- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Mikrofon topic
- Fujifilm X
- Soundbar, soundplate, hangprojektor
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Alapértelmezett konfiguráción sok Core CPU-nak lehet stabilitási gondja
- ASUS ROG Ally
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
Hirdetés
-
Képeken az egyik kameráját elvesztő Sony Xperia 10 VI
ma Részletes anyag került fel az internetre a Sony idei középkategóriás telefonjáról, három helyett két hátlapi kamera várható.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
A franciáknak elege van abból, hogy minden gyerek mobilozik
it Vissza akarják szorítani a gyerekek és tinédzserek közösségi média- és okostelefon-használatát.
-
PROHARDVER!
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Caboose
tag
válasz dellfanboy #116805 üzenetére
2000-től mindegyik 17"-os kerékkel szerelt. 2002-től PC36. 2005-től van a faceliftes PC36.
Ezek alapján van vagy 8db 650-ért. Szívesen.
Szerk.: A rendszámok meglétét nem néztem, nem biztos, hogy mindnek van.[ Szerkesztve ]
-
Caboose
tag
válasz dellfanboy #116807 üzenetére
Felejtsd el a PC36-ot a lényeg a 17"-es első kerék. Úgy emlékeztem, hogy 2000-től PC36, my bad.
Száz szónak is egy a vége, nem értem ,hogy miért szopatná valaki magát GS500-al meg pegasoval, bandittal meg XJ600-al amikor hasonló áron hornetet lehet kapni. Ami még lefingott állapotban is kenterbe veri az összes többit. Persze lehet, jönni, hogy pontosan 600 ezred van, akkor elég lesz neked a többi fostalicska. De szerintem jobban megéri spórolni még egy kicsit és a jobb motort venni. Persze az egyéni igények alapján nem biztos, hogy a hornet lesz a legjobb választás, de szerintem kijelenthető, hogy általánosan az egyik legjobb mindenes, akár olcsón is megkapható motor.
De hozzátenném, hogy nem voltam soha ilyen helyzetben, hál istennek sosem volt probléma kiköhögni egy kicsit többet, de cserébe jobbat kaptam. -
Caboose
tag
válasz Geresics #116809 üzenetére
Mondom egyéni igény, preferencia. Ha valakinek túraenduro kell, akkor vegyen azt. Az eredeti hsz-ben volt említve a pegaso, azért írtam bele. Egyébként nekem, nincs hornetem, csak édesapámnak, de viszonylag sokat mentem vele egy időben. Egy biztos, ha olcsón kéne JÓ motor, akkor az nagy valószínűleg hornet lenne. Pedig nem szeretem a sor4-eket.
-
Caboose
tag
válasz Shin Chen #116936 üzenetére
Azért ha nem patentszemes a lánc, akkor egy nittelő szerszámot érdemes beszerezni előtte. Meg egy "flex" se árt, azzal gyorsan le lehet vágni a régi láncot. Ha meg patentszemes, akkor sima ügy.
Szerk.: én a motoralkatresz.eu -ról rendelek kb. mindent.[ Szerkesztve ]
-
Caboose
tag
válasz rayoliviero #117304 üzenetére
Tavaly a Garda tó körül motoroztunk, árnyékban volt 36-38 fok. Ha azt túléltük full bőrben, akkor bármit.
Egyébként a helyi motorosok döntő többsége póló, rövidnadrág és nyitott sisak kombóval tolta. Rajtunk kívül alig találkoztunk bőrruhás motorossal. Szóval az egyetlen megoldás, ha nem veszed fel a bőrruhát. -
Caboose
tag
válasz Topiccsendőr #117314 üzenetére
Szerintem nem a teljesítményen van itt a hangsúly. Egy 50-60 LE-s motorral is lehet gyorsan menni. Ami sokkal fontosabb az a motor súlya szerintem. Kezdőnek sokkal célszerűbb egy könnyű, kezes motort választani, mint egy nagy nehéz dögöt (lásd VFR 800...) Ez hatványozottan igaz, ha az illető mondjuk nem egy égimeszelő.
Nagyon sok motoros ismerek, aki soha nem tanult meg JÓL motorozni és ez részben annak is köszönhető, hogy sose merték feszegetni a határaikat, mert féltek a saját motorjuktól. -
Caboose
tag
Egyet válaszoljon meg nekem valaki. Teszem azt letesztelik ezzel a teszterrel (szerintem ezt nem lehet teszterrel mérni, de mind1) és kijön, hogy 1-2 szelep nem megfelelő. Akkor így is, úgy is bontani kell a motort (nyilván kiviteltől függően, valamelyiket jobban, a másikat kevésbé). Akkor mi értelme az egésznek?
A másik kérdés, hogy egyáltalán lehetséges-e a dolog. El nem tudom, képzelni, hogy mi lehet az a paraméter, amiből kidobja a gép, hogy a kettes henger, egyes szívószelepe 0,25-ös hézaggal bír
De javítson ki valaki, ha tévednék. Mert, akkor veszek egy ilyet.[ Szerkesztve ]
-
Caboose
tag
válasz rayoliviero #117776 üzenetére
Jaj maradjál már. Aki hülyeségeket irkál, az ne lepődjön meg, ha hülyének nézik...
-
Caboose
tag
válasz fattyu #117782 üzenetére
Biztos leírtad már, de röviden mi történt? Csak, hogy okuljak(okuljunk) belőle.
Ha jól emlékszem neked van a Husky 701-esed, ugye? Ha igen, akkor márkatársak vagyunk Mondjuk nekem még a "régi" olasz Husqvarnám van. (SM 630)
Mindenesetre jobbulást neked is és a gépnek is! -
Caboose
tag
válasz jacis #117789 üzenetére
Ez nem a kioktatásról szól. A baj azzal van, ha valaki olyanokat állít, hogy nem öltözik be, mert úgyis lassan megy, meg odafigyel meg csak a sarki boltba ugrik le és a többi. Ez nettó önámítás és baromság. Aki esett már az tudja, hogy nem kell nagy tempó, hogy szétcseszd magadat. (mesélhetnék én is)
Hidd el mindenki motorozott már pólóban meg farmerban, csak éppen nem akartuk megmagyarázni, hogy ez így frankó. Csak simán bevállaltuk, hogy ha baj van, akkor lehet, hogy nagyon beszopjuk. Ennek egy TUDATOS döntésnek kell lennie, miután mérlegeltél, hogy megéri-e a kockázatot. De azt állítani, hogy nincs vagy csak minimális a kockázat... nos idiótaság... -
Caboose
tag
válasz Micsurin #117857 üzenetére
Nekem volt Honda XR125L jó régen (több mint 10 éve). És próbáltam az akkori Yamaha XT 125-öt is. A Honda kicsit erősebb volt érzésre és a végsebesség alapján is. Ne feledjétek itt fél lóerőnek is van ám szerepe!
Ha a terepképesség a lényeg, akkor mindenképp ezt a kettőt nézegetném, viszont két személlyel mindegyik 125-ös borzasztó lesz. -
Caboose
tag
válasz norbert1998 #117862 üzenetére
Cirka 30 éves, kétütemű motor. Én biztos nem venném meg, főleg nem első motornak. De én rühellem a 2T motorokat és még öreg is, ami alapból nem lenne baj, csak nem bízok a volt tulajok szervizelési szokásaiban.
Szerk.: Az XR 125-öt merem ajánlani. Strapabíró, szög egyszerű a világból is kimegy típus. Szerintem a lazább földutakat bírnia kell, habár én sose terepeztem vele. Nekem anno kb 110 volt a vége, de én akkoriban lehettem vagy 60kg vasággyal együtt. De azért az előzgetésekkel vigyázni kell.
[ Szerkesztve ]
-
Caboose
tag
válasz norbert1998 #117865 üzenetére
Olyat nem ajánlok, amit nem ismerek. De egyébként amennyire tudom, jó motor az is, nyugodtan bevállalhatod. Viszont egy eldőlésnél biztos több minden fog sérülni rajta, mint az XR-en vagy az XT-n. Illetve vagy 30 kg-al nehezebb is, de cserébe erősebb.
Egyébként elképesztő pénzeket kérnek ezekért a kis motorokért.
Ha jól emlékszem én anno 400-450e körül vettem, adtam az XR-t. Ami akkoriban lehetett vagy 2-3 éves... -
Caboose
tag
válasz Topiccsendőr #117880 üzenetére
"a kenes elegtelenseg kb ismeretlen fogalom. "
Főleg motorfék üzemben."egy magas literteljesitmenyu 4T elmegy 60-100e kmt"
Egy 600-as sportmotor is 200 LE/liter meg a 30LE-s 125 2T is. Szerinted melyiknek lesz magasabb a várható futásteljesítménye? Nyilván itt elég nehéz korrekt összehasonlítást készíteni, de akkor is..."altalaban a problemak 99 szazalekanal a homerseklettel van a baj, ami a rossz benzin-levego keverektol van"
És miért lesz rossz a keverék? (Komolyan érdekel)Komolyra fordítva szót, sose fogsz meggyőzni, ki nem állhatom a 2T motorokat. Maximum Jet Ski-be tudom elviselni őket, vagy nagyköbcentis dízelnek hajókba vagy harckocsiba.
runner 125 (#117884): Osztom a véleményedet.
[ Szerkesztve ]
-
Caboose
tag
válasz Topiccsendőr #117891 üzenetére
Tudom, hogy nem is az volt a célod, de nem győztél meg. Főleg a kenéssel kapcsolatban.
Azért megnézném egy 2T motor dugattyúját és csapágyait egy Stelvio lejtmenet után...
Még mindig tartom, hogy az a fránya tűgörgő 100% hogy nem minden üzemállapotban kap elegendő kenőanyagot, pláne egy kényszerolajzású 4T-hez képest. A híresen rossz töltési fokról és az ebből (is) adódó irdatlan rossz hatásfokról (lehet, hogy magas terhelésen jó a fajlagos fogyasztás de alacsony terhelésen nem éppen) meg az emisszióról pedig ne is beszéljünk. Valljuk be őszintén nem véletlenül nem alkalmazták sosem nagyobb teljesítményű, komolyabb utcai járművekben.
Aki viszont szereti, használja egészséggel. Én köszönöm nem kérek belőle. -
Caboose
tag
válasz Topiccsendőr #117895 üzenetére
Műszaki világban semmi sem fekete vagy fehér. Mindennek megvan az előnye és a hátránya. Ez mindig is így volt, sosem lesz tökéletes megoldás vagy szerkezet egy adott problémára.
A gond nekem ott van, hogy a kétütemű technológia NEKEM utcai felhasználásra több hátránnyal bír, mint előnnyel. Pláne, ha egy hasonló 4 üteműhöz hasonlítjuk.
De ennyit erről. -
Caboose
tag
válasz Topiccsendőr #118097 üzenetére
"Magas fordulatnal a hajtorud megnyulik korulbelul a lokethossz 1%-aval."
Azért ez nekem soknak tűnik. Vegyünk egy egyszerű példát: 100x76,4mm furat/löket; 150mm hajtórúd hossz(kb). A te "ökölszabályod" szerint a hajtórúd megnyúlik 76,4/100=0,764mm-t. Ez 0,764/150=0,509% relatív nyúlás. Na most a legtöbb acél folyáshatárát a 0,2% fajlagos nyúláshoz adják meg. Szerinted a hajtórudak a folyáshatáron túl szoktak üzemelni? Nem hinném.
De menjünk tovább. Ugyan az az egyhengeres motor. Kb. 350g-os dugattyú. A maximális dugattyú gyorsulás (lassulás) a felső holtpont/alsó holtpont közelében szokott lenni. Ki lehet számolni szépen a dugattyú pozíció-fv. kétszeres deriválásával, a geometria ismeretében. Most az egyszerűség kedvéért vegyünk egy extrém magas 5000 G-s értéket. (egyhengeres motornál nem lesz ekkora sem)Ezzel: F=m*a= 0,35*5000*9,81= 17168 Newton, tehát 1,7 tonnányi erő, ami soknak tűnik.
De, ha kiszámoljuk, hogy a hajtórúd keresztmetszetére (10x25mm mondjuk) P=17168/(0,01*0,025)= 68 672 000 Pa= 69 MPa húzófeszültség hat, akkor már nem is olyan vészes, ha azt vesszük, hogy a legegyszerűbb biliacélnak is 235 MPa a folyáshatára...
Az égésből adódó terhelést direkt hagytam, ki ugyanis az összenyomja a hajtórudat. (mellesleg ha jól tippelek egy nagyságrendileg nagyobb érték)
Nem a hőtágulásra gondoltál eredetileg?Egyébként abban teljesen igazad van, hogy változik a hajtórúd és a dugatttyú formája és mérete. Nem csak a hő hatására, hanem a terhelés hatására is. Nekünk például, amikor motorokat indikáltunk a legnagyobb problémát az jelentette, hogy emiatt a deformáció miatt "elmászik" a motor valós felsőholtpont-hoz tartozó főtengely szöge (tized vagy század fokban mérhető de itt számít) és nagyon nehéz mérni, de a hőfelszabadulás számításnál meg sokat számít.
(Nyilván ez egy egyszerűsített számolás, részben hasracsapós adatokkal, de nagyságrendileg helyesnek kell lennie. De nyugodtan javíts ki, ha elszámoltam volna valamit, vagy ha én írtam hülyeséget.)
-
Caboose
tag
válasz Topiccsendőr #118144 üzenetére
"Ilyen magas fordulaton az ugynevezett munkautem nem nagyon letezik."
"Meg terjeszkedesnel is a hajtorudnak kell visszahuzni a dugattyut."
"13000 fordulatnal a hengerben a nyomas nem tudja elegge gyorsitani a dugattyut, nem annyira gyors az eges."Mi van? Magas fordulaton "nem nagyon létezik" expanzió? Nem közlünk energiát a rendszerrel? Akkor mi hajtja a főtengelyt? A saját lendülete? A munkaütem alatt hajtórúd húzza vissza a dugattyút, persze meg a befőtt teszi el a nagymamát.
A te leírásodban sosem közöltünk energiát a rendszerrel (főtengellyel), csak amikor lassítod a dugattyút, amit előtte a főtengely gyorsított fel?! Az a mozgási energia szerinted alapból a főtengelytől származik! HOL VITTÜK BE AZ ENERGIÁT A RENDSZERBE!? Elárulom, az expanzió során a tüzelőanyag égésekor. Mikor is az égéstérben lévő 50-60 bar lefelé gyorsította a dugattyút. De persze ez szerinted magas fordulaton nem történik meg mert lassú az égés...Ezzel ellentétben nn úgy tudom, hogy a fordulatszámtól függően úgy 40-60 főtengely szög között elég a tüzelőanyag kb. 90%. Igaz, hogy magas fordulaton fajlagosan kevesebb idő áll rendelkezésre az égéshez, de a nagy dugattyú sebesség miatt, turbulensebb az áramlás, ami gyorsítja a reakciót. És micsoda meglepetés, hogy teljes terhelésen, magas fordulatszámon akár 50 fokos előgyújtás is előfordul. Jéééé így pont a felső holtpont közelében lesz jó magas nyomás, hogy az szépen lefelé gyorsítsa a dugattyút. Micsoda meglepetés.
Tehát akkor ezek szerint magas fordulaton (13000 már magasnak számít?) Nem érvényes az OTTO körfolyamat? Ott valami mással lehet leírni a folyamatot?
Fejtsd már ki nekem ezt bővebben, mert egészen biztos vagyok benne, hogy félreértettem valamit. Amit te leírsz az a Perpetuum Mobile."Ezert talaltak ki a crossplane, vagy big-bang rendszereket."
Mi köze van ehhez a gyújtássorrendhez? Hogy csinálsz mondjuk egy egyhengeres motorból crossplane-t vagy big-banget?Simán elhiszem, hogy neked van igazad. De azért csak hallottam volna erről a BME Hőerőgépek és Berendezések szakirányán. Persze nagyon szívesen elnézést kérek mindenért és bevallom, hogy járatlan vagyok a témában, ha kifejted ezt nekem vagy legalább elirányítasz valami hiteles forráshoz, ami alátámasztja ezt az elméletet.
(Remélem nem veszed magadra) -
Caboose
tag
válasz Topiccsendőr #118284 üzenetére
Igen ez egy jó ábra. Ott van a Gas Force, ami az égésből származó erő. Ott az inertia force ami a tömegerő, és a kettő eredője a resultant force.
Már értem mire akartál kilyukadni, de olyan pongyolán fogalmazol, ami nevetségessé teszi a mondókádat. A felső holtpont után a dugattyú gyorsulni kezd, ehhez erőt kell kifejteni. Ez jelenik meg tömegerőként, ami ebben a helyzetben (felső holtpont után, de még löket közepe előtt) a dugattyúhoz képest felfelé hat. Azaz a gázerő ellenében hat, és igen ez magas fordulatszám esetén akár meg is haladhatja a gázerő nagyságát (mint az ábrán is), tehát az eredő erő a dugattyúhoz képest felfelé fog hatni, így a forgattyúművet lassítja, nincs hasznos munka. Majd a löket közepénél a tömegerő irányítottsága megfordul, a dugattyú lassulni kezd. Innentől kezdve a tömegerő segíti a forgattyúmű gyorsítását és az eddigre lecsökkent nyomás is effektíve "dolgozni kezd."
Na ezt kevered Te azzal, hogy: "Meg terjeszkedesnel is a hajtorudnak kell visszahuzni a dugattyut."
Ez egyszerűen egy fals állítás. Nem is értem, hogy írhatsz le ekkora baromságot, már ne haragudj. Annyi történik, hogy azt az energiát amit az imént a dugattyú gyorsításába helyeztünk most szépen visszakapjuk (részben persze). De ez az energia alapvetően az égésből származik, csak felvette a dugattyú gyorsítása, majd "leadja" amikor lassulni kezd.
De ez attól még munkaütem, megtörténik az expanzió. Te meg leírsz egy ilyet: "Ilyen magas fordulaton az ugynevezett munkautem nem nagyon letezik." De nagyon is létezik, ott van az ábrádon."Az egesbol adodo terhelest nem nagyon lehet szamitasba venni magas fordulaton."
Gondolom itt arra gondoltál, hogy mivel a tömegerő és a gázerő kvázi kiegyenlíti egymást, ezért a hajtórúd viszonylatában nem lép fel akkora terhelés?
De attól még számításba lehet és kell is venni!!! Hiszen levonódik a tömegerőből, tehát számít nemde?"13000 fordulatnal a hengerben a nyomas nem tudja elegge gyorsitani a dugattyut, nem annyira gyors az eges."
Már itt is sejtem, hogy mire gondoltál. De ezt is úgy fogalmaztad, meg, hogy szerintem félreérthető lett, és csak részben igaz. Ugyanis a löket felétől effektíve is gyorsítja, nemde? Az ábrádon is látszik, hogy növeli az eredő erőt, tehát gyorsítja dugattyút. De alapvetően a löket feléig valóban nem tudja eléggé gyorssítani a dugattyút. Értem mire gondoltál, igazad van.
És már értem, hogy miért hoztad fel a főtengely ékelést.Legközelebb kérlek fogalmazz pontosabban. Ez így rendkívül szakmaiatlan és amatőr hatást kelt. Én meg harapok az ilyenre. Sajnálom szakmai ártalom.
-
Caboose
tag
válasz Topiccsendőr #118296 üzenetére
Aha. Megértettem, miután beraktál egy ábrát, amit felteszem NEM TE készítettél.
Csak magamat tudom ismételni: Nem vagy képes (vagy csak lusta vagy) szabatos, érthető, egzakt, műszaki nyelven megfogalmazni a mondókádat. Ennél fogva az írásaid amatőr, hozzá nem értő stílust tükröznek.
Csak érdekességképpen: "a vonal felett tolo ero a hajtorudon, alatta a huzoero."
Milyen vonal felett? Melyik görbéről beszélsz? Én már rájöttem, de nem lett volna célszerűbb, azt írni, hogy: Az Eredő erő (Resultant F.) az X-tengely felett Nyomó erőként hat, az X-tengely alatt pedig húzóerőként? Ugye látod a különbséget?Mellesleg elolvastam Frits Overmans-t. Már értem honnan jött a sületlenséged. Megpróbáltál egy angol szöveg részletet, kontextus nélkül nagyjából tükörfordításban magyarra ültetni. Nos legközelebb, jelöld meg a forrást, ha nem saját kútfőből dolgozol. Vagy idézz nyugodtan akár angolul. Hidd el, akkor sokkal érthetőbb és pontosabb lesz.
Bár, ha neked a pontos fogalmazás sallang, lehet nincs is miről beszélgetnünk. -
Caboose
tag
válasz Topiccsendőr #118298 üzenetére
Ha neked az jött le, hogy moslék vagy, akkor sajnálom. Nyilván nem vagy az. A fogalmazásod már inkább.
Azért próbáld megfogadni a tanácsom és fogalmazz szabatosabban. Ne mások írását próbáld részben tükörfordítani, kontextus nélkül. Ne az én kedvemért, mindenki kedvéért. -
Caboose
tag
-
Caboose
tag
válasz Micsurin #118301 üzenetére
"A műszaki nyelv amitől a legtöbbször még a szakoktatók is eltekintenek,"
Az egyetemen biztos, hogy nem tekintett el tőle senki. Sőt a szakmában sem. Azért is lettem én is ilyen kukacoskodó, amikor a szakkifejezésekről van szó.
De én meghajolok előttetek, biztos igazatok van. Valószínűleg túl sok időt töltöttem és töltök mérnökök között. Ahol már az üzemanyagra is csúnyán nézünk, mert az tüzelőanyag. És még sorolhatnám az ilyen és ehhez hasonlókat.
Akkor ezúttal is elnézést kérek, hogy túl precíz vagyok és nem tudok persuader gondolataiban olvasni. -
Caboose
tag
válasz csongi #144912 üzenetére
"Tovabbra sem latom a motoros kozossegbe a szabaly kovetes, illetve a szabalysertok kizarasata kozossegi eletbol."
Hogy kell kizárni valakit a "közösség"-ből? Odamegyek és elveszem tőle a motorja kulcsát? Netán megfenyegetem vagy megverem az illetőt, hogy most már viselkedjen? Áruld már el légy oly szíves, hogyan képzeled el ezt a dolgot!
-
Caboose
tag
válasz csongi #144922 üzenetére
"És rengeteg ehhez hasonló dolog van, amivel egyszerűen elfordul a társadalom tőlük."
Tegyük fel, hogy amit leírtál nem csak fingreszelés (de az). És ettől ők mit fognak csinálni? Hirtelen megváltoznak és nem lesznek bunkók? Vagy netán egymás társaságát fogják még inkább keresni?
De figyelj rajtam ne múljon: Mától ünnepélyesen kitiltok minden "bunkó" motorost a normális motorosok klubjából!
Na megoldottam a problémát!
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Crypto Trade
- Elektromos cigaretta 🔞
- Xbox Series X|S
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Formula-1
- Előzetes élménybeszámolókon a Senua's Saga: Hellblade II
- Politika
- További aktív témák...
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- Magyar menüs Saeco Picobaristo OTC (HD8927) tejtartállyal
- Noble Chair EPIC
- KIA Ceed 1.4 T-GDI Platinum DCT. 2019.
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- Kring Happy Ergonomikus irodai szék, Hálós, Fekete
- WEBASTO Pure Elektromos autó Fali Gyorstöltő (11kW, 4.5M Type2 kábel)
- Hyundai HYU-753 POE, vandálbiztos (IK10), 4.0MP 2K, POE, IP dóm kamera (Next GEN sorozat)
- HYUNDAI HYU-526N NVR, okos videó rögzítő, 8 csatornás 4.0MP IP kamera rögzítő, H.265+ NVR
- Legrand Netatmo NVP radiátorszelepek