Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Papa-Georgo

    senior tag

    válasz a.t.t.i. #1635 üzenetére

    Nah igen...első motorom amit vettem, az Aprilia..énsem értettem tőlságosan hozzá. Vmennyire ezért is szívtam vele. Másodszorra már sikerült egy jó mocit kifogni.

    Ami szvsz fontos. Általában fékcsöveken, felnin rajta szokott lenni a gyártási dátum, ott pontosan megtudod nézni mikor gyártották, ergo mennyi idős. Amennyire lehetőség engedi, betekinteni mociba, leszedni leszedhető részeket, bekukkantani alá, nem rozsdás e , nincs e törés nyom, folt, stb. Akku-ra ránézni, nem folyik e, nincs e kicsapódás rajta. Elemeket, lámpákat végignézni, nincs e törés, repedés rajtuk, burkolaton van e matricázás, az alatt esetleg nincs e vmi repedés, mert gyakran ilyenekkel fedik el. Akkor, érdemes levegőszűrű alá benyúlni, hogy nem tocsog e olajban, mert ha megszívja magát az gáz. Szóval, egy naon picit ugye annak olajosnak kell lenni, de tényleg csak annyira, amennyire a szivacsnak kell, de pl. aprilián ilyen összenymoható, ha összenyomos, akkor nem szabad, hogy fojjon belőle, vagy csöpögjön az olaj.

    Megkell nézni van e rajta tuning, ált. sportlégszűrőt szoktak felrakni, ed azt elég gyakran kell tisztítani, megkéne nézni hogy mennyire dzsuvás az is sokat elárul róla. Akkor megkell még nézni, amikor mész, ha tudod, hogy hol állt moci, nézd meg placcot, hogy esetleg nem látsz e vmi foltot alatta, vmi folyást, amit mondjuk biztosan betudsz helyettesíteni a mocinak, mert az sem túl szerencsés, pl. csöpög az olaj a légszűrőből, vagy a benya szivárog, az már elég gáz...valszeg karbi már full dzsuva és tűszelep nem zár rendesen benne.

    Ha ezeket úgy látszatra szemügyrevetted, akkor jöhet éles teszt. Aprilia nagyon érzékeny, berugás/önindító szempontból..tudom mert szívtam vele. Ha nagyobb blokk van benne, önindítót elis lehet felejteni. Szóval fontos, hogy persze függ attól mennyit ált, vagy járatták elötte e, de azt, ha kipuffra teszed kezed /csak óvatosan/ érzede meleg e. Szóval, hogy max. 3-5 berugásból bekell hogy induljon, de legjobb lenne, ha első pöcre menne. Hidegen ált. nem szeretik önindítót.De azért meglehet próbálni, hogy annak milyen hangja van, behúzza e, szeretnek elromlani. Szóval ha nincs csörömpölő hangja, és hallod, hogy indít rendesen akkor ok. Nah, hamár beindult, akkor szép egyenletes hangja van e, van e noirmlis alapjárat, egy kicsit ráhúzol, visszaenged, és megmarad e, nem fullad e le.MEnjél vele pár kört. szépen, egyenletesesn jár e moci, nem inog binog, még középsztemderre felhúzva nézd meg, hogy kerekeket megforgatva azok egyenletesen járnak e, nincs e oldalirányba holtjátékuk. Első keréknél spirál rendben van e? /ha sebességmérő mér, akkor valszeg igen :D/ Próbálj ki rajta mindent, működik e rendesen.Ha mész vele, húzzál rá egy csutkagázt, hamár szépen bemelegedett, hogy reagál rá, szépen gyorsul e? Aprilia elég jól gyorsult nekem, ha érezhetően lomha lenne, akkor vmi gebasz lehetősége sztem megvan.

    Nézd meg milyen gumi van rajta. sr, ha jól emléxem amit írtál...ilyen rallys jellegű, szeretnek cross gumit rakni rá, ilyen nagy kockák állnak ki gumiból...na pl. betonútra ha kész halál, szart is kirázza belőled. Akkor ülést ha felnyitod, akkor az nem lötyög e, nincs e eltörve. Nézd végig kasznit, hogy casvarok mennyire vannak meg, van e hiány belőle, elemek rendesen helyükön vannak e. Nézz mindent át rendesen.

    Szvsz, ezek amik fontos dolgok lehetnek, de majd vmi nagy guru jön, és helyesbít ha kell.
    Aztán ha mindezt legnagyobbb körültekintéssel megnézted...még mindig érhet meglepetés.
    Vétel után érdemes talán szervízben átnézetni, olajakat mindenképpen kicserélni, karbit kitisztítani, beállítani. akksit megnézni, esetleg cserélni, illetve gyertyát, gyertyapipát ha kell.

    ''Aki hisz abban, hogy a biztonsági termékek képesek önmagukban valódi biztonságot nyújtani, az megelégszik a biztonság illúziójával.''

Új hozzászólás Aktív témák