Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Malibutomi

    nagyúr

    Alapok avagy miről is van szó

    A játékot az a Chris Roberts készíti, akinek a Wing Commandereket, Privateereket, Freespacet, és Freelancert köszönhetjük. Gondolom ezek után senkit nem ér meglepetésként, hogy egy űrszimulátorról van szó (természetesen a szimulátor szót tessék fenntartásokkal kezelni).

    Jelen állás szerint az eddigi legnagyobb crowdfunding project, pillanatnyilag a számláló 34.000.000 (harmincnégymillió) dolláron áll amit a rajongók adtak össze!! Mivel a fejlesztés nagy kiadó nélkül folyik, nincs ami megkösse az alkotókat.

    A megjelenés várható ideje 2014 vége/2015 eleje, de a játék modulonként már játszható az alfa/béta hozzáféréssel rendelkezőknek. 2013 augusztusban jelent meg az első modul, melyben még csak a hangárban nézegethettük hajóinkat kívül belül. Ezt követi a dogfight modul decemberben, majd sorban a planetside modul, boarding modul, és végül mindezek összessége a teljes betateszt.

    A Star Citizen talapvetően két nagy részből fog állni, egy Wing Commander stílusú single player részből, amely önálló játékként jelenik meg “Squadron 42” név alatt, saját történetszállal, ahol gyakorlatilag katonai szolgálatunkat töltjük le, hogy megkapjuk a a “Csillagpolgárságot”és teljes jogú tagjai lehessünk a Star Citizen univerzum emberi birodalmának mely az UEE (United Earth Empire) névre hallgat (az UEE történetébe most nem mennék bele, csak röviden, nagyjából a hanyatló Római Birodalomhoz hasonlítják a készítők, egy hatalmas, de lassan széthulló birodalom adja a játék történetének alapját).
    A Squadron 42 így amolyan tutorial lesz a multiplayer/mmo részhez, amely egy online állandó univerzum lesz. A kettő szervesen kapcsolódik, mert a Squadron 42-ben kreált karaktereinket vihetjük át a Star Citizen univerzumába, az ott elért eredményeink befolyásolják a Star Citizenben a reputációnkat.
    Maga a Star Citizen univerzum egy belsőnézetes (FPS) sandbox stílusú űrszimulátor lesz, ahol lehetünk kalózok, kereskedők, fejvadászok, zsoldosok. Mivel a játék alapvetően szimulátor (de az arcade vonulatot erősíti), így természetes hogy a hajókon van a legnagyobb hangsúly. Repülhetünk egy és többszemélyes hajókat, melyek közül az utóbbiakra segítségül hívhatjuk barátainkat pl. a lövegek kezeléséhez, vagy felvehetünk NPC-ket, sőt akár játékosokat is. Ez utóbbihoz egy ingame contract rendszer áll majd rendelkezésünkre, mely biztosítja, hogy az alkalmazott se maradjon fizetés nélkül, és amelyen belül a szerződés lejártakor a két fél értékelheti egymást, s később a kapott feedback alapján már könyebb megkülönböztetni a megbízható segítőt illetve munkaadót a megbízhatatlantól.
    A játékban megszerezhető legnagyobb hajókat igazán csak a guildek (corporationok) engedhetik meg maguknak, a hatalmas fenntartási költségek, és a 10-20 akár 50 fős legénység miatt.
    A hajókon való szabad mozgástól el is jutottunk oda, hogy amikor nem hajónkat vezetjük, akkor FPS nézetben mozoghatunk a világban, de ennek legizgalmasabb kihasználása például egy nagyobb hajó elfoglalásakor lesz, melyet FPS nézetben kell társainkkal végrehajtanunk, ha magát a hajót sikerült megbénítanunk, és dokkolnunk rá. Mindehez különböző páncélok (könnyűtől a tankszerűig), és sok kézifegyver lesz segítségünkre.
    A készítőknek ezt a módot nem lesz nehéz beépíteni a játékba, hisz az a Cryengine motorját használja, amely alapvetően FPS játékmódra termett.
    A játék során később, akár saját gyárakat is szerezhetünk, melyek menedzselése is érdekes feladatnak ígérkezik, mivel a játék dinamikus gazdasággal rendelkezik, melyben az alapanyagok árát azok mennyisége is befolyásolja. Ha gyárunk hiányt szenved valamiben, magunk is kiírhatunk küldetést az alapanyagok beszerzésére. Más gyárak, vagy az alapanyagokat szállító hajók elpusztításával pedig magunk is befolyásolhatjuk a gazdaság alakulását.

    Grafikus Engine

    A grafikai megjelenítésért a Cryengine 3 motor durván módosított változata felel, így a szépségre nem hiszem hogy panaszunk lehetne. Támogatni fogja az AMD Mantle, és az Nvidia Physx extra szolgáltatásait is.
    A fejlesztők elmondása szerint, mivel az űrben nem kell lengedező fákat, vizet, köveket megjeleníteni, a sokmillió polygont mind felhasználják a modellek minél élethűbb megjelenítésére. Egy-egy hajó átlagosan 3-400.000 poligonból áll majd.

    A hivatalos oldalon lehet pledge-et venni, amivel támogatjuk a játékot, cserébe Alpha és Beta hozzáférés, a kész játék, és különböző hajók, és kiegészítők járnak. Természetesen semit nem kell valós pénzért megvenni a játékhoz, ez nem egy mikrotranzakciósan működő projekt lesz, minden megszerezhető lesz a játékban. Ha már működési forma, a játék pay-to-play lesz, vagyis csak meg kell venni, és kész, nem lesz havidíj.
    A pledge-ek gyakorlatilag csak kedvezmények a támogatásért cserébe.

    Videók:

    Star Citizen - Pitch
    Star Citizen Announcement video - 58 perc
    300 Series Commercial
    Star Citizen - A promise
    Citizen Con 2013 - Első évfordulós összefoglaló
    15 Reasons you'll love Star Citizen

    Hasznos linkek:

    Hivatalos honlap
    Star Citizen timeline
    Star Citizen economy
    Star Citizen ships
    Star Citizen Lista a PH-n
    Mi is az a Star Citizen?
    Star Citizen összefoglaló

Új hozzászólás Aktív témák