- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- ASUS ROG Ally
- SD memóriakártyák (SD, SDHC, SDXC, micro SD)
- Androidos fejegységek
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Computex 2024: beröffentette az AI-t az AMD
- Milyen billentyűzetet vegyek?
Hirdetés
-
Mindennél kisebb és gyorsabb chipeket hoznak az ASML új gépei
it Miközben az EU elkezdte osztani a chipszektornak a nagy támogatásokat, az ASML és az Imec olyan labort nyitottak az EU-ban, amelyben a legújabb chipgyártó eszközöket tesztelik.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Computex 2024: perifériák az ASUS ROG fémjelzésével
ph A cég 50 gramm alatti, szénszálas burkolattal bíró egeret és decensnek látszó játékos headsetet is villantott a madzagmentes szegmensben.
-
PROHARDVER!
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Teasüti
nagyúr
válasz Topiccsendőr #88597 üzenetére
Az etanol az rossz?
Szennyezi a motort? Lerakódás, koksz?[ Szerkesztve ]
-
freelanced
addikt
válasz Topiccsendőr #88600 üzenetére
Rendben, köszönöm !
Átnézessem az egészet?
Egyébként nem nagyon tekergettem. Minimálisan feljebb mint ahogy hoztam, de attól nem lehetne ilyen szerintem.
Gentleman, you had my curiosity, but now you have my attention.
-
runner 125
nagyúr
válasz Topiccsendőr #88599 üzenetére
Hát azt nem, tudja tököm. Ok, szétkapom és kipucolom.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Topiccsendőr
addikt
válasz runner 125 #88607 üzenetére
Ha sima 95 os ment bele, akkor az 5% ig tartalmazhat etanolt. Mindig ereszd le az uszohazat.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
válasz Topiccsendőr #88608 üzenetére
Egyes blokkokra rá van nyomtatva, hogy 95 ólommentes benzin + 5% etanol.
-
vendingo
veterán
Ma hoztam el a susztertól a lyukas kesztyűm, amit nagyon profin megcsinált 1500 forintért.
Spórolt nekem 33 ezret. Még idén és jövőre is jó lesz.Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
veze
őstag
megjött 2 hétre (rendelés jul.15, szallitas: registered airmail) a 2100 forintos nyári kesztyű
[link][ Szerkesztve ]
-
veze
őstag
válasz Lomha 8V #88613 üzenetére
Az anyaga Lycra, kézfejen bőr erősítéssel (ez elég vékony kb 0,6mm lehet a vastagsága ) csuklon tépőzáras.
A protektor kemény műanyag hab, a tenyerében kemény műanyag lemez, a tenyerében a fekete potok tapadósak. könnyű hajlékony kényelmes
Nyilván nem egy kategória a márkás drágább kesztyűkkel. Városi használatra vettem, kb ennyit megért.
elég passzos a mérete rám de valamennyit biztos nyulik is majd viselés közben -
veze
őstag
válasz Lomha 8V #88617 üzenetére
robogónál nagyobb vas, de nem a pályák kiralya és pont erre szántam, boltba, postára stb elugrani
néztem a Shoxban ( meg egyéb, nálunk elérhető helyeken) én is milyen olcsobb nyári megoldást találok amit ha esetleg elhagyok akkor se fáj , de bármi legalabb 2x ennyibe volt -
Tarill
őstag
7:26 nál ami van nem gyenge
-
Micsurin
nagyúr
" A korábbi hírekkel ellentétben nem csak az autó-, hanem a motorgyárak is érintettek az új szabályozásban, melynek értelmében 2040-től, azaz bő húsz év múlva már nem lehet benzinüzemű járműveket árusítani a nyugat-európai országokban. "
[ Szerkesztve ]
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
Teasüti
nagyúr
-
-
tboldi
nagyúr
Leadtam a jelentkezésem Ducati Monster 1200 tesztvezetésére a Full-Gas oldalán.
[ Szerkesztve ]
-
Micsurin
nagyúr
válasz Teasüti #88623 üzenetére
Hangszóró? Akkor már jó, hogy nem petpalack, hogy a küllőknél zörögjön.
"Amúgy mennyire király lesz már! Egyenletes nyomaték alul és felül egyaránt. "
Nem akarom tudni mekkora távon. Mert nem hiszem addigra annyira megugrana az akkumulátorok fejlettségi szintje.
Formára pedig tetszik az egyik KTM is, KTM SX-E talán.@runner 125:
Lehetőleg Olaszt. Akkor az alkatrészért visszajárnának pont mint a drogosok.The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
-Mike-
addikt
válasz Topiccsendőr #88630 üzenetére
Neki Hyosungja van (vagy mi) ő könnyen beszél.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz -Mike- #88632 üzenetére
Ah ertem.. legendasan megbizhato az sv koppintasuk, generatora, szelepei, onindito szabadonfutoja. Akkor mar inkabb ezt a koreait taraznam be.
A 250 esuk pedig leghuteses v motorja ugy melegedett tul a sportmotor idomok alatt, hogy boldogan kente fel a dugattyut a henger falara... Szedtem szet egyet...Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz runner 125 #88624 üzenetére
Mar most kene jopar modellel csinalni. Kineztem parat, ami klasszikus, es rohadtul megy fel az ara.
Bar ha utanaszamoltam a penzromlassal, hogy mashol mennyit hoz az a penz, amit belefektetsz, nullara jossz ki, hiaba adod el hasamra utok dupla aron. Erdekes ez a vintage motorozas, meg old timerezes...Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Micsurin
nagyúr
válasz Topiccsendőr #88630 üzenetére
20 év, ha el is érjük azt a szintet (nem hiszem....), hogy egy elektromos motor, elmenjen ~300-350 kilométert töltésenként. Akkor még mindig ott tartunk, hogy ahogy öregszik az akku gyengül. Ha csak rátöltögetünk mert ugye nem fogjuk mindig teljesen feltölteni, szép lassan jócskán lefaragunk a távból amit megtehetünk egy töltéssel.
A másik meg ha nem jött át, elnézésed kérem.Ergo, továbbra se fogják hozni azt a szintet amire már megérné átülni benzinesről. (A túramotorokról nem is beszéltünk... GS-E ? Országhatárig nem érnénk el vele... )
Utolsó kommented olvasva felesleges ennek a válasznak a megírása is.@-Mike-: Azért jelentem 41.000 van benne, és még gyáriak a kompresszió értékek is.
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
V.Stryker
nagyúr
Egy hete felkészítettem a motort a műszakira. Olajcsere mellett, visszaraktam a gyári kipufogót. Basszuskulcs, egyszerűen halál. Le kellett néznem a műszeregységre,hogy jár-e a motor. Hangja nulla, az autók nem húzódnak le, csak ha látom,hogy megvan a szemkontaktus. A Hungárián 10ezerig pörgettem,hogy halljak valamit.... Ha megvan a műszaki, rakom vissza. A feleségem is panaszkodott,hogy nem hallotta,hogy jövök.
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Micsurin #88635 üzenetére
Hatalmas jovo all a szen nanocso technologia elott. Az akkutechnologia gyerekcipoben jar. A belsoegesu motornak tobb, mint szaz ev evolucioja van a hata mogott. Az akkut most kezdtek fejleszteni nemreg, mert nem volt ra szukseg. Nyugodj meg, fejlodni fog.
Az utolso kommentem? Olaszozol, en meg nem koreaizhatok? Azonnal besertodsz?
Hogy van ez?Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Bogyó bá' #88631 üzenetére
Tobb elgondolas is van erre, egyelore a legmegvalosithatobb, az esti kukaba meno aram pufferelese az elektromos jarmuvek akkujaval.
Ugyanis nem tudjak leallitani az eromuveket, igy amikor nincs fogyasztas, az az aram kuka.
Ez csak hatekonyabba tenne a rendszert, termeszetesen epiteni kellene rendesen az eromuveket.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Micsurin
nagyúr
válasz Topiccsendőr #88637 üzenetére
Ezt még nem is láttam, legalábbis ezekről cikket, kíváncsivá tettél. Azért bőven voltak kísérleteztek/nek az akkuk terén. Akármilyen hordozható eszközt nézek.
Nem koreaiztál márkát ostromoltál. Más kérdés a 650-es tényleg fos. De a kicsiről nem nagyon hallottam még rosszat.
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
-Mosquito-
őstag
válasz Micsurin #88635 üzenetére
Majd 8-9éve teszteltem ilyet. [link] Már akkor tudta a kb 70-110km távot..Hány töltés/merülési ciklusa lesz akkor már egy modern aksinak? 20 év múlva lehet már lézerkardozni fogunk.. Te csak vigyázza gépedre, lehet jól jön majd Hsm-nek alkatrésznek.
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
Gaboman
nagyúr
Akkor érdekel majd az elektromos motor amikor váltani is lehet vele úgy mint a mostaniakkal.
Az hogy csak húzni lehet a gázt nem nagyon adja vissza a motoros élményt.
Szeretek váltani, nem azt akarom átélni amit egy automataváltós motor ad.Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
runner 125
nagyúr
válasz Topiccsendőr #88634 üzenetére
Elég kicsibe kezdeni, mondjuk egy robogóval. 2011-ben 270k-ért vettem a 180-ast, most "nálatok" 3000-3500 euro lehet a piaci ára.
Nyilván ebben benne van a modell múltja. Az első nagytestű robogó volt, az első 50-es vázzal szerelt nagy ccm-es 2T blokk ebben jelent meg és kb. az utolsó forgalmazot 2T robogó címet is megszerezte.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Topiccsendőr
addikt
válasz runner 125 #88642 üzenetére
hozzank eladni eleg nehez lenne a balkanrol. Ennyiert.
De szamolj a penz akkori es mostani vasarloertekevel, mert ugy mar annyira nem nagy uzlet evekig tartogatni egy jarmuvet.Itt is azokat lehet eladni piac tetejen, amiknek vegig vezetett szervizkonyve van szamlaval.
a v2 ketutemuek mar 5000 euro felett jarnak, sot, nehany 10 000 ert megy. Es nem sokaig van fent a mobilen.
Es lattam egy japan markat is, ami felszalloagban van, tl 1000R.
Kevesebb van belole, mint ducatibol. Erosen beleszerettem az rgv500 formaja miatt. Kovetkezo befektetesem az lesz motorban, azt mar latom.[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
runner 125
nagyúr
válasz Topiccsendőr #88643 üzenetére
Jah van benne tapasztalatunk, tavaly az ugyanilyen színű, totál átlagos állapotú 180-ast a kollégám a javaslatomra hirdette meg itt, egy szlovén srác 2 hét múlva eljött érte Győrbe 2400 euro-ért.
Meg egyébként is, a nálam töltött 6 évéről fotókkal dokumentált szerviztörténetem van. Mindenről ami cserélve volt benne.
A TL1000R egy izgalmas darab, vérbeli '90-es évek végi sport, az akkori design mintaszobra és valóban ritka.
Hasonló cipőben jár, mint a VTR SP2, azoknak is szápen ível felfelé az áruk.A lényeg h anyudnál van még hely pár vasnak ezek szerint.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
vendingo
veterán
válasz runner 125 #88644 üzenetére
Én megint csak az africaval tudok példálózni. Nagyon megy fel az áruk az első kiadású rd03 modelleknek, nagyon ritkák. Utána a legkelendőbb az RD04 ami nekem is van. Már az se mindegy milyen színű, mert a HRC a legkeresettebb. 4 éve ezek a mocik 600-700k körül mentek, az említett modellek normál állapotban 1 milla felett kezdődnek. Az RD03-ak gyakorlatilag azonnal elkelnek, annyira ritkán kerülnek eladásra, mindenki spájzol.
[ Szerkesztve ]
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
Teasüti
nagyúr
válasz Topiccsendőr #88646 üzenetére
Szvsz az atom jó. Tiszta, olcsó.
És jól szabályozható, biztonságos. Nem atombiztos, meg nem hülyebiztos, de kellően stabil.
Az hogy ellenkampányol a fél világ, az csak politika meg buta bólogató kutyák.[ Szerkesztve ]
-
Topiccsendőr
addikt
válasz runner 125 #88644 üzenetére
A nemet ahogy meglatja, hol van a motorod, csukja a laptopjat
Hassan, vagy Mohamed elvinne ha a kozelben lenne, es nem lenne ennyire draga.ezekkel sajnos nem lehet szakitani nagyon. Amikben penz van, azok mar uj korukban is penzbe kerultek. A tucatmotorokbol tul sok van. A vtr az mindig is draga volt, jelenleg fele annyibol tlrt veszel, es a vtr nel is ritkabb. Szerintem mai szemmel mindket motor egy rakas szar ugyanannyira. Hiaba kerul duplajaba az egyik.
Nade az olaszok ebbol is csinaltak jobbat. Ebben lenne love A cagiva raptort most nem is szamolom hozza.
A tlr eredeti befecs rendszere
A bimotaban a tlr blokk befecs rendszereNem menekülsz a csendőrség elől.
-
Geresics
addikt
Na, akkor ez most teljesen OFF lesz, akit nem érdekel az energetika, kérem nyugodtan lapozzon tovább!
Volt itt kérem szó atomról, meg szélről, szénről, meg akkukról. Ott van még a napelem, a geotermikus energia, és még pár okosság, de most nem ez a lényeg. Hogy ne legyen túl hosszú, címszavakban ejtenék ide gondolatokat:
Villamos energiából mindig pont annyit kellene előállítani, amennyire épp szükségünk van, ez nyilván lehetetlen, azonban nem véletlen, hogy (pl. idehaza a MAVIR) 15 perces lebontásban kéri a villamos energia termelőktől 1 hónapra előre (!), hogy mikor mennyi energiát fognak betáplálni a hálózatba! A fogyasztási szokásokról pedig negyed évente több-tíz oldalas publikációkat jelentetnek meg. Elég sok mérnök emberke dolgozik rajta, hogy a kettő közel álljon egymáshoz...
Szóval úgy kellene kinéznie a dolognak, hogy ha belép egy (nagy) fogyasztó a hálózatba (energiát vételez), akkor a meglévő energia-előállításhoz hozzá kell még kapcsolni azt a termelést, amire neki (meg persze a hálózati veszteségnek) szüksége van. Ilyenkor pl. bekapcsolnak egy szén (gáz, stb) erőművet egy gombnyomással. Ha a fogyasztó már nem fogyaszt, akkor lekapcsolják azt a gombot. Ezek az úgynevezett csúcserőművek.
Aztán ott vannak az alaperőművek, mint pl. a vízerőművek, vagy az említett Paks. Nos, az atomenergia jó, tiszta, olcsó (lehetne, ha nem lopnának az emberek), viszont rohadtul nem rugalmas! Ha lekapcsolsz egy blokkot, és visszakapcsolod, akkor az 7-10 nap! Viszont mindig van egy konstans alapfogyasztás, ami tök jól kielégíthető belőle.Globálisan a fogyasztás nappal megnő, éjszaka lecsökken. Hogy ne kelljen ki-be kapcsolgatni az erőműveket, ezért bevezették anno az ún. "éjszakai áramot". Ilyenkor a belépnek olyan fogyasztók, akik el tudják használni a "feleslegesen" előállított energiát, és ez még mindig olcsóbb, mint nem termelni! Persze mára már nem éjszakai a neve, hanem vezérelt áramkör, mert simán nappal is lehetnek időszakok, amikor többlettermelés van, és ilyenkor a szolgáltató bekapcsolja (vezérli) ezeket a fogyasztókat. A németek pl. azért szívták meg, mert túl sok a centralizált energiájuk (egy pontban állítanak elő nagy energiát) mióta elszaporodtak a több megawattos naperőműveik. Ha egy 10MWp teljesítményű napelemparkra rásüt a nap, az bizony már igényel fogyasztókat rendesen! De nem egy erőművel van a gond, hanem azzal a több százzal, amit letelepítettek, és nappal olyan mennyiségű energiát állítanak elő, amit nem tudnak elhasználni, ergo tárolniuk kell. A fő gond igazából az energia tárolása! Már most képesek vagyon annyi energiát előállítani, ami bőven elég, csak gazdaságosan nem tudjuk még tárolni! A németek a sok nap(és egyéb)energiát először eladták a szomszéd országoknak, de mára már nekik sem kell, mert nekik is vannak napelemeik. Kénytelenek voltak a felesleges energiát elfűteni (szó szerint) a vezetékeken! Persze már keményen fejlesztik a megoldást a tárolásra, de addig olyan veszteséggel tudnak csak tárolni, ami nem jó nekik (ilyen pl. hogy vizet pumpálnak fel a hegyre, aztán amikor nem süt a nap, és kell energia, akkor leengedik, és abból nyernek energiát, de rengeteg a veszteség).
A jelenlegi akkumulátorok hihetetlenül gyerekcipőben járnak még, és kb. fél évente lehet olvasni egy-egy valódi áttörésről. Persze mire azok eljutnak hozzánk, addig még sok víz lefolyik a Dunán, de az irány jó. Sajnos persze nem lehet nem megemlíteni az olajlobbit. Most nem az összeesküvés elméletekre gondolok, hanem arra a tényre, hogy 1 kg olaj alapú üzemanyag energiatartalma még mindig 10-15x akkora, mint 1 kg akkujé. Viszont ahogy nő a piaci igény az áram alapú energiahordozókra, úgy fejlődik az ipar. Gondoljatok csak bele, hogy egy mobil akkuja mennyi energiát volt képes 10 éve tárolni, és mennyit ma? (Ne arra gondolj, hogy 10 éve a Nokiát 1 hétig nem kellett tölteni, mert azóta egy telefon 100x annyit fogyaszt! HD videókat nézel, netezel, ilyen hülyeségeket olvasol fórumokon, fényképezel, csetelsz, ja, és elvétve telefonálsz is... 100x annyi fogyasztás, de 1 hét helyett naponta töltöd, az ötöd akkora méretű akkut. Költői túlzásokért sorry, nem értek a telefonokhoz.)
Szóval 20 év múlva fogunk tudni jobban energiát tárolni (kisebb súlyban nagyobb mennyiséget), mint a benzin? Igen! Elő fogunk tudni állítani annyi energiát, ami ehhez kell? Igen, már most is tudunk! Csak akkor az előállítása nem fog ennyi szennyezést okozni, szóval tisztább lesz az energia-előállítás!
Meglesz ugyan ez a vezetési élményünk? Naná! Gondoljatok csak bele: a KTM, a BMW, a Ducatti, és az összes többi motor-, vagy autógyártó abból él, hogy számunkra szerelmet adnak el jó drágán! Hát bolondok volnának nem megadni azt az élményt, amire vágyunk! Persze, ott lesznek a pusztán közlekedésre alkalmas eszközök, de azok lesznek a tömegcikkek. De szerelemre mindig van igény, és mindig van rá fizetőképes kereslet is!
Próbáltam nem túl bőre fogni, mert ezekről akármennyit lehetne még írni. Csak az energiahordozókról külön-külön órákon keresztül tudnék gépelni, nem is beszélve akkor még a saját szakterületemről...
Szólottam: UFF!
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Eredeti játékok OFF topik
- Windows 10
- Filmvilág
- Külpolitika
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Hódít az AI, közben a Microsoft emberek százait küldi el a felhős részlegétől
- Apple iPhone 14 Pro Max - sziget fesztivál
- Honor Watch GS Pro - strapacska
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs