-
PROHARDVER!
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
gzbotii
nagyúr
válasz molnarpeter #204146 üzenetére
Olajteknő szintjén van kb a legalsó pontja. A retúr (felső) cső kellene legyen a rendszer legalsó pontjánál, ez egy hajszál híján nem valósul meg, de úgy néz ki, nem okoz gondot.
Volt már bedugva 2.5 órát is, figyelve persze, és nem melegítette túl a rendszert, nem volt gond ezzel - első pár használat tesztelésről szólt főleg.
Van egy ilyen kis EML3247-es, azzal megpróbálok majd ránézni, hogy hány fokra is melegíti a rendszert.
A vezeték jelenleg az akkumulátor mellett lett rögzítve, gondolkoztam, hogy milyen kivezetést lehetne megoldani, hogy ne kelljen folyton felnyitni a motorháztetőt, de még nem volt időm ezzel mélyebben foglalkozni - olyan kellene ugye, ami külső csatlakozó, néz is ki valahogy, és víz/nedvesség ellen is védett, etc.[ Szerkesztve ]
When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.
-
F_Zolee
veterán
válasz molnarpeter #204150 üzenetére
Aha. Ezt nem néztem még sosem, hogy lenne e. De a Defa melegítő úgyis csak a kád alján pihenne.
-
6030D
Ármester
1,8 TSI és a 60ezer km-es olajcsere periódus [link]
Ha azt vesszük, szép teljesítmény, mert nem ette az olajat, hanem kitartott végig.Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
N.otorious
senior tag
Vannak javító szettek, olyanokat nem néztél?
tudatlanság, ellenőrzés hiánya, figyelmetlenség ▁ ▂ ▃ ▅ ▆ ▇
-
Csaby25
őstag
Sziasztok!
Octavia mk1, 2002, hatchback, 1.8T AUM.
Árajánlatot kértem hátulsó féknyeregre (amelyhez nem szükséges a régi):QWP 15k
FEBI 21k
KRIEGER, ABE 23k
TRW 25kMelyik lenne a jó ár-érték arányú?
Szerintetek rossz választás lenne a QWP, minél olcsóbban szeretném megúszni ?Köszi!
[ Szerkesztve ]
A kis emberek más emberekről beszélnek, a középszerű emberek eseményekről, a nagy emberek pedig ötletekről beszélnek.
-
Bandit21
addikt
válasz Bandit21 #204135 üzenetére
Bejött a 10% ecet + ugyanannyi egység desztvíz. Szivaccsal átsimogattam és lejött mintha ott se lett volna sose.
Ellenben az első helyen ahol a körmöm tompa végével vakargattam gyönyörűen látszik hogy sikerül szét barmolni a lakkot.
Most itt nem a Mariana árkot kell érteni, hanem egy 1,5 éves mindig kézzel, habbal mosott autón azt, hogy közelről napfényben látszik... Ami attól még engem rohadtul zavar.Tehát kérdés a kérdés miatt: minimálisan polirozni lehet a megkarmolt lakkot?
Az ID.3 hátuljára 1x felment 1 macska, az szépen fekete ott és azon is látom ha úgy süt rá a nap, az is idegesít, tehát oda is használom majd a tippet. Ha van.
Köszi!Plusz finomság, ma az egyik szomszéd kutyája fogta és bejött az udvarba és amikor kiszállt az Asszony az id3-ból, a kutya úgy gondolta hogy körbe néz és full sara lábbal a vezető ülést körbe táncolta.
Sose járt még nálunk a kutya, a gazdákkal jóba vagyunk néha dumálunk, nem tudom hogy jött ez de elég zabos lettem. Volt itthon l i dl flakonos autó kárpit tisztító, elég szépen kiszedte.
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
pepucs
tag
válasz Csaby25 #204156 üzenetére
Inkább ne hallgass rám a szakik mindjárt kisegítenek
Engem a szerelőm lebeszélt a legdrágább hátsófék alkatrészekről. Általa már bevált olcsóbb alkatrészek kerültek be. Nem haltam meg azóta se ( 2002 1.6 toledo )[ Szerkesztve ]
"azt mondta reggel a rendszer, hogy adjak meg új jelszót. Beírtam, hogy faszom, erre kiírta, hogy túl rövid ..."
-
veterán
válasz Bandit21 #204157 üzenetére
Tehát kérdés a kérdés miatt: minimálisan polirozni lehet a megkarmolt lakkot?
Lehet, és ki is fog jönni. De ne random lidlis polírszerrel ess neki, inkább kérj meg valakit aki csinált már ilyent. Esetleg egy autókozmetikát keress fel vele.
Ecet téma: 👍
[ Szerkesztve ]
-
imyourfriend
őstag
Tegnap beszélgettem egy szakival a tolatókamera ügyben, mint kiderült le kell bontsam a fél bódét a kesztyűtartó fölött van a box oda vezet a canbus meg két egyéb madzag + piros fekete ami a 12V-ot viszi. Ezt jobb oldalt alul viszem el majd jobb hátsó ülés ívénél felfelé tartva eljut a kombi ajtajáig a kábel oda beszereztem jobb oldali kábelvezetőt mivel csak bal oldalt volt. Mivel rendszámtábla világítás helyére van mókolva a kamera ha nem kell akkor ott üres lenne egy rész ezért kap aliról ledest, beállítom hogy ne az utat világítsa. Emellett még nem bontottam meg az autót, de gyanítom a mostani kamera is jobb oldalt megy, azt el kell bontsam, a probléma csak azzal van hogy áthúzták bal oldalra és ott kötötték rá a tolatólámpa madzagjára a jelen kamerát.. Szerencse megérkezett a fűtőszál javító szerelék is így egy szereléssel megoldom a dolgot, bár nem hiszem hogy egy nap alatt elvégzek.
-
nesa
veterán
válasz N.otorious #204154 üzenetére
Psa motornál mikor kiszakadt a 12mm menet ott megmértük és majdnem 30mm menet volt benne simán csak hosszabb csavarral megoldva, ezért kérdem.
-
Bandit21
addikt
válasz focvis #204159 üzenetére
Köszi, valószínűleg az lesz (kozmetika). Úgyis ráfér egy nagyobb belső takarítás meg a feleségem 1x vitte el egy körre és automatikusan dobta oda a kulcsait ahová az id3 -ba szokta de míg ott egy tároló van addig a kodiaqba egy tologathato tetos tároló ami persze csukva volt épp és nyilván mi más lenne a borítása mint zongoralakk.
Azt is azóta nézem hogy milyen ronda lett így akkor a kodi kap majd egy alapos belső takarítást plusz egy kis polírozás kint is bent is.Az ecet pedig jó, bár amikor elkezdett lefolyni a króm keretes hűtőrácsra aggódtam de azt gyorsan leoblietettem többször amíg az ecet hatott a motorháztetőn.
A fene amúgy az egészbe ez csak autó de hát közbe meg mégis csak szerelem....
Ha egy új karcot néha észre veszek a gyári lakkon képes vagyok szomorú lenni miatta.
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
6030D
Ármester
válasz Big_Boss #204166 üzenetére
Én most adtam le a 3 éves ellenőrző szervizre, azt mondta fékolajat cserélnek meg átnézik. Mondtam, hogy még mindig remeg üresben, ha enyhe dőlésű úton áll, illetve előre, hátramenet váltáskor valami kottyan néha hátul (féknyereg?). "Hát, ez már egy nagyon kiforrott autó, jók ezek, nem szokott probléma lenni velük. De megnézzük."
Neked a 3. olajcseréd volt?
[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
szabzoltan1
tag
válasz imyourfriend #204073 üzenetére
Nah megnéztem a videot,de már az elején elekadtam.
Nekem a bekapcsoló gomb sehogy sem akar lejönni.
Feszegettem ,fogó al probáltam de semmi.😡😡
Nem tudom mivel lehetne lepattintani. -
TayRol
nagyúr
Elhoztuk a vasat. Ami érdekes, hogy nappali menetfény esetén a hátsó lámpa is világít. Ennek én nagyon örülök, de még nem láttam ilyet (a 2018-as 7.5-ös Golf sem ilyen és a mostani 2022-es Tiguan sem).
Amúgy egész jól megy, a sportfutómű azért kemény, a váltó meglepően pontos de sajnos távolságkövető tempomat nincs benne.
Ja, egy kérdés: 2018 utáni A6 3.0 tdi Audiból melyik motor a legjobb? Látok vagy 3-4 loerő verziót.
[ Szerkesztve ]
-
K Norbi
addikt
válasz TayRol #204170 üzenetére
Elhoztuk a vasat. Ami érdekes, hogy nappali menetfény esetén a hátsó lámpa is világít.
Ezt VCDS, vagy OBD11 be/ki lehet kapcsolni.
Nem csak a tiédnek, hanem más típusoknál is.
Meg csomó minden mást is lehet állítani.Jut eszembe...
Hát csalódás volt a Mahle cső termosztát.
És 2db van benne.
Rendeltem Kauffertól gyárit.[ Szerkesztve ]
-
user12
őstag
-
ZolkoW
őstag
válasz TayRol #204170 üzenetére
nem erre írta valaki, hogy skandináv menetfény?
Nekem is van, és tetszik hogy ilyen.
Én kényes vagyok a láthatóságra, és amúgy is bosszant, mennyi autós jár ködben mindenféle fény nélkül a szürke autójával..Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
imyourfriend
őstag
válasz szabzoltan1 #204169 üzenetére
Nem volt szerencsém olyan konzolhoz, környéken valaki aki vw-t szerel? Sok dolgot youtuberol néztem, van amihez nem csak egy videót. Törni ne törd el, rákeresel a videó címére youtubeon akkor kidob hasonlókat? Telefonról vagyok, innen nehezebb linkelni.
-
gyulaszu
senior tag
Sziasztok,
autó vásárlás előtt állok, Skoda Octaviában gondolkozom.
Németországi "ingázásra" kellene, alkalmanként 2x1000 km, évente kb. 10x, plusz az egyéb kiküldetések a környező országokba.
2.0 CR TDI vagy szóba jöhet az 1.6-os is?
Nézegessem esetleg a benzineseket is mivel jelenleg olcsóbb a benzin? Ha igen, melyik motort?
Automata váltóval szeretnék (öreg vagyok már) vagy nézzem inkább a kézi váltóval?
Melyiknek mennyi az éves fenntartási költsége ennél a futásteljesítménynél? (az arányok érdekelnek)
Előre is köszönöm a segítséget.gyulaszu
-
gyulaszu
senior tag
válasz molnarpeter #204182 üzenetére
Használtra van pénzem 8 mHUF-ig, ebből kellene kihozni a legjobbat a következő 6-8 évre...
Esetleg Superb is szóba jöhetgyulaszu
-
-
molnarpeter
nagyúr
válasz molnarpeter #204185 üzenetére
-
1stVikman
senior tag
Sziasztok!
Le vagyok maradva egy ~400 hsz-szel, de kérdeznem kell.
Alany Golf mk7, 2014, 2.0 cr tdi, 110kW crbc.
Szóval cserélném az első lengőkar szilenteket + a talpas gömbfejet. Igazából nem érzem szükségességét, de már 240ezer lesz bennük.
Az egyszerűség kedvéért készen venném, azaz komplett lengőkart mindkét szilenttel és gömbfejjel. SKF-et vennék, a kérdés, hogy van-e bármi ellenvetés a márkával és így a készre szerelt alkatrésszel szemben?Előre is köszi: Vikman
-
tibbike01
őstag
A mild-hibridről mi az alapvető vélemény? Konkrétan ezt a Leont nézem, tetszetős, de nem ismerem a technikát.
-
-
makszi
aktív tag
válasz tibbike01 #204190 üzenetére
Szia!
2 hónapja van egy ilyen Leon kombi csak FR de a motor váltó ugyanez. Most 6k km van benne, de nem szerettem meg ezt a mild-hibridet.
Normál vagy ECO módban akármennyivel mész pl pályán odaérsz a kihajtóhoz akkor ha elveszed a gázról a lábad azonnal leállítja a motort és vitorlázik
Ugyanez igaz a városi araszolásra is. A legszánalmasabb ha kikapcsolom a start/stopot a menüben akkor még sokkal többször kapcsolgatja a motrot ki és be mert ha gurulsz 50-nel és lámpáhooz érsz akkor amíg odagurulsz addig vitorlázik tehát áll a motor, amint megálltál a piros lámpánál akkor viszont mivel ki van kapcsolva a Start/stop ezért bekapcsolja a motort.
Szóval kevesebbet indítgatja a motort a vezérlés akkor ha a start/stop be van kapcsolva.
Persze van megoldás is kettő is.
1. DSG-t ha S be rakod akkor soha nem állítja le a motort.
2. Ha Sport módba rakod a kocsit akkor sem álll le a motor.A másik még hogy sok helyen olvasom, hogy ez az 1.5 TSI ez milyen jól fogyaszt meg hogy 6 literekkel el lehet járni. Na ez hülyeség nekem az eddig átlagom 7.6 de abban benne van az első 2000km is amikor kb 3000-es fordulat fölé nem engedtem.
Ez a 6 liter és társai ez eco módban 90 nel országúton lehetséges szerintem kizárólag.
Ha kicsit is normálisan mész tehát nem nyomod neki, vagy beérsz lakott településre akkor már 7 körül van.
Ha sietek agglomeráció és pálya nem ész nélkül de dinamikusan akkor 8.5-9 litert bever mint a szar az a helyzet. -
tibbike01
őstag
-
imyourfriend
őstag
Megoldottam az első részét a tolatókamerának, beletelt vagy 3 órába, hátramenet kapcsolásakor látom a kijelzőn, kínai vcds mikor csatlakoztatva van a kamera valamiért nem olvas 5F csatornát bár ezt inkább a kínai vcds-nek tudom be. Mikor lehúztam a kamerát akkor olvasott valami rod fájlt hiányol bár ez legyen a legkevesebb.
-
makszi
aktív tag
válasz tibbike01 #204194 üzenetére
Nekem előtte egy 2020-as Corolla kombi 2.0 hybrid volt, na annál jobb a zajszigetelése a Leonnak. 150 az még szerintem jó. Persze ez nehéz mert egy 5-ös bmw után biztos gáz, de egy Corolla után jó. A futómű elégkemény bár az excellence az talán puhább eggyel, mint az FR de ebben nem vagyok biztos.
Viszon látom hogy az excellence en 18 colos kerekek vannak, na az szerintem nagyon sok már pláne Pestre. Nekem az FR-en 17-es van de sokszor vágyok egy jó 205/55 R16-ra
Olyant hallottam még Duna autótól, hogy totál megszűnik az az autó hogy Seat leon kombi. Csak olyan lesz hogy Cupra leon kombi. Talán az Arona az megmarad Seat-nak a többi jelenlegi Seat modellről nem volt szó.
[ Szerkesztve ]
-
6030D
Ármester
válasz makszi #204193 üzenetére
Haverom mesélte: szilveszter napján Vác - M0 - Vecsés 100 tempomat oda 4,9-es átlag, vissza M0 130, M2 160 7,1. Hosszabb úton egyszer mutatott 7,8-at, de az nem az eco+országút jellegű menet...
A nagy átlaga 6,5-7, évszak függő, és ebben sok a pár km-es kisvárosi rész (jellemzően ezt kap csak hétköznap).
O3 1,5 TSI kombi, kézi váltó, 16" gumi.[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
makszi
aktív tag
válasz 6030D #204197 üzenetére
Érdekes amit írsz. Még jó rég 2011-14 közt nekem egy 1.4 TSI VW Jetta volt 122 lovas. Havernak egy 1.4 TSI Leon volt a 125 lovas. Nekem a 180k km alatt kb 7.2 volt az átlagom neki bőven egy literrel több.
Akkoriban meg is állapítottuk, hogy a konszernen belül a Sporots SEAT úgy van beállítva hogy sokat zabáljon.Ez alapján a fenti adatokat minden továbbinélkül elhiszem, de a fő ok a külöbségnek szerintem hogy az Octavia meg gondolom a 16"-os gumi is segít.
Egyébként a 100-as tempomatnál a 4.9 -et még talán el tudom képzelni a Leonról, de hogy a 130 meg 160 as tempomat után a 7.1-et azt nagyon nehezen -
6030D
Ármester
válasz makszi #204198 üzenetére
Régen az volt a mondás, hogy az automata váltó +1 liter, ez most nem tudom mennyire helytálló. Illetve ez ugye részterhelésen lekapcsol 2 hengert, ami biztos számít valamit. Spritmonitoron is ilyesmi számok vannak.
focvisnak a 2,0 TSI a G7-ben kb 1-1,5 literrel eszik többet (ami az az érték, amit a Leonra írsz), de az legalább rendesebben megy.
Egyébként az új Leon a szívem csücske, tudnék vele élni. Tetszik, és az már ugyanaz méretben, mint az Octavia 3 (2019-ben még a korábbi Leon volt, az kisebb).Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
imyourfriend
őstag
válasz makszi #204198 üzenetére
Az 1.5 tsi motokról jót hallani, nyilván oda lehet lépni nekik melyiknek nem, számoltak be 6-6.5 liter környéki fogyasztásról nagy bódé 150 paripa automatával szerelve élhető. Más kérdés ki mire vágyik, személy szerint nehezen tudnám elengedni az 1.6 cr 4-4.5 literes fogyasztását, tetszetős az 1.5 tsi ettől független.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest