Hirdetés
Hirdetés
-
Érkezik a Redmi Watch 5 Lite
ma Szeptember 25-én Indiában lesz az aktivitáskövető premierje, és lehet, hogy marad is azon a piacon.
-
Gondoskodik róla az EU, hogy az Apple felnyissa a rendszereit
it Az Apple-nek meg kell nyitnia a rendszereit a riválisok felé, ebből az EU nem enged.
-
Decadent - Az őrület határán
gp A jövőre érkező játékban egy veteránt irányíthatunk, aki a fiát szeretné megmenteni a rémségektől.
-
PROHARDVER!
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
csabyka666
addikt
-
doc
veterán
12-13ft/km? az eleg soknak tunik...
ha osszeadod amiket az elobb leirtam, a 75000 ft / evi 12000 km, az kb. 6-6.5 ft/km, a fele annak amit te irtal, es en mar az osszes kopoalkatreszt csereltem a mocin (azert valoszinuleg iden meg akarok fekfolyadekot csereltetni, de az mar nem egy nagy osszeg) -
vendingo
veterán
1 valamit tudok tenni, szelektálni, és igénytelennek lenni.
Baromira nem SV-t kellett volna vennem.
Egy varadero, vagy egy DL650 full dobozrendszerrel kellene ehhez az úthoz, esetleg 1200GS.Sanszos, hogy kényelmetlen lesz az SV főleg a 900km-es hazaúton
Lehet kezdésnek valami lightosabb túra kellene, vagy előtte edzenem kéne rá egy kicsit, meg gyakorolni a csomagolástCsak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
doc
veterán
azert a gyorsulasa egy MZ-nek sem kimondottan szedito (bar gyanitom hogy egy negyutemu 125-ost azert siman otthagy). en a robogonak celoztam be ezt a meretet, 15 km-re eljarni a Tescoba tokeletes lesz, es Qrva sokat lehet pakolni bele/ra (bar ha a VFR-rel megyek, tanktaska + hatso ulesre halo kombinacioval meglepoen sokat tudok pakolni, ha a top case-t is felrakom, az meg mar a kanaan ), emelle fogyaszt meg max. 3 litert, de lassan jarva meg annyit sem, alig dragabb mint a bicikli
vendingo: ha mar arra keszultok, hadd ajanljam a Logoutos irasomat a tavalyi horvat nyaralasunkrol (klikk ide a nevem ala), hatha talalsz benne hasznosat
kimondottan cipot mi nem vittunk, helyette volt fejenkent egy-egy gumipapucs a tengerbe (plusz ugye rajtam motoros csizma, Zasszonyon meg edzocipo). de azzal is ugy voltam, hogy ha hazafele annyi cuccunk lenne (pl. ajandekok, stb miatt) akkor a ket par gumipapucsot otthagyjuk, minimalis erteket kepviselnek. aztan nem kellett, belefertek hazafele is, hutomagneseket meg kepeslapokat vettunk meg begyujtottunk egy fel szatyor kagylohejat
kajat/piat teljesen felesleges vinni, kint egy supermarketben nem dragabb mint itthon, sot, Horvatorszagban kimondottan jo aron lehet akar pizzat is enni (isteni finom!)
[ Szerkesztve ]
-
ujskodas
tag
Érdekes: Mikor motorozok, minden más motoros lelkesen integet. Mikor bicajozok (országúti versenykerékpározok) jobb esetben észre sem vesznek, néha beszólnak, mutogatnak. Pedig mindkétszer én vagyok.
Én a kamionokat megelőzöm amint lehet, mert a kavargó szél miatt utálok utánuk menni, és egyből megindul felfelé a vízhőfok is. Autós, ha akar előzzön meg nyugodtan, amelyik emberkedik, azt azért előtte lealázom kicsit, aztán van úgy, hogy intek neki, menjen nyugodtan. Mikor megelőznek, jó, hogy elférnek az autóban, akkora kaján vigyor ül az arcán némelyiknek. Én meg hagyom őket abban a hitben, hogy jobban megy az autójuk, mint a motorom.Az ostoba hitelt ad a szóbeszédnek.
-
alvaro
senior tag
Nem vennék, nagyon nem érné meg. De ha kőgazdag lennék, biztos vennék egyet játszani
De akkor is elsősorban felháborítóan sok kilométert vennék Teresába, azt hiszem. Valakit meg fel kéne fogadni, hogy közben tartsa rendben a kertet
(Meg lenne még valami jópofa tartalékmotor szervizek idejére. Esetleg valami kis könnyű, terepre.)
[ Szerkesztve ]
-
Pocee
senior tag
Nekünk van majdnem agyhugykövet kaptam amikor apám hazaállított vele,mert robogót indult venni,meglátta és hazahozta,aztán kibékültem vele,faluban csak azzal közlekedek,és minden embernek szerzek boldog percet mert amint meglátnak vele már röhögnek is.35 környékén már villog a speed lámpa és 43 körül el is fogy a motor.657 km-el vettük most 820körül járhat,még nem kellett tankolni,kanárisárga,lehet szépen dobálni rá a személyiket
Mr.Brightside
-
lujo10
aktív tag
Ez pontosan így van, nálunk is a falkából csak kettő mindenevő + a Nudli (ő tényleg mindenevő, főleg ha kézből kapja), már ha számít, már csak azért is mert ő egy Basset hound. Motorozni viszont egyik sem szeret, ősszel ütötték el Zafirt, egy szép cirmos street mix kandúrt, ő imádott motorozni, sokszor felültettem az ölembe és hajts, határozottan élvezte szegény.
[ Szerkesztve ]
Egy igazi férfi Internet Explorer-t használ -> Kaland, veszély, kockázat. (Ha már nyakig szarban vagy, adj hálát Istennek: "Köszönöm Uram, hogy legalább nem hullámzik!") Navigare necesse est, vivere non est necesse. Ja és Széles Utat!!!
-
stifi
senior tag
alapvetően a testhelyzettel van gond sportmotoron. nekem a sajátomon (CBR600F4i) ha tempóval megyek és előre vagyok dőlve, kényelmetlen elengedni a kormányt, mert van rajta testsúly, illetve a ruhám is olyan, hogy motoron ülve kényelmes igazán, ha már nyújtózkodom, kalimpálok akkor feszül az egész.. a kettő együtt néha olyan, mintha nehezemre esne integetni, de azért általában megoldom a dolgot, viszont sokszor lábbal kényelmesebb..
arról nem is beszélve hogy lassú tempónál nem árt ha a kezelőszerveken van az ember keze, kocsik között csorogva eszembe nem jutna elengedni a kormányt...
Nincs időm kedvesnek lenni!
-
alvaro
senior tag
Aha, ezt tőlem kell megkérdezni.
Jó kis nagy ívű körforgó, én meg könnyed hangulatban, szép reggel, nudli forgalom, lelkesen átcsaptam a másik oldalára, hogy olyan szépen menjek ki belőle, ahogy Teresával szoktam, amikor reggel jó kedvem van...Szerintem fölakadt valami alkatrészen, ami nem hajlik, és kiemelhette a kereket, Gondolom, ez lehetett, mert az úton (visszamentem megnézni) nem volt az ég világon semmi. Alacsonyabb, na. Vagy valami ilyesmi.
Remek nadrágféken álltunk meg, a vas szikrázott az úton, a fenekem meg átmelegedett... ki is kopott a nadrágom, meg a kabátom könyökén is keletkezett egy szakadás. A nadrágért legalább egyáltalán nem kár, azt igazán ideje volt már cserélni e nélkül is. A kabát egyelőre megkacsaszalagozom, asszem...
A kipuff karcaira meg kéne valami védőréteg, hogy ne rozsdásodjon, ahogy az előző elkezdte - tudtok valami jófélét ajánlani?
-
stifi
senior tag
én spec nem szeretem a szabadon futást motorral. teljesen megváltozik a karaktere - és a számomra nem jó irányba. ingatag lesz tőle a futómű, a kanyarban stabil gáz nélkül lassul amitől kanyarodás közben megváltozik az ív amin menni akarok és korrigálni kell. gáz nélkül a futómű elemei máshogy feszülnek meg, számomra bizonytalanná válik a motor viselkedése. a szabadon futó 200 kiló a lábam alatt engem inkább megrémiszt mint szórakoztat.
a motorfék legalább a hátsó kereket fogja így az első fék + motorfék egy megnyugtató egyenletes lassulást eredményez. üresben / behúzott kuplunggal fékezni nekem olyan érzés, mintha a hátsó kerék meg akarna előzni állandóan és tolná az egész motort valami hátulról..de ahányan vagyunk annyiféleképp motorozunk. szerintem kár leoltani Alvarot úgy, hogy nem is láttátok még közlekedni, de neki sem szabad túlértékelni ezen szokásait - semmivel sem lesz ettől különlegesebb vagy jobb mint bárki közülünk. sőt, más sem lesz mint a többi motoros. nekem is van 1 saját stílusom, ami abból áll hogy élve próbálok eljutni egyik helyről a másikra. sokszor gondolom hogy ezzel a kisebbséghez tartozom, de ez nem ilyen feketén fehér...
Nincs időm kedvesnek lenni!
-
doc
veterán
nanecsinajjad
az egy dolog hogy sosem tudom ezeket a fantazianeveket hova tenni, de megtanultam nagy nehezen hogy Neked 250-es Hyosungod van, alvaronak 650-es BMW (fogalmam sincs melyiket hogy hivjatok), erre bedobsz egy harmadik fantazianevet, ezen kesz vagyokujjatlan kesztyu motorra meg az en szememben tomeny horror
en meg robogora sem ulnek fel normalis motoros kesztyu nelkulTayRol:
adasvetelit tudsz venni papirboltban is, nekem is onnan van
az eredetvizsgas kerdesedet szerintem nem ertem...
anelkul nem iratjak at a nevedre hogy megcsinalnad, vagy arra gondolsz, hogy rendszam es forgalomba helyezes nelkul venned a motort, pl. palyazni? -
vendingo
veterán
válasz shiNIN #10345 üzenetére
Én a hervisbe vettem nemrég sátrat 5000Ft-ért.
Az én tanktáskámon 7 extra erős mágnes van, 35 literes és fullra pakolva se jön le még 170-nél sem. Legutóbb benne volt a strandcuccom, 10 doboz sör, 1.5 liter víz...Meg se moccantCsak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
yodamastah
őstag
válasz shiNIN #10920 üzenetére
Persze en is csak penbol baromkodtam a vasaloval Csak bedobaltam par ruhat ami gyurott volt, es mivel volt meg hely gondoltam mehet a vasalo. De nem lett a szokasom vasalot hordani kulfoldre
Ennyire szoktam max felcuccolni, 1 hetre siman eleg volt mindig.. esoroha is befer
[ Szerkesztve ]
-
Integra
titán
válasz shiNIN #11941 üzenetére
"Azt nem teljesen értem, miért jön mindenki az autópályával, nekem nem ott hiányozna az erő, ha hiányozna, az tuti. Inkább zavarna."
azért nem érted, mert nincsen a földön még egy ember aki úgy motorozna, ahogy ti ketten..... ezt érted?
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
doc
veterán
válasz shiNIN #11948 üzenetére
pedig egyszeru:
az autopalyan nyilvan egyenletes tempoban halad az ember
ha pont a 'fenykephatar' alatt mesz, akkor ez itthon 150 km/h
az en motorom itt 6500-at forog, a fogyasztasa ugy sacc 6L
egy 250-esnek a belet ki kell taposni hogy ennyivel menjen, ami hosszu tavon sem a motornak, sem a motorosnak, sem a fogyasztasnak nem jo -
#25954560
törölt tag
válasz shiNIN #11959 üzenetére
kicsit hasonlit ahhoz h hosszabb terhelesnel jo akkor is inni rendszeresen, ha nem vagy szomjas.
meghalalja az a megallas az elso 100 utan. en is le tudok tolni 2-300km-t egy seggel (aztan muszaj tankolni), de ha hosszabb tavra megyek kenyelmesen, akkor inkabb teszek bele megallot. egyszeruen megeri, mert kevesbe faradtan erkezel meg az ut vegen.
meg jobban lehet ezt latni utasnal. a kakasulo kozel sem annyira kenyelmes mint a vezeto helye es hiaba pittyeg a csaj h jo neki meg 100km utan, le kell lokni kicsit pihenni, kulonben mar 150-nel sipakolna, tankolas utan meg nehezen hajtogatod vissza a gepre. -
doc
veterán
válasz shiNIN #11963 üzenetére
nyilvan nem ures autopalyarol beszeltem, de szerintem az igencsak ritka jelenseg (legalabbis en eddig nagyon ritkan talalkoztam vele, azt is kulfoldon), inkabb az szokott lenni a gond hogy a ketsavos reszeken (pl. M7 Budapestrol kifele, vagy M1) nem lehet rendesen haladni
Mi kerüljük a féket, hisz azzal lendületet vesztünk
miert, a lassulassal nem? a lenduletmegmaradas lenyege pont az egyenletes sebesseg (fizika: I=mv, ahol az m, mint tomeg kb. allando (legfeljebb az elfogyasztott benzin miatt csokken hajszalnyit), amit valtoztatni tudsz az a v, vagyis a sebesseg)Azt írtam, hogy 160-at lazán bír egy nem lóerőre hegyezett 600-as is, csak amiatt nem kell 1200-as. 160 a DUPLJÁJA a saját tempónknak, mégis ezt dobálod rám folyton, hogy magunkról beszélek.
nem dobalok rad semmit, csak ezek szerint nem olvastad el amit kicsit visszabb irtam, nevezetesen:
egy 250-esnek a belet ki kell taposni hogy ennyivel menjen, ami hosszu tavon sem a motornak, sem a motorosnak, sem a fogyasztasnak nem jo
valaszul arra amit Te irtal: "miért jön mindenki az autópályával, nekem nem ott hiányozna az erő, ha hiányozna, az tuti. Inkább zavarna."vagyis Te azt allitod, hogy a kisebb ero autopalyan jobb (pontosabban Teged jobban zavarna) mint a sok
erre irtam, hogy a kicsi ero pont hogy rossz, mert folyamatosan nagyon nagy fordulatszamon/terhelesen tartja a motort. mig az eros motornal erre nincs szukseg, igy az sokkal kimeletesebb
persze hogy birja a 160-at a 600-as (sot, jol plexi moge bujva meg egy 250-essel is elerheto), de azt azert Neked is be kell latnod, hogy a 'birja' es a 'jo neki' az baromira nem ugyanaz - vagy maskepp megfogalmazva a mondjuk fel oran keresztuli 15000-es fordulatszam, es a fel oran keresztuli 5000-es fordulat teljesen mas...
-
doc
veterán
válasz shiNIN #11966 üzenetére
Nekem az lenne logikus s mindig azt olvastam, hogy jóval a végsebessége alatt jól érzi magát egy motor.
pontosan. ezert irtam azt, amit. egy 250-esnek a 160 az kb. a legteteje, tehat boven nem a 'joval a vegsebessege alatt'Te nem pörgeted a motort, mert ott jobban kopik és nem jó neki vagy mivan? Tényleg érdekel és nem értem.
nem porgetem, mert 6500-as fordulatszamnal megy 150-nel. annal gyorsabban meg nem fogok autopalyan menni
megtehetnem persze hogy visszavaltok kettot, es 10.000-es fordulaton ordittatva megyek ugyanugy 150-nel, de annak mi ertelme lenne? -
stifi
senior tag
válasz shiNIN #11959 üzenetére
kávé / konyak / cigi / gyümölcs / csík kokain / víz / nyújtózkodás - kinek mi a hobbija
az elmélet lényege pont az, hogy kis beiktatott pihenőkkel összesen nagyobb távot tudsz megtenni mint egyyhuzamban. nyilván ez a problémásabb, kényelmetlenebb motoroknál számít, meg a problémásabb embereknél, nem annál aki elmegy 3 tank benzint és csak tankolni áll meg
Nincs időm kedvesnek lenni!
-
doc
veterán
válasz shiNIN #11980 üzenetére
tavaly mikor mentunk Horvatorszagba nyaralni, 50km/h volt ki az atlagunk, majdnem 14 ora volt mire odaertunk
pedig amikor mentunk, akkor rendesen, de egyreszt gyonyoru volt a taj, muszaj volt neha megallni, masreszt meg a szerpentinek azert visszafogjak rendesen az atlagtempotA lehető leghatékonyabb hypermiling technikát alkalmazza: biciklivel jár munkába.
A carpooling (többen mennek egy autóval pl. munkába) is a hypermiling körébe tartozik.es ez miert tartozik a hypermilinghoz? annak az a lenyege, hogy a legkevesebb uzemanyagot hasznalva a legnagyobb tavolsagot tedd meg, de annak semmi ertelme hogy belevesszuk az uzemanyagot nem hasznalo jarmuveket...
ilyen erovel Mari neni a faluban a legnagyobb hypermiler, mer' gyalog meg biciklivel jar, ha nagyon messze kell menni akkor esetleg busszal/vonattal, kijon neki kb. 1 csepp uzemanyag/100 km egesz eletere[ Szerkesztve ]
-
stifi
senior tag
válasz shiNIN #12107 üzenetére
én már egyszer érveltem a szabadon gurulás ellen, szerintem az emészthető volt
én kb 10 fokos középhőmérsékletig szoktam motorozni, lerakni sem úgy szoktam hogy elcsomagolom és akkor vége.. inkább úgy hogy egyre ritkábban veszem elő, aztán már csak 1-2x gurulok hétvégén vele ha szép az idő, utána jön a téli álom..
viszont a pályázás azért már nem olyan menő 20 fok alatt, könnyen pofára lehet esni.. sportmotorral meg sportgumival közúton is ez a helyzet, de én meg szoktam magam emberelni és nem döntögetek úgy, csak közlekedem...
Nincs időm kedvesnek lenni!
-
stifi
senior tag
válasz shiNIN #12164 üzenetére
én spec el nem indulnék sötétített plexi nélkül, annyira megszoktam. mondjuk vezetéshez is napszemüveget használok, de a sisakom nem tolerálja..
legközelebb beépített szemüveges sisakom lesz, az a legtutibb, tükrös plexivel mert az annyira nem sötét, de legalább nem látnak be. utálom amikor a lámpánál méregetnek a suttyók a kocsiból, meg azt nézik mikor rajtolunk meg versenyzünk végre, és ha belátnak a plexin egyből megpróbálják felvenni a kontaktot, ha látják hogy rájuk nézek az csak olaj a tűzre... inkább ne lássanak semennyire és kapják be..városban amúgy éjjel sem gáz a plexi (persze csak ha betartjuk a kreszt ugye, a 140-nel a buszsávban elég messze van ettől), én rendszeresen éjjel járok haza és nem szokott gond lenni.
gond akkor van ha nagy a tempó, vagy kimegyek a városból.. volt már hogy kanyarban majdnem elcsúsztam mert kavicsos volt az út és nem láttam, ugyanezt láttam volna távolról is és akkor ki tudom kerülni.. kanyarban íven azért ez nehezebb dió.. ugyanez városban nagy tempónál, például egy olafoltot vagy nyomvályút nehéz kiszúrni, de azon meg normál nem állat sebességgel simán át lehet menni gond nélkül...utas: én senki mögé nem ülnék fel soha, nálam ez ilyen alapelv. nem azért mert félek, csak senkiben nem bízom meg annyira hogy rábízzam az életem. az asszony is csak mögém ül fel, de mivel ő félős, olyankor nyugdíjas a tempó, nem akarom hogy megutálja a motorozást.. viszont ismerek olyan csajokat akik kb. ostorral a kezükben ülnek fel hátra és kívánják a száguldást.. ők sosem vezettek még motort, és valószínű nem láttak még balesetet...
[ Szerkesztve ]
Nincs időm kedvesnek lenni!
-
Daywalker
addikt
-
Djuree
félisten
-
yodamastah
őstag
válasz shiNIN #12484 üzenetére
A problema altalaban ott van, hogy sokan mar olyan temponal is beszarnak hogy nem fogjak bevenni a kanyart, ahol meg kanyarba befele gyorsitani is lehetne. Ilyenkor alap panik reakcio hogy beleall az elso fekbe, es itt kezdodik a baj. A motor ekkor felegyenesedik, nem akar fordulni, huzza tovabb a feket, meg jobban nem fordul, es szep lassan lemotorozik az ember az utrol.
Sok ilyen mulholandos video van fent youtubeon. Jon az emberunk kozepes tempoval, es amikor beszarik ahelyett hogy befordulnia, belemotorozik a korlatba. Pelda [link]
-
vlevi
nagyúr
válasz shiNIN #12533 üzenetére
Pedig vannak benne érdekes szövegek, amiket úgy általában tud az ember, csak a technikai oldalát nem tudta megmagyarázni.
Pl. 26 percnél, hogy miért van az, hogy, ha a kanyarban ráfékezel, a motor felegyenesedik ? Vagy akár egy erősebb gázelvételre is ugyanez.
Pedig egyszerű, és logikus, csak össze kell rakni az építőkockákat.Szabad fordításban :
Ha nagyon elveszed a gázt a kanyarban, akkor plusz súly kerül az első kerékre, ez természetes. Emiatt a gumi kicsit összelapul, nagyobb lesz a tapadási felülete, de csak a kanyar belső felén. És a nagyobb tapadási felület miatt megnő a gördülési ellenállása, aminek következtében befelé fordítja a kereket. Ez az erő állítja fel a motort, mert ez ugyanaz a hatás, mint amit a kanyarodáskor megkezdésekor ellenkormányzásnak nevezünk. Csak éppen ott mi kezdeményezzük, ezért számítunk rá, és jó néven vesszük.Kanyar közepén viszont, amikor éppen azért lassítana szerencsétlen mazsola, mert benézte a kanyart, és jobban rá szeretne fordulni az ívre, pont az ellenkezője fog történni. A motor lassul, a fordulási ív pedig egyre tágul, át a felezővonalon, egészen a szemközti korlátig már, ha szerencséje volt, és nem jött szembe egy Scania
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen