Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Topiccsendőr

    addikt

    Egyébként, tudom nem motorszerelő topic, de a tapasztalataimat leírom, hátha valaki megfogadja.
    Elnézést, nem akartam moslék lenni, csak ha utángyártott alkatrészeket keresi valaki a motoron, az eléggé tapasztalathiányra enged következtetni. Ezeknek az öreg motoroknak használat/évek a legfőbb ellensége, nem pedig az utánygyártott alkatrészek, amik nemigen vannak, max robogóban.
    Én szoptam eleget, négyütemű meg aztán... egy szögegyszerű, kétütemű ETZ 250es normálisan megcsinálva 160E forint, + amennyibe került a motor (40e) + gumi-fékbetét (50E), szóval az olcsó motor nem olyan olcsó motor általában.

    Vagy ott vannak az osztálytársaim tapasztalatai. Az egyik vett egy zsír állapotban lévő öreg huszonéves japán sornégy motort, elég jó áron. A karburátor öntvényét a használat miatt kikezdte a tolózár, nem tud rendesen mozogni benne. karbit sehol nem talál hozzá. Ha talál, az ugyanúgy ki van kopva. Most se rendes alapjárat, se normális motorerő. Vákuumcsöveket, gumialkatrészeket le kell cserélni öreg motor révén, mert nem fog rendesen működni. Karbicsonkok elvetemedve, tömítetlenség mindenütt, csak attól, hogy régi, karbi tűszelepek kuka, stb. 200 Eurónál tart, és még nincs vége. Megkímélt, tényleg gyári állapotú motorról van szó, karc nélküli, német 1. tulajdonos, és tényleg vigyázott rá. Áll a garázsban. Namost egy üszökkel mit kezdesz ebben az országban, ahol egy fityinget nem akar rá költeni senki?

    A másik osztálytársam büszkén mutatta a Suzuki Katana 400 as sornégy belpiacost, amit 30e forintért vett. Megkérdezte tőlem, hogy én nem vállaltam volna be?
    Elgondolkodtam rajta és azt mondtam, hogy nem, mert 30E forintért vettem volna egy valag munkát és legalább 500 000 forint költenivalót. Átnéztük a motorját a suliban. 1es henger odavan, minden, ami gumialkatrész kuka. Minden, ami kopóalkatrész kuka. Futóműnek vége. A motoron minden éppcsak működött, de szétbontani a blokkot, és összecsukni úgy, hogy 1század van hátra a főtengelycsapágy kopási limitjéig... Ki az az igénytelen, aki úgy összerakja? És akkor lehet hozzá veszegetni mindent. pénztemető.

    Kérdés: kinek mit jelent a jó állapot? Nekem a gyárihoz közeli, nem kopáshatáron lévő alkatrészek a jó állapotúak.
    Sokaknak a soha nem cserélt olajú, elkopott csapágyazású villa még jó, hiszen nem görbe!
    Na az én jó állapotom, sokkal többe kerül, mint az igénytelen "jó" állapot, és ezt sokan nem értik.
    Fehéren-feketén le van írva, mikor kell egy alkatrészt kikukázni. Ezt mindenki máshogy értékeli. Igénytelenségnek nincs teteje, az biztos.

    Nem menekülsz a csendőrség elől.

Új hozzászólás Aktív témák