- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Milyen TV-t vegyek?
- ROG Ally X néven jön az ASUS kézikonzoljának frissítése
- ASUS ROG PG32UCDM: OLED csúcsmonitor tesztje
- Projektor topic
- iPad topik
- Mikrokontrollerek Arduino környezetben (programozás, építés, tippek)
- Tetőfokára hág a tavasz, és ezt a hardverek is érzik
- Egérpad topik
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
Hirdetés
-
ROG Ally X néven jön az ASUS kézikonzoljának frissítése
ph A fejlesztést a Computexen leplezi majd le a cég, de nagyjából lehet tudni, hogy mit hoz.
-
Képeken a Honor 200 Pro
ma Az egykori anyacég, a Huawei fotós csúcsszériájára hasonlít a hátlapi dizájn.
-
Hamarosan konzolokra is elérhető lesz az Eternal Threads
gp 2022-ben kizárólag PC-re kaptuk meg a játékot, amely a hónap végén újabb platformokra is ellátogat.
-
PROHARDVER!
Téma összefoglalónk újra és újra megújul, reméljük, elnyeri mindenki tetszését és segít a könnyebb tájékozódásban ! Az alábbiakban DSLR (digitális tükörreflexes) és MILC (tükör nélküli cserélhető objektíves) fényképezőgépek vásárlásában szeretnénk tanácsot adni, figyelembe véve az aktuális piaci trendeket, felhasználói szokásokat és technológiai újításokat.
Új hozzászólás Aktív témák
-
k1csi
senior tag
válasz hegyitaho #17342 üzenetére
Nekem Canon is ill. GH2 is van (GH2 több mint 1 éve, ha a Canon SLR vázam is beszámítjuk akkor elég régóta, DSLR-em is van már egy ideje). Mindkettő jó videóra is meg fotóra is (persze nem árt ha van jó obid hozzá, kitobik a fényerejüknél fogva nem túl jók, viszont a stabi előny).
A GH-nak alapból is talán részletesebb videója van mint a Canonnak, firmware hack-el ezen még tovább lehet valamit javítani (vsz. tulságosan nem éri meg emelni a bitrátát). A Canon viszont Magic Lanternel több funkciót tud (fotóban és videóban is).
Fotóra én jobbnak tartom a Canont (a magas ISO-s képeknél jön ki a GH2 gyengébb jpeg motorja, de ennek ellenére a m43-at többet használom mostanság fotóra is mint a Canont).
Viszont egy jobb fényerősebb obi/külső vaku szituációtól függően állvány stb. sokkal többet számít mint a vázak közti különbség.Röviden: Ha a vázból nem hiányzik az a funkció ami neked kell akkor a jó képet vagy videót egyáltalán nem a váz fogja meghatározni (Hanem pl. a célnak megfelelő jó/fényerős obi, külső vaku, állvány stb. Nem véletlenül sorolom már másodjára ezt a listát. A legfontosabb -és persze a legnehezebb-, hogy te magad tudd neked mi kell. Azaz eljutottunk oda, hogy a legmeghatározóbb valójában maga a user. Tanulni meg szinte bármi jó).
Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/
-
k1csi
senior tag
válasz Mikisys #17377 üzenetére
Bizony, a Pentax 100%-os prizmás keresője még videozáshoz is jobb!
Hogymi? Van olyan DSLR ahol videó felvétel alatt látszik a keresőben valami? Ilyenkor nem az van, hogy a felcsapott tükör miatt csak a hátsó (esetleg forgatható) kijelzőben látszik bármi is...
Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/
-
k1csi
senior tag
válasz schawo #17518 üzenetére
Tegyük hozzá a mattüveg sincs távolabb.
Egyébként hobbi használatra vsz. az EVF több szempontból is jobb mint a tükrös/prizmás kereső.
User belenéz és azt látja ami az elkészült képen lesz. Pl. ha a fehéregyensúly el van állítva akkor minden sárga vagy kékes. Itt még a kép elkészülte előtt lehet korrigálni.
A normál keresőnél ugye minden OK-nak tűnik, majd az elkészült képnél derül ki, hogy valami gáz volt, de lehet akkor már késő (ha pl. nincs RAW)...
Pro használatra persze lehet ilyesmire nincs szükség és ott esetleg (pl. megszokásból) jobb is a normál kereső.Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/
-
k1csi
senior tag
válasz andris1602 #17515 üzenetére
A Canikon rendszerhez hatalmas a használt piac. Aki bővíteni szeretné a rendszerét (vagy csak kipróbálna ezt-azt és ha nem jön be minimális vagy semmilyen buktával tovább tudja adni) Canikonban lényegében mindent megtalál (nemrég volt pl. 5D full frame váz bőven 150k alatt).
Ugyanez nem igaz a Pentaxra. Kihoztak néhány jó ár/árték arányú cuccot és aki nem nagyon akar bővíteni jól is jár velük, viszont nincs annyi lehetőség mint a Canikon esetében.
Egyébként mostanában a mFT (m43) használt piac is kezd felpörögni. Viszont itt pont ezért sok esetben a cserebere nagyobb veszteséggel járhat.Aki bizonytalan mit szeretne inkább használt cuccot érdemes kipróbálni (pl. Nikon a 3 év gari miatt jó eséllyel még garis is, ugyez igaz Olympusra, de a nem garis cucc se feltétlen hibás). Az új cucc amikor kiléptél vele a boltból jó eséllyel már csak a 3/4-ét éri, de hamar már csak a 2/3-át (nagyságrendileg, a jobban keresett cuccok ára persze kevésbé esik).
Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/
-
k1csi
senior tag
válasz BiriBum #17523 üzenetére
Egyébként mindent lehet kapni használtan is, csak némileg több időbe kerül a keresés..
Annyira nem ismerem a Pentax rendszert, de pl. FF vázat egyáltalán nem, olyan vázat aminek a fókuszrendszere üti pl. a 7D-ét se hiszem és AF-es ill. spéci obikkal számával/elérhetőségével kapcsolatban is vannak kétségeim (pl. nagyobb telék). Az se előny, ha valamit sokat kell keresgélni vagy várni rá...
De mindegy, aki idejön kérdezni aligha fogja ez a közeljövőben korlátozni. Sokak igényét alap kitek is nagyon jól le tudják fedni.
Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/
-
k1csi
senior tag
válasz krezna #17572 üzenetére
és lehetőleg magyar menűs legyen.
Leglényegtelenebb szempont.
Ismeretlen kifejezések hiába lesznek magyarul, ez keveset segít.
Sok esetben a fordítások nem fotózáshoz értőktől jön (biztos nagyon jól beszélik az általános nyelvet) ami hozzáértőket is össze tud zavarni.
Nekem az összes gépen van magyar is mégis angolra állítva használom, hogy ha esetleg kell valami ritkábban használt funkció gyorsan meg tudjam keresni.Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/
-
k1csi
senior tag
A megfontolt alapos döntés meg a 1100D így 2013 év végén (pláne jövő évben) az két külön fogalom.
Mivel erre a kategóriára bármelyik kurrens MILC köröket ver és ennél vannak jobb használt vázak nem sokkal többért várhatólag jövőre a Canonnak is leesik, hogy nincs akkora profit azon a gépen mint amekkora image rombolást tud okozni és nyugdíjazni fogja.Mondom ezt annak ellenére, hogy nagyon sok dolgot fontosabbnak tartok a fotózásnál mint a használt vázat.
Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/
-
k1csi
senior tag
Pl. ha valaki nem akar ebbe nagyon belemélyedni érdemes az Index adok veszek hsz számot megnézni.
Vagy pl. nem minden 3rd party obi jön ki minden véggel (pl. a kb. 1 hete bejelentett Sigma 50 1.4).De az is igaz amit Stauffenberg írt, aki nem idegenkedik az ebaytől annak minden elérhető.
Persze pl. FF digit váz az megint nem lesz még ebayről sem egyhamar.Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/
-
k1csi
senior tag
-
k1csi
senior tag
válasz xXxian #17952 üzenetére
Abba gondolj bele, hogy az obi nem érzi, hogy milyen szenzor van mögötte, mindig ugyanazt rajzolja. Ugyanaz az obi, kisebb szenzor egyre kisebb látószög és ha a pixelek számát is tartod akkor egyre kisebb pixelek lesznek. Azaz egy pixelre egyre kevesebb foton jut.
Vagy másképpen nézve amikor a körömnyi szenzorhoz raksz f/2.8-as obit meg a nagyszenzoros vázhoz (ami nem kell DSLR legyen, lehet MILC is) per négyzetmilliméter ugyanaz a fénymennyiség esik be a szenzorra csak a nagyobb szenzoros váznak sokszorosa a felülete azaz az összfénymennyiség amin a pixelek osztoznak is a szokszorosa (ami jót tesz a jel zaj viszonynak).
Ugyanolyan fényerőnél a nagyobb szenzoros rendszer kisebb mélységélességet enged (kisebb tartomány lesz éles a közeli és a távoli dolgok között), szóval a sok fénynek ez az ára.
Egyébként az obi fényereje egy geometriai reláció, de most ebbe inkább nem menjünk bele.
Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/
-
k1csi
senior tag
válasz xXxian #17954 üzenetére
Technikai kérdésekre nem szeretnék privátban válaszolni és legalább két okom van rá:
Hibázhatok és nincs aki javítson.
Másokat is érdekelhet.Egyébként is nem mindig van erre időm és akkor más is segíthet.
Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/
-
k1csi
senior tag
válasz xXxian #17956 üzenetére
Ha megnézed, hogy ugyanazon látószöghöz milyen gyújtótávolság (valós nem ekvivalens!) tartozik akkor a kompaktnál ugye csak néhány mm az ami a nagyszenzoros vázon néhány tíz.
A rekesznyílás méretét meg a gyutáv/fényerő adja meg azaz hiába ugyanaz a fényerő a kicsi meg a nagy szenzoros obinál, a nagy szenzoros obinál nagyobb lesz a rekesznyílás a nagyobb gyutáv miatt azaz több fényt fog gyűjteni.
Több fény meg ugye több hasznos információ.Ezzel nem is ragoznám tovább a témát. Elméletre jó könyv vagy valami oktatóanyag. Pl. nemrég linkelte valaki talán az mFT topikban, ezzel is lehet próbálkozni: Izlések és fotonok.
[ Szerkesztve ]
Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/
-
k1csi
senior tag
válasz istvan170 #18121 üzenetére
Ha neked a Fuji tetszik vedd azt.
A valóságban a fotózásban nincsennek hatalmas különbségek. Az, hogy valami 2x annyira drága nem biztosan 2x jobb (10x árfaktorra még jobban igaz).
Ezzel sokan akkor szembesülnek amikor megveszik a méregdrága cuccot aztán kiderül, hogy nem lesznek a képeik annyival jobbak (aztán egy idő múlva magy a használtpiacra féláron).
Tipikus közhiedelem, hogy az ugyanolyan szenzoros pro váz azért kerül a többszörösébe mint az amatőr váz mert a szenzor jobban bírja az ISO-t...
Persze egy fényerős obi mindig jobb mint egy fényerőtlen, egy újabb váznak mindig kicsit jobb szenzora, jobb JPG motorja lesz stb.Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/
-
k1csi
senior tag
válasz Lassú Víz #18128 üzenetére
Persze, hogy jobb kép esik ki a pro vázból, mert a használója tudatosan használja (a kevésbé butított kezelhetőség is persze előny a használhatóságban), jobb obikkal, szükség szerint vakuval vagy álvánnnyal stb és nem mellékesen rendesen utómunkázva (pro ritkábban használja a vázból kieső JPG-t).
Viszont pl. szenzort, JPG motort stb. nem szoktak butítani.
Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/
-
k1csi
senior tag
válasz istvan170 #18127 üzenetére
hogy emberek 18-55-el, meg 18-105-el "fecsérlik az idejüket"
Lehet, hogy őket nem érdekli mélyebben a dolog, nekik már az is elég, ha jobb mint amit a kompakt kiköpött. Vagy anyagilag ennyit tudnak rászánni.
Nem mindenki van Stauffenberg hozzáálásával, hogy évekig zsíroskenyéren hajlandó élni egy obiért vagy kihagyja a nyaralást (ami eleve nem biztos, hogy jó ötlet mert egy távolabbi helyen lehet sokkal több érdekes dolgot lehet találni fotós szempontból is).
Aki teheti persze miért ne vegye a jobb cuccokat, viszont kétlem, hogy érdemes a végletekig elmenni. Sok érdekes téma van amit meg lehet lőni csúcs 1.2-es obi nélkül is.Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/
-
k1csi
senior tag
válasz xXxian #18185 üzenetére
Canon esetén nincs gyárilag peaking. SD kártyáról betölthető firmwarekegészítő (magyarán hack) Magic Lantern tudja. Én annyira nem tartom jónak, mert van egy kis fáziskésése. Viszont van kép a képben belenagyítás felvétel alatt is (szintén ML). Ez szerintem brutáljó. Viszont ettől még mindig nem lesz camcorder a DSLR, álványról tervezett/tervezhető felvételekhez jó (azaz DSLR filmezésre).
Követő videó 70D-vel van (erre nincs ML, nem tudni mikor lesz, ha egyáltalán), még mindig nem camcorder, de azt legjobban közelíti. Sajnos igazán jó fényerős STM (stepping motor) zoommal lenne, az meg még nincs. Canonról többet megtudhatsz a Canon topikokban.
Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/
-
k1csi
senior tag
válasz xXxian #18193 üzenetére
A peaking annyira SW funkció, hogy talán van olyan külső monitor is (konrétan nem tudom, akit érdekel googlizon) amit a HDMI kimenetre téve tudja. Nem értem miért nem alap az összes videós vázba.
A 70D szenzor fázis AF-je az HW dolog és vsz. nagyon igéretes. Egyébként se rossz váz, pl. a normál fókuszát a 7D-ből örökölte (némi marketinges butítással). Szóval a 70D fókuszánál tényleg minden téren nagyon odatette magát a Canon.
Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/
-
k1csi
senior tag
válasz Stauffenberg #18196 üzenetére
Az Olymus olyan apróságok miatt (csupa SW funkció) gyenge videóban, hogy nincs 25p, gyenge a bitrate (codec) még a csúcs vázukban sem használják videóra a szenzor fázis AF-et, hogy rossz nézni.
Pedig a szenzációs szenzorstabi (+tuti EVF ami még a DSLR-kből hiányzik és ha lesz is akkor a hibrid mivolta miatt kétséges mennyire lesz jó) miatt óriási piacot tudnának szakítani most .Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/
-
k1csi
senior tag
válasz xXxian #18201 üzenetére
Nem hinném, hogy a fejlesztői csapatnál vannak a gondok, sokkal inkább az Olympus marketing kellene hogy lássa vagy akarja látni, hogy hol kéne lépni. Mindegy, nem bosszantom magam, remélem a Pana beszerzi tőlük a szenzorstabit.
Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/
-
k1csi
senior tag
válasz merkucyo #18323 üzenetére
Vsz. a fotózás (a közhiedelemmel ellentétben) egy egész komplex dolog, több kötetnyi könyv is nehezen fedi le és személy szerint a tanfolyamokban sem hiszek.
Viszont ha valaki elszánt sok mindent meg lehet tanulni.Többszázezres beruházás helyett pl. első körben érdemes 1-2 (na jó három) David Präkel könybe beruházni (Kompozíció, Expozíció, Világosítás). Sajnos ezekben is túlteng a filmes múlt aminek ma a gyakorlati relevanciája (fotóművészeket leszámítva) nulla.
Jelentős utómunkát (rengeteg időt, rossz esetben ismétlést) lehet azzal megspórolni, ha már a koncepció nagyjából rendben van.
Sok esetben nem a gépváz, hanem pl. a fények, objektív vagy az állvány használata a meghatározó.
Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/
-
k1csi
senior tag
A D5100-at inkább a 18-105-el vedd.
A 600D-t inkább a 18-135 STM-el (ez jó eséllyel csak külön van, vagy kitből kivett példány).Ezek belépő vázak, nagyobb obival nem lesz kényelmes fogásuk (és az obi többet számít mint a váz).
Magas ISO-n (mi a magas egyébként?) a zaj a fizikai/technológia korlátok miatt szükségszerűen van kb. hasonló. Fényerős obi, vaku, állvány, utómunka ami segít rajta. Fotóra a külső vaku alap.
Videóra pl. Panasonic G6 Index adok veszekről használtan. Az obi már nehezebb kérdés.
Viszont kirándulásra, családi videóra én nem javasolnék DSLR-t (mFT jobb).Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/
-
k1csi
senior tag
Ha focus stackinget szeretnél nézd meg a Magic Lanternet (Canon 600D):
http://wiki.magiclantern.fm/userguideTávkioldó: Pixel RW-221 e-bayről kb. 5k, az adó meg a vevő közös, a vázcsatlakozó a vevőhöz más és más külön is rendelhető (nem tudom mivel megy még, de Canon és Panasonic biztosan mert olyanom van).
http://m43photo.blogspot.de/2011/03/pixel-rw-221-wireless-rf-remote-control.html
Szerk: MILC pl. Panasonic G6 az új 14-140-el kitben (e-bay megint, figyelni kell rá, hogy UK legyen a feladás, ha nem akarsz extra adót).
[ Szerkesztve ]
Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/
-
k1csi
senior tag
válasz Stauffenberg #18465 üzenetére
Ne már Pana G3-at mFTs fórumtagok 50-ért próbálnak eladni.
Az a jó vétel, ha már G3. (Index adok veszek.)Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/
-
k1csi
senior tag
válasz Stauffenberg #18467 üzenetére
Nekem 20% felárat simán megér egy zsir új cucc (bár nem vagyok túl autentikus forrás ebben a kérdésben mert a legtöbb fotós cuccom használt ), na de 120%-ot?
Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/
-
k1csi
senior tag
válasz HagaNRG #18610 üzenetére
DSLR-nél nem önmagában a váztól kellene jobb képeket várni, hanem obik, külső vaku stb. Kitobival kevés fényben bármi elvérzik ezek nélkül.
jjeahh
Nem tudom honnan veszed amit írogatsz, de pont magas ISO-n marginális bármelyik APS-C váz közötti különbség (saját 550D és ismerős D5100 hasonlításból). A Canon inkább alacsony ISO-n kevésbé zajmentes mint a nem Canon szenzoros vázak.
Kevés fénynél fényerős obi vagy külső vaku érdemben jobb képeket eredményez, a vázak közti különbség semmire sem elég.JPG motorból is van jobb, de szó sincs arról, hogy nem használható. Én pl. bár mindig RAW+JPG-t használok a legtöbb esetben nem vacakolok a RAW-val és ha igen akkor sem a JPG motor miatt, hanem pl. hogy helyretegyem a fehéregyensúlyt stb.
Szóval röviden: Elsősorban obik (AF, elérhető olcsó külső vaku és egyébb kiegészítők stb.) alapján kellene rendszert választani és nem váz alapján...
Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/
-
k1csi
senior tag
válasz jjeahh #18618 üzenetére
Nem azt vitattam, hogy van különbség, csak azt, hogy magas ISO-n pont lényegtelen. Pl. fények minősége százszor többet számít. Egy jó fényerős obi is.
Nemcsak próbáltam, hanem kb. 4 éve Canon APS-C DSLR-t használok (és egy jó ideje mFT-t is).
Sőt nem átallom még a GH2-t is JPG-vel használni, (ezt még alacsonyabb ISO-n kb. max 640-ig), a Lightroomot is legutóbb akkor vettem elő amikor elrontottam valamit (és tényleg nagyon szépen szűr zajt a részletek meghagyásával, úgyhogy még a Neat Image-el is játszottam kicsit utána)...
Hogy arról ne is beszáljünk, hogy egy kalap alá veszed az összes Canon váz JPG motorját, holott pl. a 70D pont ebben egész nagyot fejlődött.De hagyjuk, engem nem fogsz meggyőzni arról, hogy a vázakban kell keresni a megoldást, vagyhogy magas ISO-n lényeges különbség van.
Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/
-
k1csi
senior tag
válasz jjeahh #18622 üzenetére
Magas ISOs (ISO1600 és felette) pont ugyanakkora a 550D meg a D5100 dinamikája (nemcsak szerintem, szó sincs arról nekem mi elég meg mi nem) DxOMark szerint (zajban egy picit gyengébb ami még mindig töredéke ami pl. f/4 f/2.8 obi között van, Measurements fül).
Nem kellene a magas ISOs meg az alacsony ISOs dolgokat keverni (vagy hatalmas általánosításokba belemenni mint tetted)...
Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/
-
k1csi
senior tag
válasz MC Pite #18741 üzenetére
Ha már fizikáról beszélünk, ki az aki elhiszi, hogy kétszeresére emelik az ISO-t (az analóg jel erősítését) és hirtelen nagyot javul a jel/zaj viszony (még JPG többé-kevésbé talán lehet, ha valami brutál zajszűrést bekapcsolna, na de egyébként...)?
Én itt akadtam meg ezeknek a görbéknek az értelmezésében...Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/
-
k1csi
senior tag
válasz fungeld #18943 üzenetére
Ha megnézed a hardveraprón kb. 120k-ból kapsz 600D 18-55 IS kitet. A 75-300 felejtős (gyenge minőségű, nem stabis obi) akárcsak a többi kacat (amiért nem adnék pénzt, ha tényleg kell inkább érdemes minőségi darabokat venni).
Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/
-
k1csi
senior tag
válasz Fujis2950 #19283 üzenetére
Nem tudom, hogy az ilyen "szakértő" fényképészeken nevessek-e vagy sírjak inkább...
Valahogy nagyon magából indult ki és a szűklátókörűsége az valami elképesztő (mindenről egy mondatban meg tudta mondani a tutit).Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/
-
k1csi
senior tag
válasz Sokimm #19305 üzenetére
Nem tudtam mélységében visszaolvasni, amit láttam nem derült ki milyen gyutáv kell neked, zoom kell-e vagy fix is jó, mire használnád (ezis meg azis közhelyeken túl) stb.
Kb. ezek az opcióid:1. Csúcskompakt pl. Panasonic LX7, Olympus XZ-2 stb.
2. MILC fixekkel, itt elsősorban fixek vannak megfizethetően pl. Panasonic G5 + 20 1.7 + 45 1.8
3. Belépő DSLR fényerős zoommal pl. Canon 550D/600D vagy Nikon D5100 + Tamron 17-50 2.8 (megfelelő bajonettel)A fotós cuccok még az olcsóbbak is drágák érdemes vigyázni rá, ha ez nem lehetséges akkor legolcsóbb MILC pl. Panasonic G3 + adapterezett régi fixek (nagylátóra meg pl. 14 2.5 mert az nem lesz meg régi obiban).
A fotós cuccok nem tűrik jól a leejtést nem szeretik a port stb.Ha nem is romlik el akkor is itt nem áll meg a pénz költése, rájössz, hogy neked kellene külső vaku, állvány, más obi, távkioldó, TTL vakukábel, CPL vagy ND szűrő stb (végtelen hosszú lista).
Semmi nem pótolja, hogy utánaolvasol, kipróbálsz egy-két dolgot. Nagyon sok fotós könyv azzal indít, hogy az alap kategóriákat bemutatja (itt persze újabbakat érdemes nézni). Senki sem fog barkochbázni veled meg regényt írni hogy hátha beletrafál mit szeretnél, mert nekem nem nagyon derült ki.
Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/
-
k1csi
senior tag
válasz Stauffenberg #20104 üzenetére
Nekem volt olyan eBay/PayPal esetem, hogy hamis töltőt kaptam (fotós cucchoz), amit ki sem mertem próbálni (akku nélkül is világított a töltést jelző LED, a gyári töltőn meg nem; az akkut max belfeszegetni lehetett volna stb). Case-t nyitottam ahol leírtam a problémát, nem is kérdőjelezve meg, hogy kaptam valamit és kértem vissza az áru értékét (szállítást nem). Az egészet visszautalták mindenestől.
Szóval azért tulságosan nem kell parázni, az hogy átvetted még nem a történet vége és még van értékelés is...Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/
-
k1csi
senior tag
válasz schawo #20703 üzenetére
Én tényleg nem igazán látom mivel lenne sokkal jobb egy belépő DSLR mint pl. az EM-10 (ami nem olyan rég volt itt is ajánlva).
OK, ugyanannyi pénzből nem kap a 18-105-höz hasonló átfogású obit hozzá, meg lehet a követő AF sem fog annyira menni, de minden másban hobbi/kezdő szinten lehet jobban járna a MILC-el (vagy konkrétabban a m43-al mert ugye pl. a Fuji is MILC, de lehet nem a kezdő kategóriában és jóval nagyobb kerettel).Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/
-
k1csi
senior tag
válasz Vyndree #20831 üzenetére
Panasonic GH1 + adapterezett régi manuális obik. Mondjuk ez nem DSLR, de ez nem hátrány.
Ill. nézd meg a The EOSHD <xxx> Shooter’s Guide-ot (több verzió van belőle, Panasonic, Canon, Sony).
Kiegészítők viszont jóval többe kerülnek...Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/
-
k1csi
senior tag
válasz lolchief70 #21106 üzenetére
DSLR videónál a keresőn (ami DSLR esetén optikai) nem látsz semmit (mert fel van csapva a tükör), csak a hátsó LCD-n.
Ha ilyet szeretnél akkor EVF-es vázat kell venni pl. Olympus E-M10 elég jó kompromisszum. Vagy Pana, de ott nincs videónál szenzorstabi (ha egyáltalán fotóra van).
A videó alapvetően MF, mert ha épp nem keresgél akkor sem biztos, hogy oda fogja tenni a fókuszt mint te szeretnéd.Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/
-
k1csi
senior tag
válasz Magnum_ #21186 üzenetére
A Canon 50-es megtapasztalni, hogy milyen a kis mélységélesség vagy a nagyobb háttérmosás nem rossz, de nem véletlen az ára sem. A MILC portré üvegek újabb fejlesztések azaz nyitva is elég szépen rajzolnak és kevés fényben sem bizonytalan a fókuszuk. Ugyanez nem mondható el a Canonról.
Ha neked elfogodható a Canon a gyengeségeivel vedd azt, ha nem akkor jobban jársz a MILC obikkal mégha drágább is.
Adapterezni ezeket a régi üvegeket nem érdemes mert nagyjából minden előnyét elvesztetted a MILC-nek ami egy kezdő hobbi fotósnak érdekes lehet (és a kérdéseidből ezt vettem le).schawo listája teljesen korrekt.
Stauffenberg
Akinek az ár áll mindenek felett az vehet DSLR-t olcsó üvegekkel, de akkor ne legyen az szempont, nem fér a táskába meg nehéz stb.
Ha lehet én nem kérnék MILC-re egy adott szint alatt az obikból, akkor már inkább egy jobb kompakt....Davebowman
Ha meg vagy elégedve azzal amid van miért akarod cserélni? Aki MILC-et használ nem azért teszi, mert annyira olcsó...Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/
-
k1csi
senior tag
válasz 88Prot #21406 üzenetére
Tanulni szinte bármilyen cserélhető obis gép jó akár 1 fényerős obival is.
Pro szinten esküvő (vagy bármilyen más esemény) fotózni tartalék váz, több fényerős obi és külső vaku nélkül eléggé kockázatos. Ez ugye csak a technika része, de mindezt használni is kell tudni ill. fel kell tudni ismerni a szituációkat, hogy abból mit lehet/szokás/elvárt kihozni.
Valahol azt kellene végiggondolni, hogy nem fogják újrarendezni az esküvőt a fotós miatt (mert szerencsétlenkedett, nem tudta a felszerelését használni/elromlott/vagy eleve alkalmatlan volt).
Kár új cuccban gondolkodni, mert amikor kilépsz a bolt ajtaján már az értékének egy jelentős részét (bőven 20, de inkább 30% felett) elvesztette.
A fényerős obi (f/2.8 és fényerősebb) nemcsak azért ajánlott mert alacsonyabban lehet tartani az ISO-t, hanem pl. mert ott ahol a fényerős obival még fog tudni fókuszálni a váz kevésbé fényerőssel csak keresgélni fog majd feladja (és ha fókuszt talál is sokat fog téveszteni vagy nem az összes fókuszpontot lehet használni stb).
Persze azt sem hiszem, hogy a sikeres fotósok a felszerelésük miatt lettek azzá, de egy szem belépő váz kitobi kombinációval eléggé könnyű elveszni a "fotósok" tengerében mert csak sacc, de nem lennék meglepve, ha minden 10. embernek lenne ilyenje ma már nálunk...
Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/
-
k1csi
senior tag
Fogalmam sincs, hogy a Samsung hol áll, de hogy ez a lista sz@rt sem ér az hótziher. Mintha random lennének felhányva rá a dolgok.
Pl. APS-C SLR lista dobogós helyén a 60D és valahol a lista közepén a 7D. Lényegében ugyanaz a szenzor van bennük, de kezelhetőségben/gyorsaságban a 7D agyonveri a 60D-t (amit még az 50D-hez képest butítottak szenzort leszámítva)...
Vagy a kereső nélküli mFT rendszerkamerák első helyén az E-P3, közvetlen utána az E-P5 Az az E-P5 aminek jobb szenzora van, jobb szenzorstabija és jobban kezelhető
Bár nem vagyok annyira oda a Pentax K-500-ért mint itt többen, de az hogy a Canon 100D-vel meg az 1100D-vel tették egy kategóriába szintén több mint érdekes (és persze nem meglepően első lett azon a listán vagy inkább úgy mondanám minden más vázat agyonver azon a listán).Hogy ne legyek off topik az obikat inkább nem is említem...
Az ilyen dezinformációs oldalakat kár ide tenni.
Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/
-
k1csi
senior tag
válasz han_lev #21607 üzenetére
Alapvetően nem "MILC gépet", hanem rendszert veszel (az, hogy neked milyen látószög/gyutáv/fényerő kell már önmagában meghatározhatja a renszert; ha nem tudod bármi használt cucc megfelel amit minimális buktával tovább tudsz adni ha kiderül mégse jön be).
Az adapterezett obik nem mindenre jók és legfőképpen nem mindenkinek (és nem mindegyik mert nem mindegyik régi tükrös obi teljesít jól a kisebb, de nagypixelsűrűségű digit vázakon). Nem mellékesen adapterezett obiknál a méretelőny könnyen elvész ill. a rendszerobiknál lényegében veszteség nélkül korrigált hibák pl. laterális CA nem lesz meg adaptált obiknál (régebbi vázak sem biztos, hogy korrigálják ezeket).
Pont az olcsóbb cuccok azt amit nem gazdaságos javítani, de szerencsére ez nem tipikus. Annyira nem, hogy kifejezetten megéri használt rendszercuccokból építkezni.
Az hogy miből a keret nagyon befolyásolhatja (amit nem adtál meg).
Látatlanban (keret, pontos igények ismerete nélkül): mikro 4/3 kerettől függően GX1/G5/G6/GH2/GX7, E-PL5/E-P5/E-M5/E-M10. Obik m4/3-ra: 20 1.7 ill. 45 1.8 ill valami kitobi vagy a 14 2.5 ha kell a nagyobb látószög (a 45-ös kiváltható adapterezett obival, de vsz. pont ezt nem érdemes).
Videóhoz (de vsz. egyébként is) érdemes keresős vázat vagy olyan vázat választani amihez van kereső. A Pana jobb videót csinál, az Olynak jobb a JPG motorja (nálam ez magas ISO-n jött ki). Az Olynak nagyon jó szenzorstabija van ami minden obival megy akár videónál is a Pana esetén akkor van stabi, ha az obiban van (családi videóra lehet többet számít a stabi mint a videó részletessége vagy kisebb hibák).A m4/3-ra ami nagyon hiányzik az a natív zoom középsáv. Zoom ami max. 2.8-ról indul elég jó látószöggel és max. 4-ig esik fényerőben.
madgie
Vsz jelenleg még jobban beszerezhetők a m4/3 fényerős fixek azaz listaáron lehet közel van a két 1.4-es obi, de a tippre a Pana gyorsabban beszerezhető használtan.Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/
-
k1csi
senior tag
válasz Colonel993 #21649 üzenetére
de inkább venni/fizetni kell egy fotóst aki fotózik helyettünk
Jelesebb eseményekre OK, de ugye azt te sem gondolod komolyan, hogy minden nyaralásra, sítúrára, utazásra/kirándulásra, kisebb családi eseményre stb. fotóst fogok vinni?
Ahol tényleg nem tudok mást vinni ott egy mai csúcskompaktot el tudok fogadni, de _számomra_ még emlékképnek sem elég jó egy telefon (felőlem mindenki olyan telefont használ amit akar).
Személyes tapasztalatból mostani m43 vázak teljesen pariban vannak a mostani Canon APS-C vázakkal.
A mostani szenzorok nagyon jók már, a szenzorok fejlődésével sokkal inkább az optikák nem tudnak lépést tartani.
A m43 a pici fényerős fixekkel sokkal jobban hurcolászható mint az APS-C, minőségben kb. pariban van.Egyébként akinek nem gond az angol egy érdekes olvasmány. És ha valakinek nekik mindenből jópár van és nagyon jó rálátásuk van erre az egészre.
Az is egy érdekes kérdés miért van az, hogy APS-C-re a legfényerősebb (de felbontásban még mindig nagyon jó) zoom egy 3rd party gyártótól van (Sigma 18-35 1.8). Persze dög nehéz/nagy ami miatt nem szeretném ill. én minden vázba szeretnék olyan stabit mint az Olympusé és nem az obiba ahol vagy van vagy nincs (fényerősöknél inkább nincs)...
Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/
-
k1csi
senior tag
válasz rbalint88 #21891 üzenetére
Nekem lakásban Pana 20 1.7-el még 1/200 mellett is kb. csak ISO800 volt ami egy mai DSLR-nek vagy akár m43 váznak meg se kell kottyanjon. Szóval az a lakás ahol nem elég az 1.7 azért annyira nem lehet túl jól kivilágítva...
Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/
-
k1csi
senior tag
válasz Stauffenberg #22488 üzenetére
Nem arról van szó, hogy a Canon APS-C szenzorok használhatattlanok lennének (ha valaki pl. kompaktról vált rögtön a megváltás), hanem, hogy ma nem éri meg a befektetést mert relatíve drágán (különösen a gyengébb szenzort fényerősebb üvegekkel kompenzálja) lesz egy nem túl mobilis rendszere.
Ma már ott tartunk, hogy a legújabb Canon APS-C szenzor (70D) is max. pariban van az újabb mFT szenzorokkal. Nem DxO szerint, hanem saját tapasztalatból. Az újabb üvegek mind piszok drágák, és nem feltétlen jobbak az újabb 3rd party verzióknál (eleve fényerős APS-C üveg szinte nincs is).
A FF-et meg a sajtófotózást kár idekeverni, mivelhogy ez kevésbé jellemző hobbira.Az xxxD kategória meg sohasem volt az ergonómai csúcsa, sőt ma már az xxD-t is sikerült butítani (pl. hol van az már, hogy tárcsánként más-mást lehet vezérelni egy funkció gomb után).
Az, hogy ki mit szokott meg (mert ugye a Canon egy időben a FF szenzorával sokakat vonzott) megint kár ide keverni. Számomra pl. az érintőkijelző nem a közeljövőben fogja a dedikált funkciógombokat kiváltani. Fókuszkijelölésre jó, egyébként ha más nincs.
Persze csodák nincsennek a többi APS-C DSLR se sokkal jobb vagy mobilisabb ha valaki rendszert akar építeni.
Hobbi szinten ma inkább érdemesebb MILC-ből válogatni. Sokkal kevésbé valószínű hogy nyűggé válik a hurcolászása.Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/
-
k1csi
senior tag
válasz Stauffenberg #22783 üzenetére
A huszas Pana nem f/2 hanem f/1.7 azaz kb. fél fényerővel fényerősebb.
Ha az APS-C 2.8-at m43-re számoljuk akkor az kb. f/2.2, szóval annyira tényleg nem fényerős (a Panától majd egy teljes fényerővel marad el, de biztosan több mint 2/3 Fé).
Ennek tükrében a 100k feletti árazás elég húzós, látszik ezt is kitobinak szánták ahol a kit-váz árkülönbsége a reális, de mennyire jó marketing, hogy kitben kapsz egy drága obit olcsón.Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/
-
k1csi
senior tag
válasz Lassú Víz #22791 üzenetére
Igen, de nagyobb szenzor (azonos technológiai szint esetén ami vsz. itt igaz is) jobban bírja az ISO emelését (amit auto ISO adott esetben meg is tesz pl. ha rögzíted a záridőt), szóval annyira nem a valóságtól elszakadt ez a számolgatás. Persze szigorúan csak a záridőt nézve nem igaz, de csak egy paramétert nézni (fotózásnál) önmagában nem sok értelme van.
Gyakran el szoktam követni azt a lazaságot, hogy az ekv. fényerőbe beszámolom a nagyobb szenzor jobb ISO tűrését is (nem mindig tehető meg, pl. Canon APS-C esetén nem tenném mert nem igazán fejlesztik a szenzort).
Hogy tovább sarkítsam, csak pusztán a fényerőt nézve (pl. f/2.8) hasonlónak tekinthető egy kompakt meg egy FF obi, csak azért mert a fénymérés azonos zárídőt fog adni (és ne a DoF-ot nézzük)?
Nem ragoznám tovább.Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/
-
k1csi
senior tag
válasz Stauffenberg #23254 üzenetére
Adott körülmények között tökéletesen jó képeket lehet csinálni persze akár pl. az 1200D-vel is, de akinél alábbhagy majd a kezdeti lelkesedés akkor sokkal inkább fog az számítani, hogy pl. m43 Oly vázakkal pont ugyanolyan tökéletes képeket lehet csinálni, cserébe jóval kisebb helyen hurcolászható
Ha meg a lelkesedés nő akkor meg pl. Nikon D51000 (bővebben Nikon rendszer) lehet a jobb választás mert ugye ahhoz normálisabb 1.8-as fixek vannak (amiből persze Canonban a 50-es olcsóbb, de olyan is).
Szóval személy szerint nem teljesen értem a nagy lelkesedést az 1200D iránt mert szinte bármelyik irányba továbbindulva látok logikusabb választást. Az IS nélküli kitobit amit meg szeretnek az 1200D-vel adni meg had ne is minősítsem.
Szóval az, hogy valamivel jó képet lehet csinálni (adott körülmények között) így 2014-ben az alap, mivelhogy ma már a csúcskompaktokkal is lehet olyan jó képet csinálni mint ezekkel a belépő kitobis DSLR vázakkal (jó drágábban).
Viszont a merre megyünk utána tovább a Canon esetében ezért nem annyira tiszta. Azt remélem a Canon sem gondolja komolyan, hogy a 2.8-as fixeket hatalmas lelkesedés fogja fogadni az APS-C táborban, pláne úgy, hogy a Canon APS-C szenzorok kb. azt a minőséget tudják mint 5 évvel ezelőtt amivel nem mellékesen sereghajtók lettek (bár lehet a Samsung szenzor gyengébb, nem tudom), mivel mindeki más előre tudott lépni.Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/
-
k1csi
senior tag
válasz JoceeHunt #26227 üzenetére
Nekem Canon és m43 rendszerem is van (minőségi obikkal), olvass utána a m43-nak, hobbi szinten vsz. jobb választás.
A Pana vázak előnye a jobb videó (hobbi szintre elfogadható az Oly is) ill. a mindenre jó arcdetekciós fókusz (ez könnyedén használható amatőröknek is), de nincs a vázban szenzorstabi (ez az Oly nagy előnye mert akkor is megy mikor az obiban nincs stabi) ill. nem olyan kiforrott a JPG motor.
Sajnos a Pana nagyon hosszú ideig a top vázak (GH3, GH4, GX7) kivételével régebbi szenzort rak.Obik tekintetében érdemes körülnézni a használtpiacon ill. az Oly néha nagyon jó akciókat csinál (annyira, hogy gyorsan elkapkodják aztán kitek darabokban feltűnnek a használtpiacon). A fixek lehetővé tesznek kevés fényben fotózás, ajánlott darabok: Pana 20 1.7 (FF ekv. 40mm) kb. 70-80, Oly 45 1.8 (FF ekv. 90mm, szóval minden gyutáv 2-vel szorzandó) kb. 60-70. Ezekhez érdemes még valamilyen zoomot venni.
Canon esetén érdemes a 18-135 STM-et venni. Ennél vagy drágább vagy gagyibb obi van. Fényerős normál (esetleg az új 35 f/2 IS) vagy nagylátó fixet nem tudok ajánlani Canonra (legalábbis jó árban). Az 50 1.8 bár olcsó, de megbízhatattlan és rekszelni kell, hogy jó legyen a rajza.
Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/
-
k1csi
senior tag
válasz .: JuSzT :. #26260 üzenetére
Miért ne lehetne, csak prefókuszálni kell (aki nem ismeri: kb. olyan távolságra kell beállítani a fókuszt ahova a témát várjuk, hogy a fókusz állítás útja rövid legyen mert ettől gyorsabb).
Megismételhetettlen helyzetben pl. a 12-40-el (ami pöttyet gyorsabban fókuszál) is MF módban előre belőttem a fókuszt aztán kritikus másodpercben egy 10-es sorozat (gyereknél gyorsabban mozgó téma). Az Oly már középkategóriában is elég gyors sorozatokat tud ehhez ilyen módban.
Ha valaki ettől reméli a megváltást Olynak van 17 meg 25 1.8 is ami gyorsabb.
Van akit pl. manuál obi sem tart vissza, hogy hozzá rohanó kutyát fotózzon.Persze aki annyi gondolkodást fektet a dologba, hogy hol (lehet) az expógomb, ja ott persze nem elég gyors. Sok más obi sem, meg a jelenlegi szenzor AF módszerek sem.
Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Hálózati / IP kamera
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- Milyen TV-t vegyek?
- ROG Ally X néven jön az ASUS kézikonzoljának frissítése
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Facebook és Messenger
- ASUS ROG PG32UCDM: OLED csúcsmonitor tesztje
- További aktív témák...
- Új állapotú Nikon D5600 + AF-S DX 18-140mm VR kit objektív + Lowepro táska
- Szép állapotú Nikon D5300 + Nikon AF-P DX 18-55mm VR objektív
- Szép állapotú Nikon AF-S 50mm f/1.4G portréobjektív
- Új! Sigma 150-600mm f/5-6.3 DG OS HSM C objektív ( NIKON )
- Insta360 one R, 360 fokos és 4K akció kamera Twin szett kiegészítőkkel
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest