksival mész tovább. Az egész művelet nem több mint 30-40 másodperc, szval semmiség. -
baluka
tag
válasz Ironizer #2196 üzenetére
Csinálhatod fordítva is, tehát felkattintod a TEC-et de nem csatlakoztatod, elindulsz a tervezett utadra, ahogy alakul az igénybevétel az alapján látod hogy mennyire merül a belső akksi, ha kell akkor rapattintod a kabelt a TEC-re es mesz tovabb mosolyogva, a következő utadon kezdesz a TEC-el, ezáltal egyformán veszed igénybe mindkét akksit, szval problem solved... Azert a Focusnal elegge atgondoltak ezt az akksi temat, nem azt mondom h tokeletes megoldas de van benne racio
-
Joshi
titán
válasz Ironizer #2418 üzenetére
Ha most gyártási költségeket nézünk, akkor szinte biztos hogy kevesebb anyag van egy ebike-ba, illetve a gyártási költsége is alacsonyabb mint egy motorkerékpárnak. Elég ha egy motorkerékpár komplexitását nézzük mondjuk egy ebike-hoz képest. Itt inkább arra kell gondolni, hogy egy csúcs kerékpárt meg kell fizetni, ahogy egy csúcs motorkerékpár se 3milla hanem jóval több.
[ Szerkesztve ]
-
hroberto
veterán
válasz Ironizer #2418 üzenetére
Minden tekintetben többet ér. Ha csak a fejlesztés és az anyagköltségeit nézzük, már akkor többszörös a szorzó.
És ha mondjuk 2 milláért vennék egy biciklit, tuti, hogy az emberek 90%-a azt mondaná, hogy nem vagyok normális.[ Szerkesztve ]
Xiaomi 13, Xiaomi Pad 5, KTM 1290 Super Duke R
-
Joshi
titán
válasz Ironizer #2422 üzenetére
Jó de én a valós értékéről beszéltem, nem arról hogy kinek mennyit ér. A gyártási költségből lehet kiindulni, illetve ehhez hozzájön a preztízs érték mint pl Apple termékek, vagy Tesla. Jelenleg azért adható el ennyiért egy ebike, mert újdonság, valamint már megüti a mércét a tech. Remélem így már érted.
-
Joshi
titán
válasz Ironizer #2427 üzenetére
Ne keverd ide az élet alapelemeit, ezek a termékek a szórakozást hivatottak szolgálni nem mást.
Tehát akkor még1x. Egy termék előállítása kerül valamennyibe, ez alá nem lehet menni, mert erre jönnek a különböző költségek. Szóval lesz ebből egy minimum összeg amiért még bukó nélkül el lehet adni a terméket. Aztán hogy a végső kiskereskedelmi ár ennek a többszöröse, az megint egy más kérdés.
A Szaharában nem véletlenül nincsenek emberek, aki meg oda megy az készüljön fel.
"Persze ha azt mondod, hogy a MÉH-ben többet kapsz a motorért, mint a bringáért, mert több az anyag benne, és nehezebb, azt aláírom, csak nem látom a relevanciáját."
Vagy nem érted miről beszélek, vagy nem akarod érteni. Még mindig egy adott termék gyártási költsége a téma.Ha pl egy ebike gyártónak csak 500.000 Ft-ért ad motort mondjuk a Bosch, vagy Schimano, akkor az egész bringát jól felszerelve nem adhatja 300.000Ft-ért. Tetszik érteni?
[ Szerkesztve ]
-
Joshi
titán
válasz Ironizer #2429 üzenetére
Hroberto rosszul fogalmazott, mert a további hozzászólásai alapján ő is úgy gondolta, hogy egyszerűen képtelenség hogy egy bringa 2-3 millába kerüljön. Hozzáteszem ezek kiskereskedelmi árak, nem verseny széria.
A befutott márkás példák ott sántítanak, hogy ma már olyan kiváló másolatok vannak, hogy nehéz megmondani melyik az eredeti. Ez se véletlen. A milliárdosok meg nem azért költenek mert az adott termék mennyire jó vagy hasznos, hanem azért mert preztízsből muszáj a drága termékeket venni. Lásd Bang & Olufsen OLED TV amiben ugyan az az LG panel van amit töredék pénzért megvehetsz. -
Wollie
tag
válasz Ironizer #3535 üzenetére
Igen furcsa volt az, hogy hasonló magasságú embereknek nem tudtam felszállni sem a bringájára. Ekkor találtam olyan kalkulátort ami ezt a paramétert is figyelembe veszi.
Az a baj hogy én 18-20 éves koromban kerékpároztam utoljára 30-40000 Ft os biciklivel ami akkoriban bőven elégnektűnt. Számomra hihetetlennek tűnik ez a váz méret és mizéria is. A falun általában van egy felnőtt vázas férfi bicikli amit a hat éves kisgyerektől 90 éves nagymamáig például mindenki "tud" használni. Elég vicces ez így. :DZújonc