- Kábeleket és csövezést rejtő "kirakatház" a GameMax logójával
- Felvarrták az Arctic rackmount rendszerekhez szánt CPU-hűtőjének ráncait
- Háromféle kivitelben, és nem kis kapacitásokkal jönnek a Micron 6550 ION SSD-i
- Már a Samsung sem szolgálja ki modern AI lapkákka Kínát
- Havazáshoz igazított kiadás kap a Steam Deck OLED
- Intel Core Ultra 3, Core Ultra 5, Ultra 7, Ultra 9 "Arrow Lake" LGA 1851
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- HDD probléma (nem adatmentés)
- 3D nyomtatás
- Házimozi belépő szinten
- OLED TV topic
- Milyen TV-t vegyek?
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
-
PROHARDVER!
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
FRENK1988
veterán
Kumhoval valakinek tapasztalata?
Nem a lóerő öl, hanem a NYOMATÉK! :)
-
AMD Power
titán
válasz Füge007 #8693 üzenetére
Én most télen őket használtam... Visegrádon fönt a Mogyoróhegyen , jég, latyak, hóban nagyon jól viselkedett a kocsi ezeken a gumikon. A Clion dettó ugyan ez volt... 2009 mikor az a nagy hó esett és olyan jól közlekedtem velük a Clioval... azok mondjuk 165/70 gumik voltak.
-
Davidof92
senior tag
egy 2004-es scenic2 1.5 dci-n rendes vagy változó geometriás turbó van?
-
-
mycso
Topikgazda
válasz Davidof92 #8710 üzenetére
Hát, akkor ha normálisan van használva és nem valami selejtes széria, akkor nincs miért aggódnod....
Enyémben 302.000km van és még működik, bár az enyém 106lovas, ezen más a turbó.(egyébként te vagy az első tulaj, met az a 2004. 1.5dci, 75k KM, picit furi )
[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
válasz Davidof92 #8712 üzenetére
Gyári, és mint megtudtam nemrég egy tényleg hozzáértőtől, nem kell ezektől félni.
Nyilván voltak/vannak ezekből is olyan típusok/szériák amik problémásabbak, viszont vannak ilyenek is mint ami az enyémben van.Így meg aztán végképp OK, így akkor tuti a futott km.
[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
g.gergo
senior tag
válasz Davidof92 #8717 üzenetére
Mivel nálam jelen pillanatban folyamatban van a cr porlasztók felújjítása, így pár dolgot tudok ezzel kapcsolatban. Hartridge (kizárólagos delphi próbapad) paddal rendelkező szervíz a következőt ajánlott nekem: tankolás lehetőleg omw kúton. Nem kell premium diesel, jó a sima is. 50l gázolajba max 1 dl. 2T olaj. Többet ne, mert lerakodóst okoz. Ezt háromszori tankolásnál ismételjük meg, a negyediknél szárazon menjünk. És ami a legfontosabb: 2, de max. 3 mikronos delphi szűrő, max. 10e km-ként cserélve. Ha nem kapunk, nagyon jókk a mann-filterek is, de törekedjünk a delphi-ra. Más gyártó szűrőjét nagy ívben kerülni. Hiába van ráírva, h 2 vagy 3 mikronos, a szűrőbetét tuti nem annyi. Ha ezeket betartjuk, akkor 250e km-t simán kibír a porlasztó.
-
mycso
Topikgazda
válasz Davidof92 #8715 üzenetére
Az első 220k km-ében kapta az ívet elég rendesen, mert céges autó volt (illetve nem azért, mert céges volt, hanem azért mert aki használta úgy használta), viszont szervizelve is volt rendesen/megfelelően.
Én nemrég kezdtem olajozni, full szintetikus 2t olaj, tankonként 1-2deci (rengetegen ajánlották, renault-os oldalakon).(#8722) g.gergo: milyen gyártmányú a csúcsod??
[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
Füge007
senior tag
Renaultos szerelőkkel beszéltem erről, tudnak róla, hogy ezt ajánlgatják, viszont ők meg azt mondták, ha olajat teszel bele, az lehet, hogy ken, de a csúcsoknál gondot okozhat. Le van tervezve a rendszer, ha belenyúlsz valahol felborul az egyensúly.
Külföldi fórumokon ugyanazokat a hibákat a említik mint itt, pedig ott minőségi az üzemanyag, a motor hangja is más ha kinn tankolok.
Én amit látok problémát a silány minőségű alkatrész, amit itt, ott raknak össze, majd szépen belekerül a márkás gyártó dobozába. Az elmúlt évben a VW csoport Ázsiában gyártatott befecskendezőfejei mentek tönkre 20 ezer kilométeren belül, visszahívás volt és csere, puff neki ez most nem jött be. De ha 80 ezret kibír már süti, mire ezek az üzemanyag árak mellett beleküld annyit a drága tulaj már nem garanciális, így ha cserélni kell az már a tulaj sara. Mi meg a német gyártáshoz képest 50%-al beljebb vagyunk, na kb. így gondolkoznak, és ezzel nincsenek egyedül.
A gépkocsi fogyasztási cikk lett, és nem 20 évre készül.
[ Szerkesztve ]
Füge
-
Hagens
csendes tag
Sziasztok Renaultosok!
Keresek eladó 175/50-R13 nyári gumi garnitúrát.Amennyiben lenne valakinek, kérem írjon privátban. Előre is köszönöm!
További jó fórumozást!
Üdv:.Csaba -
g.gergo
senior tag
Delphi (1.5 dCi)
Kezdődő problémája van még, de nem várom meg, h teljesen szar legyen, hogy összehugyozza a dugattyúkat és nagyobb problémákat okozzon. A problémám, hogy az üzemanyag nyomása alapjáraton a pumpa után a nagynyomású részen hidegen eléggé ingadozik. 230 barnak kellene felépülnie és +/- 2 ingadoznia. Felépül, ezzel nincs gond, csak ugrál össze-vissza, akár 245-250-re is. Ezért már kicsit ugyan, de már rángatja a kasztnit hidegindítás után.Jah és még valami amit fontosnak tartok az az hogy 180-200e km-ként illik lecserélni a hajtókarcsapágyat. Nem drága, 6-8e ft a szett, de óriási költésegtől kímélheti meg magát az ember. A főtengely szétbarmolódik a dci-nél nem lehet köszörülni. Itt lehet olcsón jó minőségű hk-csapágyat.
[ Szerkesztve ]
-
g.gergo
senior tag
válasz Füge007 #8725 üzenetére
Hát én nem tudom, de inkább hiszek nekik, akik mesterei a porlasztóknak ill. azok működésének. Ettől függetlenül 0,5-1 dl. olaj nem hinném, h bármi hibát is okozna. Ahogy korábban írtam, az tényleg hiba, ha valaki ész nélkül tölt bele, mert akkor tényleg lerakódást és hibát okoz.
[ Szerkesztve ]
-
Hagens
csendes tag
válasz g.gergo #8728 üzenetére
Sziasztok!
Nekem Renault Kangoo 2004 1.5DCI a céges autóm, 501000Km van benne, a motorhoz és a porlasztó csúcsokhoz még sosem volt nyúlva. Én 10.000Km enként olajat szűrőket cserélek, valamint minden tank gázolajhoz 1deci szintetikus 2ütemü motor olajat adok, ja és nem tankolok olcsó neve nincs kutaknál, és ukrán gázolajat. -
-
rob210
Topikgazda
válasz Füge007 #8738 üzenetére
Azt ugye tudod, hogy a németeknél és azt hiszem talán az Osztrákoknál is 10% etanol van a benzinben, bár te is dieselt tankolsz gondolom
Haver jött haza és mondta tankolt a németeknél és annyival jobban ment a kocsi.Mondtam neki én itthon is 50-50%ban használom az etanol benzin keveréket és valóban nagyon jól megy és fogyaszt.
Benzin luki etanol agip/avia vegyesen mikor hova esek épp be.Renault power
-
mycso
Topikgazda
válasz g.gergo #8730 üzenetére
A fed.comp. is 15k km-enkénti periódust ír. Nagyjából 12k km-enként cserélem olaj-levegő, viszont a gázolajszűrőt csak 2 olajcsere periódusonként...
Tankolni auchan vagy lukoil.
Ukrán üzemanyaghoz: mindenki azért szidja az "ukrán üzemanyagokat", mert mondhatni szállóigévé vált a kannás-hordós üzemanyagokat ukrán cuccnak nevezni, amiknek valószínűleg köze nincsen a kinti kúton tankolt anyaghoz (tisztelet a kivételnek).
Nyilván, ahogy más is írta külföldön is vannak (ukrajnában is) cr dieselek és működnek is....[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
válasz g.gergo #8742 üzenetére
2006 m2 1.5dci (78kw), meg nem mondom mi lett belerakva legutóbb....fridcar, 30% kedvezménnyel volt valami 8k környéke....valahol megvan a számlája, de most nem túrom elő.(talán ez volt a legdrágább gázolajszűrő ami volt náluk)
Közben kiderült, hogy 220k km-nél nálam mégsem hengerfej felújítás volt (illetve lehet ott is mókoltak valamit), hanem valószínűleg csapágy csere.
Illetve a generátorom adta meg magát 1-1.5 hete, 301.000.-nél. Meg sajnos úgyfest, hogy lassan kuplung, ami még nem is olyan nagy baj, csak az a fránya kettőstömegű....
De egyébként nem így állok hozzá, hogy fos dízel, jól beszopom vele, bla-bla, hiszen 300k km van eddig benne, és olyan nagyon irgalmatlan összeget eddig nem kellett rákölteni...tehát ennyi.
Egyébként zoltán azt mondta, hogy ezek a delphi csúcsok (nekem is az van), szinte elnyűhetetlenek.
[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
zsizsef
senior tag
Urak!
6 1/2 J15H2C ET 45 felnim van jelenleg. Tudnék venni most 6 1/2 J15H2B ET 45 jelzésű felnit. Mit jelöl a két betű? A "C"-s helyére mehet e a "B"-s? -
8th
addikt
LUK (is) gyárt Renault-hoz (kettős tömegűről simává) lendkerék átalakító szettet. Annyi hátránya van, hogy csak kézi váltókra lehet rárakni és, hogy alapjárat közelében nem jár olyan finoman mint kettős tömegűvel. Viszont olcsóbb és csak egyszer kell megvenni.
[ Szerkesztve ]
...
-
mycso
Topikgazda
Aminek az ára sajnos közel annyi, mint a kettőstömegűnek, illetve ha ez kibírt benne 300+k km-t, akkor az "utángyártott" is kifog vagy 200-at, addigra meg már mind1 lesz.....
Egyébként volt ez is a gondolatmenetemben, de egyelőre elvetettem...
Még esetleg bontottan gondolkoztam, de olyat meg csak is biztos forrásból, szakemberrel, tehát az picit macerás.más:
Füge007: ugye te annó felújíttattad a turbódat??? Az milyen összegbe fájt?? Mert mindenkitől azt hallom vissza, hogy:
1: nem igazán tudnak olyat ajánlani akire rá mernének bízni egy turbó felújítást
2: hiába újítják fel, nem biztos, hogy jó lesz (bár gondolom adnak rá valamennyi garit)
Így abból is a bontottat javasolták nekem...(szintén a fenti kritériumokkal természetesen)(#8746) Davidof92: igen
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
8th
addikt
-
mycso
Topikgazda
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Formula-1
- Cisco vizsgák (CCNA, CCNP, CCIE)
- Hogwarts Legacy teszt
- Intel Core Ultra 3, Core Ultra 5, Ultra 7, Ultra 9 "Arrow Lake" LGA 1851
- Sweet.tv - internetes TV
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Samsung Galaxy Z Fold5 - toldozás-foldozás
- Tovább kavar a nevekkel a Realme
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest