Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz f27 #92 üzenetére

    Az előbb mondtam, hogy azt a vázat ami neked van, nem építették gyárilag Fox 36-al!
    De belinkelem még egyszer: [link]
    Azért nem érted, mert nem ismered a MTB kategóriákat, és adott felhasználási területeket.
    Ha a bringa érezhetően bizonytalan volt a kisebb villával, akkor az lehetett amiatt is, hogy esetleg balesetes volt és kicsit el volt hajolva. Egyébként itt egy gyári leírás a Fullseven-ről: [link]
    Itt is Fox 34-es van benne 120mm rugóúttal.
    Egy 120-as Trail váznak semmiképp sem kell 200-as DH teló. Ez teljességgel kizárt.
    Egyébként a fejcsőnek sem tesz jót, hamarabb elrepedhet, mert nem egy ilyen geometriára lett tervezve.
    Ha 200mm rugóút kell neked villában, akkor a vázad is legyen DH, akkor lesz összhang.

    Kasya:Köszi! Konkrétan ez is inspirálta a cikket, hogy sehol nincs egy ilyen átfogó leírás a témáról. Az ebikeshop.hu és ambringa.hu oldaláról letölthető egy kis kézikönyv, ami tartalmaz hasznos infókat, onnan is idéztem pár részt a cikkben, de összességében sok mindent nem említett amit viszont fontosnak tartottam, szóval összegyúrtam egyet a saját tapasztalataim alapján. :) Ők inkább kereskedői szemmel írtak, nyilván főként a pozitívumokra hangolva, én próbáltam bemutatni a negatívumokat is, egy átlag felhasználó szemével.
    És menettapasztalatokról sem írtak, csak ilyen általánosságokat mondanak. Ettől függetlenül azok a leírások sem rosszak és nagyon sok mindent megtudsz azokból is ha még nem vagy képben a témában.

    A kérdéseidre válaszolva:
    Esőt, sarat nagyon jól tolerálja, legalább is a minőségi rendszerek. Nekem ilyen jellegű gondom még nem volt, de hallottam már olyat, hogy beázott. De ez igen ritka és egyedi eset lehetett.
    Ettől szerintem nem kell tartani. Én már mentem vele sárban, esőben, semmi baja nem lett. Arra érdemes figyelni, hogy nagynyomású mosóval ne mosd, bár ez a bringának amúgy sem tesz jót, nem csak az elektromos rendszernek. És ha bringa szállítón van mondjuk az autón, akkor ha esik az eső takard le a motort pl egy zacskóval vagy valami nejlonnal. Mivel menet közben a turbulencia miatt esetleg lehetnek beázási gondok. Illetve az akkut és kijelzőt is érdemes levenni a szállítás idejére.

    Egy villacsere ugyan úgy működik mint egy normál bringán, középmotorosnál még kerekek is szabványosak.

    A túrázást célszerű úgy összehozni, hogy emelkedőn ne merüljön le. Mész vele pár teszt kört, hamar ki lehet tapasztalni, hogy kb mi a hatótáv. Utána már simán lehet tervezni. Ha sík úton lemerül az nem akkora gond, mivel csak megindítani nehezebb, de menet közben már nem vészes. Nagyobb emelkedőre viszont kb lehetetlen küldetés feltekerni egy 21-22 kilós bringát. Ezzel mindenképp számolni kell. Nagyobb túrákhoz két lehetőséged van, vagy viszel egy tartalék aksit magaddal, vagy a töltőt viszed és betervezel egy kocsmázást vagy kajálást, ott meg akár 1 óra alatt 40% körül tud visszatölteni. A töltője egy fél kilós csomag kb, és az akku 2,5kg körül van. Legalább is a Bosch-nál így van. Ha montizol akkor marad a hátizsák, de trekkingnél könnyebb dolgod van, mert a túratáskába kényelmesen befér egy pót akku vagy a töltő, vagy akár mindkettő. 2 akkuval elég nagy a hatótáv. Annak azért az esetek nagy részében elégnek kell lennie, még az Alpokban is, nemhogy idehaza.
    De ha megmondod kb milyen felhasználásra, távra és szintekre kellene, kb meg tudom mondani mire számíthatsz. És tudok ajánlani bringát.

    A KTM és a Scott is egy prémium árazású termék, én igazán egyiket sem ajánlom. Cube, Bergamont, Haibike inkább.

    A Gül Baba videóban hallható zene: Terry Lee Brown Junior - East 2 West

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák