Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Mágus2

    Közösségépítő

    válasz Winchester95 #152659 üzenetére

    Amikor túltölt a turbó, a tengelyét feszíti a nyomás oldal irányba. Ezért is van a vészmód úgy megírva, hogy maximum 4 másodpercig tolerál 0,2 bar eltérést az elvárttól. Ha sokat van hajtva túlnyomáson, szétkopik a csapágyház a turbón és elkezdi a szívó vagy a kipifogó oldalon ereszteni az olajat. A kipufogó oldali szivárgás nem veszélyes a motorra, de a szívó oldali nagyon veszélyes, mert onnan egyenesen a cooleren keresztül az égéstérbe fogja nyomni az olajat.

    Amikor beszorul a turbóban a reguláció, mindig túlynomáson közlekedik az autó, ezért erőtlenebb a kelleténél, lustább, van turbólyuk, de ezt egy laikus nem veszi észre, és vészmódot csak forszírozott menetben fog dobni, mert akkor teljesül a 4 msodperces +0,2 baros szabály.

    Amikor tiszta a turbó, könnyen mozognak a regulációs lapátok, alulról szépen húz, nekem az új turbóval 1000 fordulattól húzott az ASV, és nem volt chip. A gyári program tudja, csak jó turbó kell hozzá.

    Megvételkor szóltunk, hog ki kell pucolni a turbót, de gondolom ezt valahogy benézted. Pucolás után bár kevesebbet tölt a turbó de az ideális keverék miatt az autó mégis erősebb, pörgősebb, élinkebb.... bárki tud igazolni, aki itt megfogadta a tanácsomat és turbót pucoltatott... Hirtelen Lacess és zsolt1990 ugrott be, ők is alá tudják támasztani, hogy a pontos reguláció az erős motor és jó gázreakció alapja.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák