- Gaming notebook topik
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- LG LCD és LED TV-k
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Azonnali processzoros kérdések órája
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Xiaomi Pad 6S Pro 12.4 - Kína (válasza az) iPad(r)e
- Megérkezett a legújabb és eddigi legátfogóbb 3DMark teszt
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
NVIDIA: a következő nagy dolog az AI-generálta videó
it Az NVIDIA vezérigazgatója szerint még nagyobb keresletet hoznak majd a chipjeik iránt az AI által generált videók. Pedig nagy baj nincs, legutóbb így is 200 milliárd dollárral nőtt a cég piaci értéke a kedvező tőzsdei hangulat miatt.
-
Ilyen lehet a Samsung Galaxy Watch7 Ultra
ma Renderképek mutatják meg a Samsung júliusban megjelenő új felső kategóriás okosóráját.
-
PROHARDVER!
Yettel topic
▼ Kérdés előtt olvasd el az összefoglalót, légy szíves! ▼
Aktuális:
Inflációkövető díjkorrekció 2024
Új hozzászólás Aktív témák
-
#16377600
törölt tag
Várható vmilyen új tarifa bevezetése márc. 1-től? (Azt látom, h a régiek maradnak.)
-
tomp
félisten
válasz bociusz #86376 üzenetére
Majdnem.
A 455, 815-ös helyszínen ha nincs adatkapcsolat vagy hosszabb ideig nincs adatforgalom akkor 5G-ről egészen B28-ig megy vissza a telefon. Oda rakja a bázis a telefont. Ahogy lesz egy minimális forgalmazás, rögtön felmegy 5G-re. Ez a 455-ön B3+NR-t, a 815-ös helyszínen pedig B7+NR-t jelenti.
De egyre több helyen tapasztalom ezt. Ha nincs forgalom akkor B28 Only. Ha van forgalom akkor B3/B7+NR.
Astorián meg ugye B20-ra kapcsolja az NR-t. -
adam1400
tag
most az a kérdésem, hogy az rendbe van, hogy lecserélik a 2G és 3G telókat, de mi van a 4G képes de nem volte kompatibilis telókkal? A Szolgáltatóknak nincs kötelessége, hogy müködjön minden 4G telón?
-
Landsmann
addikt
Garanciás készülékhez: Ha 5 napos volt a készülék, de az üzlet, ahol vette, az 5 napból 2 napot ninc snyitva, (szombat-vasárnap) akkor az ötödik napon még megilleti a 72 órás csere joga. A továbbiakat meg már leírták, hogy a boltnak jogában áll szervizbe küldeni ilyen esetben is, hogy eldönthesse a 72 órás csere jogosságát.
Ja, még annyit, a 72 órás cserére tudtommal csak az az üzlet jogosult ahol vásárolták. Azon túl már bármelyikben leadható javításra. (több üzletből álló üzletlánc esetén)[ Szerkesztve ]
Videóim: http://www.youtube.com/landsmann?sub_confirmation=1
-
Landsmann
addikt
Látom, benne vagy elég jól ebben a VoLTe és 5G témában. Tegnap vettem egy Redmi Note 10 5G telefont. Este kerestem a neten a támogatott frekvenciákat. Így azt találtam, hogy Telenor esetén csak a 700 MHz az amit támogat a telefon. Bár a netes leírásban szerepelt, hogy a támogatott 5G frekvenciák országonként, szolgáltatónként eltérhetnek. Azért nagyon remélem, hogy ez tényleg így van. A telefon leírásában nem szerepel a 3500 MHz-es freki. Telenornak meg ez és a 700 MHz-en nyert frekvenciája van.
Videóim: http://www.youtube.com/landsmann?sub_confirmation=1
-
inf3rno
nagyúr
válasz TODI1111 #86389 üzenetére
Fogyasztóvédelemnél hivatkozz arra, hogy ez az általános gyakorlata a cégnek, a legjobb, ha erre levélben is rákérdezel a cégtől. Egyedi ügyekkel nem foglalkoznak. A saját ügyedben békéltető testülethez kell majd fordulnod, a fogyasztóvédelem arra van, hogy tömeges hibás gyakorlat miatt büntessen. Egyébként volt már ilyesmi ügy Vodafonnál 10 éve, ahol büntették a Vodát, mert nem adott csere készüléket 3 napon belül történő meghibásodásra.
más:
Nekem olyan volt mostanában, hogy egyik helyen akartam készüléket venni, belementem volna a teljes árba is, de lakcím kártyát követeltek, a jogsim az nem volt elég. Mondom ez röhejes. Egyébként a SIM kártya nem az én nevemen van, talán ahhoz akarták hozzákötni a készüléket, de mondjuk ha webről rendelek egy mobilt, akkor nem kérnek semmilyen igazolványt, és megjön ugyanúgy, mint bármelyik csomag. Kicsit értetlenül állok ez előtt. Azóta mondjuk a kártya tulajdonosával vetettem egyet hűséggel olcsóbban. Tőle személyit kértek csak.[ Szerkesztve ]
Buliban hasznos! =]
-
szabonagyur
félisten
válasz TODI1111 #86400 üzenetére
De nem ebből van a gond, hogy Te nem elállni akartál alapból hanem csere készüléket az 5. napon? Ha jól olvasom többször is ezt írtad, hogy cseréltetni akartál egy hibás készüléket, és nem elállni tőle.
Gondolom mivel kihangsúlyoztad (csupa jófejségből), hogy ez egy rossz készülék most az elállásnál is problémázni fognak hiszen ugye hibátlan készüléket kellene odaadnod.
A legegyszerűbben simán vissza kellett volna vinned, hogy nem hozza az elvárásokat és kéred a pénzt vissza, aztán veszel máshol másikat.
[ Szerkesztve ]
Eladó: DUPLO 10978 120 db-s bontatlan
-
inf3rno
nagyúr
válasz szabonagyur #86409 üzenetére
Velem ugyanezt eljátszotta az ipon, hogy hibás monitort küldtek tele ujjlenyomattal. Gondolom az is bontott hibás termék volt, amit újracsomagoltak vagy esetleg garanciára visszaküldött. Ott is végigmentünk ugyanezen a herce-hurcán, amikor közöltem, hogy 3 napon belül meghibásodott, és cseréljék ki egy jóra. Közölték, hogy garanciáztassam, aztán talán 2 hónap múlva lesz monitorom. Végül a fogyasztóvédelmi telefonos ügyfélszolgálat tanácsára elálltam és buktam duplán a szállítást, ami nem kevés egy monitornál. Nagyjából itt is erre lehet számítani. De ha még erre sem hajlandóak, akkor csak a békéltető testület fog segíteni.
Buliban hasznos! =]
-
szabonagyur
félisten
válasz inf3rno #86410 üzenetére
Ez okés, de el kell állni egyből aztán kész.
Nem 1 termék van valamelyik topicban ami körbe-körbe jár, mert mindig elállnak tőle.
Azt is értem kolléga próbált jófej lenni, hogy ne kerüljön a termék újra fogyasztó kezébe de úgy látszik ezzel csak magát szivatta meg.
Eladó: DUPLO 10978 120 db-s bontatlan
-
inf3rno
nagyúr
válasz szabonagyur #86411 üzenetére
Azért ha jól írja meg a feljelentést a fogyasztóvédelemnek, akkor a Telenor is megszívja. És erre komoly szükség is van szerintem. Jó lenne, ha egyszer a számtech boltoknál is eljutnánk odáig, hogy büntet a fogyasztóvédelem, mert csurig az árukereső az enyémhez hasonló történetekkel.
[ Szerkesztve ]
Buliban hasznos! =]
-
szabonagyur
félisten
válasz inf3rno #86412 üzenetére
Az a baj 5. napon ment, hogy a készülék rossz. Ugye ilyenkor cserét ténylegesen nem kérhet, szerviz bevizsgálás kell. Ez a szabály sajnos.
5. napon el kellett volna állni a vásárlástól főleg, hogy nem látható hiba van (még akkor is ha ez akár etikai kérdést is felvet, de ez másik történet). Pont az ilyen ki nem mutatható hiba a legrosszabb, majd bizonyíthatja ő.
Eladó: DUPLO 10978 120 db-s bontatlan
-
inf3rno
nagyúr
válasz szabonagyur #86413 üzenetére
Ja ebben igazad van, 3 napon belül kell jelezni, ha gond van és cserét akar. Utána már tényleg csak gari van törvény szerint, vagy eláll indoklás nélkül. Ez utóbbival is meg lehet szívni, ha ellenőrzik, hogy működik e a készülék.
Másik oldalról a cég eltérhet a törvénytől, amennyiben az a fogyasztónak kedvezőbb, szóval mondhatnák azt, hogy 5 napon belül is elfogadják.
[ Szerkesztve ]
Buliban hasznos! =]
-
viktorhu
veterán
-
asdf_
veterán
válasz inf3rno #86412 üzenetére
Amikor 3 ft-ért az anyját is eladja valaki, akkor ne csodálkozzunk ezen, lehetne menni normális árréssel dolgozó normális boltba is (maradt még? ), ahol megvan az ilyenekre is a keret, de valahol mindig az győz, hogy ugyanazt a cuccot az egyik 27e-ért adja, a másik 26500-ért, hát mire húz le a 27 ezres 500-ra, az fél szállítási költség, megrendelem a 26 500-astól, aztán amikor bármi probléma van, akkor meg megy a sírás.
A 3 napon belüli azonnali cserével kapcsolatban én is olvastam valami BH-t talán, hogy annak azonnalinak kell lennie a termék bármi szerbizes bevizsgálata nélkül, erre viszont azért hosszú érveket tudnék mondani, hogy miért totálisan irreális elvárás.[ Szerkesztve ]
-
inf3rno
nagyúr
válasz viktorhu #86415 üzenetére
Annál azért több, csak úgy kell megírni a feljelentést, hogy "ez a cég általános gyakorlata". Azt kell megérteni, hogy még ha bírságolnak is, akkor is ez egy független ügy a sajátunktól. Persze előbbre viheti a mi ügyünket is, mert a békéltetőnél vagy a polgári perben gondolom lehet hivatkozni rá, hogy no lám a fogyasztóvédelem is büntetett ezzel kapcsolatban.
Buliban hasznos! =]
-
inf3rno
nagyúr
Igen így van, hogy azonnalinak kell lennie.
Pontosan én is ebben látom a problémát, hogy akik a legolcsóbb helyről vesznek, azok nem értik, hogy garanciában fizetik meg az árát. Aztán ezzel szétverik a teljes piacot. Nekem is volt olyan bolt, ahonnan régen vásároltam, és elégedett voltam velük, csak hát megszűnt, mert nem tudott versenyezni az olyanokkal, akiknél nincs garancia a gyakorlatban.
[ Szerkesztve ]
Buliban hasznos! =]
-
asdf_
veterán
válasz inf3rno #86418 üzenetére
Igen így van, hogy azonnalinak kell lennie.
Namost. Tegyük fel, hogy nem mobilcégről van szó (ők helyzeti előnyben vannak, mert iratalapú a szerződés és emellé történik vásárlás, tehát tudják pontosan, ki a vevő, fenti esetben pl. mondjuk pont emiatt is mehetne is akár az azonnali csere btw.). Bemegy Gipsz Jakab egy random boltba, vesz blokkosan(!) egy terméket (vagy bemondásra számlásan, ahol számlázórendszer van Gipsz Jakab, 1011 Bp. Arany János u. 1. címre) kp-val fizetve. Hazaviszi a terméket, megbuherálja, visszamegy faarccal, majd pedig ennek a Gipsz Jakabnak (akiről azt sem tudjuk, hogy ő tényleg Gipsz Jakab-e és ott lakik-e amit bemondott) bármilyen megbontásos vizsgálat nélkül (amire az értékesítő a, nem jogosult, b, nem is feltétlenül ért hozzá) puszira adjon vissza akár százezreket vagy cseréljen készüléket neki? Aztán kiderül, hogy tönkretette, kilopta, akármi, a bolt meg futhat Gipsz Jakab után? És ezt tényleg komolyan gondolta a bíróság? Józan paraszti ésszel is totális irrealitás. Hogy mobilnál maradjunk, ilyenből lesz az, ami vagy 15+ éve volt, amikor volt talán a két kamuflipes (alul nem volt mikrofon, csak le kellett hajtani egy műanyaglapot a billentyűzetről) Ericsson, eltérő hw-vel, megvették a drágát, szétszedték, belerakták az olcsóbb tesó elromlott/rontott alaplapját majd ment vissza 3 naposban, hogy elromlott, cserélték, aztán amikor a szerviz szétszedte a motyót, akkor volt meglepetés és lehetett két telefont leiírni veszteségként).
[ Szerkesztve ]
-
Bl.Gyo.
őstag
sziasztok. mobilnet kérdés. itthoni előfizetéses netem van, és volt egy pizza rendelő oldal ami rendesen ment. az oldal újított és azóta azt írja ki oldal nem elérhető, mint ha nem is létezne. viszont ugyan ez az oldal bejön vpn-t használva, és más nettel. mi lehet a baj, blokkolja a telenor? az említett oldal: [link]
[ Szerkesztve ]
-
Landsmann
addikt
Akkor lehet elírtam. Nem emlékszek a 3500 és 3600 MHz közül melyik. Ezt írják a neten a támogattott sávokról: 5G bands1, 3, 7, 8, 20, 28, 38, 40, 41, 66, 77, 78 SA/NSA.
Mintha 43 vagy 44 lenne a Telenoré az egyik amin szolgáltatnak. Az meg nincs a felsorolásban.ttps://www.mi.com/global/product/redmi-note-10-5g/specs
[ Szerkesztve ]
Videóim: http://www.youtube.com/landsmann?sub_confirmation=1
-
-
-
Landsmann
addikt
Ahha. Ezt nem tudtam. Akkor most már nyugodtan aluszok. Majd kukkolom hálózat figyelő appokkal ha 5G-s helyen járok, hogy mit mutatnak. Szerencsére Telenoros kártya van benne, így a kártyásokat is felengedika hálóra. Majd valami kis netet is adok neki. Sebességet meg úgyis lehet mérni net nélkül. Debrecenben a nagytemplom előtti téren van lefedettség a Cellmapper szerint.
Videóim: http://www.youtube.com/landsmann?sub_confirmation=1
-
TeeJay
félisten
Valamit állított a Telenor a hálózaton mert ha B3-ra csatlakozik a telefonom nem látja Cellmapper a B20 cellákat pedig 100% hogy olyan tornyon vagyok ahol régebben látta mindkettőt. Párom telefonjával is néztem ott is csak 3-4 B3-as cellát jelez B20-at nem
Persze ha manuálisan váltok B20-ra azzal az alkalmazással amit tegnap linkeltek ide akkor gyönyörűen felmegy B20-ra de akkor Cellmapper csak B20-at jelez vagy 2-3cellát B3-at nem
Elkezdik hátráltatni a CA mentes telefonokat hogy egyszerre csak egy band-et preferáljanak vagy mi? Pénteken is meglepő volt hogy 4-es villamos vonalon Allee és Corvin negyed között csomó tornyon van B28 de nekem végig csak B3-at jelzett cellmapper még B20-at sem láttam nemhogy mást.
Mixgyűjteményem ---> https://www.mixcloud.com/teejayhouse/
-
TODI1111
addikt
válasz szabonagyur #86409 üzenetére
"De nem ebből van a gond, hogy Te nem elállni akartál alapból hanem csere készüléket az 5. napon? Ha jól olvasom többször is ezt írtad, hogy cseréltetni akartál egy hibás készüléket, és nem elállni tőle."
"Elvittem a készüléket az üzletbe leadni és érvényesíteni az elállási jogom ahol elmondtam, hogy hibás a készülék (nehogy újracsomagolják és eladják másnak) bár az elállási jog mindenféle indoklás nélkül megtehető."
Nem. Én elálláni akartam csak nem tudtam, hogy nem szabad becsületesnek és jóhiszeműnek lenni, ezért közöltem, hogy a készülék hibás. Miután leadtam a készüléket csak utána a panaszbejelentésnél közöltem velük, hogy nem vagyok hajlandó javított készüléket elfogadni csak új cserekészüléket vagy az elállási jog érvényesítését. Köszönöm az eddigi segítségeket és felvilágosítást. Ez egy érdekes történet volt, hogy más tanuljon a hibámból ami pedig abból adodott, hogy becsületesen és jóhiszeműen akartam eljárni. Visszajelzett a szolgáltató és közölték, hogy akkor hagyják jóvá az elállást miután a samsung igazolja, hogy a készülékkel tapasztalt hiba rendeltetés szerű használat mellett keletkezett, vagy gyártási hiba eredményezte. Nem tudom ez mennyi ideig tarthat főleg, hogy a készülék átal generált hibajelentést is elküldtem a samsungnak. -
szabonagyur
félisten
válasz TODI1111 #86435 üzenetére
Akkor sajna a vége az lett, amit írtam, be kell bizonyítani, hogy vásárláskor megvolt a hiba
Ebből nem egyszerű jól kijönni.
Sajnos ha kikapsz ilyen ügyintézőt aki bele akar kötni valamibe akkor bele is köt és sajnos az, hogy becsületes voltál most inkább hátrány volt.
Eladó: DUPLO 10978 120 db-s bontatlan
-
MODERÁTOR
válasz szabonagyur #86436 üzenetére
Szerintem (bízom benne) a panaszkivizsgálás eredménye az lesz, hogy simán kicserélik/elállhat.
[ Szerkesztve ]
Xiaomi 13T - Eladó Xiaomi 11T 8/128 GB telefon: https://hardverapro.hu/apro/elado_xiaomi_11t_8_128_gb_telefon/friss.html
-
MODERÁTOR
-
malor
aktív tag
válasz TODI1111 #86435 üzenetére
Ha megengedsz egy személyes észrevételt, szerintem simán csak peches vagy.
Bárhol, bármilyen panaszkezelés csak attól függ, hogy ki foglalkozik vele. Nem mindenki alkalmas arra, hogy ilyen helyzetben a legmegfelelőbb döntéseket hozza. Aztán emiatt elindulhat egy nemkívánatos láncreakció.
Arról nem is beszélve, hogy a "hülye ügyfél" szindróma (aki emberekkel foglalkozik, az hamar megutálja őket) és a cégen belüli "kollegialitás" együtt nagyon félre tudja vinni a panaszkezelést.
Ezért néha érdemes beleállni ügyekbe. Nekem egyszer volt egy Telenoros sztorim. A honlapon lévő tájékoztatás és utána a megkötött szerződés között különbség volt. A szerződést egy hónapon belül fel lehetett szerencsére indoklás nélkül mondani - amikor rájöttem, hogy ezt jól benéztem és nem azt kaptam, amire számítottam. Elég sok szerződést olvasok, ez a munkám, így még meg is lepett, hogy ennyire palira tudtak venni, de hát ennyi. Felmondtam és kértem, hogy legalább írják át a honlapot. Nem írták át később sem. Felbosszantottak és bejelentettem hatóságnál (képekkel), hogy van egy félreérthetetlen honlap és ehhez egy teljesen másik szerződési feltétel, csatolva persze a panaszkezelés leveleit is. Hónapokkal később még valami kártérítést is kaptam, pedig nem is kértem semmit és nem is ezért csináltam, csak elfogadhatatlannak tartottam, hogy a Telenor honlapja lehet ennyire félrevezető mindenféle következmények nélkül. Pár ember nemtörődömsége miatt (lesz@rom mit vau-vau ez a hülye ügyfél). Simán benne volt a pakliban, hogy a honlapon elavult feltételek voltak és valaki nem végezte el rendesen a munkáját. Eszembe sem jutott, hogy ez szándékos céges policy lenne.
Pár hónapja egy állóporszívót vettünk. Tíz napig csak "nézegettük", vagyis a cicáink nézegették, hogy szokják. Igazából miattuk vettük, mert a normáltól féltek. Első használatnál vettük észre, hogy egy elég fontos részén van rajta egy kétirányú gyári repedés. Feleségem mindjárt rinyálni kezdett, én meg kínomban írtam az ügyfélszolgálatnak egy kedves üzenetet és fotókkal bemutattam a repedést. Kértam őket, hogy talán érdemes lenne a sorozatszám alapján a többi terméket is megnézni, mert ez gyártás közben történhetett. Ember ilyet akarva sem tudna előidézni. Leírtam persze a vásárlás okát, a cicás történetet. Hozzátettem, tudom, hogy sérült termék az nem garanciális javítás, elállni sem lehet csak úgy a vásárlástól, mert sérült termék esetén levonják a sérülés árát. Eszembe sem jutott úgy elállni, hogy úgy csinálok mintha nem is tudnék a hibáról.
Nagy meglepetésemre jött gyorsan a válasz, hogy továbbították a levelem egy illetékesnek. Nem is értettem. Az illetékes pár nap múlva a szervizbe küldött. A szervizben nagyon hülyén néztek rám, hogy mit akarok egy sérült termékkel. Vittem is az ügyfélszolgálattal a levelezést. Nem akarta a készülékkel együtt a levelezést is átvenni. Én meg ragaszkodtam hozzá. Mondtam, hogy ez legyen csak a javítási dokumentáció része. Pár nap múlva ki lett cserélve a repedt alkatrész a porszívón. Asszony örült, így én is. Szerencsém volt.
[ Szerkesztve ]
-
simpley
őstag
Zöld út a felvásárlásnak: [link]
van egy olyan érzésem, hogy nem kell megszokjuk a "Yettel-t"
signed by simpley.
-
MODERÁTOR
válasz simpley #86440 üzenetére
Hagyjuk már ezt a vészmadárkodást!
Invesztáltak a frekvenciákba, invesztáltak a névváltoztatásba, nem adták el a magyar Telenort, amikor a másikat igen, stb...Xiaomi 13T - Eladó Xiaomi 11T 8/128 GB telefon: https://hardverapro.hu/apro/elado_xiaomi_11t_8_128_gb_telefon/friss.html
-
DrDobos
őstag
Sziasztok!
A hivasertesito smst hol lehet lemondani?
Samsung Galaxy A55 5G
-
MODERÁTOR
-
simpley
őstag
-
DrDobos
őstag
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen