Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Soká

    senior tag

    válasz Soká #100 üzenetére

    Még valamit.
    Mondhatok én bármit, a piac majd eldönti a G12 életrevalóságát. Azt tudom, hogy a G széria a kezdet kezdetén egy jó húzás volt a canon részéről. A felbontás még nagyon a kezdeteknél tartott, a tükörreflexes rettenetesen drága volt, ezen a gépen viszont rajta voltak azok az alapok, amivel, ha kompromisszumosan is, de lehetett "szinte" profi képet alkotni (vakupapucs, állványcsavar, RAW, manual, fényerő) Tényleg a mélységélesség volt a döntő különbség. A dinamika és egyebek inkább csak adott fényviszonyok között érvényesültek.

    Szóval a G12-re biztosan nem vár olyan fényes jövő, mint korai elődjeire, de bárcsak ez a gép lenne a szűk keresztmetszet s nem a tulajok!

  • Soká

    senior tag

    válasz Soká #100 üzenetére

    szerk.
    sztornó ez a hozzászólásom, megkerült az előző.
    Jó éjt mindenkinek!

    [ Szerkesztve ]

  • Frigetrus

    senior tag

    válasz Soká #91 üzenetére

    D40-em van, és én pl nem csak a tudat miatt vettem gépet, hanem a hobbim miatt.
    Két objektívem van, de eleinte csak a kitobim volt. Mégis sokkal jobb volt már a kitobival fotózni mint egy kompakt géppel.
    Szó sincs sznobizmusról vagy bármi ilyesmiről. Úgy értettem a tudatot, hogy azonos összegért egy komolyabb ezközt tudhat magáénak az ember fia.
    Természetesen nem a levegőbe beszélek, volt Canon PowerShot A75 kompakt gépem, és van jelenleg egy Fuji S5600-am is a Nikon mellett továbbá kismillió gép volt már a kezemben.

    Többi hozzászólásra ömlesztve: ""De ha meg vakuerdőt szeretnél üzemeltetni, akkor az legyen már profi üzem, felejtsük el a kompaktokat."
    Kár hogy csak profi fotóssal és nem profi "koca"fotóssal jösz fel. Mi van a lelkes hobistával? Aki csak kevés pénzt szeretne befektetni a fotózásba, de szeretne a lehető legtöbbet kihozni belőle? Nem a technika teszi a fotóst, de tény hogy egy komolyabb géppel kitágulnak a határok. Márpedig egy nagyjából azonos árú belépőszintű tükrös és csúcskompakt közül még kitobival is a tükrös a komolyabb.
    Bárkinek aki rászánna 100ezer feletti összeget fényképezésre annak nem csúcskompaktot javasolnék hanem tükrös gépet.

    "egyébként tök felesleges tükörrel és a mögötte lévő full digitális világ."
    Én nagyon remélem, hogy a tükör soha nem tűnik el a gépekből, legalábbis, hogy lesz valós optikai keresővel ellátott gép, mert egyszerűen nem szeretek képernyőn komponálni.
    A Fuji S5600-as gépemben van EVF és külső kijelző is, de valahogy vágytam már a valós optikai keresőre. Mióta meg lett a D40-em már nem is szeretem használni az S5600-ast. Pedig azon látható a fehéregyensúly változása meg más információk is, de valahogy az optikaival jobb fotózni. Fura egyén vagyok.

    Megint az aktuális hozzászólásra válaszolva:
    "Akinek 120ezre van fotózásra, az vegyen inkább egy jó kompaktot, mert egy hasonló árú belépő DSLR-rel sem jobb képet nem fog készíteni, sem profibbnak nem fog kinézni, legfeljebb azt hiszi"
    Így kidobatsz vele egy jó adag pénzt a gyengébb technikáért. Ez TÉNY. Mert az ami tudásban kevesebb egy kompakt gépben az azonoss árú tükrössel szemben az mind kidobott pénz.
    Kellő gyakorlással és olvasással már simán lehet jobb képeket készíteni. És ha az illető kopaktot vesz, akkor nagyon hamar kiütköznek a korlátai. És ilyenkor mit tesz az illető? Eladja a kompaktot, és még bukik is rajta? Nagyon ésszerű mondhatom.
    Aki meg nem veszi a fáradtságot olvasásra és gyakorlásra, azt nem is érdekli a fotózás ergo nem is fog ennyit költeni rá.

    Továbbá nem értem soha, hogy tanulásként miért ajánlanak egy gyengébb gépet és, hogy majd később vegyen az illető egy komolyabbat meg aztán még komolyabat?
    Minek járjon végig pár lépcsőt, ha kapásból meg tudja venni a jobbat? Hogy párszor bukjon az előző gépeken és esetleges kiegészítőkön? Megint csak nem ésszerű.

    "de ettől függetlenül igyekszem józanul is szemlélni a dolgokat és nem engedni annak a fajta gondolkodásnak, hogy ennyiért inkább egy DSLR-t..."
    Ha valóban józanul gondolkozik az ember, akkor csak a komolyabb gépet veszi meg ugyanannyi pénzért szerintem. Ismételném egy előbbi mondatomat: "Mert az ami tudásban kevesebb egy kompakt gépben az azonoss árú tükrössel szemben az mind kidobott pénz."

    Raw vs. Jpg: Aki hobbiból szeret művészkedni az fog a Raw formátummal szöszölni, szóval azok veszik is a fáradtságot. Magamból indulok ki.
    Aki nem fog ilyesmivel szórakozgatni, az nem is akar ennyit költeni fotózásra, ennyi.

    (Amúgy béke!) :)

    [ Szerkesztve ]

  • Degeczi

    nagyúr

    válasz Frigetrus #103 üzenetére

    a kompaktok roppant alacsony fölbontású EVF-et kaptak (ha egyáltalán kaptak), azok alapján persze egészen más világ egy optikai kereső

    azonban már ma is léteznek nagyon jó minőségű EVF-ek (Pana G1/G2/GH1/GH2, ill. az Olympus VF-2), amik jópár szempontból már maguk mögé tudják utasítani az átlagos vázak tükrös keresőjét!

    a Pana és most már az Olympus is teljesen erre koncentrál, náluk nem várható több optikai keresős modell, így remélhetőleg egyre általánosabb lesz a jó EVF

    hosszú távon ezért valszeg tényleg visszaszorul majd a tükrös megoldás

  • Soká

    senior tag

    válasz Frigetrus #103 üzenetére

    (természetesen OFF de nem írok szürkével, mert úgy még nehezebben olvasható)

    Kedves Frigetrus és többiek,

    nagyjából ellőttük a puskaporainkat, vagyis felsorakoztattuk az érveket és természetesen ha csak a specifikációt meg az árakat nézzük, akkor egyértelműen nektek van igazatok. Az én ismereteim nem naprakészek, amikor egy bridge gépet és egy tükörreflexest hasonlítok össze, akkor bennem még az él, hogy az utóbbi határozottan drágább az előbbinél. De ez mára már tényleg nincs így, ha ugyanannyi pénzért tükörreflexest is kapni, akkor persze, hogy meginog az ember. De azért talán ti is elismeritek, az, hogy ez a két gép képes volt árban így összecsúszni, annak bizony marketing okai is vannak. Nagyon jól tudják a gyártók, amit ti is hangoztattok, hogy "ennyi pénzért már inkább egy slr-t", és azt már nem nagyon kalkuláljátok be az összehasonlításba, hogy amikor az ember megveszi a slr-t akkor bizony megveszi vele azt az opciót és "terhet", hogy bizony de jól jön egy portrémarkolat, de jól jön egy ilyen objektív, olyan objektív.
    Frigetrus, látod neked is van már a géphez három objektíved, tehát te már nem az a kategória vagy, aki "ellen" én szóltam. Csak, hogy emlékeztessek, én azoknak javasoltam a G12-t (és társait) akik éppen annyit szánnak a fotózásra, amennyibe az kerül és nem többet (a mondandóm végén ezt még korrigálni fogom!) Ha valaki már áldoz pénzt egy objektívsorozatra, attól én nem vitatom el az slr létjogosultságát (legfeljebb ha olyan ügyetlenül fényképez, hogy neki tényleg felesleges volt erre a dologra pénzt áldoznia...)

    És akkor korrigálom is a fenti kijelentésemet: G12-t csak az vegyen, aki áldoz pénzt egy állványra és egy külső vakura is. Mert ha nem, akkor valószínűleg megteszi egy olyan gép is, aminek nincsenek ilyen perifériás lehetőségei.

    Ha már ennyit okoskodtam, elmondok még pár dolgot, ami tényleg off, de azért a fényképezésről szól és talán akad közte olyan, ami valakinek megszívlelendő. Ehhez persze azt is előre kell bocsátanom, hogy számomra - talán mert 20-30éve fotózom több kevesebb intenzitással - kialakult már egy bizonyos képem (előítéletem?) arról, hogy mit érdemes szem előtt tartani és mit kevésbé?
    Először is: az emberek minimum két okból fényképeznek. A társaság egyik része arra használja a fényképezőgépet, amire eredendően való: bizonyos látványok megörökítésére. Itt hangsúly van azon, hogy _örökítés_ Vagyis olyan dolgokat fényképezek le, ami tényleg arra érdemes, hogy az utókorra hagyjam, azaz át-ö-rö-kít-sem. Ezt nevezem én úgymond érték-elvű fotózásnak. Persze, abban nem lehetünk biztosak, hogy éppen az lesz kései önmagunk és az utódaink számára értékes, amit most annak gondolunk, de azért ha a szándék bennünk van, és használjuk az eszünket, akkor legalább az esély megadatott.
    A fotósok egy másik tábora - ők vannak most viszonylag sokan, és mintha ők uralnák a technikai topikokat - leginkább műszaki szemmel közelítenek a témához, és nem annyira az általam értékelvűnek nevezett fotózásra figyelnek, hanem a technikai kivitelezés perfektségi fokában gyönyörködnek. Ez persze érdekes és izgalmas, főleg egy olyan időszakban, amikor napról napra produkál valami újat a technika és háromévente duplázódik a megapixelek száma, de azért én mindig igyekszem figyelmeztetni az embereket, hogy ez a pillanatnyi örömön és izgalmon túl más értéket nem nagyon hordoz. Ráadásul, aki így közelít a fényképezőgéphez, annak soha nem lesz elég a felbontás, soha nem lesz elég a dinamika és a zajnélküliség. Pontosabban a kielégülés mindig addig tart, amíg meg nem jelenik az eggyel nagyobb számú masina. Ők azok, akik a gombostűre szúrt légy szemét igyekeznek "lemakrózni", aztán elkapják a naplementét, (aminél mindig kevés a dinamika), hogy aztán a Hősök terét magukévá tegyék egy gömbpanoráma formájában, hogy aztán este a telével a Holdat is megörökítsék minél közelebbről, . Magyarul csupa olyasmit akarnak lefotózni, amit mások már számosan megtettek előttük, ráadásul a hivatásosak olyan minőségben, amit mi, halandók, úgysem tudunk produkálni, vagy ha igen, akkor is csak ideig-óráig tart a dicsőség, mert jön a még jobb kütyü.
    Az ilyen képtárak előtt ül majd néhány évtized múlva az értetlenkedő utód és leszármazott, nem értve, hogy a nagyapa miért fotózta ilyen szenvedélyesen közelről a kert virágait, esti fényben a Lánchidat, a bemozduló patakocskát, s folytathatnám a "kötelező", ám felettébb unalmas témák sorát.
    Ehhez persze nem árt egy tükörreflexes, meg néhány jó obi, miközben nem fotózza le az ember azokat a múló, személyes pillanatokat, aminek a megörökítéséhez már egy jobbfajta szappantartó is elég (lenne), főleg ha az illetőben akad némi kreativitás is az egyéni látásmódra.

    No, ez a bevezető lett volna, de rájöttem közben, vétek az olvasó ellen egy fórumban 10 sornál többet írni :)

  • Ijk

    nagyúr

    válasz Soká #105 üzenetére

    Anno sony R1-et akartam venni, akkoriban kb d50 árában volt, egy brutálisan jó Carl Zeiss obival, ami mellett elbújhat a 18-70, egy 10MP-es érzékelő ami azért több mint a D50 6MP-e.
    Akkor úgy gondoltam hogy nekem nincs szükségem több obira. Azonban kipróbáltam mindkét gépet, és a d50 kezelése fényévekkel jobb volt számomra.
    Pontosan ezért vesznek sokan dslr-t, mert sokkal jobban kezelhető, az ember úgy érzi hogy fényképező van a kezében és nem egy technikai kütyü.
    Ráadásul a G12 érzékelőt és optikát tekintve is nagyon messze van egy tükröstől, míg az R1 akkoriban még jobb is volt ebből a szempontból.
    Ja és fél év után nagyon örültem a 50 1.8-nak, ami ugye az R1-re nem ment volna fel:) Mert ugye közben az ember rájön ám hogy nem elég ami van.

    /人◕ ‿‿ ◕人\

  • #34577664

    törölt tag

    A G12 egy csúcskompakt, sok extrával. Ennyi.

    Nevetek azokon, akik szerint "ennyiért tükörreflexest lehet kapni". Érdekes logika. Ennek mentén ne vegyetek márkás mp3 lejátszót, mert annyiért már lemezjátszót lehet venni.
    Ne vegyetek luxuskategóriás autót, mert abból a pénzből már repülőgépet is lehet venni és hát az mennyivel gyorsabb már.
    Mindennek megvan a maga helye és szerepe, nemde?
    Worldpeace!

  • Ijk

    nagyúr

    válasz #34577664 #107 üzenetére

    Köszönjük az értelmes általános megállapítást. Viszlát!
    ;]

    /人◕ ‿‿ ◕人\

  • Frigetrus

    senior tag

    válasz Soká #105 üzenetére

    Annyit javítanék, hogy csak két obim van, és nem három, sehol nem írtam hármat. :D

    Amúgy a többi érved engem még mindig nem győzött meg.
    "és azt már nem nagyon kalkuláljátok be az összehasonlításba, hogy amikor az ember megveszi a slr-t akkor bizony megveszi vele azt az opciót és "terhet", hogy bizony de jól jön egy portrémarkolat, de jól jön egy ilyen objektív, olyan objektív."
    Egyszerűen miért kéne egy azonos árú tükröshöz bármit is venni???? Miért? Nem kötelező.

    A fotózásról az elméleted meg megint szúrja a szemem, mert az egyik a családi emlékkép kategória, a másik meg a "fényképezőgépezés" amit sajna valóban sokan előszeretettel művelnek és csak technokratán állnak hozzá.
    És sajnos idekevered a harmadik kategóriát, amikor valaki próbál MŰVÉSZKEDNI. De az téged miért zavar?
    Makróval, panorámaképpel és egyéb dolgokkal lehet egy különleges nézőpontot bemutatni. Meghökkenteni, érdeklődést felkelteni, és begyűjteni néhány olyan elismerő hangot, hogy HŰHA! WOW! stb...
    (Ja és még valami, családi emlékképet is lehet művészien elkészíteni, de az előbb csak konkrétan a kocafotós hozzáállásra gondoltam. És igen, ahhoz meg csak tényleg akkor kell drágább gép, ha jobb képminőséget szeretne mondjuk az apuka. Ha nem kell a jobb képminőség amit egy drágább gép nyújt, akkor neki elég a 30ezres technika is.)

    [ Szerkesztve ]

  • Soká

    senior tag

    válasz Ijk #106 üzenetére

    (Azt hiszem én már elég sokat engedtem, kedves vitapartnereim egyetlen részletben sem... ezt csak zárójelben jegyzem meg...)

    Lám, Te sem kizárólag a kitobival használod a vázadat, vagyis rögtön nem fair az összehasonlítás. Olyan nehéz elfogadni azt, hogy aki slr kamerát vesz, az azért nem egyenlő a G12 árával, mert annyiért valójában csak az első részletét fizette ki a fotózásnak. Én pedig talán még az elején is azt próbáltam bizonygatni, hogy annak érdemes inkább G12-t venni, aki tényleg nem szán rá több pénzt, de szeretne jó minőségben fotózni. Most cikizzelek, hogy lám, te sem tudtad a vásárlás pillanatában, hogy mennyibe is fog kerülni neked ez a játék? :) és még nincs vége, megnyugtatlak. Persze, te nem is döntöttél rosszul, hiszen rákattantál a dologra.
    Kicsit gondold végig: valaki szeretne egy fényképezőgépet vásárolni, van rá x ezer forintja. nagyjából tisztában van azzal, hogy nem akar belegabalyodni a témába, nem akar "kirakós játékot", kell neki egy azaz 1 darab eszköz, amivel fotózni tud. Aki a keresgélés során eljut a G12-höz, az minden bizonnyal lejjebbről indult, valamelyik szappantartó irányából. Ráadásul, nagyon okosan belátta azt is, hogy nem kell neki ultrazoom. Szóval ez már egy kategóriának a plafonja, nem biztos, hogy logikus ezt megfejelni egy egészen más géppel. nyilván, te másképpen döntöttél, magad szempontjából jól is döntöttél, de én nem erőltetném rá ezt dogmaként másokra. lehet, hogy a hasonlat nem megfelelő: de én egy igényes kocabringás vagyok, ezért veszek magamnak egy jobbfajta trekking kerékpárt. meglátja ezt a bringás barátom, és azt mondja, de hülye vagy, ennyiért már vehettél volna egy belépő szintű versenybringát vagy hegyi biciklit is. (Netán két trabantot...)

    Azt mondod a G12 nagyon messze van egy tükröstől. Technikai paraméterek szerint talán igazad van, magát a végeredményt tekintve, tehát a képet, én egyáltalán nem gondolom így. Persze, szélsőséges fényviszonyok között megmutatható a tükrös előnye, de úgymond normál körülmények között kevésbé.
    Már nem tudom, melyik tesztoldalon nézegettem a szokásos M&M csokigolyós tesztfotókat, ahol ugyanazt fotózzák a különféle gépekkel, és én éppen azt állapítottam meg, hogy "nagyítóval" kell keresgélni a különbséget. (de, hogy pontosítsam, mit is jelent számomra a "nagyítóval": azt amikor csak az egyik képet látva kell megmondanom azt egy képről, hogy vajon az tükrössel vagy kompakttal készült? Tételezzük fel, hogy nincs képaránykülönbség, és nem látszanak a téma lapossága okán a mélységélességi különbségek. sem Én egészen biztos vagyok abban, hogy zavarba tudnának hozni. és ha zavarba tudnak hozni, akkor az a különbség nem olyan nagy. (és az önkritikus verziót se hagyjuk ki: vak vagyok ) :)
    Megmondom egyébként, én nem a dinamikai különbségekben, meg a színekben látom a fő különbséget, hanem abban, hogy a kompakt gépeknél - a felhasználók igényeihez igazodva - kicsit forszírozottabb kontrasztokat alkalmaznak, jobban észrevehető nagy nagyításnál az élesítési effekt. De ez mind szoftveres különbség, a tükrösnél is elő lehet állítani ilyet.

    Elmondom egyébként, hogyan is keveredtem ebbe a topikba. Egyik kedves ismerősömmel egyszerre vettük meg anno, 280ezer környékén a canon G2-es szappantartót. Évekig használtuk(-juk) nagy szeretettel, aztán mindketten vettünk tükrös gépe(ke)t. Ő most az 50D mellé beruházott egy G12-be. Én meg cseppet sem csodálkozom rajta, nekem is gyakorta hiányzik egy friss G szériás gép, Ezért is futottam végig a prohardver cikkét...

  • Soká

    senior tag

    válasz Frigetrus #109 üzenetére

    Bocs, ha félreértettelek, azt hittem a két objektív a kitobin kívül értendő.

    Egyébként pedig a ténylegesen eltérő fotózási szokásaink vagy elvárásaink miatt is van köztünk nézetkülönbség. Én például a géppel együtt azonnal megvettem a portrémarkolatot is, egyrészt mert tényleg sokat portrézok, másrészt mert tényleg kényelmes, hasznos, fogás szempontjából is. Azon persze gyakran elmerengek, hogy milyen undorító üzletpolitika ez a Canon (de másokra is igaz) részéről, hogy portrémarkolat címen 30.000-ért eladnak nekem egy darab műanyagot pár gombbal és minimális elektronikával. Ennyi pénzért maga a Canon ad egy ugyanekkora műanyagdarabot, amiben nem csak elemtartó van, de van benne akkumulátor is, plusz objektív és egy CCD is, azaz egy fényképezőgépet!! Zárójel bezárva.
    Aztán abból a szempontból is másként gondolkodhatunk, hogy én ugyan belépő szintű vázakat veszek (350D; 500D) és nem is ez a tétel, hanem inkább a 24-105; 70-200-as zoomok, meg a szintén nem túl olcsó Tokina 11-16, vagyis a magam számára úgy-ahogy komplett cuccnak már semmi köze a G12-höz árban.
    Én persze egy félszerzet vagyok, mert alkalmazott művészként munkaeszköz is a gép, ugyanakkor a képeim döntő többsége (90%-a) az úgymond magáncélú, nem kiállításra, nem pénzszerzésre való kattogtatás, elsősorban családi fotográfia, amit viszont az egyik legfontosabbnak tartok.
    Félre ne érts, nem az zavar, ha valaki "művészkedik", művészkedjen kedvére, de a szó az arról szól, hogy valaki egyéni látásmódot próbál megvalósítani, netán alkalmazza azokat a manírokat, amik a profiknál csak járulékos eszközök. De az még nem művészkedés, hogy valaki beáll este a Lánchíd alá és lefotózza a Várat. Az még csak ismételgetése annak, amit itt-ott látott. Az "én is tudok olyat!" érzés megélése. De az még csak annak a tesztje, hogy tudja-e használni a gépet, tud-e WB-t állítani, alulexponálni, stb. A "művészkedés" ott kezdődne, ha ezt egyénítve valósítaná meg.
    De félre ne érts, soha ennél ártalmasabb tevékenységet! Én mindenkit csak arra szoktam biztatni, hogy ha rögzíteni akar pillanatokat, akkor azt tegye meg, amire ténylegesen ő a legelhivatottabb. Mindenki a saját nagymamáját, szüleit, gyerekeit, stb. igyekezzen jól(!!!) lefotózni, ezért lesz hálás az utókor, nem a "művészi" ismételgetésekért.
    Saját példa: amikor a nyolcvanas években először sikerült kijutnom nyugatra, akkor lelkesen kattogtattam, de mit? A művészettörténeti könyvekből jól ismert épületeket, homlokzatokat. megvártam, amíg a barátaim "kimásznak" a képből és csináltam egy rakás tök érdektelen városfotót, ami előtt most lehorgasztott fejjel állok. Ahelyett, hogy magunkat, az embereket fotóztam volna.

    Hamarosan befejezem ezt a hosszú offolásomat :)

  • Ijk

    nagyúr

    válasz Soká #110 üzenetére

    Tehát mindenkiről előre el tudod dönteni, hogy őt éppen csak kattintgatás szintjén érdekli a fotózás, vagy komolyabb hobbifotós válik belőle, akinek esetleg később szüksége lehet célobikra, 1-2 év kitobi után.
    Ráadásul azért ne vegyen valaki dslr-t, mert fenn áll a bővíthetőség szörnyű veszélye. Sokkal jobban jár ha megveszi a méregdrága csúcskompaktot, az egyik eshetőségben ugye marad a turistafotósok szintjén és bőven elég lenne neki egy 50k-s kompakt, vagy belemélyül a fotózásba és egy éven belül cseréli tükrösre óriási bukással.
    Az a baj hogy visszafelé gondolkodsz. Akinek a keze alatt volt már tükrös, kompakt, ultrazoom, az látni fogja a kategóriák közti különbséget. Az tudja hogy stúdió körülmények között beszűkülnek a különbségek, tisztában van vele hogy bizonyos esetekben egy kompaktot hasznosabb vinni, máskor pedig a tükröst kell elővenni.
    Továbbá számomra érthetetlen módon csak a képminőségre fókuszálsz (amiben mellesleg csúnyán elvérzik a kompakt a tükrössel szemben), miközben átsiklasz a "felhasználói élményen", egy tükröst használni egészen más dimenzió, mind sebességben, mind ergonómiában.
    Azon viszont képtelen vagyok napirendre térni, miért zavar téged ha egy rendszer bővíthető, legyen az milc, vagy dslr?

    /人◕ ‿‿ ◕人\

  • Soká

    senior tag

    válasz Ijk #112 üzenetére

    Sok felhasználói élményt kívánok neked a fotózáshoz!

    egyébként nagyon találó avatart választottál :)

  • Cassidey

    senior tag

    Én veszek egy ilyet.:) Meg is rendeltem, holnap a kezemben lesz remélhetőleg.

  • PRO-peller

    senior tag

    válasz Soká #113 üzenetére

    A csúcskompakt leginkább a haladó fotósok másod-gépe a dslr park mellet szerintem. Hiszen a kis méretből eredő előny bizony esetenként többet ér mint a képminőség. Családi és emlék fotózásnál meg nem lehet kérdés, h a minőséget választom vagy az elkapott pillanatot, amikor pont a zsebemben lapult a kukába való szar kompakt... (amivel még egy videót is nyomtam a biztonság kedvéért...) Éppen ezért nekem kompaktom van. A nagy felszereléssel "készülni kell" a fotózásra. Aki családi fotózásra vesz dslrt, annak előbb utóbb unalmas lesz a nagy gépet csak elővenni is. Tehát hobbifotósoknak érdemes nagy vázban gondolkodni. És vitán kívül vannak olyan kompakt gépek, amelyek jó és közepes fényviszonyok között is látványosan jó minőségű képet produkálnak.

    Viszont a G12 konkrétan szerintem sem ér ennyi pénzt. 85-90k lenne a reális ára.

  • Degeczi

    nagyúr

    válasz PRO-peller #115 üzenetére

    egyetértek!

    talán év eleji kiárusításokban lesz is 100 alatt (bár ha G12 még nem is, esetleg G11 már igen)

  • zadiz

    csendes tag

    Sziasztok,
    Nekem egy régebbi Canon gépem van, de a saját topija már zárva van, ezért itt próbálnék meg segítséget kérni.
    A típusa S2 IS, a kérdésem pedig a következő:
    Csak amolyan kocafotós vagyok, és csak mostanában figyeltem fel arra, hogy exponálás után az elkészített képet nem a teljes kijelzőn mutatja, hanem mellette egy diagramon a ha minden igaz a fehér egyensúly értékeket. (de ebben nem vagyok biztos)

    Én úgy emlékszem, korábban nem mutatta az elkészült kép előnézete mellett ezt a diagramot. Hogyan tudnám ezt eltüntetni onnan?

    Köszi előre is a segítséget!

    Üdv,
    zadi

  • feketepeti

    aktív tag

    válasz zadiz #117 üzenetére

    A Display gomb nyomogatásával tudod váltogatni a kijelzőn megjelenő infókat, többek között a hisztogramot is.

  • zadiz

    csendes tag

    válasz feketepeti #118 üzenetére

    Idő közben megoldódott, találtam egy A630 magyar nyelvű kezelésit és abból próbáltam kibogarászni.

    Köszi azért a segítséget! :R

  • Predator2

    addikt

    üdv
    használt fényképező vásárlását tervezem sajna nincs rá garancia
    az lenne a kérdésem h mire kell figyelni/miket nézzek át rajta alaposan amikor nálam van?
    a gép: canon g12

    THX a válaszokat előre is

    >> Ha érdekel valami, vagy nem tudok valamit, akkor Kérdezek << >>McLaren Forever.<< >> Az első és legfontosabb a megbízhatóság, minden más csak sokadik tényező!<<

  • zadiz

    csendes tag

    válasz Predator2 #120 üzenetére

    Szia,
    Én nem vagyok szaki, így nem szakszerűen fogom elmondani, hogy mire kell figyelni.
    Tele állásban és maxra rázoommolva egy adott dologra nézd meg, hogy gyorsan tud-e fókuszálni.
    Amire talán nincs lehetőség: az elkészített képeken meg kell nézni (monitoron), hogy van-e pixel hiba a gépben a ccd-jén (ha minden igaz ez a fényérzékelője, azaz a lefotózandó tárgy fénye ide érkezik be, kvázi a szem retinája).
    Meg úgy általában a többi funkció működik-e......videó rögzítés, menü, kijelző, digitális csatlakozók, elemtertó, memória kártya nyílás (itt pl. nekem van egy pöcök, amit az ajtó zárásnál lenyom. Ha ez letörne, mindig nyitva érzékelné a kártya nyílás ajtaját és nem kapcsol be a gép).

    Persze nem is tudom milyen fénygépet akarsz venni, ezeket egy digitális géphez írtam.

  • Predator2

    addikt

    thx

    >> Ha érdekel valami, vagy nem tudok valamit, akkor Kérdezek << >>McLaren Forever.<< >> Az első és legfontosabb a megbízhatóság, minden más csak sokadik tényező!<<

  • vgergo

    aktív tag

    Sziasztok

    CHKD szeretném a gépemen beüzemelni, de nem sikerül.
    Ez a videó alapján is próbáltam, de 8.lépésig minden ugyanúgy történik, mint a videóban, de a 9-től nem. Pontosabban mikor visszatérek a camera módban, akkor a eredeti firmware képvél találkozok.

    Tud valaki ebben segíteni?

    Előre is köszi

    üdv.:vgergo

Új hozzászólás Aktív témák