-
PROHARDVER!
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
DigitXT
nagyúr
válasz -Mosquito- #41648 üzenetére
Figyi a relécserén már túl vagyok. Amúgy jogos: a fix villogású relén nem
jelez vissza semmi, ha tönkremegy egy izzó/LED, hiszen azért fix villogású.
De ugye minden nap az első elindulás előtti teendő az izzók ellenőrzése.Amit érdemes LEDesíteni (hideg fehér fénnyel) az
- az első helyzetjelző: már (a motor átvételének másnapján) pipa
- rendszámvilágítás: szintúgy pipa, ugyanakkor (szép fényük van)
- féklámpa (piros): ezt már láttad is (várni kellett rá Kínából jött)csomagtartóba is LED szalagot
Semmi értelmét nem látom. Van benne egy (2W-os) világítás, de ugye csak
gyújtásra működik, persze csak ha nyitva van a csomagtartó, a csomagtartó
nyitása meg a gyújtás levételével kezdődik... Így ha be akarnám kapcsolni a
csomagtartóban a világítást, felnyitás után vissza kellene tennem a gyújtást,
az meg kicsit macerás. (Ráadásul nem jellemző, hogy sötétben keresgélnék
a csomagtartóban bármit. Ha mégis nagyon kéne fény, nálam van a mobil.)Úgy lenne értelme (kényelmi funkciója), ha nyitott csomagtartó esetén mindig
világítana, de mint írtam nem szoktam benne keresgélni: garázsban/nál is van
villany. Utcán meg ritkán hagyom, s ott is szokott lenni közvilágítás stb.ha nincs fogyasztod ami elhasználja a sok kraftot
Szerintem a xenon szívja rendesen, nem kell félteni a generátort. Amúgy meg
az index már nem "mentené meg", ha úgyis olyan keveset használjuk.Egyébként mennyi az annyi? Nézzük gyorsan végig az "állandó" fogyasztókat:
Helyzetjelző (elől): 1 db (5W)
Rendszámvilágítás: 1 db (5W)
Helyzetjelző (hátul): 2 db (2x5W=10W)
----------------------------
Összesen: 20W (amúgy nem "spórolod meg" teljesen a LED is fogyaszt vmit)Aztán az időszakos fogyasztókat:
Féklámpa: 2 db (2x21W=42W) Megjegyzem: ez már vakította a mögöttem jövőt.
Index hátul: 2x1 db (2x10W=20W)
-----------------------
Összesen 52W (vészvillogó még nincs, szóval index egyszerre csak egy oldalra)Szerk: az index elől 2x16W, azt (egyelőre) hagytam a leírtak szerint: lehet, hogy
2x7,5W-ot bepróbálok, vmikor. Az azért gyanítom, hogy világítana is veszettül.Van még egy jó pár 2W-os izzó a műszerfalban, amik LED-re cserélésén AZÉRT
gondolkodom, mert eléggé gyér a fényük... Sötétben pl. 70-110 körül nem lehet a
km-órát leolvasni - nagyjából a 40-140 magasságában van halványan megvilágítva.
Volt, hogy kínomban átkapcsoltam a fordulatszámmérőt a (digit)sebességmérőre:
épp nem volt mindegy, mennyi az annyi, az analóg mérőn meg sötét a mutató.Van amúgy a műszer karimáján egy (lila!!!) plexi, aminek elvileg a fény szórása
a feladata, de ezt csak tessék-lássék látja el. Na oda kéne egy víztiszta plexi, és
egy LED csík, akkor be is lenne világítva rendesen a műszer. (Érdekes dolgok.)[ Szerkesztve ]
-
-Mosquito-
őstag
válasz DigitXT #41651 üzenetére
Nézd nekem sem egy pár hüle gyerek említette,hogy sem a túltöltés,sem az alacsony töltés,sok/kevés fogyasztó sem jó,ezekből volt saját tapasztalat is Nézz utána a Xenonnak mennyit kajol,jóval kevesebbet mint a sima izzó,ha beáll,felmelegedett. Azért csak összejött -52Wat. Jahh hogy ez Malaguti.. Az Aprilia,Suzukin ülésnyitásra volt világítás. Egyébként egyszerű,meg kell nézni a generátor mennyit ad le,mennyit használ a motor és mennyi a szabad karaft,majd így lehet játszani. Minden motoromnál szóltak igaz én plusz cuccokat tettem bele (ülésfűtés,markolatfűtés,távfényszóró,LED,Xenon,riasztót,potféklámpát) hogy figyeljem mi mennyit kajál,mert a generátor véges.
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
DigitXT
nagyúr
válasz dJ Peer #41650 üzenetére
H4-es - jó esetben - gond nélkül belemegy. Kérdés, hogy elbírja-e a foncsor
a nagyobb hőterhelést: egy próbát megér, olcsón adják az ilyen fasza izzókat.Miért lenne érdemes lekapcsolni a lámpát? Motoron mindig kötelező, szóval a
legjobb, hogy automatikusan kapcsol. Ha azon aggódsz, hogy az indítózásnál
nagy terhelést kap az aksi, ne tedd... Valóban megkapja! Annál is nagyobbat!
Viszont arra van kitalálva, hogy ezt bírja, s nem az a -2x35W fog rajta segíteni,
ha amúgy indítási gondjaid vannak. Ha nincsenek, akkor pláne nem érdemes... -
dJ Peer
aktív tag
válasz DigitXT #41653 üzenetére
Nincs gond az indítással, csodálkozom is, hogy a Malagutin 1 hét után nem hajtotta meg az önindítót, rugdosni kellett. Ezen meg még berúgó kar sincs, de sosem volt gond. Pöcc-röff. Persze jóval nagyobb akksi van benne.
Majd SzlobiG megmondja a tutit, hogy elbírja-e
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
nagyúr
válasz -Mosquito- #41652 üzenetére
Szerintem egy 35W-os xenon szett az - nagyjából - 35W-ot kajál... Jó esetben.
A 2x35W meg 70-et. Szintén jó esetben. (Beröffenésnél kicsit jobban odaránt.)Az a -52W amúgy kinek fáj? Azért állandóan nem fékezek és indexelek, nem?
Az meg a másik, hogy álló helyzetben, mondjuk bekanyarodás előtt, pirosnál,
ha fékezek + indexelek is, akkor pont alapjáraton megy a motor, ahol nem tölt
olyan sokat: nem hiszem, hogy "elforralná" olyankor a fesszabot. Amúgy meg,
amit mondasz, nem hülyeség: extra fogyasztó lehet a GPS is* - vagy mondjuk
a markolatfűtés - ezen gondolkodom, ha meg akarom hosszabbítani a szezont
egy kicsit. A kézzsákot balesetveszélyesnek éreztem, úgyhogy kihagynám.
Ülésfűtés nekem nem nagyon játszik: mínuszokban nem megyek/nem túrázok.
Riasztó az - szvsz - menet közben nem nagyon kajál (ha igen, az régen rossz):
fórumtárs (másik topik) el is dobta a (frissen vásárolt!) motorját, mert "megijedt"
a menet közben élesedő, és visítani kezdő riasztótól. Távfény, és többiek, igen.
De ezek mind a túlterhelésről szólnak, nem a túl alacsony terhelésről. Ha olyan
kicsi lenne a terhelés, akkor a fedkomp jelezné, hogy hűdebaromi jó a töltésem.
Nos nem azt jelzi. Olyan közepesen jót jelez, alapjáraton meg a minimálisat.
Szerk: illusztráció a fedkompról, és a lila oldalvilágításról (lásd hőmérő) emitt.Amúgy neked konkrétan milyen rossz tapasztalatod volt túltöltéssel, amit kevés
fogyasztó okozott, s nem rossz fesszab? A mosolygós fejek ellenére komolyan
veszem a tanácsaidat, tehát tényleg érdekel a dolog: nem "hüle gyerek" szinten.*: beszéltük múltkor, hogy hova kellene tenni a konzolt, azóta sem kerestem.
[ Szerkesztve ]
-
runner 125
nagyúr
válasz -Mosquito- #41652 üzenetére
Nem vagyok nagy villanyász, de a valós fogyasztása szerintem simán több a xenonnak. Nekem volt a Nexus-ban, de nem egy akkumat nyírt ki és szopott le folyton.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
DigitXT
nagyúr
válasz runner 125 #41656 üzenetére
[DEGEC ON]
szopott le folyton
Na várjál, így új értelmet nyert, hogy a Nexus-szal együtt ment a csajod is...
[DEGEC OFF] -
-Mosquito-
őstag
válasz DigitXT #41655 üzenetére
A 2db 55/60w izzóhoz mérve az 110/120w Xenon 70w. Jó,hogy írod szivargyújtó igaz itt telefon,GPS 1-2mAh töltő az fingiri fogyasztás.Igen nálam ez túlterhelés határ elérése a sok cucc beépítése miatt kell majd figyelnem.
Túltöltésem az Aprilián volt ez fesszabályzó hibája miatt,aksi,kábel,bizti bánta. Bár ennél a motornál tipikus az elektromos anomáliák. Illetve volt olyan is akinek meg keveset töltött,itt is aksi kukázás lett a vége. Volt olyan is ahol minden jó volt de mégsem volt 100%-as az elektromos rendszer.. 650-es Burginál 2x égett meg gyújtáskapcsolóm,hogy miért nem tom. Haveromnak behalt a generátora. Itt full LED,Xenon volt,szerelő szerint töltött,de kevés volt a fogyasztó. Volt akinek 2x cseréltek generátort ebben a típusban.
Nálad lehet állítani kéne az alapjáratot mert alacsony. Ott is javulna a töltésed. Egyébként ahány motor/típus annyi féle gyermek/betegsége/ik vannak.Tartó.
Azt hiszem kormány közepére gondoltunk. Speedshop tartó,konzol [link],220V racsnis telefon tartó.[link] Ebből kell összehozni. Na meg egy vízálló tok sem árt. [link]Runner:
Az inkább fesszabályzó volt,nem töltött rendesen. FI nem égett?
Csak a dob hossza volt kevéske.. Kacc kacc[ Szerkesztve ]
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
DigitXT
nagyúr
válasz -Mosquito- #41659 üzenetére
Ne érts félre, szívesen olvasom amit írsz, de nagyon elkanyarodtunk a témától!
A 2db 55/60w izzóhoz mérve az 110/120w Xenon 70w.
Az megvan, hogy a Malagutiban gyárilag 2 db HS1 van fényszórónak? 35/35W?
Semmi spórolást nem jelent a xenon: azért raktam be, hogy lássak+látszódjak.1-2mAh töltő
A HTC One X-et terhelve az 1000mAh-s töltő nem bírja néha szinten tartani...
Az meg messze van az 1-2-től. De igazad van! 0,4A terhelés 12V-nál 5W: pici.
(Ráadásul a GPS app valószínűleg nem is pörgeti úgy a procit, mint egy játék.)
Markolatfűtés már más tészta... Mindenféle - elektromos - fűtés sokat fogyaszt.
Gyorsban rákerestem: 10-60W között vannak, szabályozhatóan, meg minden...ez fesszabályzó hibája miatt
De akkor ennek se volt köze nem volt ahhoz, hogy túl kevés fogyasztó, jujjujj...ennél a motornál tipikus az elektromos anomáliák
Tudom, X9-re is mondják. Most mondjam, hogy olasz? A Malaguti is olasz.szerelő szerint töltött,de kevés volt a fogyasztó
Ez egy ötlet a szerelőtől, de saját magad kontrázol rá a következő mondatoddal:
Volt akinek 2x cseréltek generátort ebben a típusban.
Netalántán típushibája? Vagy csak peche volt? Vagy annak is Full LED+xenon?Egyébként vannak 55W-os xenon szettek is... Nem tudom, hogy csak ellenállás
formájában terhelik jobban a rendszert (CAN bus hibák elkerülése?), vagy amúgy
használják is valamire azt a +20W eldisszipált teljesítményt... Nem jártam utána.Nálad lehet állítani kéne az alapjáratot mert alacsony.
Ne hari, de ezt honnan veszed? Vagy csak poén? 1500 az előírás, és annyi is...
Sőt, a szerelő alacsonyabbra akarta venni "fülre", de nem hagytam neki a dolgot!Ott is javulna a töltésed
Persze, pörgessem 3000-en, és kapaszkodjak a fékbe, hogy ne induljon: ugyan!
Az nem pont üzemszerű állapota a motornak, hogy hosszú távon alapjáraton áll,
kivilágítva, mint a karácsonyfa, szóval attól nem kell félni, hogy olyankor egy pici
deficit van: bőven visszatölti, amikor haladunk, s van fordulat. Nem álló helyzetre
méretezik ezeket, hanem átlagos használatra. Csak nekem nem tetszik, hogy
olyankor jól látszik a műszerfalvilágítás ütemes halványodása+erősödése. Ennyi.Egyébként ahány motor/típus annyi féle gyermek/betegsége/ik vannak.
Teljesen egyetértünk! Ezért sem értem, hogy miért kell elővenni minden egyes
témánál minden más motorfajtának az összes más betegségét. Lásd pl., amikor
a szerelő picit mellélőtt az alapjárati keveréknek, jött a szelephézagos tipp*.Tartós tippeket köszi! Ilyesmit már gányoltam anno a Majához (vízálló tokkal pl.),
csak nem használtam, mert városon belül nem tévedek el, meg rögzíteni sem volt
triviális. Szerintem a legegyszerűbb egy ilyesmi táskát megvenni, s "odakötözni".*: mit tipp! Tipp áradat! Aztán mint a Macsakafogóban: jó, jó, csak mondtam...
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
nagyúr
Akkor meg azért nem "villogott", mert folyamatosan halvány volt.
Szerk: a viccen kívül: lehet, hogy nálad stabil/abb volt a tápfesz,
és kész. Elvégre mégiscsak francia elektronika volt a motorban,
ez nem feltétlenül jelent előnyt, csak mondom - mint újabb vicc.Ha gondolod, csinálhatok neked videót, hogy mi a jelenség + mi
nem tetszik nekem benne... Bár most már nehezebb lesz, hogy
hagyományos izzó alig maradt a motorban... (Max. majd nem
indítom be, akkor garantált a hatás. Nem igaz, hogy még sosem
láttál ilyet, hogy "terhelésre" halványul valaminek a fénye...
Sőt, van olyan, akinek az alapjáratára is hatással van a világítás:
na nekem ILYEN még nem volt, mondjam azt, hogy nincs is?)dJ Peer: kis kép alapján csak E.T.-nek lenne jó. De ez is vicc.
[ Szerkesztve ]
-
kcsa
veterán
válasz dJ Peer #41662 üzenetére
Sajnos ez nem így megy. Be kell menned, felpróbálnod mindkettőt. Jó eséllyel egyik lesz jó a fejformádra (és ez persze mindig a drágábbik )
Neked is ajánlom a webbike tesztjeit, ahol a fejformát is jelölik a sisakoknál - én is ez alapján tudtam kb. kiválasztani, hogy melyik lehet a jó nekem.
Focus MK2/2.5 Haynes könyv eladó.
-
-Mosquito-
őstag
válasz DigitXT #41661 üzenetére
Mindent én sem tudhatok a Malagutiról nahh Nem mindenkinek van Hátécévánja
Az 1mAh töltő motorozás közben zenehalgátassal nekem simán tölti a telefont,navinál is de ott már nem annyira bátran.
A 650-nél nem típushiba sem a fesszabályzó sem a generátor. Mindhárom esetnél a Xenon/LED volt. Viszont ezeknél e miatt kijön,hogy tönkre megy a generátor. (Általában ott a CVT,szíj,váltómotor a bibi). Mint írtam nekem 2x ment tönkre a gyújtás része,volt Xenon,LED is. A szerelő meg mondhatni kifejezetten Burman szerelő. Nem tudom milyen típushibái vannak a Malagutinak,így tippeltem az alacsony alap jártra (bár nem tudtam,hogy ez nálad okés ) Apriliánál ez pl "hiba" mert 11-12V is leesik. Azokról a motorokról tudok infót adni amit használtam,szervizeltem és amit ismerőseim/szerelőim használnak/szerelnek. Ők megosztják velem jó és rossz tapasztalataikat.
A Xenon 55W.
Passz +20W kívül mi más is van benne.Ahány motor annyi hiba is lehet,és ami az egyiknél előfordul/hat az a másiknál ismeretlen. Illetve itt beválik a tipp a hiba feltárására ott nem,ilyen is van. Sőt van X aktás is amire lövés sincs,hogy mit kéne átnézni.
Ezen fórumon is sok motor van/megfordul esetleges hibákkal. Amire tippelünk,hogy mit kell/kéne átnézni javítani. Szoktam javasolni ha van márka/típus fóruma akkor inkább ott kérdezzen,mert ott kapásból tudhatják mi a gebasz.
Az a Givi tartó vagy jó szögben fog állni vagy nem a kormányon. Shoxnál van ott fel is tudod próbálni. A másik ha otthagyod azt fogja hinni a kastás,hogy van benne valami,így mindig célszerűbb levenni mint a kormányon hagyni ha a motort több percre/órára egyedül marad.
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
DigitXT
nagyúr
válasz -Mosquito- #41666 üzenetére
Ez valószínűleg elírás lesz, mert 1 mA-rel sokra nem mennél, persze fesz függő,
de ezek az USB-s töltők csak 5V-ot nyomhatnak azon meg 1 mA az semmi. De
tényleg... 1000 mA = 1A, így 1A-s USB-s töltő tud 5W teljesítményt, névlegesen.
Persze van vesztesége, hiszen 12V-ból konvertálja: csúcsterhelésen többet ehet.
Nyilván ezzel nem kell túl sokat kalkulálni, mert ha pl. 1A-t fel is venne (12V-on),
még akkor is csak 12W-tal terheli a generátort, az meg nem egy nagy dolog...Azokról a motorokról tudok infót adni amit használtam
Ezzel nincs is baj: lehet, hogy az a tapasztalat nálam is hasznos! Lehet, nem.inkább ott kérdezzen,mert ott kapásból tudhatják mi a gebasz
Igazából nekem most semmi gebasz nincs. Egyedüli X-aktás dolog a Full LED-ből
spontán vészvillogó volt, de azt megmagyaráztam az egyetlen visszajelzőmmel.Az a Givi tartó vagy jó szögben fog állni vagy nem a kormányon.
Köszönöm a tippet: rá fogok nézni! Valószínűleg csak tavasszal, idén már csak
melóba járok a géppel, oda meg be szoktam találni GPS nélkül is. (Másnap is.)Szerk:
Mindhárom esetnél a Xenon/LED volt.
Ezt nem hangsúlyoztad, így informatívabb, de továbbra sem reprezentatív.
Most mondjam azt, hogy a Maján ez a xenon+LED ~3 évet elment hiba nélkül?
Egy akksim meghalt, de arra meg mondták, az indítómotor 100A-t vesz fel: wtf.[ Szerkesztve ]
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz DigitXT #41667 üzenetére
"...csak 12W-tal terheli a generátort, az meg nem egy nagy dolog..."
Már akinek. Nekem 60W-om van összesen, ezért muszáj spórolni, ahol csak lehet. A műszerfalvilágítást és az első helyzetjelzőt fogom LED-esíteni valamikor télen. Erdélyben kelleni fog egész nap a szivargyújtó-töltő: vagy a GPS, vagy a telefon, vagy éppen a fényképezőgép fog róla töltődni menet közben, felváltva.Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
DigitXT
nagyúr
válasz Bogyó bá' #41668 üzenetére
Jó, ha ki vagy centizve, akkor minden watt számíthat. De akkor meg
pláne lenne értelme LED-re váltani: helyzetjelzőket, féklámpát simán,
még ha az index izzókat nem is feltétlenül, a járulékos dolgok* miatt.*: gondolok itt a hagyományos bi-metál relével való inkompatibilitásra,
az esetlegesen gyengébb fényerőre (jól kell választani), X-aktákra stb.Amúgy biztos vagy abban, hogy még azzal a motorral mész Erdélybe?
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz DigitXT #41669 üzenetére
Igen, biztos! Totalbike motoros fórumán szerveződünk, 150-250-es TS MZ, ETZ-k, 350-es Jawa, és 125-ös Honda Innova lesz az utitárs. 70-90 a tervezett tempó, azt én is bírom. Az egyik 250-es ETZ és a Jawa ráadásul utassal jönnek.
7-8 napra, és kb. 2300-2400km-re tervezünk. Csak jobb lesz, mint tökegyedül menni... Ja, eredeti terveimmel ellentétben benne lesz a Transzfogaras, ráadásul oda-vissza! Könnyítésképpen a legtöbb helyen magánháznál szállunk meg, így nem minden nap lesz sátorállítás és bontás...
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
runner 125
nagyúr
válasz -Mosquito- #41659 üzenetére
Áh, nem, tuti nem volt probléma vele, gázra mindig 13-14 Volt körül volt a töltés, 100% h a xenon készítette ki, Egü-ék is elismerték, h ezekbe nem való.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
DigitXT
nagyúr
válasz runner 125 #41671 üzenetére
Lehet, hogy hülye kérdés, de a töltést elég az akkun mérni
(akkusaru), vagy valami speckó helyen kell a generátornál? -
-Mosquito-
őstag
válasz DigitXT #41667 üzenetére
Remélem így jó lesz 1A és biza ezzel tölti a telefont. Van egy ilyen tartalékba is. [link]
Az ezüst Burgiba ha jól emlékszem 2 trafó,2db H4 bi,1db H7 xenon ment gallyra. Apriliában bezzeg az ocsó,gagyi az világított. A másik motorban is tökéletesen működött.
Aksin a sarun mérjed.
UI: Ez terhelésre halványul/jobban világit ott valami elektromos turpisság lehet.Runner:
Ezt még nem hallottam,hogy nem való bele. A felújított fesszabályzom egy Nexus tulajnak adtam el mert FI-zet a túltöltés miatt.
[ Szerkesztve ]
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
DigitXT
nagyúr
válasz -Mosquito- #41673 üzenetére
Érdekes, amúgy amit linkelsz, mert az "Ah" (amperóra), a töltőnek
nem kifejezetten jellemzője; de hát a webshopok már csak ilyenek.Egyébként ha ez tényleg le tud adni 2,1A-t 5V-on (több készüléknél
hasznos lehet!), úgy legalább ennyi teljesítményt fel is vesz - 12V-ot
feltételezve majdnem 1A-t. Megint oda lyukadtunk ki, hogy 12W...Szerk: hallod bogyó? Ilyen kell neked Erdélybe, meg egy pár LED.Apriliában bezzeg az ocsó,gagyi az világított.
Na ugye, hogy ugye: ha a xenon megy gajra, az más kérdés.
Ha a gépet gyilkolja az meg kellemetlen, de így összefügghetnek...
Nekem a xenon trafó kb. 3 év után égett le. De annyit bírt: ez van.Aksin a sarun mérjed.
Úgy lesz. De azért fogok mérni lámpa csatin is érdekességként.terhelésre halványul/jobban világit ott valami elektromos turpisság lehet
Picit esik a fesz a háttérvilágítás izzóján, ennyi a turpisság szvsz.
(Nyilván nagyobb fordulaton jobban tölt a generátor, tehát kevésbé
érzékeny rá, de amúgy már tényleg csak picit látszik. Nem zavar.
Álló motornál tudnék videót csinálni róla, ha ennyire izgalmas...)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
nagyúr
válasz -Mosquito- #41673 üzenetére
Uh, nézted a nagy képet (ill. neked van, akkor a kütyüt)?
Azt írja: 2.1A For iPad. 1A Others. (Nekem nincsenek ilyen
harapott almás cuccaim, szóval nem tudom, hogy mennyire
spéci az USB csatija. De annyit tudok, hogy az USB2 csak
500 mA-t tud leadni hivatalosan ("power USB"-nek mondják,
ahol nincs ilyen limit, azzal gyorsabban lehet tölteni a telót).
A töltők meg tipikusan ilyen 1A körül szoktak lenni. Pedig a
készülékek tudnak ennél többet is fogyasztani terhelésen...)Mindegy. Túl van tárgyalva. Legyen bármilyen pici is a plusz
fogyasztó terhelése, azt vagy tudja a moci (jó esetben azért
röhögve), vagy nem (ha gyárilag elméretezték a generátorát).
Viszont írtad, hogy a fűtéseknél + extra lámpáknál azért már
"gondolkodni kell", mert valóban nem végtelen egy generátor
kapacitása sem - mi több, lassú krúzolós a tempó/alacsony
fordulat esetén már a töltése sem biztos, hogy topon van.A riasztó szvsz ott érdekes, hogy beélesítve álló helyzetben
szívja szép lassan az aksit (nulla töltés mellett!), és így pár
nap állás után lehet meglepi. De ez is kialakítás függő.
(A riasztós tárcsafékzáram 2xAA elemről megy hónapokig.)
A "komolyabb cuccokban" meg aktív érzékelők vannak, stb.
Esetleg rádiózik neked, meg ilyenek, de ezt Te ismered.Szerk: egy dolog miatt viszont furcsa nekem ez a "szétküldi
a fesszabot mert nincs terhelés" elmélet. Mégpedig azért,
mert mi van, ha elfelejtem felkapcsolni a lámpát? Tegyük fel,
hogy van, ahol nem kötelező (elvégre nem véletlen raktak rá
kapcsolót): ekkor megy a kukába a "2x35W+4x5W+?x2W"
állandó fogyasztás, a generátor meg ugyanúgy dolgozik.
Fura lenne, ha egy ilyentől meghalna. (Bár nem lehetetlen.)[ Szerkesztve ]
-
válasz DigitXT #41675 üzenetére
Ha ki van kapcsolva minden fogyasztó akkor se mehet tönkre a feszszab. Az akksi a terhelés.
Erre tervezik!
Ha az akksi leszakad normálisan tervezett szabályozó nem megy tönkre.
Igen ám csak lassú tirisztorok nem tudják követni, és bizony elszaladhat a feszültség. Gyakorlatilag el is megy. A motorok szabályozói párhuzamosak. Az-az a generátor tekercseit kajakra rövidre köti.Ezért forró a szabályozó. Meg is sülhet.
Jobb a békesség. Kapcsoljátok be a világítást. A szabályozó így hidegebb. Szerintem nálam ezért is nem lehet kikapcsolni a világítást, de ez már nem motoros téma. Bocsi
Még valami. A diódák ma már kizárólag schottky az autó/motor iparban. Ezek képesek meghalni 30-40V-tól.
Egy schottky, és egy tirisztor sebessége közt több nagyságrend van. Rég meghalt a dióda mire a tirisztor észreveszi, hogy baj van. Persze azért tudnak együttműködni, de itt a hőmérséklet ami megöli őket. A diódahíd
is melegít, mert a tudósok a szabályozóba integrálták. Autónál egész más a helyzet. -
-Mosquito-
őstag
válasz DigitXT #41675 üzenetére
Nem nincs Almás cuccom hála égnek. Ilyet kerestem,majd kaptam. Nem itt vettem csak belinkeltem. Viszont van hálózati töltőm is ez arra meg azt mondták hogy feleződik a 2.1A..
Varánál is mondták generátor 380W abból a motor valami 150W környékén használ. Van markolta fűtés + 60W,lesz majd távfény is 2x 60W,ülésfűtésen gondolkoztam még + 45W lett volna,de azt elvetettem. 2db T10-es helyzetezők helyett kapott SMD ledet. Szóval nagyon ne ugráljak.. Riasztóra is tök egyszerűt mondtak.
Pageres riasztó addig jó míg sík terepen vagy. Mélygarázs,lakótelep már csökken is jel.
Tárcsafékzár,jó csak néha el tudod felejteni,hogy van,memóriakábellel is.Generátor termeli a feszkót,van a fesszabályzó és vannak a fogyasztók. Na most ha sok fogyasztó van akkor nem éri utol magát a rendszer. Ha meg kevés fogyasztó van ott meg mindig a csúcson van a Wat. Akkor még ott van,hogy öregszik nem tökéletes az elektromos rendszer,nem jól csatlakozik valahol,test/kontakt hiba,vékony a kábel stb. Fesszabályzó (vacak tirisztorok 50-200Ft megy tönkre benne) fog kinyirodni mert se a sok se a kevés generátorból jövő feszültséggel nem tud mit kezdeni. Elkezdi főzni az aksit,vagy nem fogja tölteni. Variáció sok van.
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
Rico45
őstag
válasz -Mosquito- #41677 üzenetére
Sziasztok!
Asszem én már nem megyek idén mocival melóba :-(
Lett egy olyan komoly kötőhártya gyulladásom a jobb szememre hogy csak haaj..
Huzatot kaphatott a múltkor a nagy szélben.Nem kívánom senkinek!Ezt amikor írom napszemcsibe tolom és a jobb fele le van takarva
Vigyázzatok ti is nagyon!!!
Üdv
"Ne dobáld Tasmakkal a Yaskatirt!"
-
Rico45
őstag
válasz -Mosquito- #41679 üzenetére
Köszönöm szépen!
Nehezen gyógyul.Tiszta vérbe van a szemem
Holnap reggel még egy kontroll a szemészeten aztán várom a végét!Üdv
"Ne dobáld Tasmakkal a Yaskatirt!"
-
DigitXT
nagyúr
válasz -Mosquito- #41679 üzenetére
Ma mértem. Alapjáraton leszívja a xenon a feszt, mint állat.
Xenon nélkül van bőven... Csak nincs mögötte teljesítmény.
De ha picit emelem a fordulatot (haladás!!!), már rendben van.
Pontos adatok majd akkor, ha beírtam Excelbe a vidiből.Szerk: lakatfogóm nincs, úgyhogy áramról nincs adat sajna...
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
nagyúr
válasz -Mosquito- #41685 üzenetére
A xenon jelenleg az izzó csatijáról megy, ahol egyértelműen visszafogja
a kábelezettség: lehet, hogy áttérek megint a közvetlen betápra akkuról,
csak azt sokkal macerásabb bekötni. (Le kell bontani a fél motort ugye.)műszerfalon van Volt mérő ami mutatja az aktuális feszt?
Van, de nem írja az értéket, csak grafikonon rajzolja, hogy jó vagy sem.
Ezért rácsíptettem egy multimétert az akkusarura, ahogy javasoltad.
Erről olvastam le az értékeket, amik pedig a következők lennének.Álló motor
Gyújtás nélkül: 12,59V (Teszt végén 12,20V)
Gyújtás (fedkomp): 12,53V (Teszt végén: 12,15V)
Helyzetjelző (+a műszerfal világítás is): 12,41VKözben lassan-lassan csökken a fesz: 12,33V
Féklémpa teszt (LED, szinte semmi): 12,30V
Index teszt (16W+LED, "rángatja"): ~12,20VIndex nélkül már csak ennyi maradt: 12,26V
Xenon teszt: 11,77V (Teszt végén: 11,58V)
Refi próba: 11,72V (NEM kapcsol át, DE erősebb
a fénye - ebből látszik, hogy nem megy elég fesz
az izzócsati tompított ágán, a refi ág is "besegít")Alapjárat (1400-1500: ez gyári érték)
Semmi fogyasztó, csak fedkomp: 14,43V
Helyzetjelző (+műszerfalvilágítás): 14,40V
Xenon: 12,30V
+Index: 11,80VPicit emelt fordulat (2500-3000 körül)
Semmi fogyasztó, csak fedkomp: 14,10V
(Igen, ez ilyenkor csökken: nem tölt túl)
Xenon: ~13,60V
+Index: ~13,5VSzerk: az azért lehet, hogy nem normális, hogy így esik a mért fesz az
akkun egy pár perces (!) teszt során (álló motor: töltés nélkül). Papírom
van róla, hogy garis, meg minden, de ki tudja? Hagyományos fajta.[ Szerkesztve ]
-
-Mosquito-
őstag
válasz DigitXT #41686 üzenetére
Akkun a sarukat,ha van biztosítékok (máshol is) ott a környéken akkor azt is érdemes megtisztítani WD 40/kontakt sprayével. Fesszabályzó merre van? Annak a csatiját sem lenne rossz megpucolni. Akkura kéne rákötni egyből a xenont ( tudom orgia a köbön ) Én keményebb dróthoz szigszallaggal fogattam a kábelt majd húztam át a kényes kis helyeken,réseken. Jön a tél lesz időd. Nálam alapjáraton 1500 f/p 14V volt simán. Jobbak a gondozásmentes aksik a savasokat mindig figyelni kell. Ha még mindig nem elég jó akkor megnézetném az aksit,ha cserés akkor mehet bele a + 2-6 Ah nagyobb is ha elfér. Itt elég jó árak szoktak lenni,de érdemes körbenézni. [link]
[ Szerkesztve ]
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
DigitXT
nagyúr
válasz -Mosquito- #41687 üzenetére
Pucolást mindenképp megejtem, az ártani nem árthat.
Átkötést is valóban meg kéne csinálni majd: télen ráérek.
Szerk: nagyobb akksi necces lesz, elég szűk helyen van...
Mondjuk a Majába is belepasszíroztam egy Topin 6C-80-at,
de ebbe még annál is szűkebb a hely. Viszont felfelé éppen
lehetne terjeszkedni a szerszámtartó kárára. Ha magasabb.[ Szerkesztve ]
-
-Mosquito-
őstag
válasz DigitXT #41688 üzenetére
Haverom fúrt faragott a határolókat kaszabolta le így a 14Ah savas helyett 18Ah gondozás cuppantott be. Mérettáblázat alapján meg mi,hogy fér/het be ki lehet matekozni. Csak ne úgy érj rá mint a szerelőhöz való rohanást.
[ Szerkesztve ]
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
DigitXT
nagyúr
válasz -Mosquito- #41689 üzenetére
Ugyan kérem, hova rohanjak...
-
Grillo
őstag
De akkor az általatok írtak alapján a Gullivernek semkéne halványulnia alapjáraton, vagy ez 50-esnél azért általánosabb?
-
DigitXT
nagyúr
válasz Grillo #41691 üzenetére
Szerintem, és szigorúan szerintem a generátornak nem feladata
alapjáraton kiszolgálni az összes (gyári!) fogyasztót... Ha erre
100%-ban képes lenne, akkor iszonyatosan túl lenne méretezve,
s emelt fordulaton (akár csak gurulás, de pláne rendes haladás)
rengeteg felesleges villamos energiát termelne. Azt tudom, hogy
tudják szabályozni ezt a "termelést" is, nyilván többféle rendszer
van: robogókban "viszonylag ritka" pl. a klíma, meg a tükörfűtés,
így gyanítom, hogy olyan megoldásokban sem dúskálunk, ami a
nagy terhelést észlelve ideiglenesen megemeli az alapjáratot, ill.
lekapcsolja a klímát, ha úgy látja jónak. Ebből ÉN úgy gondolom,
nem ördögtől való, ha a lámpád picit halványabb álló helyzetben.Persze nem vagyok szaki, lehet, hogy ez blődség:
irány a szerelő![ Szerkesztve ]
-
runner 125
nagyúr
válasz DigitXT #41692 üzenetére
Ez pedig így van.
Legjobb gyakorlati példa pl 50-es roboganal h lemerült akkuval kapcsoljunk lámpát vagy indexet alapjáraton.
Lathatoan éppenhogy csak pislogni fog."Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Grillo
őstag
válasz runner 125 #41693 üzenetére
Mát hogy az van így, hogy nem kéne látható eltérésnek lennie alapjárat és magasabb fordulat között?
-
SirKero
őstag
Tegnap annyira jó idő volt,hogy nem bírtam ki elővettem a masinát
Jó volt egy kicsit tekeregni vele de most már biztos , hogy tavaszig nem kerül újra elő ( kivéve ha a Mikulás napi szokásos gurulást ha az idő engedi )
A vége 5155 km lett amit mentem vele az idénMost olvastam a rendőrségi hírekben hogy rasszista támadót keresnek, felhívtam őket, erre kiderült hogy nem állásajánlat.....
-
McSzaby
őstag
Sziasztok,
Anno próbálkoztam 50 ccm-s motorral, egy Derbi GPR-R-rel, de felsültem vele, sok volt vele a baj, sokat kellett rá költeni egy 50 ccm-s motorhoz képest és meguntam, eladtam.
Most arra gondoltam, hogy munkába járáshoz, A-B-be eljutáshoz vennék újra egy 2T-s 50 ccm-s motort. Tudtok esetleg ajánlani valamit? Nagy vágaim nincsenek, csak az, hogy 4 liter alatt egyen, megbízható legyen és többet legyek rajta, mint alatta. Kivitel nagyjából mindegy, csak robogó ne legyen.
Tudom, hogy mindenki egyből inkább egy nagyobb motort ajánlana, de az a gond, hogy a jogosítvány plusz felára már nem férne bele a keretbe, inkább szeretnék egy megbízható 50-st, ami tud menni 60-70-el maxon és nem fogyaszt 9-10 litert, mint a kocsim városba.
Köszönöm!
Szabolcs#ThankYouSirAlex #ThankYouLouis
-
huszi.gyb
senior tag
válasz McSzaby #41696 üzenetére
Szia!
Mostanában én is szívtam pár 50-es robogóval. Szerintem tök mindegy mit veszel, nem a márkával van a gond. Mindenképp olyat vegyél, amit naponta használtak. (Amiket én vettem mostanában, azok nem napi használatban voltak, egy kivételével, de az meg nagyon kivolt). Így mind bontásra kerül, mert nem lehet megmenteni, hiába próbáltuk.
4L alatt, ha jó a csuklód a fogyasztáshoz szerintem majdnem bármelyik gyári elmegy.
www.dongosofor.hu
-
SirKero
őstag
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest