- Bambu Lab 3D nyomtatók
- Internet Rádió építése (hardver), és programozása
- Azonnali notebookos kérdések órája
- Amazon Kindle
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Milyen cserélhető objektíves gépet?
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
-
PROHARDVER!
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
_q
addikt
Sziasztok!
Jelenleg gyári autó rádió van az opel astra g 1.4-es kocsimban. Gondolkoztam rajta, hogy kicserélném egy bluetoothos Pioneer rádióra. Azonban a rádió szükséges a gyári kulcs "programozásához", illetve talán az óra átállításához tudtommal. Ezekből kiindulva lenne két kérdésem:
[Q1]
Az lenne a kérdésem, hogy ha kicserélném az említett új rádióra a gyárit, akkor az is ugyan úgy használható lenne-e akár ha a kulcsban lévő elem lemerül akkor annak "programozására" akár óra beállításra, illetve egyéb funkciókra amire eddig úgy tudtam a rádió szükségeltetik. Vagy a rádió csak egy beviteli eszköz, nem tartalmaz semmilyen plusz elektronikát, ezáltal egy másik rádió is be tudja látni a szerepét.[Q2]
Másik kérdésem, hogy a gyári rádióhoz képest egy újabb rádió, akár jvc, pioneer vagy alpine stb jobb minőségű hangzást biztosítanának mint a gyári opel rádió?[ Szerkesztve ]
-
Petyyyyy
addikt
Semmi szükség a rádióra a gyári kulcs programozásához. A kp-i zár tanításához csak a gyújtáskapcsolódra van szükség. Óra beállítását pedig a kijelző melletti két gombbal fogod beállítani.
Szinte minden ma kapható 10K feletti fejegység jobban szól a gyárinál. Csak ilyen cserénél általában kiderül, hogy a cicergők sem a legjobb minőségűek. Nem kell profi rendszert építeni, de fejesben és hangszórókban is érdemes közel azonos kategóriát betenni.
[ Szerkesztve ]
Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star
-
bexinho23
őstag
válasz Luck Dragon #63746 üzenetére
Bocs, félrenyomtam, új választ akartam indítani
(#63745) tboy93
Köszi. Nem tűnik vészesnek. (értelemszerűen) 1.2-es 33kw B Corsával 4,71-5,6 literre jött ki télen nyáron a fogyasztás 70% országúti és 30% városi közlekedéssel. Ugyanígy fogom használni a C-t is, ezért érdeklőm a fogyasztás iránt, hogy mi számít majd elfogadható értéknek.
A kimutatásoddal kapcsban lenne pár kérdésem:
-Dátumra mikori adatok (téli vagy nyári gumival volt)
-Mekkora kerékkel
-Átlagban hol használtad
-Milyen vezetési stílussal
-1-vagy több főMég egy +kérdés:
Gyári helyére betettem egy JVC magnót. Már a B Corsánál is ugyan ez a jelenség volt, hogy ha elindult a rádió, akkor a led kijelzőn eltűnt a dátum. Minden más megjelenik, ha leveszem a fejegységet.[ Szerkesztve ]
-
HoaryFox
Topikgazda
Nekem a Vectrában és az ex-F Astrámban is ennek a butított, BT nélküli változata van/volt (MVH-170UI, nekem többet ért a FLAC lejátszás ), abszolút meg vagyok elégedve vele, szépen kihajtja a gyári hangszórókat. Szerintem nem járnál vele rosszul
[ Szerkesztve ]
"A wikipedia nem tudományos lexikon, hanem egy multiplayer módú notepad." by Pikari
-
nagyúr
válasz bexinho23 #63753 üzenetére
Iden aprilistol idaig. Nem reg vettuk az autot. Gyari meretu 14"-os hankook nyari gumikon fut, most rendelem majd hozza a téli gumit. Baratnom hasznalja 90%-ban, csajhoz kepest dinamikusan vezet. Hasznalata valtozo, a 7.45-os ertek akkor jott ossze, amikor csak 1-4km-es tavokon volt hasznalva az auto, ez erthetoen eleg szar neki. Utana a kovetkezo par tankolas napi 2*60km-el jott ossze, az M0-n hasznalva kb 110-120km/h-val, itt evett nalunk a legjobban. Utana vegyesben varosi használatattal picit tobbet eszik mint 6L. 70% orszaguttal, 90-es tempoval, tuti 6L alatt leszel vele, sot szerintem kozelebb az 5-hoz. 99%-ban egy fo hasznalja az autot.
[ Szerkesztve ]
-
Gergőke88
addikt
válasz Declare #63744 üzenetére
Enjoy a mienk.
A króm ezen a szinten rendelhető extra. Talán 80e Ft volt.
Innnovation szinten az alufelni járt volna meg, de én jobban örülök az olcsóbb guminak (205/55r16).
A mienk kész autó volt így a lámpát nem tudtuk választani. De volt egy innovation is, arra mondtak hogy ott a casco jelentősen több lenne.[ Szerkesztve ]
-
_q
addikt
válasz HoaryFox #63755 üzenetére
Köszi a tapasztalatod megosztását Magadnak szerelted be vagy szerelővel? Ha nem nagy bonyolultságú, akkor megpróbálkoznék magam. Ahogy olvasgattam a gyári rádió kiszereléséhez szükség van egy háromszög végű eszközre, amit gondolom az új rádiókkal nem adnak, viszont a régi kiszereléséhez szükséges.
Közben találtam egy flac lejátszására alkalmas JVC-t is, lehet ez jobb választás lenne, ez tud flac-et is.
[ Szerkesztve ]
-
trassher
addikt
2 darab drótot ha meghajlítasz u alakban akkor azokkal is minden gond nélkül ki tudod venni a gyári fejegységet.
Nekem az általad linkelt jvc fejegység butított, nem bt-s verziója van. A gyári 8 hangszórót nagyon szépen meghajtja és meglepően szépen is szól. Arra figyelj, hogy valószínűleg át kell kötnöd majd a fejhez kapott iso csatlakozón a sárga és piros szálakat. JVC-nél olyat adnak ahol ezek a szálak csúszósaruval vannak összekötve így csak át kell őket cserélned. Piros szál menjek a sárgához majd még egyszer ugyanez. Erre azért van szükség, hogy gyújtás levétele után ne felejtse el a fejegység a beállításokat, tárolt rádióadókat, stb.Redmi Note 7
-
kmarci25
veterán
Először mindenképpen hallgasd meg, hogy mit tud az új fejegység a gyári hangszórókkal. Kezdetben én is mindent cserélni akartam, de aztán megelégedtem a fejegység cseréjével. Hangzásban ég és föld a különbség, pedig ugyanazok a hangszórók.
"There must be some way out of here" / Said the joker to the thief
-
Declare
őstag
válasz Gergőke88 #63757 üzenetére
ahammm!
Meg ha jol tudom a fullos üles meg led csak innovationhoz rendelhetö.
Hat lehet akkor szamit a casconal minden reszlet....en megmondom öszinten nem vagyok casco parti....nekem van teil casco, vadkar, vandalizmus, környezeti kar, a lopasban nem vagyok biztos, de asszem az is benne van. 50 euro körül van egy evre asszem....en a többire nem tartom logikusnak...nem kell összetörni casco dijaba befizeted a fel autot az evek alatt
mennyi amugy a casco ha nem tul intim a kerdes? csak ugy kivancsisagbol (nagysagrend is eleg..)
[ Szerkesztve ]
-
bexinho23
őstag
válasz tboy93 #63756 üzenetére
Mint ha magamat olvasnám Én is most vettem az autót, r14-es nyári gumik vannak rajta, napi 2x60km-t járok vele munkába. Főként egyedül használom. Hétvégén kiderül, hogy mennyit fogyasztott 2 hét alatt. Mivel a munkába járást nem fizetik (9ft-os történetet leszámítva), így számomra fontos az autó fogyasztása. Télre egy r13 1 szezonos gumit hoztam át a C-hez. Valószínű azzal nem fog jelentősen nőni a fogyasztás. Köszi, hogy ilyen részletesen megosztottad a fogyasztásotokat.
Esetleg abban tudtok segíteni, hogy milyen lemezfelnit keressek a C-re? Nézegettem a hivatalos táblázatot, és ott ET40 és ET43-at írnak főként. Viszont sok apróhirdetésben olvasom, hogy Corsán (B/C) használt felnik ET49 és 38-asok. Elsősorban gumisnál próbálok 10-14 körül jó állapotú felnit vadászni, de ha drágán adják vagy nincsen éppen, akkor neten kéne tovább keresnem. Tudom, hogy a 13 nem a gyári mérete, de a téli gumit idén nem akartam veszni hagyni, ezért kellene hozzá lemezfelni.
[ Szerkesztve ]
-
Calogero
addikt
válasz Declare #63761 üzenetére
mennyi amugy a casco ha nem tul intim a kerdes? csak ugy kivancsisagbol (nagysagrend is eleg..)
Nekem volta az H Astrára: éves díj egyben utalással 46 500 Ft Önrész 10%, 20 000 Ft (elemi kár,törés,lopás részlopás, pongyász és érték bizt (40 000 Ft értégig évente 2 alkalom) üvegkár önrész 0% 5000 Ft.
A Volvora pedig : éves díj egyben utalással 112 800 Ft Önrész 10%, 50 000 Ft (elemi kár,törés,lopás részlopás, pongyász és érték bizt (40 000 Ft értégig évente 2 alkalom) üvegkár önrész 0% 5000 Ft.Illetve ha vihar jelzést adtak ki a megyémre (zivatar, jégeső) akkor kaptam erről SMS értesítés (ingyen)
LED világítás Enjoy-tól kérhető de csak a ha kéred a Vezetés támogató csomagot is
LED + AGR ülés pedig a Dynamictól elérhető.[ Szerkesztve ]
-
Calogero
addikt
Ezt a "You Drive Me Crazy" színt szívesen megnézném élőben is.
-
haddent
addikt
Srácok, 205/55/16 méretben tudtok nekem ajánlani megfizethető jó téligumit? Szempontok:
- "hangját" leszarom
- "kopását" (meddig tart?) leszarom
- márkáját is
- legyen biztonságos
- legyen megfizethető
- sebességindex valami értékelhető legyen (pl.: H azaz 210kmh)köszi!
-
lsebestyen
addikt
válasz AMD Power #63748 üzenetére
Nem tudom, nekem ez soknak tűnik...Vagy ennyi különbség lenne 120 és 130km/h között fogyasztásban? Mert amikor az opellel pályázunk 6L körül megáll a történet. Mondjuk ez még a régi c14nz-s motor.
Két hét múlva amúgy elvileg kész lesz a gépezet, talált a lakatos egy zsír új zárhidat. -
_q
addikt
-
trassher
addikt
De, pont erről írtam a sárga és piros vezetékekkel kapcsolatban. A képen látszik az összeállítás. Sárga szálakat a pirosakkal kell összekötnöd. Így ha jól tudom gyújtás nélkül nem tudod bekapcsolni a rádiót. Gyújtást ráadod és így tudod bekapcsolni. Utána leveheted a gyújtást, nem fog kikapcsolni csak ha kiveszed a kulcsot a gyújtáskapcsolóból.
[ Szerkesztve ]
Redmi Note 7
-
haddent
addikt
Nem kell félteni, papír nélkül, bármilyen rendszám nélkül, világítás nélkül, öv nélkül első 5 percben keresztbe
basztam a főúton az új családtagot Persze a valósággal, főleg velem, bárminemű kapcsolat a véletlen műve. Kitalált történet, ilyet nem csinálunk gyerekeknecsak jójó, mondom, hogy te ajánlottad
[ Szerkesztve ]
-
Declare
őstag
válasz Calogero #63763 üzenetére
Köszi
Nem tudom mit gondoljak erröl a casco temarol.... a lopas meg a vad ez a kettö, amire azt mondom, hogy na az riziko...de a többi most ha önhibambol lekoccolom a lampat. Mondjuk legy 150k a javitas mert xenon...ezt kb akkor 2 ev alatt befizeted cascoba. Raadasul ha ilyet csinalsz utanna biztosan szepen fel is vagjak a dijadat, szoval a javitas arat a szokasos dijadon felül ugyis befizeted a plussz dijad miatt 1-2 ev alatt.
(#63765) Gergőke88 lizingnel/hitelnel vilagos a helyzet
[ Szerkesztve ]
-
kmarci25
veterán
válasz Declare #63783 üzenetére
Nem beszélve arról, hogy egy-két (vagy mindegyik?) biztosító megteszi azt is, hogy a káresemény bejelentése után felajánlja, hogy fizesd ki a javítás teljes összegét, és így a besorolásod nem változik (magyarul a casco díja nem emelkedik meg). Ez az igazi biznisz! Fizeted a casco-t, de ők nem akarnak fizetni, ha igénybe vennéd a szerződött szolgáltatást. Egyébként nekem is van casco-m, de csak lopásra.
"There must be some way out of here" / Said the joker to the thief
-
Declare
őstag
válasz kmarci25 #63784 üzenetére
Azzal alapvetöen nincs baj. Pont azert teszik meg, mert ha leviszed a tükröd, akkor mondjuk nincs ertelme cascosni, mert 1 ev alatt mondjuk a megemelt dijban kifizeted. Ha rommatöröd a kocsid akkor jol jöhet....de akkor is tuti hogy kötekedes, idöhuzas lesz es messze nem fogsz 100% os kartalanitast kapni, holott lehet, hogy az elmult 10 evben egy rakat penzt, akar a keletkezett karod arat mar be is fizetted
Ez a lopas/vad kar ez nekem az oke kategoria, de amugy asszem nem
[ Szerkesztve ]
-
_q
addikt
válasz trassher #63775 üzenetére
Köszi a képi illusztrációt. Lehet a kérdésemre válaszoltál, de a biztonság kedvéért átfogalmazom mire gondoltam. Úgy tudom, hogy a gyári rádió ha nincs kikapcsolva, csak a gyújtást veszem le a kocsiról és veszem ki a kulcsot, akkor ugyan úgy feszültség alatt marad és leszívja az aksit, ezért a rádiót ki kell kapcsolni, és utána szabad csak a kulcsot kivenni a kocsiból. Erre irányult volna a kérdésem, hogy ha az általad említett sárga-piros vezetékeket felcserélve kötöm össze, akkor nem kell mindig ki-be kapcsolni a rádiót, bekapcsolt állapot mellett is nyugodtan le lehet állítani a kocsit és ki lehet a kulcsot húzni, nem fogja az aksit leszívni? Illetve az U alakú drót hogy fér be a rádió és a középkonzol közé? Ott kb 0 mm hely van ahogy néztem, van valami nagyon tized milliméter átmérőjű dróttal próbálkozzak?
Más kérdés.
Ahhoz aki esetleg találkozott hasonlóval, vagy van ötlete hozzájuk szólna. Továbbra is 1998-as g astráról van szó. A gyújtáskapcsoló már egy ideje szorult mikor a kulcsot elfordítottam és ráadtam a gyújtást. Befújtam WD40-el a kulcslyukat, amit nem tudom jól tettem-e. Azóta nem szorul, könnyen el lehet a kulcsot a gyújtáskapcsolóban forgatni. Azonban azóta történt egy fura jelenség, nem tudom hogy csak véletlen egybeesés-e vagy a WD40 okozott valami kontakt hibát. Nem tudom, hogy a gyújtáskapcsoló hogyan működik, valamit rövidre zár gondolom a kulcs elforgatása közben, és lehet a WD40 miatt ezek nem érintkeznek elég jól. A jelenség az, hogy néha van hogy egyből elindul az autó, de néha, akár egymás után többszöri indítás leállítás tesztelés során nem indul be, van hogy este leteszem a kocsit, másnap reggel első indításnál is már jó, van hogy már akkor is nehezen indul, sokáig tekeri az önindítót mire nagy nehezen kb 5 másodperc után beindul. Az aksim régi van már közel 10 éves. Nem tudom, hogy véletlen egybeesés és csak az aksi, esetleg az önindító a jelenség oka vagy lehet a WD40 többet ártott mint segített? Legegyszerűbb egy új aksi lenne, de ha nem muszáj nem akarok venni, ha még bírja a mostani. -
Fkris
őstag
Akksi!
A kulcsnak nincs köze az önindítóhoz(ebben az esetben), az csak hitelesíti a tulajdonost a barázdával ill. immoval, után a már az önindító kap csak szerepet, hitelesítés nincs.
Akksicsere szvsz.."...on the Fields of Trenzalore, at the fall of the Eleventh, when no living creature can speak falsely or fail to answer, a question will be asked — a question that must never ever be answered...
-
_q
addikt
A kulcsot hasonlóan mint egy "szobai lámpa kapcsoló" tudom elképzelni, ami 2 érintkezőt kapcsol össze a gyújtáskapcsolóban, ahogy elfordul a kulcs, zárja a kontaktust és folyik az áram (feltételezés a működéséről). Ebben az esetben, ha a 2 érintkező közé megy WD40 ami esetleg a két érintkező közötti kapcsolat minőségét részben vagy teljesen csökkenti, nem tud átfolyni az áram. De ezek szerint ilyenről szó sincs a kocsi indítása szempontjából?
Azzal még kiegészíteném, hogy egyszer rámértem multiméterrel az aksira és 12.7V volt a feszültsége miután a fura jelenség jelentkezett.
[ Szerkesztve ]
-
trassher
addikt
Igen, én pl sosem kapcsolom ki. Gyújtással már kapcsol be, ahogy kiveszem a kulcsot úgy kapcsol ki. A gyári nem kapcsolt ki magától csak ha én kikapcsoltam.
Azt írtad, hogy gyári rádiód van még a kocsiban. Ha minden igaz akkor philips car 300 vagy 400. Ezek nem úgy kell kivenni, hogy a füleket tolod vissza 1-1 lapos fémdarabbal hanem a 4 kis furatba kell illeszteni a gyári szerszámot vagy pl az u alakban meghajlított drótot. Olvastam olyanról is, hogy 4 darab 60-as szeget toltak be a furatokba és úgy vették ki a rádiót, állítólag azok is pont belepasszolnak a furatokba. Itt ebben a videóban például vékony torx kulcsokat használ a srác.Redmi Note 7
-
Markizmark
addikt
Van valakinek tapasztalata ezekkel az ülésfűtés betétekkel kapcsolatban? Amit csak rá kell húzni és bedugni a szivargyújtóba. 45W elég vagy 60W kéne, egyáltalán milyen gyorsan működnek?
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Dr. Gonzο
senior tag
válasz Markizmark #63790 üzenetére
Gyorsan működik, de hamar tönkre is mennek ezek az olcsó ülésfűtések. Én egy idény alatt elhasználok egyet.
-
Dr. Gonzο
senior tag
válasz Markizmark #63795 üzenetére
Én már hármat leharcoltam. Nagyjából mindegyik egy évet bírt ki. Tecsóból vettem pár ezer pénz volt. Lehet a drágábbak jobban bírják.
[ Szerkesztve ]
-
Valda
csendes tag
Sziasztok! A kövi problémával fordulnék hozzátok: ma fordult elő 40km alatt 2x is, hogy az F-es Astrám váltója kiugrik az ötödik sebességből, a motor meg persze felbőg, mintha üresben lenne. Kérdésem, hogy mi lehet a gond, kb.mennyibe fog fájni a javítás? Köszi.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest