- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- Dell notebook topic
- TCL LCD és LED TV-k
- Milyen TV-t vegyek?
- Gaming notebook topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Computex 2024: az ASUS nem viccel, ha felsőkategóriás billentyűzetről van szó
- Elkészült Oroszország első litográfiai berendezése
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
Hirdetés
-
Mindennél kisebb és gyorsabb chipeket hoznak az ASML új gépei
it Miközben az EU elkezdte osztani a chipszektornak a nagy támogatásokat, az ASML és az Imec olyan labort nyitottak az EU-ban, amelyben a legújabb chipgyártó eszközöket tesztelik.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Like a Dragon: Yakuza - Élőszereplős sorozat jön Amazonra
gp A premierre nem is kell sokat várni, már ősszel láthatjuk a végeredményt.
-
PROHARDVER!
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
demars
addikt
válasz Teasüti #92755 üzenetére
Igen, kanyarban hátsó fékkel operálunk, de mi van a laza hátsó tengellyel? Ha az "laza" akkor az a motor szar. Meg kell javítani mert az nem normális állapot. El lehet ilyennel poroszkálni, de akkor is...
Az áram alatt lévő alkatrész ugyanúgy néz ki, mint amelyikben nincs áram, csak más a fogása!
-
HSM
félisten
válasz XFishboneHUN #92751 üzenetére
Nálunk a családban SJ7 van, állati jó videót lő szvsz és a hanggal sem vettem észre különösebb problémát. A stabilizátor is csodát tesz. És egész elérhető az ára is.
-
Teasüti
nagyúr
válasz demars #92756 üzenetére
Nyomatékkulccsal húzod meg a kerékanyát, ugye?
Én azzal, viszont első alkalommal csavarlazítóval szedtem le, viszont nem zsírtalanítottam és a következő láncállításnál (ami nem sokkal később volt, mert túlhúztam) már szinte nem is kellett erőt kifejtenem a racsnival...
Nekem szerencsém volt, de láttam már videót erről.
Ha beszitál, akkor terhelni kell a láncot. -
Teasüti
nagyúr
válasz Topiccsendőr #92758 üzenetére
Te mivel szűkíted az ívet, ha túlvállaltad magad?
-
demars
addikt
válasz Topiccsendőr #92758 üzenetére
Ne már!?
Kanyarban ha túl nagy a sebességed (jó, te más vagy, nálad ilyen nincs ), vagy elég a gázelvétel (ez is a hátsó kerékre hat, a motorfék miatt) vagy fékezel. Első féknél a motor próbál fel egyenesedni, ez ugye kanyarnál, mikor döntöd a vasat nem túl jó. Hátso féket használva nincs ilyen gond.
(Ezt oktatják, illetve minden fórumon ezt olvasni).Vagy ez megint nem így lenne?
Én nem pályázok, és kanyar vadász sem vagyok, de sajnos volt, hogy besokalltam (balfasz vagyok na, tudom).Az áram alatt lévő alkatrész ugyanúgy néz ki, mint amelyikben nincs áram, csak más a fogása!
-
tboldi
nagyúr
válasz Topiccsendőr #92758 üzenetére
Oh, the irony...
-
-
Teasüti
nagyúr
válasz Topiccsendőr #92767 üzenetére
Természetesen. A hátsófék is ebben segít, ugyanaz a végeredmény.
Te pályázol, nem szarsz be. Meg versenyben nyilván nem fékezek a kanyarban, hisz sebességet veszítek.
Közúton viszont aki beszarik, annak nem lesz erre lélekjelenléte. A féket viszont ösztönből fogja taposni, már ha emlékszik rá, hogy melyiket kell.
Szerintem.
Csak tippelek, én még sose szartam be.(#92768) persuader
Akkor vennem kell egy új anyát.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Topiccsendőr #92770 üzenetére
Nagyon-nagyot nem kanyar előtt kell? És felengedni ahogy lassulsz/dőlsz?
-
vlevi
nagyúr
válasz demars #92761 üzenetére
Fotelfizika ON.
A Twist the Wrist videó szerint kanyarban a gázelvétel, nagyjából a legrosszabb, amit tehetsz.
Najó, ha belemarkolsz az első fékbe, az mégrosszabbAzért, mert amikor hirtelen elveszed a gázt, akkor ezzel lassulsz egy szépt ez igaz
De ugyanekkor előremozdul a súlypont, szépen megterheled vele az első kereket.
Ami ettől egy picit befelé fordul, vagyis pont úgy csinál, mintha ellenkormányoztál volna, a végeredmény pedig, hogy felegyenesedik a járgány, és már mész is a külső ív felé.
Egy hátsófék többet segít.
Fotelfizika OFFNa, aki már kezd unatkozni, télre, az vegyen elő nyomtatót, és ragasztót, csináljon magának Yamaha-t:
PDF-ben letölthető Yamaha papírmakettek. -
demars
addikt
Világos, mondjuk nem láttam még a filmet, de itt már többen is ajánlották.
A motorozás mesterfokon c könyvet olvastam, meg más forrás szerint is ha gond van, kanyarban! (Nem előtte, hanem közben) hátsó fékkel szabad operálni.Teasüti: én már szartam be, remegve szálltam le a motorról. Nem vicces amikor tudatosul az emberben akár később akár azonnal az adott szituációban, hogy csak a vak szerencsén múlt, hogy nem történt baj.
Az áram alatt lévő alkatrész ugyanúgy néz ki, mint amelyikben nincs áram, csak más a fogása!
-
Gaboman
nagyúr
válasz Geresics #92754 üzenetére
Itt az állapotot fizeted meg nem az évjáratot.
Ha olyan mint a képeken akkor jó vétel főleg ha azt nézzük hogy 500-600 között a legtöbb gép leélt, agyonvágott roncs.gabor128: Remélem tudtam segíteni, a Firefly 8S-nek nagyon jó a stabilizátora, az egyik legjobb az árához képest.Sok tartozék van hozzá hogy minél több helyre feltudd fogatni, nekem is ilyen van a 90 fokos látószögű, én nagyon elégedett vagyok vele, az Eken H8 kamerámhoz képest állati szép a képe, sokkal élethűbb a szín is.
[ Szerkesztve ]
Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
Teasüti
nagyúr
Miben különbözik a motorfék a hátsóféktől fékezés szempontjából? Mindkettő fékezi a kereket.
A hátsó kerék fékezése nem állítja fel a motort. A hátsó kerék fékezése nem szól bele a kormányzásba.
Az ekkor megfigyelhető ívszűkülés a sebesség csökkenése miatt történik (centrifugális erőt fent kell tartani a gravitáció ellenében, különben nemes egyszerűséggel eldőlne a motor) és még véletlenül sem felegyenesedni akar ilyenkor a motor, hanem elfeküdni.
Az, hogy nem lehet elvenni a gázt nettó hülyeség. Mindent lehet a gumik tapadási határán belül.(#92775) demars
Aki beszarik, annak lehet el kéne gondolkodnia ezen a motorozás dolgon.
Ha helyzet van és nem tudod lereagálni, akkor könnyen ott maradhatsz.
Nem lehet úgy motorozni, hogy az életedért aggódsz. Persze, nyilván mindenki szeretne épségben hazaérni.
Mondjuk kellő forgalmi tapasztalattal azért előre látható majdnem minden ilyen szitu.[ Szerkesztve ]
-
BoB
veterán
válasz Teasüti #92778 üzenetére
"Az, hogy nem lehet elvenni a gázt nettó hülyeség. Mindent lehet a gumik tapadási határán belül."
Nana, az előbb még nem lehettet elsőféket használni
Én notorius elsőfékes vagyok, pályán mélyen befékezek elsővel, ahogy persu is írta. (bár igaz már nem olyan jellegű motorom van ami pályázós, de szerintem ezzel is fogok menni jövőre )
Nem pályán is nyomom elsőfékkel kanyarban (hegyi szerpentinek, stb). Néha hátsó is van de ha nagyot kell fékezni mindig elsőfék, bedöntött motornál is.
A legtöbb motorosnak fogalma sincs róla mit bír a motor, meddig lehet dönteni, és milyen erővel lehet fékezni meg kormányozni. Na ez itt a baj.
[ Szerkesztve ]
You may corrupt the souls of men, but I am steel. I am doom.
-
Gaboman
nagyúr
Kanyarban én nem szokom fékezni, inkább előtte, kanyarba döntöm ameddig lehet hogy ne kelljen a fékhez nyúlni.Vagy elengedem a gázt hogy a motorfék lassítsa a motort.Sajna az is hiba ha kanyarban belenyúlsz akár az első akár a hátsóba.Ki tudja milyen poros az út stb..., azonnal lehet hogy csúszik az első vagy hátsó.
Ha nagyon akarok fékezni akkor pedig első, hátsó egyszerre, a legjobb lassulást így érheted el.[ Szerkesztve ]
Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
Teasüti
nagyúr
Nana, az előbb még nem lehettet elsőféket használni
Én ilyet nem írtam.(#92782) HSM
Köszönöm!
Akkor most kapcsold hozzá logikailag az előzményt is és lásd mire ment a válasz!
És ne ragadd ki a kontextusból!
A adagolhatóságra meg: a hirtelen motorféktől is előbb csúszik meg, de felegyenesedni sehogy se fog.[ Szerkesztve ]
-
Geresics
addikt
Ismét leszögezem: sosem voltam pályán még, és nem értek a gyorsanmenéshez. Viszont több bólyakerülgetős tréningen voltam már, és mindig azt mondták, hogy a hátsó fék segít befordulni. Ezt saját magunk is tapasztaltuk, sokkal kisebb bójaközt tudtunk abszolválni, ha használtuk a hátsó féket.
Azt is mondták, hogy a hátsó fék mellett a gázt tartsuk állandó álláson, és ne vegyük el. Mondták, hogy miért, de az agyamnak azt a részét már elittam...
Amúgy egyszer egy cinkes, kanyaros, előzésés történetnél a hátsó fékes, állandó gázos segített befordulni. Nekem bevált, én hiszek benne.*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Teasüti
nagyúr
válasz Geresics #92783 üzenetére
Az állandó gáz és kuplung nyilván azért kell, hogy ne fulladj le "slow walk" közben.
Ha ugyanazt a manővert gyorsan csinálod (moto gymkhana), akár megoldható a feladat simán gázelvétellel és/vagy hátsófékkel is csúsztatás nélkül. De nyilván szeretnél tartani egy fordulatot is, ahol van vmi nyomaték is.
Jó móka az a bólyakerülgetés. A gymkhana jobban vonz, mint a pályázás. -
-Mike-
addikt
válasz Geresics #92783 üzenetére
Chrobák úgy kezdte a pályanapot, hogy ha valaki volt már bólyakerülgetős tréningen akkor most annak itt pont az ellenkezőjét fogja hallani. Úgyhogy ilyen: hány ujj van folyamatosan a karokon, hogy üljünk, hogy fékezzünk, egy pályán nyilván teljesen más, mert ott nem fog hirtelen szembe jönni semmi, minden kanyart tudsz, fel tudsz rá készülni, kiülni, fékpontok megvannak, stb, minden. Ebből a szempontból teljesen más mint egy safety hungary. Hátsó fék inkább egyéni stílus kérdése, minden versenyző máshogy fékez, 1ujjal, 2ujjal, hátsó fékkel vagy csak elsővel. Chrobák pl egyáltalán nem használja a hátsót. De ha már használod, láthatsz is motogp ridereket youtubeon de volt már ide belinkelve, hogy kanyarbejáraton használják, döntés közben, hogy tényleg oda borítsa le ahová szeretné, szűkíteni lehet vele a fordulást. Megjegyzem, bőszen használják kigyorsítás közben sőt még egyeneseben is szélárnyékban enyhén lenyomott hátsófékkel csak utaznak valaki mögött. Talmácsi ezt rendszeresen említi moto3-as közvetítésekben.
Én pl sokszor eljátszom pályán kivül a hétköznapi motorozásban, hogy nagyobb városokban csak hátsó féket használok. Nyilván akkor nagyobb fékutakra kell számítani, nem lehet sztopizni a piroslámpánál, de negyed óra után már tudatosan lehet használni, nem mellesleg kis tempónál tényleg jó és végre használod a jobb lábadat valamire a köszöngetésen kívül. És pl említsek nagy youtubereket (nem rólad jutott az eszembe ) RJ is rakott fel olyan londoni videót amin mutatja mennyit használja dugóban a hátsót, hát elég sokat. -
Teasüti
nagyúr
válasz -Mike- #92787 üzenetére
Fura. Engem már úgy oktattak, hogy még a vészfékezés is egy pillanat különbséggel a hátsóval kezdődik (majd lassan fel is kellene engedni), hogy előre essen a súlypont és kezdjen összenyomódni az első gumi, mire felépül rajta a fékerő. Könnyebb megcsúsztatni hirtelen fékre, amíg kicsi a tapadási felület.
Persze ABS-nél ez nem gond.[ Szerkesztve ]
-
vendingo
veterán
-
BoB
veterán
Ki mondta hogy motor szállításhoz utánfutó kell?
You may corrupt the souls of men, but I am steel. I am doom.
-
demars
addikt
válasz Topiccsendőr #92793 üzenetére
Most miért? Tök érthetően fogalmazott.Az áram alatt lévő alkatrész ugyanúgy néz ki, mint amelyikben nincs áram, csak más a fogása!
-
zsolti_20
senior tag
Sziasztok! Most állok motorvásárlás előtt. Remélem jó helyen járok. Új motort szeretnék vásárolni, azon belül a supermoto, caffee racer, naked ami nagyon tetszik. A kategóriás jogosítvánnyal szeretném vezetni, melyik típus amit megbízható? Melyik típus ajánlott husqvarna, ducati, KTM-ből?
-
Geresics
addikt
válasz -Mike- #92785 üzenetére
(A youtuber beszólásért pedig .I.. )
Amúgy igen, azt kifelejtettem, hogy sorok közötti araszolásnál hátsó fék nélkül kb. veszélyes menni, de ugye most kanyarokról beszéltünk.VészfékezésProgresszívK*rvanagy fékezésnél pedig valóban hátsó+első fék kell. Aki mást mond, az szimplán hülye, és próbálja ki (fel kell gyorsítani x-ig, fékezni kell 1. csak elsővel, 2. csak hátsóval, 3. mindkettővel ugyan annál a pontnál, és a különbség bizony látványos)!(#92789) vendingo
Ha visszakeresel, már a Te motorvásárlásod sem tartottam normális dolognak!(#92790) BoB
Könyörgöm, mond hogy ez photoshop!*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Gaboman
nagyúr
válasz Geresics #92783 üzenetére
Biztos hogy van benne igazság, én nem próbáltam még közúton.
Kanyar előtt lassítok és kanyarban finomabb gázzal megyek és döntöm a motort.
Fékre nem lépek vagy nem húzom, ez engem mindig félszel töltött el műúton, mert ha poros, sáros, vízátfolyásos az út és pont akkor húzom rá hupsz már árokban is lehetek.
Terepen persze más a helyzet, ott lehet haszálni, sőt igazából elsőt ott nem is szoktam, mivel hamar bukta van belőle.Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
Geresics
addikt
válasz Gaboman #92798 üzenetére
Ezek szerint nem voltál még tréningen. Szégyelld magad összevissza, és pótold a hiányosságod!
A hátsó fék tudatos használata nagyon nagyon jó dolog! Intenzív fékezésnél pedig szinte elengedhetetlen. Nem is értem, hogy aki pályázik, az miért nem használja (nagyobb fékhatás = rövidebb féktáv ).Az pedig, hogy terepen nem használod az első féket szintén hibás elgondolás! Ott ugyan ez igaz (BMW tréner mutatta be pl., hogy simán le lehet jönni egy meredekebb murvás dombon lassan akár csak első féket használva), a két fék együttes használata a tuti - nyilván megfelelő intenzitással!
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
-Mike-
addikt
válasz Teasüti #92788 üzenetére
Nyáron sógornőm tette le a motorjogsit és a rutinnál hátul a nyolcas nem igazán akart menni, 10ből 4szer kb. Többször kimentünk privátgyakorolni, mondtam neki próbáljon meg hátsóval indítani majd azzal nyomogatva meg is csinálta elsőre hibátlanul. Rákérdeztem, az oktató még véletlenül sem ajánlotta ezt az opciót.
Én az itthoni képzést egy nagy kalap kakinak tartom, látom milyen tudással engedték ki őt is a forgalomba... minimum egy safety hungary-s képzéssel kiegészült rutinvizsgának kellene lenni mindenhol.
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Apple iPhone 13 - hízott, de jól áll neki!
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Politika
- Bestbuy játékok
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Computex 2024: Vérnyomásérték megbecsülésében is partner az Asus VivoWatch 6
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Realme 8 - az igazi nyolcas
- Robogó, kismotor
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen