- Itt vannak az Apacer Intel és AMD profilokkal konfigurált DDR5 tuningmemóriái
- 14 az 1-ben USB4 dokkoló jött a Razer fémjelzésével
- Asztali használathoz tervezett, masszív kapacitású külső SSD a Team Grouptól
- Egyelőre nem tervez Lunar Lake-hez hasonló dizájnt az AMD
- Két MSI alaplapban is leégett az AMD új Ryzenje
- OLED TV topic
- Két MSI alaplapban is leégett az AMD új Ryzenje
- Soundbar, soundplate, hangprojektor
- Felmerült az Intel és az AMD egyesülése
- Hobby elektronika
- Milyen egeret válasszak?
- 240 Hz-et tud az MSI legfrissebb, szuper-ultraszéles gaming monitora
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Milyen videókártyát?
- Apple notebookok
-
PROHARDVER!
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Xero
nagyúr
válasz LustaDick123 #134397 üzenetére
Vagy vesz egy 1000-es gixxert es soha nem kell elvaltani az 1-est egesz Magyarorszagon ha uri kedve ugy tartja, sot meg veda buntit is lehet vele gyujteni! /s
-
bacus
őstag
válasz Whist #134399 üzenetére
Menj be egy ktm szalonba, ülj fel, illetve mozgasd meg az ott lévő 400-as duke-t. 160 kg, ez kb olyan lesz a vizsga motor után, mint egy bicaj Persze nincs az ülés alatt egy bukósisaknyi hely, mint egy robogónál.
A robogók jók, de nehezek, szomszédnak 2 hétbe telt, míg fel tudta húzni középállványra a 400-as burgonyát, mert rossz volt a technikája..A váltogatás, ez nagyon ember függő, én észre sem veszem, robogót viszont nem sokat vezettem, nekem hiányzik, hogy nincs a lábam között a tank, a nagykerekűnek is kicsi a kereke, ez tud probléma is lenni járdára fel kell menni, meg a hiányos aszfaltnál is kellemetlenebb.
Nem vagy még 24? A rendes 'A' alig drágább az A2-nél, motort vehetsz attól még kisebbet.
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
zgospel
őstag
válasz Whist #134403 üzenetére
Szerintem is érdemes egyből az A-ra menni, felesleges bekorlátolni magad az A2-vel, később csak további problémákat okozhat. A korlátlan jogsi megléte nem jelenti azt, hogy ne vehetnél 125-ös vagy 250-es robogót.
Az említett szakasz többnyire sík, szerintem csúcsidős ingázáshoz simán elég lehet a 125 is. Ahol lehet haladni, ott a forgalom tempóját fogod tudni tartani, ahol beállnak a sávok ott meg tökmindegy a köbcenti.
Ha viszont nekiindulsz a Pilisnek, vagy be akarsz vállalni pár előzést is, akkor a 125-ös kevés lesz szerintem.Egyébként meg amit bacus is mond, a motor tömege fontos az elején szerintem. Én Simsonozás és kevés 125-ös MZ-zés után egyből egy 200 kilós 600-asra ültem és rohadtul megszenvedtem a súlyával, parkolóban és forgalomban egyaránt.
[ Szerkesztve ]
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
norbert1998
nagyúr
válasz Whist #134403 üzenetére
+1 arra, hogy az A2 innen butaság. A1B vagy A. Mondjuk azért az A1B meg tud lenn ám 2 hét alatt is, az első vezetéstől a vizsgáig.
A robogón szvsz írtó bántó, hogy nincs semmi a lábad között. Mikor mentem egy elektromos robogóval az electroadshow-n, majdnem össze*rtam magam, mikor elengedtem egyik kézzel a kormányt. És nem a kabátomat akartam behúzni, csak a sisakon a napszemüveget lehajtani, ami kb. fél másodperc. Kb. a szentlélek tartotta egyenesben a motort, úgy éreztem. Nincs az az isten, hogy engem valaki tartósan robogóra ültessen, akármennyit is kell váltogatni
-
Burt1793
veterán
válasz norbert1998 #134408 üzenetére
Meg lehet szokni gyorsan (mint szinte bármit). Sh300assal mentem már 70 ezer km-t, városban az alacsony súlypont és kisebb tömeg nagyon magabiztossá teszi, a tank max azért hiányzik, hogy ne kelljen hetente tankolni.
-
d@vee
őstag
válasz norbert1998 #134408 üzenetére
Nekem az A lett meg két es fél hét alatt.
Rutin 3 nap, majd vizsga.
Forgalom pedig 6 nap és vizsga szintén.
Mikor szóltam az oktatónak, hogy jönnek a jó idők, szeretnék vezetni már, azonnal foglalta is le a vizsgaidőpontokat. Persze ez feltételezi azt, hogy nem buksz meg.[ Szerkesztve ]
Ja
-
Xero
nagyúr
válasz tboy93 #134411 üzenetére
Most en is megneztem just for fun, nekem 56 nap volt de ebben benne volt kb 1.5 het csuszas mivel nem volt hely rutin vizsgara. Teszem hozza en porgettem a kreszt es forgalmat is, siman mentem munkaidoben is.
#134412 Whist: Koltsegbol tuti nem vagsz le, max csak papiron fog letezni az oraszam ha ugyes vagy, de attol meg ki fogod fizetni. En sem vezettem le minden orat szerintem, de az ar a meghirdetett volt.
[ Szerkesztve ]
-
LógaGéza
veterán
válasz Whist #134412 üzenetére
Én talán hármoszor voltam összesen forgalmon, a harmadik már a vizsga előtt volt. Fizetnem ugyanannyit kellett, mintha végigmentem volna, de legalább kevesebb szabit kellett volna kivennem - de HO mellett ez nem számított
Gondolom ha látja az oktató, hogy nem vagy teljesen fogalmatlan, és nem ölöd meg magad az első kanyarban, akkor megoldja gyorsan. Neked is jobb, neki is.[ Szerkesztve ]
"Go to work, get married, have some kids, pay your taxes, pay your bills, watch your tv, follow fashion, act normal, obey the law, and repeat after me: I AM FREE"
-
nagyúr
válasz Whist #134412 üzenetére
Dehogy lehet Ez elmondom hogy nez ki. Te kifizeted a teljes árat, lepapirozzak hogy levezetted az összes órát, de ha ügyes vagy akkor az oraszam felenel elkuldenek vizsgara. Igy a kifizetett, le nem vezetett orak az oktato zsebeben maradnak. Tovabba ha elbaszod es megis megbuksz, akkor a potorakat persze ki kell fizesd
-
bacus
őstag
Srácok, még nem ült nagy motoron! Ha csak nem őstehetség, ez az óra szám nagyon kevés. Az átlagnak legalábbis tuti kell pót óra már az új rutinhoz is.
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
nagyúr
válasz bacus #134417 üzenetére
A nagy A-hoz kellő 26 óra az kb elég úgy, hogy nem ültél még motoron. Én így mentem, rutinra vettem plusz 2 órát, forgalmiból meg nem vezettem le a felét. Kár, hogy átcsoportosítani nem lehetett, sokkal nagyobb szükségem lett volna a plusz rutin órákra. A forgalom semmi újdonságot nem nyújtott 10 év autóval való közlekedés után.
[ Szerkesztve ]
-
sztanozs
veterán
válasz bacus #134417 üzenetére
Én simsonon ültem kb 5-6 éve, meg mentem kétsze egy kört nagymotorral, mielőtt elmentem volna oktatásra. Rutinon lenyomtam 4*1.5 órát, forgalomban 3*1-et (meg előtte kicsit bemelegítettem a motort a tanpályán). Nekem szerencsére meg lett, a gyakorlott A1-es (vagy A2-es) kollégána, aki szintén A-ra jött, neki sajnos nem. Lutri.
JOGI NYILATKOZAT: A bejegyzéseim és hozzászólásaim a személyes véleményemet tükrözik; ezek nem tekinthetők a munkáltatóm hivatalos állásfoglalásának...
-
LógaGéza
veterán
válasz bacus #134417 üzenetére
Én se ültem, még váltóson se, úgy mentem egyből A-ra. Rutin óraszámot kellett inkább végignyomnom, de a forgalom nekem se hozott sok újat.
"Go to work, get married, have some kids, pay your taxes, pay your bills, watch your tv, follow fashion, act normal, obey the law, and repeat after me: I AM FREE"
-
norbert1998
nagyúr
Szombat reggel megyek is az első rutin órámra, ha minden rendben megy
-
dellfanboy
őstag
válasz norbert1998 #134421 üzenetére
nagyszeru
akkor ez azt jelenti, hogy vasarnap mar terden fordulos kepeket posztolsz instara?[ Szerkesztve ]
eladó dolgok:mondd az árát és vidd http://hardverapro.hu/tag/dellfanboy#aprohirdetesei
-
KrAt
veterán
válasz dellfanboy #134422 üzenetére
Épp ezen gondolkoztam, hogy mintha múltkor vitte volna a DL-t egy karikára, utassal, 100+ km-re...
-
Pfiucska
aktív tag
válasz norbert1998 #134424 üzenetére
Forgalmi szerint 15 lovas, nem igaz?
iPhone 11, PS5, 18’ cbr500r, 23’ Octavia 2.0 TDI
-
bacus
őstag
válasz tboy93 #134418 üzenetére
De már az új rutint csináltad? mert sztem sokat nehezítettek...
A forgalmi vizsga sem mindegy hol teszed le, van ahol nincs villamos, nincs vasúti átjáró, pl idióta egymásba fonódó jobbkezes utcák, kerékpársávok amik az út szélén vannak, vagy épp olyan ami azért van megszaggatva mert az út közepén.., lakó pihenő övezetek és még lehetne sorolni.
Nincs újdonság 10 év vezetés után? A mai aktív járművezetők 90%-t 15 percen belül meg tudnák húzni ebben biztos vagyok, nem motorral, bármilyen járművel !Ez igaz a kresz vizsgára is, azért mert jól vannak elosztva a kérdések, azért mennek át az emberek "fél" tudással. Elég lenne a villamossal kapcsolatos elsőbbségi kérdésből még két-három képes ábra.. , de a kép nélküli kérdésekből is simán lehetne olyan kérdéssort összerakni amin alig mennének át. Lásd sebesség határok pl kerékpárosoknak járdán, lakott területen kívül, kerékpár utakon, stb. Benne van a kreszben, tudni kellene, hiába nem azt a kategóriát csinálod.
Egy hajszálnyival több műszaki kérdés is elég lenne, mondjuk a tetőn való szállítás, mikor kell megjelölni, milyen túl lógások lehetnek.Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
bacus
őstag
válasz norbert1998 #134426 üzenetére
Mindjuk a DL abba a fifteee -be se fér bele
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
nagyúr
válasz bacus #134427 üzenetére
"Nincs újdonság 10 év vezetés után? A mai aktív járművezetők 90%-t 15 percen belül meg tudnák húzni ebben biztos vagyok, nem motorral, bármilyen járművel !"
Persze hogy meg. Bármikor meghúznának bármilyen járművön 5 perc alatt ha akarnak, nem erről van szó. Azt mondom, hogy semmilyen új forgalmi szituációba nem kerültem 10 év autó vezetés után a motor forgalmi órákon. Ahhoz kell pár óra, hogy megtanulj úgy vezetni azon az 5 utcán, ahogy az oktató meg a biztos elvárja. Előadod a cirkuszi táncot, átmész a vizsgán, aztán úgy sem úgy fogsz vezetni ahogy az oktatás alatt, ebben szerintem egyetértünk.
KRESZ ugyan ez volt. A motoros részeket átolvastam 2x, azok újak voltak. A többit átfutottam gyorsan, meg gyorsba végignyomkodtam az egészet mert anélkül nem engedte lezárni a program a tanfolyamot. Nekem ennyi elég volt, hogy felfrissítsem az emlékeimet. Utána elmentem vizsgázni és 10 perc alatt ki is jöttem valami 4 hibaponttal. Most visszamennék persze megbuknék, mert az agyam a 90%-t már kilökte magából, de a vizsgára ez elég volt
[ Szerkesztve ]
-
fattyu
veterán
válasz tboy93 #134430 üzenetére
párom mostanság csinálta az autós kreszt
amikor átküzdötte magát oda hogy már teszt daráls elkértem egy körre. elsőre átmentem 3 ponttal (rendőr karjelzés hogy mikor fordulsz előtte meg mögötte ott ette meg a rosseb amugyis )
amugy nem értek egyet ezzel az 5 percen belül buktatnának dologgal sem. mármint persze engem 3 másodperc után a tempó miatt de semmi másért nem hiszem. Indexelek még az udvaron belül a garázsba álláshoz is.
a hülyeséget, az embereket, a dugót, az időjárást, a késést, és a várakozást leszámítva szinte mindent jól viselek
-
bacus
őstag
válasz norbert1998 #134431 üzenetére
Én valamiért 52 KW-ra emlékszem. https://bikeswiki.com/Suzuki_DL650_V-Strom
Mindkettőnknek igaza lehet, évjárattól függ.
63,5 hp (46,7 kW) / 8500 rpm – DL650 (2004-2011)
66,0 hp (49,0 kW) / 8800 rpm – DL650 (2012-2016)
71,0 hp (52,0 kW) / 8800 rpm – DL650 (2017+)Egyébként nekem K4 volt, a forgalmiban K6 szerepelt, és 49 KW volt ott.
[ Szerkesztve ]
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
Burt1793
veterán
-
Digital
addikt
Sziasztok!
Kezdő "A" kategóriás jogsihoz keresek kezdő mocit.
Említettem már a CB500X-et, de bekerült a látómezőbe az NC750X.
Párommal ketten (ha megszereti a motorozást) mennénk túrázgatni belföldön pár száz km távolságra. Ha le lehetne menni a beton útról a motorral az sem lenne hátrány. A CB még talán alkalmas erre de az NC?
Érdekelne még mi az általános vélemény az NC-ről? Egy ismerősnek van egy 2018-as, nagyon dícséri.
A motorvásárlásra a keret 2 millió, jó vétel esetén még egy kicsit dobnék rá."barackot,imádom a húsos barackot" Emlékszel a lassú internetre? Csak nyolc kép fért bele egy éjszakába...
-
Geresics
addikt
válasz Digital #134437 üzenetére
én próbáltam az NC750X-et, és nekem nagyon tetszett, igazi mindenes kezdőmotor.
A terepképessége jobb, mint egy robogónak, vagy nakedbike-nak, de azért nem ér fel egy rendes túraenduróhoz sem, nem hogy egy igazi terepmotorhoz. Kérdés, hogy mi a cél? Ha csak simán haladni akartok földes, köves utakon (pl. Románia, Albánia csodás helyei), akkor bátran vehető, az egyetlen dolog talán egy rendes haspáncél, ami kelleni fog rá. Ha "mókázni", vagy keményebb terepen játszani is akartok vele, akkor már kevés.
A CB500X-ből nem mindegy, hogy melyik évjáratot választod. 2019 után lett valódi terepképességük, de azért ez még mindig nem egy Africa Twin szint!*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
palfitom
félisten
válasz Burt1793 #134436 üzenetére
Azért sajnos nem ez az átlagos.
Engem B-n azért vágtak meg elsőre (nem fizettem), mert egyirányúból egyirányúba balra kanyarodáskor nem voltam teljesen a bal padka mellett, "ott még elfért volna a egy biciklis"... Eléggé szubjektív, mert szerintem meg nem.
Az ismerőseim között sem találkoztam még olyannal, aki simán átment forgalmi vizsgákon fizetés nélkül.#134437 Digital
Nekem non-X NC van, és imádom, csak ajánlani tudom.[ Szerkesztve ]
Life is too short to drive boring cars. * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Szakmai kérdésekkel NE PRIVÁTBAN keress, annak a fórumon a helye! Köszönöm!
-
Geresics
addikt
válasz palfitom #134440 üzenetére
Engem autóval egyszer azért kurtak meg, mert miért bántom szegény galambok lelki világát!
Pécsett 2x2 sávos főúton mentem, és az egyik kanyarnál valami teherautóról leburulhatott egy rakás mag. A dögök ott csipegették a külső sávban, és nem érdekelte őket, hogy jövök. A belsőben teherautók előzték folyamatosan a béna tanulót, szóval bemenni nem tudtam, ezért gondoltam rádudálok a galambokra, hogy húzzanak már el. Na ez nem tetszett a vizsgabiztosnak, mert szegény galambok. Ma már simán keresztülgázolnék a rohadt szárnyas patkányokon!*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
norbert1998
nagyúr
válasz Geresics #134442 üzenetére
Az ilyen sztorik után a vizsgabiztoson is keresztülgázolnék
Autóból én is többször voltam, háromszor. Az első csúszást megérdemeltem. Olyan szinten ideges voltam, hogy gyakorlatilag mindent is elrontottam. A második vizsgán ez valahogy elmaradt, alig 2 órát vezettem a kettő között. Ott ő.... Bementem egy lakóparkba, mert a lámpánál nem mondta az oktató merre menjek, én meg gondoltam akkor egyenesen, gyorsan, míg zöld. És a vizsgabiztos még hagyott volna, mert jól ment előtta, ráadásul ez már bőven 40 perc után volt.
A harmadik vizsga előtt mindössze egy órát vezettem, de vagy 70 perc volt a vizsga
Állítólag (nem hiszem amúgy), a 4 sávos főúton a 30-as táblánál (építkezés miatt) a forgalommal együtt 50-nel mentem, kb a negyedik percben. Mondta is a vizsgabiztos, hogy hát azért meg kellett volna húzzon, dee kíváncsi volt, mit teszek a végéig. És mivel utána patika volt, csak egy hibapontot húzott rá.Az A1-en is egész biztos voltam, hogy meghúznak, nagyon hamar visszaértünk, és kissé ideges voltam akkor is. Max fél órát mentünk, de végül meglett. Mindenféle mondvacsinált hibapontokat behuzkodtak, de igazából a masszív magabizonytalanságon kívül mást nemigen vétettem szerintem. Persze az már önmagában is gáz tud lenni.
-
bacus
őstag
Azért utólag humorosak ezek a sztorik és persze az emlékek is megszépülnek!
A szál onnan indult, hogy teljesen kezdő nagy A kategória, elegendő e az óraszám, illetve, hogy ne sugalljuk már azt, hogy itt mindenkinek meglett fele óraszámban, mert amikor ez nem sikerül valakinek, akkor elmegy a kedve. Ultra bénának tűnik majd magának, pedig nem az. A nagy kategóriát nagy motoron kell csinálni, ami nehéz, ezt szokni kell !
Én sokat motorozom csoportban, a jogsi sikeres abszolválása egyébként nem jelent semmit. A kezdő, az kezdő.
Ha már, itt a márc 15.ei gurulásunk. Hátha tetszik nektek is.
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
bacus
őstag
Ha valaki még a képekre vagy az útvonalunkra is kíváncsi, akkor itt megtalálja.
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
Biqci
aktív tag
Hamár friss jogsi... A fiam beiratkozott A2-re, életkorából adódóan ez a max. Amikor elvégzi, illetve már azelőtt, meg akarja venni a gépet. A Kawa Z300, esetleg az Mt-03 a szóba jöhető versenyző. De felmerült, hogy esetleg a Z650, A2-re fojtva. A vezetést egy Honda CB500 Rebellel fogja csinálni. Ezek után mennyire jó ötlet a 650-es gép, vagy inkább maradjon a 300-as mellett? Ami fontos, hogy eddig semmilyen tapasztalata nincs motorral, autóra van jogsija kb. 5 éve...
"For those about to rock" - "azok számára, akik sziklani készülnek" - Google Translate ... Én már nem iszom, lehet alkoholista lettem... Peter Griffin
-
Geresics
addikt
válasz Biqci #134449 üzenetére
Én a fokozatosság híve vagyok, ráadásul a kisebb gép könnyebb is (általában).
Viszont Neked is azt tudom mondani, mint mindenkinek: jogsi után irány egy jó tréning-sorozat! Korábban ebben a kommentben összeírtam, hogy ha most kellene kezdenem, akkor én hogy kezdeném! Így utólag már könnyen vagyok okos, de talán másnak még segíthetek!*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Star Wars: The Old Republic - MMORPG
- Porszívók - akkus és klasszikus vezetékes
- OLED TV topic
- Facebook és Messenger
- Két MSI alaplapban is leégett az AMD új Ryzenje
- Black Friday november 29. / Cyber Monday december 2.
- Háztartási gépek
- Soundbar, soundplate, hangprojektor
- BGA-zók, ReWork-ösök szakmai topic-ja
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs