Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • k1csi

    senior tag

    válasz whYz #26332 üzenetére

    Nem értem, hogy ha annyira nem értenek hozzá, hogy beépített vakutól remélnek jó képeket sötétben, miért biztosak abban, hogy nekik halszem kell? Egyáltalán mit akarnak fotózni? A halszem nem éppen olcsó és elég réteg cucc (pl. a viszonylag olcsó m43-os 7.5mm-es Samyang is listaáron kb 100k)...
    Egyébként sötétben fotózáshoz vagy fényerős fix vagy külső vaku vagy ezek kombinációja kell, ha pl. hosszú záridő és állvány nem játszik.

    Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/

  • k1csi

    senior tag

    válasz MC Pite #26587 üzenetére

    Egészen addig, amíg nagyon sok fény van (mondjuk akkor is hullámzik a felvétel, mint egy tenger), aztán ha egy kicsit is kevesebb fény van már csak valami mosott részlettelen massza lesz az egész.

    A telefonnak 1 előnye van, hogy kb. mindenkinek van, szóval akkor is lesz valami felvétel (ez kb. minden közelmúltbeli rendkívüli eseménynél így volt), amikor nincs lehetőség semmi másra. A minőséget meg gondolom mindenki ismeri netes forrásokból/tudósításokból szóval aligha kell bemutatni (sztárolni meg lehet nem kéne).

    Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/

  • k1csi

    senior tag

    válasz MC Pite #26589 üzenetére

    Ilyen és hasonló példákra szokta mondani az egyik ismerősöm, hogy nincs lehetettlen csak tehetettlen.
    Ha nem megfelelő a beépített mikrofon hangja akkor külső mikrofont kell használni.

    Ha minden szempontból a legjobb minőség kell akkor bizony DSLR-hez/MILC-hez is jópár kiegészítő kell. Könnyen lehet, hogy összeségében a váz a költégek kisebb részét fogja csak felemészteni. Ez egy ilyen játék, nincs ingyen semmilyen minőségi előrelépés.

    MrChris
    A teljes szenzort kiolvasni technikai korlátok miatt nem lehet. Azok a vázak tudnak több részletet ahol pixel binning van line skipping helyett. Ilyen pl. a Pana GH sorozat (de inkább MILC-ek közt van amik ezt tudják). Ahol line skipping van binning helyett ott vagy moiré van vagy kevés részlet...

    Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/

  • k1csi

    senior tag

    válasz silmatauki #26599 üzenetére

    Kicsit messze kerültünk a hobbi videótól.
    Én meg azt mondom, ha neked a telefon jobb használd azt, mert ugye onnan indultunk.
    Nekem a DSLR/MILC vonal a maga hibáival (aminek persze nem örülök) még mindig jobb.
    De kinek a pap, kinek a paplan.

    Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/

  • k1csi

    senior tag

    válasz silmatauki #26604 üzenetére

    Még mindig a fellegekben jársz. A valóság az, hogy az átlagjúzer örülne, ha egy jól működő AF-et kapna (kb. a legtöbb ma a Canon dual pixeles AF mint pl. a 70D amit kaphatsz, csak pl. nincs elég fényerős STM obi hozzá és persze az AF sem gondolatolvasó), vagy ha az már nem megy akkor segítséget az MF-hez.

    Az átlagjúzer szintén örülne ha stabil lehetne a felvétel. A lassú CMOS kiolvasás közben ha elmozdul a látott kép akkor keletkezik a jello. Mint egy zselé/kocsonya. A közeli pontok viszonylag kicsit mozdulnak el (hiszen kicsi a kiolvasási idő közötti eltérés), de a távoliak mint a kocsonya. Teljesen szétesik a kép. Érdekes mód a kisebb szenzoros kompaktok/telefonok is érintettek (sőt).

    Ha nincs is jello, akkor is a remegés vagy himbálódzás elég zavaró. Persze állvány segít, de ugye hobbi/kézből videózásról van szó, nem beállított tervezett "filmezésről".
    Szóval, nem tudom mennyire tapasztalatból írtad amit irtál, de a moiré azért ahogy jjeahh is írta eléggé a sor végén van. Igényes felvételnél persze zavaró, de sok más dolog van ami sokkal zavaróbb lehet már jóval korábban...

    Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/

  • k1csi

    senior tag

    válasz xXxian #26662 üzenetére

    Nem cáfolni szeretném, amit leírtál, mert tökéletesen hihető (még úgy is, hogy nem JPG-vel szoktuk pl. az élességet hasonlítani, hanem olyan RAW konverterrel ami mindent ismer; egyébként a Canon JPG motor viszonylag jó, jobb mint a Nikon), hanem leírni a szempontokat ami alapján ajánlgatni szoktunk (legalábbis én). Szempontok meg ugye nagyon különbözőek lehetnek.

    A Canon 18-135 STM egy jó ár/érték arányú üveg, amit én is szoktam ajánlgatni, ha utazózoom a cél (a másik a 15-85, de elsősorban az ekv. 24mm miatt mert jóval drágább). A Nikonnak pont ilyen üvege nincs, van a valamivel gyengébb 18-105 (viszont ár /értékben ez sem rossz, mert ehhez még olcsóbban hozzá lehet jutni) meg a jóval drágább 18-140.

    Szóval utazózoomos alapkitekben nem igazán hirdetnék nyertest. Van olcsó meg valamivel jobb, de valamivel drágább kit. Melléfogni egyikkel sem lehet, ha tényleg pont az kell a vevőnek, bukni meg kb. az áruk arányában lehet, ha kiderül mégsem.

    A Canon egyébként fényerőtlen zoomokban nem rossz. Pl. másik jó ár /érték arányú üveg a 10-18 STM (annyira, hogy a saját régebbi 10-22 használtpiaci árát is jól lenyomta).

    Viszont a lelkesebb (rutinos) fotósok a fényerős obikat keresik. Bár itt van a Canonnak is egy olcsó fixe, a Nikon a legnépszerűbb üvegek esetén jobb ár/érték arányú felhozatallal bír (1.8-as fixek). Ugye lehet akármilyen éles az obi, ha fényerőtlen mivolta miatt (pl. f/5.6-on fel kell tolni az ISO-t 6400-ra, ahol egyrészt a zajszűrés elmossa a részleteket, másrészt a színek is elég rendesen szét fognak esni, ugyanehhez meg pl. f/2-n ISO 800 is elég ahol ma már a kisebb szenzoros kompaktokat leszámítva bármi jól fog teljesíteni). Persze nemcsak fényerős üveg játszik, hanem vaku is, ha kevés a fény azért, ha sok azért, de ez egy sokkal hosszabb történet lenne.

    A Canont amiért szokás még szidni az a gyengébb szenzor. Na, itt viszont már szigorúan RAW-ban érdemes hasonlítani. A Canon alacsony ISO-n az árnyékos részeken meglehetősen zajos (és itt majd mindegy, hogy FF vagy APS-C-ről beszélünk). Naiv user elfogadja, hogy, ha az árnyékos részeken világosít, akkor a zaj is jön vele azonnal. Pedig más (nem Canon) szenzoroknál sokkal kevésbé zavaróan jön a zaj ilyenkor.

    Van viszont más is, ami alapján nem biztos, hogy a DSLR a jó választás. A DSLR-nél a fázisos fókuszáláskor (amikor az LCD-n nem látod a képet) nem ugyanazon az útvonalon megy a fény, mint a kép elkésztésekor. Ez hatalmas hibaforrás lehet mivel egyébként gyorsan mozgó tükröket nagyon nagy pontossággal kell a helyükre állítani. A kötött fókuszpontok és ezek működésének megértésének a hiánya konstans user error forrása.

    Itt a MILC-ek jobbak, olyan felhasználónak, aki nem akarja mélységében ezt megérteni könnyebben (sok esetben kompaktosabban) kezelhető.

    Aztán ugye az sem mindegy, ha valaki utazik/kirándul, mekkora csomaggal teszi ezt. Bár vannak a DSLR-nél is próbálkozások, ezek nagy része, mint pl. a váz összenyomorítás (pl. 100D) vsz. totál vakvágány, mert amíg az obik nem arányosan kicsik, csak egy ergonómiai rémálom lesz az egész.

    Videóról akkor ugye még nem beszéltünk…

    Remélem, már kezded látni, hogy mennyi szempont lehet (töredékét se soroltam fel).
    Ehhez képes megnézted két fényerőtlen kitobi rajzát JPG-ben és rendszer szinten kezdtél konklúziókat vonni…

    Colonel993

    Hobbistának kb nincs is értelme más rendszerbe vágnia Pentax helyet; amit nyújt és amennyiért... egyszerűen nincs racionális ellenérvelés / alternatíva még, Canonéknál sem !

    Az ilyen hsz-okon nem tudom nevessek-e vagy inkább sírjak. Van amiben az egyik rendszer a jobb, van amiben a másik. Hobbistának pont valami MILC-et javasolnék ma, hacsak nem sport/gyorsan mozgó téma fotózásával foglalkozik (ott se a Pentaxot ajánlanám, és ezen mit sem változtat, hogy van-e Pentax FF váz meg 70-200 jó pénzért vagy sem, mert ugye más rendszerben jópár APS-H/FF váz és nem kevesebb mint 5 70-200 közzül lehet választani a használt piacon, de ez már megint egy másik téma lenne).

    Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/

  • k1csi

    senior tag

    válasz schawo #26689 üzenetére

    OK, bár nem hiszem, hogy az bármit változtat a mondanivalóm lényegén, hogy épp most hogy áll a két kit ár aránya.

    Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/

  • k1csi

    senior tag

    válasz Cyborg #26699 üzenetére

    Valójában az APS-C MILC és az APS-C DSLR szenzora kb. ugyanolyan méretű a tükör meg ugye nem vesz részt a képalkotásban. A m43 szenzorára ugyanolyan fényerőnél kb. 2/3 Fé-el kevesebb fény jut, de amíg egy kitobi fényerőtlen vége és egy fix között simán több mint 3 Fé lehet nem ez a meghatározó (meg ugye indirekt vaku is van a világon).

    Elvileg a tükrös a dedikált AF szenzor miatt gyorsabb lehet, de a belépő tükrösök nem a legjobb fókuszrendszert szokták kapni és néhány MILC kevesebb fényben (-4 Fé) képes fókuszálni mint a legjobb top tükrös vázak.
    Amiben ma még a legjobb MILC vázak is elmaradnak a tükröstől (de nem a belépő kategóriától) az a követő mód (gyorsan mozgó téma). Vsz. idő kérdése (és már nem olyan sok), hogy a MILC ebben is versenyképes lesz, hiszen a képalkotó szenzorra is lehet AF pontokat integrálni.
    Ha nem megy az AF még mindig lehet manuálisan fókuszálni. Extrém helyzetben (nagyon kevés fény vagy gyorsan mozgó téma amiről egy kép kötelező) én a saját vázammal így szoktam tenni.

    Tükrös egyébként belépő kategóriában ill. használtpiacról építkezve olcsóbb lehet mint a jobb MILC cuccok, ez meg olyan ár érzékeny országokban mint nálunk sokáig meghatározó lehet (sajnos nálunk a MILC-ekből is az olcsóbbak a népszerűbbek, ahonnan könnyebb negatív tapasztalatot gyűjteni).

    [ Szerkesztve ]

    Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/

  • k1csi

    senior tag

    válasz Cyborg #26715 üzenetére

    A helyedben megfogadnám jjeahh tanácsát. Nekem úgy tűnik a géptől várod a jó képeket. Csere helyett lehet jobban járnál egy külső vakuval (indirekt módon, pl. plafonra villanta) vagy. egy fényerős obival (valahol ekv. 50mm környékén) ill. ezek kombinációjával. Viszont ezeket is meg kell tanulni használni (a beépített vaku meg nem sokmindenre jó, jobb, ha elfelejted, vagy ha nagyon akarod használni a kitobival akkor fixen tedd magas ISO-ra a vázat pl. ISO3200-ra beltéren ill. kisérletezd ki mennyire tudod levinni a zársebességet; csak mielőtt elteszed a vázat ne felejtsd el visszaállítani).
    Egyébként beltérre egy fix 2.8-as fényerős zoom is határeset vaku nélkül.

    Viszont pl. ha ki kell vinni a lakásból akkor az egyre több DSLR cucc egyre nagyobb nyűg lesz.
    Ha e-miatt m43-ra adnán a fejed akkor obit tudok ajánlani. Beltérre Pana 20 1.7, 25 1.4 vagy Oly 25 1.8, kültérre/portréra Oly 45 1.8. Ezek fix obik és nem olcsók.
    Vázakat annyira nem ismerem, inkább nem ajánlok, viszont ha lehet inkább újabb Oly vázat vegyél.

    Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/

  • k1csi

    senior tag

    válasz Cyborg #26724 üzenetére

    Vsz. simán vakszerencse, mivel bevallottan erőteljesen user erroral terhelten használtad mindkét gépet ebből sem kezdenék konklúziókat vonni.
    Viszont mivelhogy a jelenlegi cuccod, ha jól értem már második DSLR-ed, kifejezetten javasolnám annak a hipotézisnek a felülvizsgálatát, hogy jobb képekhez egy másik gép (rendszer) kellene. Pláne, hogy ez egy 3. DSLR rendszer legyen (megint valami kitobival, külső vaku nélkül...).
    Ezzel csak a kereskedők meg a nepperek járnak jól. Ha jót akarsz magadnak, akkor keresel egy hozzáértő ismerőst, vagy pl. elkezdesz fotóelmélet cikkeket keresni a neten.

    Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/

  • k1csi

    senior tag

    válasz Chappy #27915 üzenetére

    Erről a nem fontos a vaku témáról csak annyit, hogy a korábban linkelt első (ellenfényes) képről üvölt, hogy deríteni kellett volna (persze lehet cél is a téma árnyékban hagyása is).
    Sok (legtöbb) esetben derítéshez olyan vaku kell ami HSS-t is tud (szóval ami nagyon rövid záridőnél is megy), de lehet, hogy ide még az sem kellett volna. Persze lehet konkréten azt a képet ez sem menti meg, de legalább akkor más oka lesz amiért nem jó.
    Szóval olyan gép nincs ami minden helyzetben automatán jó képet csinál (profibb gépek még kevésbé is). Van amikor vaku, van amikor fényerős obi, van amikor állvány vagy ezek kombinációja van amikor el kell vinni a váztól a vakut vagy több is kell belőle stb. Mindez csak azért, hogy technikailag rendben legyen. Aztán persze lehet érdemes egy adott témára fókuszálni vagy arra, hogy a kompozíció rendben legyen stb.
    Viszont a képet te fogod csinálni amikor eldöntöd milyen eszközzel, fénnyel, kompozícióval stb. készíted. Automatán is lehet jó egy kép, ha pl. a téma nagyon jó, de ez inkább szerencse lesz mint bármi más.
    Egyébként én is az Oly-t javasolnám, de méginkább, hogy ne a géptől várd el a jó képeket.

    Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/

  • k1csi

    senior tag

    válasz harmaa #27936 üzenetére

    Mennyire kell a lassítás vs. mennyire a Magic Lantern. Ha ezt meg tudod válaszolni akkor ez már sokat segít.
    Egyébként ha nem akarod lassítani a 60 (50) fps-től önmagában semmi sem lesz jobb.

    Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/

  • k1csi

    senior tag

    válasz Gravity1234 #28692 üzenetére

    Őszintén szólva én még így másodikra sem fogom mi a célja ennek az elméleti csere játéknak.
    Sőt egyáltalán nem adtad meg mire kell, az elméleti csere esetén használt cuccok is játszanak-e vagy csak tök új, APS-C vagy FF stb?
    Egyébként meg almát hasonlítasz körtével. A nagyobb szenzor (valahol felteszem FF) az azonos fényerő ellenére jobb háttérmosásban ill. a nagyobb pixelek miatt jobban bírja az ISO emelését. Cserébe pl. nagyobb/nehezebb/drágább. A DSLR jobb lehet követő AF módban, de nehezebb használni és könnyebb vele többet hibázni.
    Szóval sok értelme a kérdésednek nincs, sőt eleve ha ilyen kérdéseid vannak akkor lehet kár 1M-ért fotós cuccokat venned...
    Tipikus illúzió, drágább felszerelés = jobb kép.

    Egyébként használtpiacon
    E-M5 kb 110k
    12-40 kb 220k
    12-50 kb 50k
    40-150-ből túl kevés van, szóval jó eséllyel új ár (és itt lenne az a pont, hogy elkezdenék elgondolkodni rajta, hogy számomra mi a legjobb rendszer, feltéve ha elég jól ismerem a saját igényeim).

    Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/

  • k1csi

    senior tag

    válasz MrChris #29162 üzenetére

    Másik pedig, hogy iso emelésnél nem másznak el a színek, 6400-on is szürke marad a szürke, fehér a fehér... tartja a színeket. Jó lenne egy ilyen szenzor m4/3-on.

    Pedig ebben az E-M1 pl. nagyon jó (megvallom számomra a dpreview E-M1 JPG low light képei eléggé értékelhetettlenek mert "keep warm colour" on-al csinálták ami nekem nagyon nem jön be, ez a beállítás amit szinte sohasem használok).
    Persze ISO6400-on nem kell csodát várni, de szerencsére fényerős fixekkel nagyon ritkán van rá szükség (nekem tábortűznél volt legutóbb).

    Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/

  • k1csi

    senior tag

    válasz MittuDomain_ #29855 üzenetére

    A legnagyobb baj ezzel, hogy soha, sehol nincs kiállítva ilyen gép, hogy ténylegesen, testközelből fogjam meg, próbáljam ki.

    Tök ingyen 1 hétig kedvedre fogdoshatod (kaució kell).

    http://teddprobara.hu/

    Ennél korrektebb ajánlatot keveset ismerek (egészen konkrétan nullát).

    Egyébként ha bemész a mintaboltba, lehet ott is engedik megnézni.
    http://olympusmintabolt.hu/

    Szerk, vagy te a Samsungot akard kipróbálni?

    [ Szerkesztve ]

    Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/

  • k1csi

    senior tag

    válasz MrChris #30028 üzenetére

    Annak ellenére, hogy ez a leírás igaz, így kiemelve több félreértést generál mint amit megmagyaráz és még hiányos is.
    Minden fotós a gyakorlatban eldönti, hogy a téma mekkora részét fogja elfoglalni a képnek. Teljesen függetlenül a szenzormérettől.
    Innentől a nagyobb szenzornál vagy közelebb kell menni (kisebb tárgytávolság) ugyanakkora gyújtótávolságnál vagy nagyobb gyújtótávolságot kell használni ugyanakkora tárgytávolságnál (ez kimaradt a leírásból mint lehetőség).
    Szóval, ha közvetlen paraméterben nem is jelenik meg, a nagyobb szenzor indirekte ott van vagy a gyújtótávolságban vagy a tárgytávolságban (azt alapnak vettem, hogy a fotós a témával ugyanúgy akarja kitölteni a képet szenzortól függetlenül).

    Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/

  • k1csi

    senior tag

    válasz andzsin73 #30046 üzenetére

    Ha megkérdezel bárkit aki egy kicsit is komolyabban foglalkozik fotózással, hogy mennyibe került a váza (gép) ill. az optikái (objektívek), akkor nagyon nagy százalékban az lesz a válasz, hogy az optikák jóval többet érnek mint a váz (és különösen a pro fotósok mivel régen ruháztak be a technikába amikor MILC még nem is volt, max. hevenyészett ismeretük van a MILC kategóriáról, tisztelet a kivételnek akik lépést tartanak a korral és többnyire itt a fórumon megtalálhatók).
    Szóval ennyire nem a váz vagy a tükör megléte vagy hiánya a meghatározó.
    Mindenütt vannak jó vázak meg kevésbé jók, jó meg mégjobb meg a megfizethetőség határán található optikák.

    A 100k kategória meg egy marketinges illuzió, mert ha soha nem veszel semmit hozzá akkor lehet egy csúcskompakttal jobban járnál mert a mostani fényerősebb optikás-nagyobb szenzoros kompaktok kb. hozzák azt mint egy belépő váz kitobival, és bár lehet drágábbak cserébe mindig veled lehet míg egy DSLR még kitobival is nyűg lehet hurcolászni.
    Ha meg bővíted a rendszered, akkor elég hamar rájössz, hogy ez messze nem fér be 100k-ba, de nagyon nem (mert nemcsak váz van, hanem vaku meg milyen jó lenne egy távkioldó meg egy jobb állvány meg...)...

    Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/

  • k1csi

    senior tag

    válasz 80hun #30405 üzenetére

    A milc-nél a 2x-es szorzót a gyújtótávra értettem.
    Tehát egy 35mm-es obi m4/3-on 70mm-nek felel meg.

    Nem ártana tisztázni mielőtt másokat félrevezetsz, hogy milc (vagyis MILC mert betűszó) nem egyenlő m43, ahol tényleg 2 a szorzó.
    Van APS-C MILC (1.5 szorzó) meg FF MILC is (1.0 szorzó).

    Az Olympus gyakran akciózik, listaáron keven vásárolnak.

    Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/

  • k1csi

    senior tag

    válasz #31733248 #31448 üzenetére

    Már a listád első elemén leakadtam.
    Most te komolyan egy változóan gyenge fényerejű zoomot hasonlítasz egy fix 2.8-as zoomhoz? :W :W :W
    Methogy az Oly drágább...
    Bár sajnos az Oly 7-14-et nem ismerem, de ha kb. olyan jó mint a 12-40 (ami nyitva saroktól sarokig éles és pl. a Canon 17-55 a nyomába sem ér) akkor azt a Canont nem említeném egy lapon az Olyval.
    Egyébként a hasonlító listád többi eleme is kb. ennyit ér.
    Kicsit pihentetned kellene a fotós topicokat...

    Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/

  • k1csi

    senior tag

    válasz schawo #31461 üzenetére

    Ha Sony APS-C szenzorra adapterezik akkor az a 16mm inkább 15mm (és jó eséllyel valahogy ki is rajzolja az obi), de az Oly még így is nagyobbat lát (ami csak a 10-18 vs 9-18 hasonlításban volt probléma 7-14 kapcsán érdekes már nem került elő...).

    Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/

  • k1csi

    senior tag

    Aki esetleg bizonytalan, egy tipp a mikros topikból:
    "Fekete péntek alkalmából holnap a váz (Edit: E-M1) a Mintaboltban (Edit: https://www.olympusmintabolt.hu/) 314.500.-Ft - 3 év garanciával + 31.000.-Ft visszatérítés, és ajándék markolat."

    Egyébként ma kapott egy masszív update-et: http://www.getolympus.com/us/en/upgrade

    Csak azért nem rohanok, mert nekem már van...

    Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/

  • k1csi

    senior tag

    válasz Psych0 #34158 üzenetére

    Vakumentes beltéri képek 50k-ból valahol az erősen kompromisszumos és a mese kategóriája között van.
    Fényerőtlen kitobik ehhez kevesek, beltérben használható obi meg nem jön ki a keretedből.

    Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/

  • k1csi

    senior tag

    válasz t72killer #34335 üzenetére

    Te valamit nagyon félreértettél azzal kapcsolatban, hogy a jobb (modernebb) szenzoros gépek miért alacsonyabb tényleges ISO-n készítik a képeket, mint amit te megadsz.
    Ennek az a célja, hogy nagyobb lehessen a kép dinamikatartománya. Nézd meg a DxO grafikonokat. Ahogy nő az ISO úgy csökken a dinamikatartomány.
    Amikor az ISO-t (erősítést) emeled akkor a jel és a zaj az árnyékos részeken együtt mozog (nem tud másképp lenni, nem lehet szétválasztani). Viszont a csúcsfényes részeknél a magasabb ISO-n hamarabb eléred azt, hogy a megemelt ISO miatt kiégésbe viszed azt ami az alacsonyabb ISO-n még menthető.

    És nem kell semmit ráexponálni sem. JPG feldolgozásnál ezt természetesen figyelembe veszi a gép és utólag kompenzálja SW-esen.
    Nem mellékesen néhány Oly váz ugyanazt a szenzort használja mint a Pana (pl. E-M1).

    Szóval, ha rögzíted az expó paraméterit (záridő, rekesz, ISO) az Oly sem fog sötétebb képet kidobni, csak belül 1 Fé-el (3 dB-el) kevésbé emeli meg a szenzor erősítését amit utólag kompenzál. Ez az elkészült képet zajosság szempontból nem befolyásolja (mert az árnyékos részeken a jel/zaj viszony változatlan marad), de jobb dinamikatartományt (ami az alsó zajhatártól a kiégésig tart RAW-ban nézve) eredményez. Ez is pont 1 Fé...

    Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/

Új hozzászólás Aktív témák