- Intel Core Ultra 3, Core Ultra 5, Ultra 7, Ultra 9 "Arrow Lake" LGA 1851
- AMD vs. INTEL vs. NVIDIA
- Hivatalosan is elkészült az NVIDIA App
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- Vezetékes FEJhallgatók
- Milyen egeret válasszak?
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Házimozi belépő szinten
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
-
PROHARDVER!
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
ath
senior tag
válasz Topiccsendőr #59744 üzenetére
nos, Fuchs Oil Hungária válaszolt a levelemre, itt az összehasonlító táblázat. belevettem a motul 300-at is, csak úgy referenciaként. ezek alapján nem győzött meg, a 7100 jobb választás. szerintem.
-
V.Stryker
nagyúr
válasz Something_ #59803 üzenetére
Én ma kicsivel hét után indultam és az aszfalt ugyanolyan sz@r most napközben is, mint akkor. A csatornafedeleket még inkább kerülöm. Nem is erre értettem, hanem, hogy nem kellett a téli bélést betenni a ruhába...aláöltöző van, meg dupla zokni, de közel se annyira vészes mint múlt hónapban Polimorfékkal az osztrák út során.
-
-
Topiccsendőr
addikt
A pro 4 plus 5 w 40 es surubb 40 fokon, mint a 10w 40 esek. Bar a szivattyuzhatosagi hatarhomerseklete lejjebb van, de akkor is. Innen latszik, mennyire elterhetnek a viszkozitasjeloles ellenere az ertekek. Amit ember tapasztalhat erzekszerveivel, max ebbol a kulonbsegbol fakadhat, es nem a kenesi tulajdonsagokat fogja erzekelni. Ha azt erzi, mar elfustolt a motor reg.
Engem csak a teljesitmenyszint gyozne meg, h melyik a jobb. De problemat nem fog okozni, tokmindegy melyiket toltod bele.Explosión de dos tiempos
-
canniball
nagyúr
Jó pár képet megint nem látok az összefoglalóban (ha jól látom újfent az imageshack-osokkal van gond); csak én vagy más sem?
[ Szerkesztve ]
https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
V.Stryker
nagyúr
válasz Something_ #59807 üzenetére
Én is agyaltam sokat, hogy induljak-e meg, de nem akartam,hogy sokat álljon a gépezet, no meg sokat kellett az egész városban csalinkáznom és kocsival nincs idegrendszerem hozzá.
-
-
Bogyó bá'
nagyúr
Hátha valakit érdekel, most bagóért adják: [link]
Tényleg nagyon jó, én tavasszal vettem, azóta is csak ezzel pumpálom a motort, 10A-es szivargyújtó csatiról.(#59811) HGabor89: nem szeretek benzinkúton pumpálni, mert ahány kompresszor, annyiféleképpen mérnek. Ez meg a GS ülése alatt is elfér, mindig nálam van (túrán jól jöhet, mást is segítettem már ki levegővel). Kisebb helyet foglal, mint egy defektspray, vagy akár egy biciklipumpa, és tényleg hatékony: 2,0bar-ról 2,5-re fújni kb. 15 másodperc.
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
ath
senior tag
válasz Topiccsendőr #59805 üzenetére
szétnéztem még több márkánál, több típust is, engem egyelőre a 7100 értékei meggyőztek. és nem a márka. szerintem árban is elfogadható, tavasszal kiderül.
-
Topiccsendőr
addikt
Az ertekeit csak egy tribologiai osszehasonlitotesztbol tudnad meg, ami nekunk nem all rendelkezesunkre. Addig csak a teljesitmenyszint all rendelkezesunkre, mint osszehasonlithato adat. Ugyanilyen teljesitmenyszinttel rendelkezo olajok kozott barmelyiket valaszthatod epp ezert.
Szoval nem pontosan ertem az ertekek kifejezest, de nem tudsz hibazni ugysem, barmit valasztasz.Explosión de dos tiempos
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Topiccsendőr #59815 üzenetére
Mondjuk ha abból indulunk ki, hogy a dobozra írt viszkozitási osztálynak köze nincs a tényleges viszkozitási adatokhoz (lásd az előbb általad hozott példát), onnantól kezdve a teljesítményszintet jelző betűket is fenntartással kell fogadni, főleg "noname" olaj esetén... ...a gyártó azt is meghamisíthatja a címkén.
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
FIREBLADE78
addikt
válasz Something_ #59809 üzenetére
Járj gyalog v biciklivel
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz FIREBLADE78 #59817 üzenetére
Gyalogolni megalázó, a bicigliseket meg utáljuk!
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
válasz Bogyó bá' #59818 üzenetére
Pedig az biciKli helyesen
(#59807) HGabor89 ne röhögtess. A közút nem versenypálya, hogy méregetni kelljen. Tessék finoman bánni a kuplunggal meg a gázzal és akkor nem fog rendetlenkedni a motor. A lassú haladás is jobb mint a semmilyen.
[ Szerkesztve ]
PSN ID: Lord_Machine_X /// SYMPHONIC POSTAPOCALYPTIC REINDEER-GRINDING CHRIST-ABUSING EXTREME WAR PAGAN FENNOSCANDIAN METAL
-
ath
senior tag
válasz Topiccsendőr #59815 üzenetére
A suruseget es viszkozitasokat ertem ertekek alatt
-
válasz Something_ #59820 üzenetére
Nem tudom ezt miből szűrted le, mivel ezt nem mondtam, sőt utaltam rá, hogy jobban kell figyelni a motor kezelésére emiatt. Viszont ne haragudj, de hatalmas sznobság ez a méregetjük az aszfaltot. Ha hideg van akkor az aszfalt is hideg, pont. Az, hogy 2 vagy 5°C-os olyan mindegy, mert a közúton nem fog ezen másodpercek múlni. Gondolom nem fogsz 100m-ként megállni rámérni, hogy akkor most lehet-e húzni vagy sem. A városban nagyon sok tényező közrejátszik, a forgalom mértéke, az infrastruktúra és stb... Ha motorozni akarsz akkor motorozz, de fejben tedd helyre ezt a dolgot.
PSN ID: Lord_Machine_X /// SYMPHONIC POSTAPOCALYPTIC REINDEER-GRINDING CHRIST-ABUSING EXTREME WAR PAGAN FENNOSCANDIAN METAL
-
Archer
őstag
válasz Bogyó bá' #59810 üzenetére
Ezek az olcsó kombinált fújó-mérők össze-vissza mérnek, nekem van itthon vagy három kompresszorra dugható, mindegyik valami olcsóbb noname, mindegyik mást mutat, általában a kutakon is ilyeneket használnak. Két-három tizedet simán csalnak. Úgy szoktam, hogy valahol felfújom csak úgy hasra kompresszorral, aztán különálló kézi mérővel beállítom.
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
vlevi
nagyúr
válasz Archer #59824 üzenetére
Nagy néha találni olyan kutat (a környékemen sajnos nincs ), ahol nem a kompresszorban van 10 méterees cső végén a nyomásmérő, hanem a kezedben van, ha értitek mire gondolok.
[link]
Szokat szokok szopni azzal, hogy nem birom ugy ráapplikálni a szelepre a pumpát, hogy ne szeleljen, szóval mire elszaladok a +/- gombik, leereszt a kerék Motoron egyszerűbb kicsit, kocsinál a túloldali kereket csak leereszteni sikerül, felfújni nem[ Szerkesztve ]
-
Te amire gondolsz szerintem az a leakasztható tartályos cucc amit vihetsz magaddal ahova akarod Én falba építettet nem láttam régóta.
[ Szerkesztve ]
PSN ID: Lord_Machine_X /// SYMPHONIC POSTAPOCALYPTIC REINDEER-GRINDING CHRIST-ABUSING EXTREME WAR PAGAN FENNOSCANDIAN METAL
-
-
-Mosquito-
őstag
válasz Something_ #59820 üzenetére
Nem lenne tapadás akkor egyből elesnél. A jégen is van tapadás de egy bizonyos sebesség felett már nem lesz. Természetesen minden hőmérsékleten máshogy tapad az aszfalt. Alkalmazkodni kell a körülményekhez és ilyenkor már figyelni/nézni kell a felfestéseket/zebrákat,síneken,hidakon,felüljárókon fokozottan/óvatosan kell haladni. Egyébként +40C' felett rosszabb/kellemetlenebb motorozni.
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
runner 125
nagyúr
válasz -Mosquito- #59829 üzenetére
Te még mindig motorozol?
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
válasz PoLizei #59827 üzenetére
Ha csak poén volt, akkor előre elnézést kérek a túlreagálásért.
(#59825) vlevi [link] én szinte mindehol ilyennel találkoztam az elmúlt években.
[ Szerkesztve ]
PSN ID: Lord_Machine_X /// SYMPHONIC POSTAPOCALYPTIC REINDEER-GRINDING CHRIST-ABUSING EXTREME WAR PAGAN FENNOSCANDIAN METAL
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Bogyó bá' #59816 üzenetére
Egyreszt ezek az elteresek nem akkorak, amik beleszolnanak barmibe.
A mi esetunkben a hidegoldali viszkozitas a szivattyuzhatosagi hatarhomersekletet jelenti. Nagy elteres akkor van, ha a melegoldaliviszkozitas is alacsonyabb. Az viszi magaval a 20-40 fokon mert ertekeket kemenyen. Ott mar van kulonbseg.
Mint mondtam, noname olaj nincs. A tesconak nincs olajfinomitoja. Az auchannak sem. Pont most neztem a Kaufland olajnak api sn teljesitmenyszintje van, olcsobb, mint a castrol, ami sm. Szerinted a castrol jobb? A Kauflandnak van olajfinomitoja? Mindegyik valamelyik olajgyarto termeke. Vagy hogy kepzeli el ezt az ember? Vannak kis olajcegek, akik csinalnak olajat kisebb rossz minosegu gyarakban, koszos ruhaban? Egyreszt meg kell felelniuk rengeteg eloirasnak. Ha az adott teljesitmenyszint aljat nyaldossa... Mit fog tenni a motorral?
Fejtegessuk tovabb ennek a kerdesnek a megvalaszolasara. Emlekszel az osszehasonlito tesztre? A 300 as motul (ami tulteljesit minden telj szintet) es egy masik, olcsobb verzioja eleg rosszul szerepelt a valtokenest szimulalo teszteknel. Illetve habosodasgatlasa atlag alatti volt. Oxidaciogatlasa is emlekeim szerint atlagos volt. Ennek ellenere az egy versenyolaj. Megis nem allt meg tole blokk, ha meg is all, ezt senki nem fogja tudni.
Nem lehet mindenhol jo egy olaj. Epp ezert hogyan felelt meg a teszten? Minden erteke atlagos volt, vagy szelsoseges hatarok kozott mozog, van amiben kituno, van amiben atlag alatti? Nem tudhatjuk. Meg az az olajmnoseg is allandoan valtozo. Nem tudnak ugyanolyan minosegu olajat gyartani mindig.
Ha ezeknek az eloirasoknak megfelel, az nem lehet rossz olaj. A gyarto nem fog hamisitani semmit. Ezt a.dolgot felreerted.
De. A teljesitmenyszintek merese egy dolog. Hogy hogyan polimerizalodik az olaj ho hatasara, es hogy ved, azt nem nagyon lehet modellezni, tehat ez sem pontos meres.
Tulsagosan az elmeletekre tamaszkodsz, ami a felelmekre epul, semmifele tapasztalat nincs mogotte. Termeszetesen az nem baj, ha felted a jarmuvedet. A baj akkor van, amikor engem hulyenek neznek a velemenyem miatt.
Hogy mire alapozom a velemenyem az olajokkal kapcsolatban?
Amikor hozzam kerult az a.bizonyos auto, amirol beszeltem, kb 25 e km en keresztul nem volt olaj cserelve. Az iszaposodas elkezdodott, a le nem cserelt olaj miatt. Csinaltam nehany 10 e km es csereintervallumokat h kivigye. Kb 15 e km tol kezdodott az iszaposodas, barmit raktam bele. Nem feltem kiprobalni, mert kivancsi voltam ra. Sztm ez a tapasztalatom barmelyik mendemondaval szemben nyero. Az auto ora szerint 170 et ment a nemet autopalyan, es nem eszik semmi vizet, olajat boven gyari erteken belul. Ebbol kiindulva tul sok kar nincs benne 177e km el.Explosión de dos tiempos
-
-Mosquito-
őstag
válasz runner 125 #59830 üzenetére
Igen,1-2 hét és elteszem majd. Azt szűk 2hónapot kibírom majd.
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Topiccsendőr #59832 üzenetére
Én nem féltem a motoromat, rég megtaláltam (még az előző gépnél, de itt is azt használom) az olcsó, de eddig minden szempontból kitűnően vizsgázó Mol MotoStreet 10W40 félszintetikusat. A kis Csótány igen sűrű olajcserével, (mindig fekete olaj jött le belőle 3000 km után - tette a dolgát) olyan patyolat tisztaság uralkodott a blokk minden részében, mint ha frissen jött volna ki a gyárból. Az általam szétkergetett (gyűrűkopás, semmi más) kis gépben a vezérműtengelyeken semminemű látható vagy mérhető kopás nem volt látható, sehol olajiszap lerakódás, vagy hasonló. Pedig az egy nagyon alacsony teljesítményszintű olaj (talán SG).
Viszont a "teljesítményszint-mánia" miatt meg vagyok győződve róla, hogy nagyon sok olaj csak a címkéjén tudja az SM-et, mivel "ezért veszik". Soha senki nem fogja utánuk ellenőrizni (pláne egy "Teszkós" olaj esetén) hogy tényleg tudja-e, minden szállítmány tudja-e, vagy csak a vásárlócsábító címkén virít, hiszen így sokkal könnyebb eladni. Annak meg pláne nem sok értelmét látom, hogy ha a gyártó előír SL-szintű olajat, akkor ennél sokkal "jobbat" vegyek bele.
Nincs kimosva, csak simán leengedve az "olcsó olaj", és levéve a kuplungdekni:
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
runner 125
nagyúr
válasz -Mosquito- #59833 üzenetére
Az igen.
Nálad akkor ez már tulajdonképpen közlekedési eszköz?
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
stereodead
csendes tag
Ha kiköltözök Berlinbe (egyelöre par honaprol van csak szo, de majd kiderül) és vinném magammal a motoromat is, akkor mi dolgom lesz ott vele? Gondolom biztositast kell ujat kotni helyben, de azon kivül mi? Illetve ha motorral akarok ingazni BP es Berlin között akkor magyar es nemet paprok is kellenek? Hogy müködik ez manapság? Hol találhatok erről bővebben infókat?
fgsfds!
-
Ferdzsoo
addikt
válasz stereodead #59836 üzenetére
A helyedben nem tennék egyenlőre semmit főleg ha pár hónapról van csak szó.
Itt Ausztriában 6 hónap után kell(ene) átiratni a gépjárművet.
Semmit nem kell vele csinálnod a magyar köteleződ a világ összes országában érvényes, forgalmi nálad van és helló.
Ha végérvényesen maradsz akkor az már más kérdés de ha még nem biztos én biztosan nem tennék vele semmit jelenleg a helyedben...
Az otthoni biztosítótól kérd ki a zöld biztosítást igazoló lapot és ennyi. Az is legyen nálad...szerk.: olyan nincs hogy magyar, meg német papírok, csak 1 országban lehet forgalomba helyezve a motor.
[ Szerkesztve ]
"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
-Mosquito-
őstag
válasz runner 125 #59835 üzenetére
Most igen,bár hétvégén felmegyek Dobogókőre is. Kezdődik a Karácsonyi dili,rengetegen vannak/lesznek az utakon. Kicsit sokallom autóval a ~13km-t valamikor több mint 1óra alatt megtenni városban,ez motorral most 15-20perc.
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
BoB
veterán
válasz stereodead #59836 üzenetére
Jármű-nyilvántartásbavétel és adózás
Gépkocsi-regisztrációval kapcsolatos dokumentumok és adminisztratív teendők
[ Szerkesztve ]
You may corrupt the souls of men, but I am steel. I am doom.
-
papp053
tag
Sziasztok
Motor vasarlas előtt állok, egy fél éves ride zento 125cc-t néztem ki 4900km van benne és még 1.5 év garancia van rá, 900 euróért.
Szerintetek megeri?
holnap megyek megnezni, mire érdemes odafigyelni? -
papp053
tag
Spanyolban veszem és itt is lakom. Elég új meg itt is, 2db van belőle használt oldalakon. És azt írják az itteni fórumokon h keeway rks másolat, de hogy az alkatrész ugyan az e azt nem tudom.
-
StoneBridge
senior tag
Új bukó és bőrkabát beszerezve, amiknek a vásárlását jövőre terveztem eredetileg. Marad majd a bőrnadrág, akkor végre teljes lesz a felszerelésem.
Maradtam AGV vonalon és egy GT Veloce lett a választott.
Bár korábban próbáltam és tudtam, hogy nem olyan kényelmes, mint a HJC amit próbáltam (RPHA10), azonban annyira jó áron volt a Veloce, hogy nem volt kérdés megveszem-e. Külön pozitív, hogy a fejpárna két részen állítható, így kényelmesebbé tehető . Könnyű, a forma-szín kombó nagyon bejön (Gunmetal), masszív a plexi mechanika, rengeteg a szellőzési pont. Sajna az éles teszt majd jövőre marad.Marx halott, Lenin halott, és én sem érzem túl jól magam...
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Honor 200 Pro - mobilportré
- Intel Core Ultra 3, Core Ultra 5, Ultra 7, Ultra 9 "Arrow Lake" LGA 1851
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- AMD vs. INTEL vs. NVIDIA
- Hivatalosan is elkészült az NVIDIA App
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- Elemlámpa, zseblámpa
- Diablo IV
- Telekom mobilszolgáltatások
- További aktív témák...
- Hankook téli és nyári gumi szett - 1 szezonosak - 235/45 R 17
- 2 szezonos - Hankook K135 Ventus Prime4 XL 235/45 R 17 97 Y XL nyári gumi
- 1 szezont futott - HANKOOK Winter i cept evo3 W330 235/45 R 17 97 H XL
- Philips AVENT Premium elektromos cumisüveg melegítő (SCF358/00)
- Újszerű Philips kézi gőzölőkészülék GC360/30 valamennyi tartozékkal, dobozában
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest