- Kábeleket és csövezést rejtő "kirakatház" a GameMax logójával
- Felvarrták az Arctic rackmount rendszerekhez szánt CPU-hűtőjének ráncait
- Háromféle kivitelben, és nem kis kapacitásokkal jönnek a Micron 6550 ION SSD-i
- Már a Samsung sem szolgálja ki modern AI lapkákkal Kínát
- Havazáshoz igazított kiadás kap a Steam Deck OLED
-
PROHARDVER!
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Burt1793
veterán
Nekem a plexi mindig fent van, nyáron is, 70 felett (nagyjából mindig) le akar tépni a menetszél a robogóról, ezt nem bírom.
Suzuki DL650-est és Africa Twin-t próbáltam.
A Suzi ereje is teljesen rendben volt, Pilis, Börzsöny, Mátra megvolt vele egy nap alatt, szépen megy, jó a váltó, imádom. 5ezertől húz rendesen, nem lassul be, csak 150nél. Az africa twin meg más kategória, nem gyenge, de kanyarogni egyelőre bőven elég a suzuki is. Az a baj, hogy hiába volt 18 fok múlt héten is, amikor motoroztam egész nap, kicsit megfáztam, pedig menet közben jól voltam, de azért mégiscsak egész nap ért a szél. -
Burt1793
veterán
Ohh, értem, van benne valami. Erről jut eszembe, a sisakom mindig teljesen bogaras lesz motoron, robogózás közben nekem ez ismeretlen, sose kell takarítani a plexijét.
A motoros plexik tényleg nem nagyok, de nagy tempónál se akart levinni a szél és nem a turbulens áramlás közepén van a fejem, mint robogón (oké, túl magas vagyok a robogó nagyplexijéhez mérve is).Amúgy a DL-650 4,5 litert fogyasztott 100-on így országúton kanyarogva, úgy, hogy elég ritkán kapcsoltam hatosba (persze néha pihentem és gurulgattam nyugiban) és a tudásomhoz képest mentem is.
Az africa twin se fogyasztott 5 liternél jóval többet ilyen hosszabb távokon, de abban azért van még tartalék bőven.
[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
válasz Hauptmann #17554 üzenetére
Mint az SH300? Városon kívül sokkal jobb, városban sorok között nem a legjobb, még így, viszonylag sok sorozós, robogós tapasztalattal sem, a kormánya és a tükre pont az autók tükrével van egy magasságban, de ez az africa twin-re is igaz.
Az africa twin egy jóval újabb, erősebb, a motorja is más karakter (V2 kontra sor2, oké V2-es főtengely elékeléssel). Jobb a V-Strom 650-nél.
Így, hogy más motorokat nem próbáltam ilyen motorerővel mondtam azt, hogy elég nekem a 650-es is, főleg az ára miatt, de ha minden jól megy, jövő szezon elején veszek egy Yamaha TDM 900-ast.
Na, ezért is jó az africa twin-t próbálgatni (tdm 900 híján), mert nagyon hasonló a két motor motorja, mondhatni, a tdm egy olcsó africa twin. És ezzel már el lehet lenni jó ideig.
És valszeg a robogót is meg fogom tudni tartani, bejárni mégiscsak jobb lenne (sokkal).Őszintén megvallva a motorbérlés nagyon praktikus, nem kell tárolni, lehet válogatni, nem kell karbantartani, felülsz, mész, élvezed.
[ Szerkesztve ]
-
csongi
Topikgazda
Nalam valtozatlan. Jot all a garazsba Elovenni sincs idom. Holnao be inditom
Egy erdeklodo volt, de nem jott el -
FeniX-
senior tag
Sziasztok, srácok, kis segítségre lenne szükségem. Honda sh 150-nek merre van az indító motorja?
Mennyire nehéz kicserélni?
Üdv. -
-
FeniX-
senior tag
válasz DigitXT #17566 üzenetére
Hát, a "nyekk", annyi, hogy az a hang megvan, mintha indulna az indítómotor, de fél másodperc után megszakad a folyamat.
aztán pár próbálkozás után üzemszerüen müködik.
De mostanában egyre többször sajnos.
ANnyira nem vagyok pro, hogy csak úgy szétszedjem. Gondoltam, egyszerűbb, ha veszek egyet használtan. De nyitott vagyok bármilyen ötletre. :-) ( azért vagyok itt ) -
DigitXT
nagyúr
válasz FeniX- #17569 üzenetére
Na, mindjárt nem relé. Mintha megszorulna? Egyrészt gyengélkedés, másrészt
pech, hogy "pont úgy" állt meg a főtengely... A "gyengélkedés" azok miatt lehet,
amit írtam. Nem jó testelés pl.: relé- ill. kapcsolóhibánál nem tud "félig jó" lenni.Ui: ha azt sem tudod, hol található, hiába veszel (használtan) egy indítómotort.
A cseréje ezeknek jellemzően nem olyan egyszerű, hogy csavar ki, meg vissza.
Most ezért nem fogsz szeretni, de a távszerelés nem megy. Meg kéne csinálni
a diagnosztikai lépéseket, uis MIND sokkal egyszerűbb, mint kivenni az indítót.Ha semmi sem segít, és kivetted, akkor jöhet képbe a szétszedése / szénkefék,
és akkor lehetne egyszerűbb bepattintani egy zsír újat (javítás helyett): olcsóbb
nem lesz, max. a használt, de az a használt is lehet szar. Szóval kábelek, stb.Szerk: ha megszorul, nagy áramot vesz fel, lezuhan a feszültség: vica versa, ha
az akku döglik, akkor az indítás pillanatában nem ad elég kakaót... (Ha nincs pl.
feszmérőd, egyszerű teszt az akkusarun rámérni, vagy lakatfogóval az áramot.)[ Szerkesztve ]
-
FeniX-
senior tag
válasz Burt1793 #17573 üzenetére
Igen, a kitámasztónak akkora rugója van, hogy az teljesen visszaugrik, amúgy középsztenderen szoktam indítani.
Megpróbálhatom esetleg levideózni. De ha megmondjátok, hogy az önindítóban mit nézzek, az is nagy segítség.Oks, most látom a választ, akkor mivel kezdjek?
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
nagyúr
válasz FeniX- #17578 üzenetére
Első körben mérd meg az akku nyugalmi kapocsfeszültségét az akkusarun:
ha ez 12,4V környéke, akkor az akku már félig le van merülve, és/vagy el is
van használódva, hogy nem tartja a töltést. Illene feltölteni: kisebb esély van
a megszorulásra utána. Nekem konkrétan újraindul az utólagos fedkompom
az indítózásra, mert leesik a fesz egy pillanatra 8V alá - ha gyenge az akku.
Ma éjjel feltöltöttem. Pöcc-röff, és max. 10-11V-ra esett le, így nem reset-elt!Ha a fesz 12.8V, akkor az akku kizárva. (Ekkor kéne indítózáskor is rámérni:
erre is van célszerszám, pl. a BT280: megnézi, hogy mennyire esett a fesz.)Amúgy ezzel a "megszorulással" kapcsolatban az az elméletem, hogy épp
a kompressziós ütemben állt meg a motor, s ugye indításkor már amúgy is
rohadt nagy áramot tud felvenni egy elektromos motor, hát még ha terheled,
márpedig a kompressziós- és munkaütemben kapja a legnagyobb terhelést.Ha pont nyitva van valamelyik szelep (szívás/kipufogás), sokkal könnyebben
indul be a forgás, s ha már forog, már jóval kisebb áram kell, hogy ez fenn is
maradjon, így adott esetben gyengélkedő akku/kábelek esetén is "pöcc-röff".Nagyobb köbcenits (lábbal) berúgós motoroknál pont ezért szokott lenni egy
dekompresszor szelep, hogy ne törje el a bokád, ha, neadjisten visszarúgna.
Ne kelljen akkora erő a főtengely megforgatásához a kompresszió ellenében.[ Szerkesztve ]
-
FeniX-
senior tag
válasz FeniX- #17585 üzenetére
..Végül - megfogadván a jótanácsot - töltőre raktam a régi akkut, viszont 1 óra alatt el is aludt a zöld lámpicsku, úgyhogy most visszaraktam. 1 óra elég lehet? (Pássz)
Dátum nem volt rajta, ránézésre nem volt túl régi, viszont az alja rohadt viseltes volt, mert lötyög a helyén, úgyhogy kitámasztottam egy gumidarabbal, most passzent.Üdv!
-
tikshow
addikt
Ha mar akksikrol beszeltek. Sorba kotve be lehet rakni ket darab akksit?
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- RAM topik
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- BestBuy topik
- Black Friday november 29. / Cyber Monday december 2.
- Steam, GOG, Epic Store, Humble Store, Xbox PC Game Pass, Origin Access, uPlay+, Apple Arcade felhasználók barátságos izgulós topikja
- S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Milyen processzort vegyek?
- Poco F6 5G - Turbó Rudi
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest