-
PROHARDVER!
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
rob210
nagyúr
-
J&P
aktív tag
Van, 4l 11.500.
macilaci78, nyilván úgy ahogy írod, mindenki másban hisz.
Én eddig Castrolt használtam, gondoltam kipróbálok mást.
Motorikusan nekem sincs gondom, néha a 4 henger nem megy alapjáraton, gyújtás kimaradást ír rá a vcds, de erről már mágussal beszélgettünk. Sajnos nincs most időm foglalkozni a hibával pedig nem nehéz eset, a 4-es pd elemnél a csatlakozót kellene megnézni, valszeg ki van mozdulva.[ Szerkesztve ]
-
Kiskokó
veterán
válasz rob210 #181946 üzenetére
Jó mondom, mint "sima" olaj lehet beválik és olyan mint a többi és ezért simán ajánlható. De hogy az olaj így nanotechnológiás meg úgy kerámia bevonat meg ist..fa..a... na az orbitális kamu. Revitalizációs folyamat... ahha... ezt még egy női hajsamponnál még oké hogy kiírják
(orosz cuccba alapból nem hiszek ,én Gyári fétises vagyok)
Ennyi#181951 :
Nem húzom le ismeretlenül, harmadszor mondom, hogy mezei olajnak lehet jó... de akkor meg ha csak egy Mezei olaj... akkor már tuti nem ezt választom még ha nem is gyáriban gondolkodnék, annyi gyártó van.De csak diskurálunk
[ Szerkesztve ]
| Saabe™ | Keep Calm And Drive Quattro | <3 SHIBA INU <3 |
-
válasz macilaci78 #181950 üzenetére
21 év után azért ne legyen már gondként aposztrofálva egy generátor Használatban volt, kopik. Ennyi
Ne csak nézelődj - vedd meg végre a kocsinkat! ;)
-
c00per
tag
válasz rob210 #181951 üzenetére
Nekem anno quattro valto finomabb lett tole.Most a pd motor kapott 1stage maximum-ot telen,es csendesebb lett stb.Legkozelebb kapja az olajhoz a pluszt ezentul, sot a csaladi pezsoba is tenni fogjuk.Nekem olajfogyasztas drasztikusan csokkent es dinamikusabb lett miutan eltelt 3000km.Nem csodaszernek tekintek ra csak kiprobaltam.Motorszerelo ajanlotta, hogy ok az uzemoras versenymotorokba hasznaljak, igy tovabb kihuzzak a motorok.
[ Szerkesztve ]
-
gzbotii
nagyúr
Ha már ilyen jól beleszabadultatok a Xado témában - szervóhoz ez érhet valamit, valakinek tapasztalat vele? Xado EX120 szervóhoz
When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.
-
Kiskokó
veterán
-
-
macilaci78
nagyúr
válasz bitpork #181954 üzenetére
Önmagában nem gond, csak már megint valami... Szűk 2 éve van nálunk, ezidő alatt:
vezérléscsere
olajcsere, szűrőkkel, stb-vel
klímatisztítás, mert szaga volt, tölteni nem kellett
új Depo lámpa előre, használt indexbúrák
új izzók mindenhova
generátorcsere
akkucsere
új gumigarnitúra télre, nyárra
egy kis festés, lakatolás
antenna szigetelőgumi csere
váltószoknya, kormánycsere bőrözéssel
ablaktörlőgumi, kétszer
PD elemek cseréjeÖsszességében többe kerül az állagmegóvás, mint az üzemanyag. És akkor még a papírmunkát számoltam: biztosítás, műszaki, átírás, lakossági parkolás a kerületben, pályamatrica...
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
válasz macilaci78 #181967 üzenetére
Apósom erre bölcsen csak annyit szokott mondani, hogy akinek bérlete van nem kell ilyesmivel foglalkoznia
Ne csak nézelődj - vedd meg végre a kocsinkat! ;)
-
Reggie0
félisten
válasz bitpork #181969 üzenetére
Meg hajlektalanszallon kell lakni, akkor nem kell porszivozni
(#181970) macilaci78: Ket egyforma olcsobb auto kell es akkor az egyik mindig lehet szervizben. Legjobb ha paros-paratlan rendszam es akkor mindenfele szmogriadora is lehet megodas.
[ Szerkesztve ]
-
macilaci78
nagyúr
válasz Reggie0 #181971 üzenetére
A szmogriadó annyira nem érdekes, nem napi használatban van az autó, Budapest belterületén a használatot inkább a szükség, mint a kényelem motiválja.
Én inkább egy jó, üzembiztos autó a cél, mint két másmilyen.[ Szerkesztve ]
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
Reggie0
félisten
válasz macilaci78 #181972 üzenetére
Hat, sztem olyan nincsen. Mindig lesz valami gond. En mar komolyan elgondolkodtam emiatt a mol limo es hasonlo megoldasokon is. Meg kene mar gazdagodni, hogy ezeket egy inas intezze es akkor barmilyen autok is jok lesznek.
Esetleg meg az uj, felokositott autoknal tudnek olyat elkepzelni, hogy amig munkaban vagy a gyartoi szervizhalozat jon es elviszi az autot szerivzelni, de addig meg kell par ev. No meg engem zavarna a tudat, hogy csak ugy barki hozzafer az autohoz akar tavolrol is.
[ Szerkesztve ]
-
gzbotii
nagyúr
válasz macilaci78 #181967 üzenetére
Vezérlés, szűrők és abroncsot felsorolni a kiadások listáján kicsit visszás. Egy vatta új Corollára is kell ilyeneket venni 5 év múlva, autó ezzel jár. Ahogy KGFB is kell rá, mindig, mindehol. Kivéve MÉH.
rob210, c00per: kösz
[ Szerkesztve ]
When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz macilaci78 #181967 üzenetére
Amúgy ez a normális. Egy tök átlag km költség kb 50 Ft, ebből mondjuk 20 üzemanyag, többi elmegy értékvesztés, adó, bizti, szerviz, stb tételekre könnyen
[ Szerkesztve ]
-
BK87
senior tag
Sziasztok. Az öcsémnek van egy 2013 oktoberében gyártott Octavia RS tdi autója, amiben pár napja kivilágított a check engine, beindítja az autót, egy ideig jól megy, majd amint felmelegszik, nyomatékot veszít, leállítja, majd újraindítás után megint jól működik, és egy kis idő elteltével újra nyomatékot veszít. Mi okozhatja ezt a problémát? Előre is köszönöm.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz macilaci78 #181967 üzenetére
PD elem bontott/felújított/új volt? Hogyért vesztegették?
-
zsolt19900
őstag
válasz rob210 #181946 üzenetére
akkor lenne egy kérdésem
[link] Ilyen xado cuccot vásároltam, de még nem tettem az autóba.... elfelejtettem/nem volt épp lehetőségem olajcserekor a megadott paraméterek szerint beletölteni
Az lenne a kérdésem, hogy az olaj ugye maxra fel lett töltve, abból kell leszívjak-engedjek picit és úgy rá ez az adalék (a leírásnak megfelelően persze), vagy mehet így is bele a motorba?
Józan paraszti eszemmel azt mondanám, hogy pl. az olajszűrőházból vennék ki olajat, azzal összekeverném és úgy beleönteném az olajbeöntőn keresztül (láttam már yt-bost akik így csinálták, hogy előre elkeverték olajban)
mi lenne a jó megoldás? "rosszat" tudok ezzel tenni a motorral?Faragó Szolgáltatóház - Magyarszék - Autóalkatrészek és kiegészítők, Biztosítási alkusz, pénzügyi tanácsadás, számítógép javítás karbantartás, Új műanyag nyílászárók értékesítés, ingatlanközvetítés --HÍVJ VAGY ÍRJ BIZALOMMAL--
-
molnarpeter
nagyúr
válasz zsolt19900 #181980 üzenetére
Hány deci az adalék? Olaj töltet 10%-on innen beledönteném ahogy van, max fölött az a pici elmegy még.
Akkor ha csak ennyi, simán beledönteném aztán jóidő. 2 motorfordulat után kellően fel lesz
rázvakeverve, Mr.MetaBond[ Szerkesztve ]
-
zsolt19900
őstag
válasz molnarpeter #181981 üzenetére
225ml
Faragó Szolgáltatóház - Magyarszék - Autóalkatrészek és kiegészítők, Biztosítási alkusz, pénzügyi tanácsadás, számítógép javítás karbantartás, Új műanyag nyílászárók értékesítés, ingatlanközvetítés --HÍVJ VAGY ÍRJ BIZALOMMAL--
-
pepucs
tag
válasz gzbotii #181974 üzenetére
Kiadások listájára szerintem mindent felsorolsz ami a tárcád könnyíti (az apró sz*rokat is vezetem táblázatba). Legjobb amikor ismerősi körbe megy, hogy "nem költöttem rá semmit" és kiderül, hogy csak gumi,fék,komplett futómű,ez+az stb... "De hát azok kopó-fogyók...az nem számít bele"
[ Szerkesztve ]
"azt mondta reggel a rendszer, hogy adjak meg új jelszót. Beírtam, hogy faszom, erre kiírta, hogy túl rövid ..."
-
macilaci78
nagyúr
válasz gzbotii #181974 üzenetére
Tervezem kiszámolni éves lebontásra, illetve km-re, van már egy kis tapasztalat a kocsival éves futásteljesítmény ügyében. Ahogy írod is, a gumi, vezérlés több évre lebontandó költség.
Visszásnak nem érzem, hiszen egyértelműen költségoldalon jelentkezik. A biztosítási díj, pályamatrica, stb az, ami visszás lehetett volna, hiszen független az autó használatától. Ugyanúgy bele lehet csavarni az autóba évi 20-50k km-t útdíjak és biztosítás nélkül is, a kocsin nem látszik a különbség.molnarpeter: a NAV üzemanyagelszámoláskor 19 Ft/km-t ír amortizációra (gumik, folyadékok, szerviz, stb), ha erre le tudom szorítani, annak örülni fogok.
20.861 km-re tankoltam 1389,1 litert 611.435 Ft értékben (néha külföldön), az 29,3 Ft/km, illetve 6,66 l/100 km átlagfogyasztás, a "jobbikból", ami kb 10%-kal drágább a normálnál, cserébe nem költök adalékokra. Kb 50% pálya, 50% Budapest és környéke. A fogyasztással elégedett vagyok, így kiszámolva a kb 30 Ft/km üzemanyag soknak tűnik, de ugye a drágábbikból és a sima se volt hű, de olcsó. (Koronavírus alatt kétszer volt tankolva.)
A tankoláson felüli minden költség (az eseti parkolást és vételárat nem számolva, de biztosítással, tényleg mindennel) 1.020.135 Ft, azaz 48,9 Ft/km, üzemanyaggal együtt karcolja a 80 Ft/km-t.
Most számolom ki először, GreenGo-s ár lenne, ha megvalósulna a 60 km/h átlagsebesség, csak azzal nem tudotam volna elmenni Hannoverbe, Varsóba, vagy csak szüleimhez vidékre.
De ahogy említettem, torz a kép, mert gumira, vezérlésre, világításra, kasznira, cicomára várhatóan évekig nem kell még költeni, ki kell számolni.Nem PD-elem volt, izzítógyertya. Szűk 14k a 4 db.
pepucs: ne is mond, új talpalá való szőnyeg és gumitálca is került bele. Persze, flanc, de megvan az a jó tulajdonsága, hogy nem gyűrődik sem az ülés, sem a pedálok alá. A gyári 4 küllős kormányt is azért cseréltem, mert a háromküllős kényelmesebb, a bőrözés a fogása miatt és kb 4k-ért a váltószoknyát is megcsinálta a szaki.
Könyöklő nincs benne, 10-15k lenne, de nincs rá igényem. Sose volt még tempomatos kocsim, nem hiányzott se Hannoverig, se Varsóig.
De valóban a fenti költségvetésben minden szar is benne van, ablakmosó folyadékkal együtt.Reggie0: a parkolójegyeket nem, csak a lakhely szerinti lakossági parkolóbérletet, ami esetemben 2k/év.
Az eseti parkolás lehet, 10k-ra sem rúg abban a szűk 2 évben, mióta nálunk van a kocsi. 12 parkolást indítottam Simple alkalmazásban erre a rendszámra és kb ennyiszer voltam fizetős garázsban.[ Szerkesztve ]
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
-
pepucs
tag
válasz bitpork #181988 üzenetére
Pl: Ha most azonnal eladnám, nem lenne kérdés mi-mikor volt cserélve, mert a táblázat alapján egy "bugyiban" pihennek a számlák is.
Mondjuk az előző autóhoz is adtam egy füzetet a számlákkal és dátumokkal, mégis átírás után 1 héttel: "Volt a Colt-on vezérlés cserélve?[ Szerkesztve ]
"azt mondta reggel a rendszer, hogy adjak meg új jelszót. Beírtam, hogy faszom, erre kiírta, hogy túl rövid ..."
-
molnarpeter
nagyúr
válasz bitpork #181988 üzenetére
Kiadások vezetése szerintem pl jó eszköz a tudatos költekezésben. Nade kinek mi a fontos, elfogadom azt is, ha valaki nem tartja számon a dolgokat fillérre pontosan, kinek meg a papné ugye
Úgy érzem, az 1.9 SDI nagyon betalált nálunk ebből a szempontból
[ Szerkesztve ]
-
-
pepucs
tag
válasz bitpork #181991 üzenetére
Ezt teljesem megértem. Volt szerencsém olyan Golf 4-hez hahuról ami úgy volt hirdetve, hogy kettőstömegű frissen cserélve számlával, teljesen rozsdamentes. Le kocsikáztunk ~3 órát... rámérve kiderült, hogy küszöb kittből a számlákon meg Opel alkatrészek voltak.
[ Szerkesztve ]
"azt mondta reggel a rendszer, hogy adjak meg új jelszót. Beírtam, hogy faszom, erre kiírta, hogy túl rövid ..."
-
bul07
nagyúr
válasz pepucs #181992 üzenetére
Nekem csak az van vezetve mikkor mi lett cseréve, dátum, km állás, meg az alkatrész megnevezése
Mivel nem számlás helyen szereltettemJa és a gumi csere, dátuma, km állás, megmérve a levet gumik profilmélysége
[ Szerkesztve ]
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
-
Reggie0
félisten
válasz pepucs #181989 üzenetére
Szerintem tok felesleges orizgetni. En scannelem es egyutal be is daralom, nem vagyok leveltaros. Mondjuk eladni sem akarom a kocsit, de akkor max kinyomtatnam ujra, ha a scan nem jo. Mivel elegge nem akarom eladni, igy kb. egyszer pecseteltettem szervizkonyvbe, amikor megvettem, mondjuk az se erne sokat, mert az elozo ket tulaj ugysem pecseteltetett, csak a legelso, amig garis volt.
Igazabol nyomtatni barmilyen szamlat lehet, aztan valaki alafirkantja. Meg senkit sem lattam ugy autotvasarolni, hogy a szamlaval vegigjarta a szervizeket, hogy valoban megtortent-e.
[ Szerkesztve ]
-
Csaby25
őstag
Sziasztok!
Octavia I, hatchback, 1.8T, 150LE, AUM, 2002Milyen vezetőkar ajánlott?
Köszi!
A kis emberek más emberekről beszélnek, a középszerű emberek eseményekről, a nagy emberek pedig ötletekről beszélnek.
-
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- PlayStation 5
- Kutya topik
- Apple notebookok
- Milyen monitort vegyek?
- Renault, Dacia topik
- Samsung Galaxy Z Fold4 - egyre megy, honnan nézed
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Házimozi belépő szinten
- BMW topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest