- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Vezetékes FÜLhallgatók
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Érdemben megoldódik a zajos Noctua NH-D15 G2 léghűtők problémája
- Gránit az asztalon: teszten az AMD új platformja
- Azonnali processzoros kérdések órája
- Bambu Lab 3D nyomtatók
- Mini PC
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
Hirdetés
-
Gondoskodik róla az EU, hogy az Apple felnyissa a rendszereit
it Az Apple-nek meg kell nyitnia a rendszereit a riválisok felé, ebből az EU nem enged.
-
Színpadon a hardverzenekar
ph A hangeszközöké és monitoroké a rivaldafény, de asztali gépekről, komponensekről, notebookról és egérpadról is szó esik.
-
2024-ben M1? Nóóórmális?
lo Elérkezett az idő a lassan hat éves Mac Mini leváltására. És mivel már egy ideje foglalkoztat a gondolat, miszerint...
-
PROHARDVER!
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ez életképes. Kérdés, hogy mennyire lesz népszerű. Az AMD-nek már majdnem kész a Fusion Render Cloud rendszere, azt betesztelve okosabbak lehetünk. Tudni kéne az árakat és azt, hogy mennyire zavaró az input lag.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Zeratul
addikt
VIA megvásárlása esetén az Intel beintene, az AMD meg jelenleg az arabok pénzével a háttérben túl nagy falat lenne az nVnek. Másik felvetés hogy a nV a semmiből messiásként előtörve a X86+intel duot letaszítsa a trónról üzeleti nonszensz. A harmadik útban lehet valami, de az se napokban lesz, a jövő évtized végére talán, addig meg az nV tízszer csődbe mehet.
-
janos666
nagyúr
A hologram vetítős telefon sem hihetetlen 10 év múlva
Khhhm. Ez azért, na.. Kb olyan mosolyogtató, mint 2009-ben újra megnézni azt a legelső évados Star Trek részt, amiből próbálok idézni: "Ezt a verset 1986-ban írta XY egy holdkolónián" (az évszám nem tuti, de vagy '80-as vagy '90-es évek, még bőven az ezredforduló előtt).TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
janos666
nagyúr
Ezt ragadtam ki, de úgy úgy az egész korábbi eszmefuttásra referáéltam vele, kezdve az nv játékkonzoljától, nekem nagyon scifi-be ment át a topic.
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
janos666
nagyúr
Elég közérthető kis (reklám) videó a Zii-ről.
Szerintetek mit ígér ehhez képest a Fermi és Tegra? Tud mindent, amit egy smarphone-nak kellhet manapság: Plazma, és ugyan úgy össze lehet belőle dobni több 1000 chipes foldingfarmot is.
Szóval elvileg egy chipből lefed mindent, amit az nv 2 chippel tesz, és ugyan úgy ismer OpenGL-t, tehát még egy többchipes VGA szerűség sem lenne lehetetlen a jövőben, a videó szerint elfut egy ilyen kis smarthphone-ba való chippen a Half-Life 1, tehát nincs messze a Larabee féle demók szintjétől...
Pontosabban van is már egyfajta VGA-juk: [link]
A google is csinált már hozzá igazított Android verziót.[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
nagyúr
miután az R600 és derivatívjai is tele vannak MIMD tömbökkel (a HD5870-ben konkrétan 320db van ), ezzel nem mondtak túl nagyot Fuadék. abban viszont erősen kételkednék, hogy a 320db szervezésében olyan változás állna be, hogy teljesen függetlenül vezérelhető unitokkal keverednének elő, mert az ütemező és regiszterek tekintetében harakirinek minősíthető. szóval szép szó ez a MIMD, csak valaki azt is leírhatná mellé, hogy mit ért PONTOSAN alatta
"... and with your wicked wishes we will rise again"
-
-
nagyúr
Nem egészen. Maradjunk akkor az RV870-nél:
1. van benne 20 ALU+TEX cluster, ugye darabjában 80 ALU és 4 textúrázó egység
2. a clusterek SIMD szervezésűek, azaz a bennük található 16 alegység (ezek az 5 ALU-sok) ugyanazt az utasítást hajtja végre, de mindegyik más adatokon dolgozhat - bár az egységeknek nem kell feltétlen ugyanazt az utasítást egy időben végrehajtani, viszont ugyanazon az utasítássoron (programon) kell dolgozniuk, azaz igazából nem SIMD, hanem SPMD a szervezés. ennek az elágazások miatt van jelentősége.
3. az 5 ALU-s alegységek MIMD szervezésűek, azaz mindegyik ALU külön utasításon és külön adaton tud dolgozni.Ha belegondolsz, a 2. és a 3. pont között azért van némi ellentmondás. Ez úgy van feloldva, hogy a cluster szintjén VLIW (very large instruction word) utasítások látszanak, amik praktikusan 1-4 egyszerű + 1 potenciálisan komplex ALU utasításból vannak összerakva. Ez a megoldás nincs annyira rugalmas, mint egy valódi MIMD szervezés, de némi shader compiler támogatással és egy nagyon okos dispatch rendszerrel a célnak pont megfelel.
Mindezek után, abban nem igazán hiszek, hogy a fenti SIMD / SPMD szervezést MIMD váltaná fel. Egyáltalán, azt sem tudom, mit lehetne nyerni egy MIMD vezérléssel - grafikában nem sokat (esetleg alacsonyabb felbontásokban), de abban is kételkedem, hogy a tudományos számítások ne lennének kényelmesen "SIMD-esíthetőek" - a 16-os szélesség éppenséggel nem nagy.
[ Szerkesztve ]
"... and with your wicked wishes we will rise again"
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Szerintem ezt a jól működő architektúrát addig nem cserélik le, amíg a DX11 porondon van. Még mindig skálázható tovább, csak egy új buszrendszer kell, vagy az sem ha a blokkok számát növelik.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Szerintem 32 nm-es TSMC gyártósorokon lesznek majd készítve. Aztán 28 nm TSMC. A GF talán ilyenkor jöhet képbe leghamarabb.
Keldor papa: A TSMC 28 nm-es tömeggyártásra leghamarabb 2010Q4-ben lesz alkalmaz, de inkább 2011Q1.
rocket: Az AMD márciusig jelentette be a DX11-es játékokat. Ez alól Genghis Khan kivétel ... gondolom kellett nekik a reklám. Márciustól majd új hullám jön. Esélyesek között a Battlefield: Bad Company 2, a The Settlers 7: Paths to a Kingdom és az ArcaniA: A Gothic Tale szerepel. A Crysis 2 tuti nem jelenik meg 2010 első felében ... Q3, de inkább Q4 a valószínű.
1969: Nem lesz az olyan lassú. Az NV is azt nyilatkozta, hogy 2010 második felétől, már a játékok többsége DX11 lesz.
Az AVP az nem tesztprogram lesz hanem játék. Itt nem a hardver leterhelése a cél, mint az Unigine esetében.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Crytek
veterán
Hát basszus ennyire nem vártam még semmit se mind ezt a dx11-es nvidia cuccost legyen az bármi is
Remélem jó lesz és nem lesz sokkal gyengébb mint az 5870.Árától félek igaz,de ha lemegy emberire majd akkor megveszem feltéve ha az 5850-et veri legalább,mertha nem akkor nem tom mi lesz.Next PC Upgrade: 2022
-
janos666
nagyúr
Csak így a VIA elég magas %-okat tud magának kialkudni a nyereségből, mert nélküli be sem indul, és az ő tetszése szerint bármikor véget is érhet a móka.
Amúgy a VIA-nak meddig szól ez a license? Mert gondolom az Intel neki is csak meg-meg újítja, vagy örök életre szól, és csak szerződésszegés esetén vonható vissza?TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
rocket
nagyúr
Eleg nagy az esely ra, hogy az AMD csodje fogja licenszhez juttatni oket, ebben az esetben az Intel muszaj lesz adjon licenszet nekik, kulonben a ceget felfogjak darabolni a monopolium miatt amibe az AMD csodjevel kerulnenek.
[ Szerkesztve ]
"A lower resolution generally means that there can be more quality per pixel."
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Hát most kicsi az esély arra, hogy az AMD csődbe menjen, de ez csak a jelen. A jövőt meg senki sem tudja. Az, hogy csináltak Q3-ban egy üzemi nyereséget, csak pozitív előjel, még ha a Q4-ben tényleges nyereséget csinálnak, az is csak pozitívum marad, de ezt a formát huzamosabb ideig kellene majd tartani.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
janos666
nagyúr
Mondjuk, ha a CPU (neadjisten a GPU) számol helyette.
De szerintem is ott halott az az egész chip ahol van, a CF-hez és SLI-hez is külön-külön profilokat nyálaznak oda minden engine alá, és akkor ezt ők még két külön driverrel futó eltérő VGA-val is optimálisan akarják turmixolni, pedig még annak sincs reális esélye, hogy a gyártó féle CF megoldástól érdemben jobb hatásfokkal hajtsanak két egyforma kártyát.
Ha egy északi hídba (vagy épp i5-nél a CPU-ba) építenének be valami ilyesmit, a sima xy sávos PCI-E vezérlő helyett, akkor lehetne valami sansza, de így, hogy csak a CPU-tól vagy NB-től kapott PCI-E sávok, és a foglalatok közé telepszik le, nem sok mindent tud kezdeni magával, azon kívül, hogy routert játszik. Viszont erre az egyre lesz jó a P55-ös lapon, hogy letehetnek két elektromosan 16x-es PCI-E slotot, és akkor dinamikusabb felosztással talán hatékonyabban lesz kiaknázható az a 16 CPU sáv sima CF/SLI alatt.De nem is értem hogy akarják. Ha a Windows csak a hídra chipet látja, mint egy 1 GPU-s Lucid VGA, saját driverrel, akkor hova lesznek a gyártó féle optimalizációk? Valamiféle virtuális környezetbe telepednek bele a gyártói driverek? Mert ha nem, akkor ez tényleg csak egy switch...
[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
janos666
nagyúr
Nem lehet véletlenül CS-vel tesszelálni?
A qadro softmod esélyes, de a Tesla nem biztos, valószínűleg az megy Tesla-ra, amiben funkciónál az ECC, és az Gefroce-ra, amin defektes. Hogy a Quadro milyet kap, az gondolom attól függ, milyen lesz a hibás darabok eloszlása. Ha sok lesz a hibátlan ECC-s működőképes chip, akkor lehet, hogy a Quadro is megkapja extra reklámfeatureként (Gondolom olyanokkal majd csak nem kell számolni, aki Quadrot vesz, hogy Tesla-nak softmoddolja. )
(#2149) Abu85 - Ebbe az instant filozófiai definícióba sok dolog behelyettesíthető, én az örömhajhászást szoktam.
[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
Laraxior
titán
GPGPU, meg tesszelátor... "átlagfelhasználót", gamer-t hol érdeklik ezek,meg hogy mennyi tranzisztor van benne,meg hogy mekkora GPU figyel a közel másfél kilós kockában?
Elmondom én hogy mi érdekli az emberek 99%-át, legalábbis akik játék miatt vesznek ilyen kártyákat...
1. az ára
2. mennyire melegszik
3. a hangja
4. és a teljesitménye, tudod..FPS..
ennyi."Mi a hazugság ára? A legnagyobb veszély nem az, hogy elhisszük, hanem az, hogy ha rendszeresen hazugságokat hallunk, akkor már egyáltalán fel sem ismerjük az igazságot. S akkor mit tehetünk? Mi mást tehetnénk, hogy lemondunk még a valóságnak a reményéről is és egyszerűen beérjük történetekkel."
-
nagyúr
a tesszelációban kicsit más a helyzet. onnantól kezdve, hogy a tesszelátor létrehozta az új poligonokat, már nincs különbség ahhoz képest, mintha eredetileg is azt a modellt küldtük volna be a GPU-nak. úgyhogy csak két helyen lehet javítani a dolgon:
- maga a tesszeláció legyen gyorsabb
- a tesszelációs algoritmus "okosabban" hozza létra az új háromszögeket (ie. csináljon kevesebbet)mindamellett érdekes lenne egy olyan benchmark, ahol össze lehetne hasonlítani, hogy a tesszeláció szintjének csökkentésével mennyire növekszik a teljesítmény - lehet, hogy a Heavenben használt szintnek a fele is elég lenne kb. ugyanahhoz a képhez...
"... and with your wicked wishes we will rise again"
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A szokásos lesz a különbség a szoftveres támogatás a Quadronál sokkal jobb lesz. Az ECC-ről annyit mondtak, hogy még nincs tisztázva a Quadro vonalon, de a GeForce-oknál biztos tiltva lesz a technológia, elég sok tranzisztor az ECC, tuti lesz egy csomó olyan chip ahol ezek a területek hibásak.
A soft modolás egyelőre nem téma még, biztos keresi a problémára az NV a megoldást.
Amúgy előfordulhat, hogy lesznek Quadro with ECC modellek. Persze extra zsetonért.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Crytek
veterán
-
deter
aktív tag
Nem egészen. Tik-tak féle ütemezésnek a lényege, az architektúra illetve a gyártástechnológia váltás. Az architektúra váltás az "Evergreen" volt. Most a csíkszélesség csökkentés következik. Majd valamikor az év közepén. Nagyon csodálkoznék, ha egy teljesen új felépítésű chip jönne ki 2010 november/december előtt. Másfelől egy adott architektúrának az élettartama egy év általában, a GPU szegmensben. Nincs az AMD-nek annyi erőforrása, hogy ezt felrúgja, főként a recesszió közepén, amikor a piac felvevő képessége is korlátozott. Semmi sem indokolja a sietséget.
Az nV-nél lesz majd kapkodás, hogy utolérjék magukat. Tehát a frissen kijövő GTXXX-nek lesz viszonylag rövidebb a élettartama. Ez olyan lesz, mint anno az ATi-nál X1800-X1900 széria viszonya.
üdv_
deter -
Abu85
HÁZIGAZDA
A tesszellátor az fix funkciós állomás nem programozható. A Hull és a Domain Shaderen keresztül lehet dolgozni a felületen. Van a DX11-be építva natív tesszellálás, ami LOD független azaz még távolba dolgozik. Nyilván ezt senki sem használja, mivel a LOD alapértelmezett, szükségtelen a messzi felületeket kidolgozni. A másik lehetőség a síkvizsgálat. Ezt az algoritmust Domain futószalag kezeli. Annyi a lényege, hogy az egy síkba eső háromszögtömegeket lebontja a lehető legkevesebbre.[link] - Ez lenne a lényege. Az alsó képen lápható, hogy a sok kicsi háromszög mellett vagy egy csomó nagyobb. Emellett még lehet programozni más optimalizálásokat is. Az AVP például használ egyfajta dinamikus háromszögrendezést is. Poligonokat összeolvaszt a kamera szögétől függően.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A programozható tesszellálás lassú, és az eredmény is ugyanaz. Ezért van két Shader közé fogva a tesszellátor, hogy maga az eljárás fix-funkciós legyen, de lehessen alakítani a dolgokat.
programtól függ mi a szűk keresztmetszet. Az Unigine esetében az fejlesztők bevallása szerint a shader power hiányzik, de nyilván a játékoknál nem küldik maximumra a cuccot és optimalizált algoritmusokat is alkalmaznak. A Heaven esetén a terhelés maximalizálása volt a céljuk.
Persze minden képkockánál tesszellál. Az egyes képkockák között csak a Stream out adatok vándorolnak, ha a fejlesztő is így akarja. Amelyik nem látható poligont nem lehet kiszűrni a vertex shading előtt, azon lefut ... feltéve ha a LOD miatt kellően közel van a kamerához.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Minden architektúra másképp működik. Mondjuk a Heaven nagyon speciális eset, a játékokat nem úgy készítik. Ezt nem lehet előre tudni. Talán a fejlesztők sem tudják, mert még senkinek sincs tapasztalata a Fermivel. Bár lehet, hogy az NV-től kaptak már előrejelzést, hogy mire ügyeljenek, mit nem szeret a Fermi.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Azokat a tesszellált felületeket a raszterezésnél a rendszer már egyszerű poligonokként kezeli. Annyival több van a normál szinthez képest, hogy bőven lezabálja a teljes Cypresst. A 2,72 TFLOPS pedig egy egyszerű számszerűsített érték, egy motoron belül elég sok szűk keresztmetszet keletkezhet. Főleg egy olyan programban, ahol nem az a cél, hogy a lehető legjobb sebességet érjék el a kártya hanem, hogy megkapják a legnagyobb terhelést. A benchmarkok már csak így működnek. Az aktuális 3Dmark is kiakasztotta az aktuális top karikat.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem tudom mire érzékeny a Fermi. Az NV biztos a legjobbat akarja magának, így gyanítom a kurtítás a legjobb megoldás. Tesla esetében nem annyira szempont a kihozatal. Nem sok chip megy el negyedévente, viszont azokra a vevő jó vaskos árat fizet.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az NVIDIA éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Macrodroid
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Tőzsde és gazdaság
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Vezetékes FÜLhallgatók
- Asszociációs játék. :)
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Spórolós topik
- További aktív témák...
- ASRock Radeon RX 6600 XT 8GB GDDR6 OC Videokártya
- MSI GeForce RTX 4070 Ti Ventus 3X OC eladó vagy cserélhető kisebb kártyára
- MSI GeForce RTX 3070 VENTUS 3X OC 8GB GDDR6 eladó vagy csere kisebbre
- Gainward GeForce RTX 4080 SUPER Panther 16GB GDDR6X eladó vagy kisebbre cserélhető
- ASUS GeForce RTX 3080 ROG STRIX WHITE OC 10GB GDDR6X eladó vagy csere kisebbre
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen