Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • suste

    veterán

    Beüzemeltem a robogót a téli pihenő után :C
    A régi variátoros problémám gyógyítására rendeltem sárga és piros kuplungrugókat, és sárga kontrasztrugót.
    Első körben az új (túlméretes) variátor mellé beraktam a sárga kuplungrugót, de semmit nem változott a helyzet, maradt a nyögve indulás (a szíj abszolút nem csúszik, így gondolom a kontrasztrugó cserére nincsen szükség).
    Mivel gyorsan kellett a robogó, ezért visszadobtam a gyári (kicsit hullámos) variátort. Ezzel ugye a megfelelő mélységbe került a futó felület, kis fordulaton egyből kiengedi rendesen a szíjat a hátsó tácsákon, így nem forgott a kerék alapjáraton. De arra számítottam, hogy az erősebb (sárga) kisrugók majd magasabb fordulaton dolgoztatják a motort indulásnál, de nagy meglepetésemre semi nem változott :F
    Lehetséges lenne, hogy a kuplung pofák rugó beakasztó lyukjai annyira kikoptak, hogy hiába erősebbek a rugók?

    Szóval totál nem értem már ezt a robogót (vagyis a váltómechanikáját).
    Bármit próbáltam eddig, semmire nem reagált se az új se a régi variátorral (könnyű/nehéz görgő, rövid/hosszú szíj, erősebb kisrugók).
    Viszont az új variátorral való nehézkes indulást most már szinte biztosan az okozza, hogy nincsen egy síkban az első és a hátsó tárcsák (4mm-rel mélyebb az új nyomólap :( ), így az eleve feszített helyzetben kapásból megindul kifelé a szíj. Persze hézagolni is kéne még,de ugye nincsen több hely, alig lehet felrakni így is az anyát.
    Szóval vagy lehúzom a berugó meghajtás fogaskerekét a főtengelyről, és ott nyerek helyet (hézagolás mellett persze) és akkor nem lesz berugási lehetőség, vagy találok valahol kicsit kevésbé mély megfelelő nyomólapot az új variátorhoz.
    Utána talán be lehetne hangolni normálisan (?)

Új hozzászólás Aktív témák