Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • mm89

    őstag

    Tegnap jött fel a téma azt hiszem, csak mobilról nem volt kedvem ennyit írni, de a láb és lábtartó kapcsolatáról illetve a hátsófék használatáról szeretnék pár hasznos tanácsot adni, aztán aki akarja kipróbálja, megfogadja :)
    A lábtartón általában úgy legyen a lábatok, hogy a hátsóféken is állandóan legyen rajta, hogy minél rövidebb idő alatt tudjátok használni. Egy vészfékezéskor a hátsó fékkel kell kezdeni, mert az stabilizálja a motort, elkezdi lassítani, a lassítás miatt ugye a súlypont előre tolódik, tehát nagyobb lesz az első kerék tapadása, így hatékonyabb lesz az elsővel a fékezés. Ha csak a lábujjhegyed van a lábtartón, akkor egy ilyen esetben hirtelen taposva a hátsóféket túl nagy fékerőt fogsz kifejteni, amitől -ha nincs abs- valószínűleg megcsúszik a motor hátulja...
    Kanyarban is hasznos tud lenni, főleg a hirtelen gázreakciókkal bíró motoroknál, mert a hátsófék óvatos, mondom ÓVATOS! használatával kanyarban is csökkenthető a sebesség, amitől a motor jobban beesik a kanyarba, így az esetleg túl nagy sebességgel megközelített kanyar is könnyebben kivitelezhető. Ez főként igaz azokra a be nem látható kanyarokra, amik egyszer csak "ráhúznak" még egyet az ívre (biztos tudjátok, amikor már arra számítasz, hogy túl vagy a nehezén és hoppá még törik egyet a kanyar, így könnyen átsodródhatsz a szembesávba vagy ki az árokba). Ilyenkor a gázelvétel nem biztos, hogy jó, főleg kezdőként, aki még nem érzi annyira a gázt, egy V2 vagy egy egyhengeres motornál ami kicsit erősebb motorfékkel rendelkezik, de nagyobb tempónál lehet egy keményebb sornégy is megbosszulná ha lecsuknád a gázt pánikból. Illetve ha a gázelvétel már megvolt, de még mindig nagy a tempó, akkor egy nagyon halvány hátsófékezéssel még szűkebbre lehet venni az ívet, persze ha pont a hátsó taposása miatt csúszik ki a motor segge akkor se vagyunk előrébb (ugye ha lábujjas tartásból hirtelen kell megtaposni a féket, akkor valószínűleg az erő is nagyobbra sikerül).
    Lassú manővereknél még nagyobb jelentősége van és ezért szoktam mondani akinek csak lehet, hogy menjen el vezetéstechnikai tréningre. Nem muszáj fizetősre, évente legalább egy szokott lenni a környékünkön is, de inkább 2-3, ahol motoros rendőrök oktatnak. Nagyon jófejek, segítenek, tanítanak. Ez a városi forgalomban sokszor jól jön.

    (Kicsit sok lett az elején a "hátsófék" és nem is igazán tudom, hogy kéne helyesen használni: hátsó fék vagy hátsófék :D )

    ELADÓ HONOR 8 32GB KÉK | ÚJ AKKUVAL! Ááá, így már nem is eladó!

Új hozzászólás Aktív témák