- Mostantól biztosan nem kaphat modernebb AI lapkákat Kína a TSMC-től
- Projektor topic
- Milyen TV-t vegyek?
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Intel Core Ultra 3, Core Ultra 5, Ultra 7, Ultra 9 "Arrow Lake" LGA 1851
- Gaming notebook topik
- PLC programozás
- Steam Deck
- HDD probléma (nem adatmentés)
-
PROHARDVER!
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
-
dhgm
tag
válasz Predator2 #43804 üzenetére
Gondolom totalcaros cikk. Nekik a fosvágen a tojota, és a honda az autó.
Sokáig menjen a döcös:
évente vagy tízezrenként, motorolaj+ szűrőcsere
megfelelő motorolaj.
megzavarás után hadd ketyegjen
hidegen nem megküldeni, inkább melegíteni
20-30.000 ként gázolajszűrő csere, f@szán bubimentesre légtelenítve, mert a levegő nem keni sem a nagynyomású pumpát sem a porlasztókat.1,5 dci hatodik éve 80 %-ban városi forgalomban használva probléma mentes. Első hidegindításom min. 41 fokos hűtővízzel és 50 fokos motorolajjal történik ( előmelegítem ezt is azt is).
1.5 dci 2006 86LE Xiaomi MI3 miuiv7
-
Predator2
addikt
Igen az volt. De egy másik ugyan csak TC cikkben is halálra fikázzák.
Nem rég volt egy ilyen hibám: [link]
Első körben kapott 4 új Bosch izzító gyertyát, de nem oldódott meg. Voltam Renaultnál diagon, esetleges hiba forrásként fent állt a nagynyomású szivattyú esetleges haldoklása is. Azt mondták, hogy a nyomások rendben vannak a kocsiban, de ennek ellenére, vannak buborékok a csövekben (szerintem nem sok).
Mikor ezt megkérdeztem a szervizes faszitól, egy elég érdekes kérdést tett fel nekem. Nem biztos, hogy pontosan fogalmazok, de valahogy úgy hangzott, hogy buborékok vagy hézagok/szakaszok, mert hogy nagyon nem mind1?! Máig nem értem ezzel mire akart utalni. Anélkül, hogy ránézett volna, megbízott a számítógép által szolgáltatott adatokban->nyomások rendben vannak. DE ezt is az én unszolásomra. Elég csalódás volt számomra ez a diagnosztika, mert ha nem erőltetem a dolgokat, 5 perc után leráztak volna.Első körben ezek voltak a kocsim számítógépében:[link]
Törölték őket, mondván kitudja mikor kerültek bele, az is lehet, hogy egykét javítás alkalmával.
Egy hét után vissza mentem, akkor már csak a jeladó maradt a listában. Amit cseréltek is (vezérmű tengely jeladót).
Azóta pöccre indul. Most megint egy hét múlva kell vissza mennem, megint megnézik, és ha nincs semmi, és indul rendesen, akkor fizetek.Ezek a buborékok, a befecskendező rendszer hibájára utalnak? 1 hónapja van nálam, az ilyenkor kötelező cseréken átesett a kocsi +2 spirál rugón.
Mivel/hogyan melegíted elő?[ Szerkesztve ]
>> Ha érdekel valami, vagy nem tudok valamit, akkor Kérdezek << >>McLaren Forever.<< >> Az első és legfontosabb a megbízhatóság, minden más csak sokadik tényező!<<
-
zsizsef
senior tag
Ebben már van okoskerék? Szerintem van, de valakik szerint meg nincs. A barátom vinné a kocsit.
-
tresh
veterán
válasz zsizsef #43856 üzenetére
Van és kemény 50 ezer aztán 5 évig nem kell vele foglalkozni! Nem értem ezeket a nagy problémákat olcsóbb mint a 200k-s kettőstömegű+kuplung csere... Használta autó nincs olyan amire nem kell költeni...és ha már vezérlést cserél annak az okoskerék is a része szóval ezért nem értem ezt mint "problémaforrás"
-
Megane2000
aktív tag
Üdv!
Megane 1 napellenőzőből az üveget kilehet valahogy szedni? Mert a műanyag kereten ami körbe rögzíti az üveget van két benyomható rész, de az istenért nem tudom kiszedni. Ragasztva van vagy mi a fene?
Vettem egy másik napellenzőt aminek sajnos a színe elüt a jelenlegitől. Gondoltam akkor a kis tükröt kicserélem benne, de nem tudom kiszedni a régi töröttet. Valaki találkozott már ilyennel?
-
rob210
Topikgazda
-
rob210
Topikgazda
válasz diablo1984 #43834 üzenetére
A 107 lovas nem okos kerekes a 110 lovas és 113 lovas az okoskerekes 1.6 és 2004 utáni modellévtől az.
Renault power
-
gooool
őstag
Adott egy jelenség, Ti mire gondoltok:
Az autó indításnál igencsak megremegteti a kasztnit, de pöccre röffen, illetve alapjáraton a kelleténél jobban remeg a kasztni.
Minimális fordulatszám emelkedésnél is már teljesen kisimul, szépen megy, leállításnál nem produkálja az indításnál tapasztalható jelenséget.
Én két dologra merek gondolni:
Motortartóbak
Kettős tömegűSzerintetek?
Köszönöm a választ!
Üdv, Balázs
-
tresh
veterán
válasz gooool #43863 üzenetére
Nincs kettőstömegű ha a Lagunáról van szó. Motortartó bakNem vagyok látnok ha nem írod alapból a tiedre gondolok Gyors teszt alapján rögtön kiderül ha 1-esbe rakod és szépen csúsztatod a kuplungot és lüktet a pedál/remeg akkor a kettős döglődik. Ha a bak a rossz akkor meg kell rángatni a motort és kiderül mi a helyzet. Illetve zselés bakokon van ha az ereszt vagy rossz látszik és nyoma is van.
[ Szerkesztve ]
-
gooool
őstag
válasz #42667776 #43866 üzenetére
Ma viszik el a drágát, szerencsére sikerült egy remek gazdát találnom neki Szegeden, így továbbra is vigyázva lesz rá, egy F3R motorkódos Laguna helyére megy majd, mert annak feladta 400.000-nél a blokk.
50 körüli úr, hétvégén a családot, unokákat ezzel fogja fuvarozni, mert a Volvo S60 hátul szűkös, ami a feleségének van.
Sajnálom, hogy elmegy, de sok kicsapongás után végül maradtam a Laguna vonalon, a keretből szebbet és jobbat egyszerűen nem találtam, amibe szívesen ülnék bele és a jövőben is egy 3-as, majd egy Talisman van a listán.
Azért most hétvégén egy búcsú szerpentinezést és kis huligánkodást kapott a gép, hogy érezze a törődést, aztán lemostam, ellenőriztem mindent benne és most várja, hogy este elvigyék.Üdv, Balázs
-
gooool
őstag
válasz speedydb23 #43868 üzenetére
Egyértelmű, vagy nem így szokás?
Amúgy hiszed vagy sem a csávó úgy megkergette, hogy örültem neki, hogy nem hideg motorral vittük el próbakörre.Üdv, Balázs
-
gooool
őstag
-
diablo1984
veterán
válasz gooool #43873 üzenetére
Megèrtem, èn is benzinesből dízelbe ültem, volt is pipa rendesen, de remèlem most már vège. Az biztos, hogy a lagu2es szebb, nagyobb kènyelmesebb, de ha a benzines bordót gondoltad szopásnak, akkor a 2es lagu 1,9 dci az a szopás hígított fitymacsattogós eszenciája tud majd neked lenni....
De ez csak az èn vèlemènyem persze, nem támadásból írtam...
[ Szerkesztve ]
-
gooool
őstag
válasz diablo1984 #43874 üzenetére
Nem tartottam szopásnak, mert ami hibája volt azt orvosoltam/tuk, szóval jött-ment, tette a dolgát szépen, márciusban, ahogy végre lettek hajtva a szervizek onnantól fogva csak tankolnom kellett és ment szakadatlan.
Az újat itt találtam a melótól pár km-re, gondoltam megér egy mustrát, de nehezen hinné el az ember, hogy ebbe közel 300 van, a tipikus tekerjük csak vissza 150-re fajta esztétikai állapot jellemzi. Másfél óráig vizslattam, kezemben egy listával amiket meg kell nézni és komoly tünetet nem diagnosztizáltam (két kavicsfelverődés a szélvédőn, egy apró horzsolás a tükörházon, gondolom parkolás okán, a klíma pedig véleményem szerint nem fúj elég hideget, de a kompresszor kapcsolt, szóval remélhetőleg csak egy töltés kell neki és a már említett remegés, mindösszesen ennyi), összes dokumentáció, navi lemezek, 2 kártya, számlák, füzetek.
Jól ment, kuplungja puha, magasabb fordulaton szépen megindul, nem láttam koromfelhőt sem magam mögött padlógáznál, futómű és fékek is biztosak voltak.
Egyébként egy középszürke FL előtti 2005-ös 1,9dCi Laguna II kombi, Privilége felszereltség.[ Szerkesztve ]
Üdv, Balázs
-
speedydb23
senior tag
válasz gooool #43875 üzenetére
Klímával érdemes óvatosan bánni, nekem is most derült ki, hogy semmi baja a klímámnak, full tele van gázzal mégse hűt... Konkrétan nem indul be a hűtőventillátorom, ami miatt nem dolgozik jó hatásfokkal a klíma. Ráadásul városban azt mondták ne is erőltessem a klímát így, mert simán eldurranhat a rendszer...
Nem értek a klímákhoz, ezt csak az alapján mondom amit a szerelő mondott nekem.
-
gooool
őstag
válasz speedydb23 #43876 üzenetére
Nem tudom mitől lehet, előfordulhat, hogy csak amiatt, hogy kint volt a placcon az autó és totál fel volt forrósodva a kasztni, mert 3-4 perc után már kellemes idő volt benne. Majd megnézetem úgyis.
Városban sosem klímázok, mondjuk nem is sokat megyek városban, max. 3-4 km-t, a maradék 90-95 országút.diablo:
Én ebben elhiszem, hogy ennyi van, aztán lehet nem, de amit hétvégén néztem 230-at futott 2.0dCi-t, az fele így sem nézett ki esztétikailag és úgy alapból rossz megérzésem volt vele szemben, na meg 300-al többe is lett volna, holott sokkal lestrapáltabb volt, az tulaj stílusáról nem is beszélve (kérdezem tőle miért nincs ebben fagyálló? Jah, hát hozzak és öntsek bele neked? Akkor megnyugszol? Hátőőő... )[ Szerkesztve ]
Üdv, Balázs
-
tresh
veterán
válasz gooool #43873 üzenetére
Ja félre ne értsd arra cserélsz amire és amikor szeretnél. Csak furcsállottam hogy rendbe rakod és utána eladod Nekem is 100szor volt már ilyen gondolta a fejembe a mostani kocsim kapcsán de már szinte hibátlan és bánta a gondolat hogy ha szeretek is szerelni miért voltam olyan hülye hogy a biztost bizonytalanra cserélem.
Amúgy a dci-hez jó tanácsként pár dolog ha elfogadod:
Vásárlás előtt:
- gyári diaggal megnézni az üzemanyagrendszert+ porlasztók állapotát
- minden elektromos cuccot ellenőrizz ha kell kétszer is
- két kártyája legyen meg+ ha gyári rádió akkor a kódja stb
- ha kinti az autó akkor nagy eséllyel vezeték az elektronikus szervizkönyvét tessék megnézni sokat lehet belőle okosodni
- többi a szokásosHazsnálat:
- szenny kutakra ne járj vele
- néha kis adalék
- 10.000 ként olaj+szűrő csere
- 30.000 üzemanyagszűrő csere
- ha részecske szűrős akkor havi legalább 1 szer meg kell kergetni. -
gooool
őstag
Köszönöm a tanácsokat, ezek nagy részét megtettem, mivel innen olvasgatva írtam egy checklistet magamnak.
Gyári diaggal sajnos nem tudtam rámenni, ezt majd pótolni fogom.
Minden elektronikát végigpörgettem, minden kapcsolót, eszközt, amit láttam és tudtam, hogy van benne (na jó, a tolatóradart elfelejtettem... )
Mindkét kártya megvan, rádiókód is azt hiszem, meg a navihoz a CD-k dobozzal együtt.
Németországból hozták az autót, megnéztem a szervizkönyvet, az autó motorterébe és ajtóívekbe ragasztott szervizmatricákat is, na meg az eredeti papírjait.Használat:
Csak Shell-t tankoltam eddig is, de ha úgy van akkor átugrok az OMV-hez gázolajért, ha azt esetleg még jobbnak mondjátok
Adalék belefér, nem tétel
Üzemanyagszűrőt és olajcserét biztos fog kapni most is, onnantól pedig vezetem magamnak a periódusokat.
Ez még EURO3-as, nincs részecskeszűrő benne.Üdv, Balázs
-
gooool
őstag
A közelben max. Lukoil és Madaras van, de egyikbe sem hajtok be, mivel adott esetben mindig elhajtunk egy Shell-hez, ahol van üzemanyagkártyánk és ott kap teli tankot.
Én jónak találom, remélem beválik.
És annak is örülök, hogy végül a bordót nem kellett beszámításra ítélni, hanem egy gondos gazdája lesz, mert így mindketten jobban jártunk azt hiszem.
Üdv, Balázs
-
gooool
őstag
De amúgy megvallom férfiasan kicsit zsidó voltam, mert a drága Osram és Neolux izzószetteket elöl visszacseréltem az olcsó Tungsramokra, meg minden létező elemet, amit én vettem bele utólag kikaptam belőle (nyilván nem a friss olajat, meg szűrőket ).
Na meg a téli szett is marad, majd beüzletelem a gumissal.
Annyira sokat azért nem adott érte, hogy minden földi jóval megajándékozzam.Üdv, Balázs
-
gooool
őstag
válasz diablo1984 #43885 üzenetére
Jah, na abba inkább bele se merek gondolni.
Láttam egy csomó olyat, amiben a kormány bőre rojtosra volt kopva és a váltógombról a bőr szublimált, csak a borostyán színű műgyanta gomb volt meg. Na most abban vagy van 500 ezer vagy nőé volt és kéjszerszámként is üzemelt a váltókar.Üdv, Balázs
-
gooool
őstag
Nos mondasz valamit...
Lion:
Köszönöm!
Csináltam a gépről amúgy vagy 20 művészképet kívül-belül, megszerkesztettem és el lesz mentve, hogy az első autóm ilyen volt. Egyébként akárkinek mutattam róla képet, mind elküldött anyámba, hogy hazudok, ez nem 19 éves.
Ha időm engedi és megérdemli, akkor az újjal elgurulok Hozzád egy polírra.Üdv, Balázs
-
gooool
őstag
válasz diablo1984 #43891 üzenetére
Óóó nyugi, szívok én eleget az élet más területein, legalább itt ne kelljen felülni a rollerre.
Egyébként anyum szög egyszerű 1,4 8 szelepes benzines 206-os Pözsije is gyengélkedik mostanában, hidegen nem akar indulni, csak egy kis gázfröccsel. Melegen aztán már röffen, szépen fel is lövi a fordulatot, majd beton biztosan tartja az alapjáratot, de hidegen csak gázzal indul, úgy viszont stabilan.
Nem értem mitől lehet, fojtószelepet kipucoltam, olaj és szűrők frissek, most fog kapni új vezérlésszettet és hosszbordást is.
Egyre gyanakszom, hogy az üzemanyagszűrő szórakozik, mert azt is cseréltünk és onnantól kezdve lett fokozatosan kehes.Üdv, Balázs
-
dhgm
tag
-
dhgm
tag
válasz Predator2 #43855 üzenetére
Ezek a buborékok, a befecskendező rendszer hibájára utalnak? 1 hónapja van nálam, az ilyenkor kötelező cseréken átesett a kocsi +2 spirál rugón.
Mivel/hogyan melegíted elő?[/IA bubik
elsősorban a szűrőcsere utáni helytelen légtelenítés miatt kerülnek bele,
másodsorban az üza. rendszer gyorscsatlakozónak elégtelen tömítése miatt,
harmadsorban a nagynyomásúra vezetett résolajcsőből.Fentiek miatt helyeztem át a szűrőt a zárhídra ( megane2), lecseréltem a gyári szűrőt légtelenítő szeleppel ellátott renault szűrőre, és átcsöveztem a rendszert, a motortér környékén. Azóta nincs bubi...
Előmelegítés:
motorolajteknő alatt 300w-os melegítőpárna
hűtőkörben egy 500 w -os és egy 1500 w-os vízmelegítő, a nagyobb teljesítményű szivattyús úgyhogy én sem fázok induláskor. Egymástól függetlenül mennek.Ne gondolj semmi komolyra indulás előtt fél órával bedugom a 220 V-ba
1.5 dci 2006 86LE Xiaomi MI3 miuiv7
-
feco6512
tag
[link] erröl szeretném kérni a véleményeteket
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest