- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- 3D nyomtatás
- Rendkívül ütőképesnek tűnik az újragondolt Apple tv
- Apple asztali gépek
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- OLED TV topic
- Azonnali informatikai kérdések órája
- ASUS ROG Ally
Hirdetés
-
Visszavonta az Intel és a Qualcomm Huawei-hez kiadott exportlicencét az USA
it A jelentések szerint az USA hosszú idő után döntött, és visszavonta a Huawei kapcsán kiadott exportlicencet az Inteltől és a Qualcommtól. Ez mindegyik félnek nagy probléma lehet.
-
Hivatalosan is reagált a Core CPU-k stabilitási gondjáira az Intel
ph A végleges megoldás a Default profil lesz, amit kötelező beépíteni az alaplapgyártóknak.
-
The Witcher 3 REDkit - Megjelenési dátumot kapott a modszerkesztő
gp Nemsokára még egyszerűbb lesz extra tartalmakat gyártani a játékhoz.
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Imre921
tag
válasz Whysperer #9547 üzenetére
Köszi szépen akkor megnyugodtam Majd frissítik Bár nem létszükséglet az experience, szinte minden megy kimaxolva gond nélkül(azért írom hogy szinte mert witcher 3ba pl az nvidia hairworks már nem tetszik neki, de gond egy szál se, kikapcs, és csak simán ultra(über)grafikán tolom )
Most akadtam rá egy érdekes produktumra. Quantum Brake Ezt ma beszerzem Szép méretes Game a maga 105 Gigájával O.o Olvastam róla teszteket és eléggé tetszik a játékmenet
Csak az a baj hogy a bőség zavara van most nálam. Tegnap kezdtem el a Metal Gear Solid Phantom Paint, közbe Witcher 3 is megy, meg egy kis Far Cry Primal(ez mondjuk nem vészes mert tartalmilag sehol nincs az előbbiekhez képest csak rettentő hangulatos).
Na most a Quantum Brake-t hogy fogom már beilleszteni ide...Már így is össze vagyok zavarodva -
hash99
senior tag
Nem az eltérő véleményeddel van bajom vagy nem ismerném el hogy vannak bizonyos beállítások bizonyos játékokban amik még full hd-ban is megfogják a 1060 -t.
Csak felidegesít amikor valaki kérdez mert nem ért hozzá nincs vele tapasztalata és válasznak egy nettó hülyeség érkezik.
Mert megint ezt tetted. "18-35 fps"
Te játszottál már valaha 1440P -ben? Van ilyen monitorod? Vagy csak nyomatod a baromságot zéró tapasztalattal?
Csak hogy legyen is valami itt egy BF1 test ultrában 1440P -ben : Link
De szívesen veszem ha megmutatod azt a játékot amelyik fullhd -ban hasít 60 fps -el de 1440P -ben az általad írt 18 FPS -re droppol...
[ Szerkesztve ]
-
EVL2
aktív tag
Oké csak hogy megnyugtassalak!
WQHD monitor való az 1060-hoz! Akinek van esze legalább akkora mint hash99 vegyen azt.
Amúgy pontosan, milyen 1060-as kártyád van? Az igazat mond légyszíves. 3GB? Csak a reakciódból tippelek rá. Ja nem már látom az fsp tápos dolog baxott be.
szek: Ja és én nem közvetlen egy BF1-ről beszéltem. Még példának sem azt a játékot hoztam fel.
[ Szerkesztve ]
-
-
hash99
senior tag
MSI GT OC 6GB
Nem azt mondtam hogy ez való hozzá csak ne mondjunk olyanokat hogy ide már titan x sli kell és csak a márió fog menni az is mediumba. Én is csak átmenetre vettem amíg kijönnek a vegák és a 1080ti. És nem az fsp baxott fel azzal semmi bajom Sokkal jobban zavar amikor olyas valaki oszt tanácsot akinek nincsen tapasztalata az adott témával.
De nem vitázom tovább.
[ Szerkesztve ]
-
Hauptmann
addikt
válasz Bjørgersson #9557 üzenetére
Az volt benne, hogy ugrásszerűen dob az élményen. Mondjuk, még valóban nem láttam 144-es monitort játék közben.
[ Szerkesztve ]
-
EVL2
aktív tag
Remek kártya garat!
Nem mondtam olyat hogy ide már titan x skill kell és azt sem állítottam hogy márió fog menni médiumon. Azt állítom hogy 15-35 fps-ed lesz ugyan azok a beállítások mellet. Ami nem nagyobb túlzás mint amit te állítasz az én általam leírt dolgokról.
Ezek a tesztek amiket linketél helyesek. Azért tennék még egy próbát v-sync mellet is. Mert ha nem G-vagy Freesync-es a monitorod, igen csak szükséged lesz rá. Amivel már ott leszel közel a 30 fps-hez.
Az meg hogy erre mekkora szüksége van az embernek egyéne válogatja. Nekem sajnos létfontosságú mivel folyamatos képtörések mellet pl: repülőről célozni lehetetlennek tűnt. Hidd el próbáltam nélküle. Természetesen elhiszem ha neked erre nincs szükséged. Vagy G-synces monitorod van. Ezért mondom hogy mindenkinek más az igénye.szerk: Sajnos engem a képtörés már ezelőtt 5 évvel is zavart még a wow-ban is. Örülök hogy ma már az 1060-as kártya mellet a legtöbb helyen FHD-ba megengedhetem hogy v-syncet használjak. A Witcher3-ban is használom, de ott egyértelműen kevesebb gondot okoz például az elhagyása. Sajnos nekem ez már létszükséglet. De ez nem azt jelenti hogy másnak is az kell hogy legyen.
[ Szerkesztve ]
-
Whysperer
addikt
Amúgy ez a képtörés engem is a plafonra küld. nekem mindig bekapcsolva van a V.sync potn ez miatt ,de hála a magasságosnak a 1060-nal v-synce mellett folyamatos 60 fps van. Már attól félek néha ,hogy a krátya megfázik,mert mindig 53+ fokos így ,ho gynincsen maxra tolva,hanem fix 60,de persze nagyonbb Hz-es Monitornál nem tudtam kipróbálni.
ASUS b550 a gaming/ Ryzen 5800x3d/arctic liquid freezer ii 280/EVGA 550w GS/ SSD240+120Gb/g skill aegis 32 gb 3200 mhz / RX6800/Regnum RG6V TG
-
Redneck
Topikgazda
Ha új monitort vennék így vennék:
Ha nem HC multis lennék:
24" 1080p IPS 60Hz ami megy 75Hz-en.
Ha lenne akkor G-Syncest.Ha nagyon multis arc lennék:
Ütős 120-144Hz (CSGO-hoz utóbbi)Persze jó lenne ha elérhető áron lennének G-sync monitorok többféle képfrissítéssel.
Az némileg borítaná a dolgokat. Majd pár év múlva...1060-hoz elég a FullHD.
Szerk:
Az álommonitorom jelenleg: 24" 1080p 144Hz IPS, legalább 30 és 120Hz között G-synckel.[ Szerkesztve ]
Play Hard GO pr0! - A bugfix, a hiba véglegesítése a programban.
-
Czvik2.0
tag
-
bladesks007
tag
Sziasztok! Mennyire ajánlott ez a kártya: MSI GeForce GTX 1060 6GB GDDR5 192bit PCIe (GTX 1060 ARMOR 6G OCV1)? Arra sajnos nem sikerült rájönnöm, hogy mi a különbség az ARMOR 6G OC és az OCV1 között...
-
Hauptmann
addikt
válasz bladesks007 #9568 üzenetére
Az OC a Gaming X sallangmentes változata, az OCV1 talán egy picit gyengébb az OC-nál, de az meg lényegtelen.
Nyugodtan veheted.
-
Rp526
aktív tag
válasz kecso2009 #9487 üzenetére
Hali,
ugyanezen probléma miatt vagyok itt én is...
Az általad linkelt videóban csak arról beszél a srác, hogy egy eszközzel nyomkodd vissza azt a kábelt ami beleér. Ez is egy hiba szokott lenni állítólag..
A másik megoldást pont egy magyar yt videóban láttam:
Gigabyte GTX 1060 WINDFORCE 2 OC 6 GB Venti zaj (Fan Problem)
Egy hozzászólásban vki ilyen ötlettel állt elő:
"Nekem is ugyanezt csinálja. Nekem 65-75% ig. Én csináltam olyan profilt ami 50 foktól indul és 64% ig megy. 75 foktól pedig 75% tól tovább így át ugorja azt a tartományt..vagyis ugorná mert 65 fok fölé nemigazán megy és még csenben is van szóval jóvanezígy nem problémázok a hibán "Ma már nekem nem lesz időm rá, de én is megcsinálom ezt a profilt és ha szükséges elküldöm neked (ha bejön). Remélem segíteni fog...
-
EVL2
aktív tag
válasz MATEO6600 #9565 üzenetére
Bevallom őszintén abszolút nem értem én sem az elvét. Józan paraszti ésszel gondolkodva értelmetlennek tűnik a dolog, de mégis működik. Érdemes elolvasni vagy utána olvasni az élsimítás fogalmának vagy technológiájának. Röviden tömören és felületesen: Az első élsimítások azon az elven alapultak hogy egy adott vonal szélein lévő pixeleket felcserélik. Ezáltal homogénebb, de zajosabb képet eredményeznek. Vagyis a kontúrokat elmossa. Elvileg a DSR az élsimítást lenne hivatott modernebb módon pótolni, megoldani és ezt maradéktalanul sikerül is neki megtenni. Már csak az a kérdés ezt hogyan teszi. Ha az élsimítás technikai oldalárol közelítjük meg a DSR-t akkor az ég adta világon semmi értelmes következetest nem tudunk levonni.
Most látom linkeltél róla cikket is. Lesem már.
[ Szerkesztve ]
-
Czvik2.0
tag
Ezt azt hiszem én írtam még valamikor...ha nem akkor kisértetiesen hasonlít az én kártyámra. Ezzel csak az a baj hogy ahogy elnéztem mindenkinek más egy kicsit, nem ugyanazon a fordulaton kezd berregni. Az én profilommal nem biztos hogy csendben lesz a tied vagy az övé. Mondjuk nem egy agysebészet belőni egyénire Viszont nálam előfordul azóta hogy már kicsit alacsonyabb fordulaton is néha berreg egyet-egyet halkan. Egyre jobban kezd érdekelni már engem is hogy mit tudnék vele itthon kezdeni.
-
,
addikt
válasz MATEO6600 #9565 üzenetére
Röviden és egyszerűen: a magasabb pixelszám "elfed" bizonyos képi hibákat. Ebből kifolyólag nem ugyanazt az eredményt fogod kapni, ha FullHD-ben készül el egy kép, vagy ha 4K-ban, és ezt a 4K-s képet skálázod vissza FullHD-re. Az első esetben egy eredetileg is FullHD-s képet látsz, a második esetben pedig egy eredendően 4K-s képet, amit viszont a monitorod mivel nem bírna megjeleníteni, így nyilván csak FullHD-ban fogod látni szintén, de így valójában azt lehet mondani, hogy a kapott eredmény egy pszeudo-4K-s kép ("ál-4K"), ami 4K felbontásról van visszaskálázva.
Saját szavaimmal leírva kb ennyi a lényege.Tehát mindkét esetben FullHD-ben fogod látni a képet, csakhogy a végeredmény mégsem lesz ugyanaz, hiszen az első esetben FullHD-re van "kiszámolva/lerenderelve" a kép, míg a második esetben 4K-ra.
-
Redneck
Topikgazda
Tehát olyan mint 1080p filmet nézni 720p TV-n?
Egyébként nektek van késés a natívhoz képest? Vagy ti nem érzitek?
Mindenképp a 2x opciót választjátok vagy alacsonyabbal is érdemes kezdeni? DSR simaságát állítottátok?Kipróbáltam anno NFS MW-vel de a csutka grafikához képest nem éreztem változást. AA-t ki kell kapcsolni hozzá, jól olvastam?
Érdekel a téma, mert pár játékot feldobhatna.
Play Hard GO pr0! - A bugfix, a hiba véglegesítése a programban.
-
MATEO6600
őstag
Most volt időm elolvasni a cikket rendesen és megértettem.
Vegyük ez alap esetet, van egy 2k-s monitorod. A DSR-rel a VGA előállítja a 4K-s képet. Na most, ha ezt így adná a kimenetre, akkor nem látnál semmi különbséget, mivel a monitorod ennek úgy is csak a felét, a 2 millió pixelt tud megjeleníteni.
Viszont... van egy köztes lépés: az előállított 4K-s képen végez egy utófeldolgozást (Gauss simítást), így ez egy szűrt képet eredményez, ami megjelenítve a monitorodon simább, élsimított képet ad.
Azért kell 2* akkora felbontáson elvégeznie ezt a műveletet, mert így jobb eredményt ad a Gauss szűrő. (2* annyi pixel -> 2* annyi információ).Remélem érthetően írtam le!
Ezzel megválaszolva Redneck kérdését is, nem olyan mintha 1080p filmet néznél 720p monitoron, mert ott hiányzik ez a köztes simító lépés, emiatt ugyanazt látod mintha 720p filmet néznél.
[ Szerkesztve ]
-
,
addikt
válasz MATEO6600 #9575 üzenetére
Lényegében ugyanezt írtam én is, csak te a leskálázó algoritmust is a nevén nevezted (Gauss).
Egyébként 1080p-s filmet is eleve csak úgy tudsz megnézni 720p-s monitoron, ha azt a lejátszó egy algoritmus segítségével leskálázza. Ha ez az algoritmus jól működik, akkor pedig jobb képet kell látnod 720p-s monitoron is 1080p-s film esetén, mintha eleve csak 720p-s filmet néznél rajta, hiszen az eredeti forrásnak (1080p) jóval nagyobb volt az információtartalma.
-
-
Rp526
aktív tag
válasz Czvik2.0 #9572 üzenetére
Igen, nem nagy cucc belőni és is kitesztelgetem majd az enyém pontosan hol rezeg
Azt a kábellenyomkodós dolgot próbáltad esetleg? Én ha hazamegyek azt akarom megnézni.
A fejemben az elmélet úgy néz ki, hogy közel van a kábel és mikor berezonál a venti, akk ér bele.
Már csak azt nem tudom mennyire merev az a kábel, ha lenyomom ottmarad vagy nem.. -
EVL2
aktív tag
Nekem is csinálta rögtön amikor megvettem. Bár igaz csak egy pillanatig utána elhallgatott. Azért írtam a csipeszes dolgot mert én nekem bevált. Picit meghúztam vele a vezetéket kifelé és így már semmihez sem ért hozzá. Utána sem néztem a dolognak, két perc alatt jöttem rá és orvosoltam. Időm sem volt pánikba esni. Nem mondom hogy mindenkinek megoldás, de egy próbát megér.
ui: Igaziból nem is nevezném meghúzásnak inkább csak megmozgattam a vezetéket.
[ Szerkesztve ]
-
EVL2
aktív tag
válasz Nuada herceg #9581 üzenetére
Szerintem a megoldást egy következő driver fogja majd egyszer szállítani!
Rp526 Sok sikert! Szerintem nálatok is befog válni.
-
,
addikt
válasz Hauptmann #9578 üzenetére
Nem kell támogatnia a játéknak, Nvidia driverben beállítod, aztán kész. Csak annyi az egész, hogy a játék 4K-ban fog "számolni" (renderelni), de a megjelenítéskor az egész vissza lesz skálázva FullHD-re (vagy amilyen felbontású monitorod van).
Ehhez hasonló elvet annak idején még a CGA/VGA monitorok korában alkalmaztam én is, de csak álló képeknél. Egy nagyobb felbontásban készült kép visszakicsinyítve jobb eredményt ad, mint egy eleve kis felbontásban készült kép.
-
Whysperer
addikt
Én néztem azt a Drak soulosa huzgálós képet biztosan vak vagyok ,de ugyan az maradt na mindegy majd ránézek késöbb. Én azt hittem ez úg yműködik ,hog xy 1 képpontra 2-t tol ki és így nagyobb láthatósági felület. ami pl egy Dota 2-nél sokat segít,hog ynagyobb terüeltet látsz be.
[ Szerkesztve ]
ASUS b550 a gaming/ Ryzen 5800x3d/arctic liquid freezer ii 280/EVGA 550w GS/ SSD240+120Gb/g skill aegis 32 gb 3200 mhz / RX6800/Regnum RG6V TG
-
TTomax
nagyúr
Nem lesz nagyobb látotered,mert akkor minden össze fog menni.Ahol tetten érhetö a DSR az pl a tárgyak éleinek körvonala (fü,kerités,villanyrótok házak ablakok élei körvonalai) ami msaa vagy fxaa nélkül sem lesz recés,illetve kapsz egy jobb konturosabb képet ami mozgásban sem recésedik,homályosodik el.Az nV panelban aktiválni kell a DSR-t,illetve beállitani a gaussian szüröt hozzá (én olyan 15-17%-ot javasolok),majd a játékban tudod kiválasztani az egyedi felbontást ami megjelenik.(nativ felbontásodX1.2-1.4-2.0 stb).Vannak játékok ahol ez már alapból be van épitve resolution scalenek hivják (pl Battlefieldek).A DSR régi nem hivatalos neve downsampling volt,ami mai napig megy,ott ilyenkor nem tol rá gaussian szüröt.
[ Szerkesztve ]
★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"
-
EVL2
aktív tag
Akkor viszont valószínűleg rosszul mondtam. Először driver-ben kell belőni a dsr-t majd a játékon belül is kiválasztani a hozzá illő, kreált felbontást. jól értem, így gondoltad?
Én experience mellet használtam csak a dsr-t az megoldotta helyettem. Csak a százalékát kellet megadnom.[ Szerkesztve ]
-
FunPro
senior tag
válasz Whysperer #9587 üzenetére
A felbontás nem dob semmit a belátható területbe.
Teljesen lényegtelen, hogy Te egy 18,5 inches vagy egy 28 inches monitort bámulsz, ugyan azt a képet fogod látni, ha mind a kettő képaránya 16:9.
Annyi lesz a különbség, hogy a 28 inches 4K monitoron élesebben és nagyobban fogod látni azt a képet, amit a 18,5 HD (vagy milyen felbontás van a 1280x720 és az 1980x1080 között) monitor ad.
Ez persze elég sokat tud számítani. CS-ben pl. a nagyobb monitoron könnyebb fejest adni, mert ott a fej nem egy pixel méretű, hanem négy. A szövegek méretéről pedig ne is beszéljünk.
A DSR annyit csinál, hogy a felnagyított képet lekicsinyíti, így élesebb lesz a kép.
[ Szerkesztve ]
I'll try my best, and that's the best anyone can do.
-
FunPro
senior tag
Én most azon gondolkozok, hogyha egy monitor maximum felbontása full hd, akkor a felbontások között nem fog ott szerepelni sem a 2K, sem pedig a 4K, kivéve, hogyha dsr-t használok.
Szóval, ha én beállítom a játékon belül a 4K-s felbontást, akkor mindenféleképpen dsr-t használok, akármi is van a driver beállításaiban.
Vagy ha driveresen letiltom a dsr-t, akkor el is tűnnek a full hd-nál nagyobb opciók? Ennek még nem is néztem utána.
I'll try my best, and that's the best anyone can do.
-
EVL2
aktív tag
Szerintem ez nem így van, de biztosra nem tudom. Mivel ha megfigyeled a nagy monitor szakértőket (gurukat) sosem ajánlják, hogy alacsonyabb felbontáson használj egy monitort mint ami az eredeti felbontása. Vagyis ha veszel egy wqhd monitort és csak FHD jelet küldesz neki akkor elvileg még rosszab lesz a képe mint egy igaziból FHD monitornak. Elég zavarosan írtam el, de remélem valamennyire kibogozható.
Fordított esetben: Vagyis ha te simán 4k-s jelet küldesz egy FHD monitorra az nem ugyan az mint a DSR. Több oknál fogva sem.
Egyrészt azért amit még anno írtam röviden az elsimítás technikájáról. Másrészt ha csak felbontás váltás történne a dsr alatt a megjelenítése az egyeneseknek ugyanúgy recés lenne a pip miatt.
Hozzátenném hogy nem értek hozzá csak tippelem a végeredményt. Ezek nem tényként írom.[ Szerkesztve ]
-
Whysperer
addikt
Jó csak azt nem értem ,hogy mondjuk fhd-n az egér pl X méretű pl WOW-ban . rátolom 4k-ra aztán összemegy 1/2-re ,ha csak nem 1/4-re
ASUS b550 a gaming/ Ryzen 5800x3d/arctic liquid freezer ii 280/EVGA 550w GS/ SSD240+120Gb/g skill aegis 32 gb 3200 mhz / RX6800/Regnum RG6V TG
-
EVL2
aktív tag
válasz Whysperer #9594 üzenetére
Ez viszonylag egyértelmű hogy miért történik. Szerintem ha rákérdezel a monitoros topikban egyértelműbben és érthetőben tudnak válaszolni rá. kb. ezért van most az hogy nagyobb felbontáson viszonylag kicsi képernyőnél (27"-nál) 4k felbontásnál a windowsnak át kell méreteznie a képet hogy olvasható méretű maradjon.
De ez már nagyon off. elnézést!
ui: Amúgy a wow-ban tudod az ut scalelni, állítani a méretét. Az teljesen felbontástól függetlenül is tud működni.
[ Szerkesztve ]
-
FunPro
senior tag
válasz Whysperer #9594 üzenetére
Most látod az a probléma, hogy mivel csak párszor használtam dsr-t (akkor is csak véletlenül), már nem emlékszek mi lett kisebb.
Azt tudom, hogy cs-ben játék közben minden maradt akkora, mint sima full hd-ben. Arra viszont már nem esküszöm, hogy a menüben minden tartotta-e az arányt. A steam barátértesítései kisebbek lettek, ha jól emlékszem még a shift+tab-nál is minden kisebb lett. Lehet még a menü szövegek és az egér is. Most hülyeséget nem akarok mondani, ezt meg kéne nézni!
I'll try my best, and that's the best anyone can do.
-
-
FunPro
senior tag
Hát valahogy ez nem is 4K jelet küld a monitornak, hanem ez olyat csinál, hogy előállítja a 4K képet, majd arányosan lekicsinyíti a méretet full hd felbontásra.
Mintha készítenél ugyanarról a helyről két képet. Egyiket mondjuk 16 megapixelben, a másikat 8-ban. Aztán amikor megvan a két kép, a 16 megapixeles képet átméreteznéd 8 megapixelre úgy, hogy a minőségén nem rontasz. Tehát lesz két 8 megapixel felbontású képed, de az egyik ténylegesen 8 megapixel, a másik pedig 8 megapixel méretű, de 16 megapixel részletességű.
Legalábbis gondolom. Én sem értek ám hozzá!
I'll try my best, and that's the best anyone can do.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen