- Computex 2024: monstrumhűtő a DeepCoolnál (videóval!)
- Computex 2024: szimpatikus Montech billentyűzetek a porondon
- Computex 2024: háznézőben a Montech asztalainál
- Computex 2024: kompakt AIO-k és tápegységek a Montech receptje alapján
- Computex 2024: a Ducky klaviatúrái sem restek felülni az analóg vonatra
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Computex 2024: bemutatkozott a Biostar alaplapok AMD-s zászlóshajója
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Azonnali fotós kérdések órája
- Apple notebookok
- Computex 2024: feltárta a Lunar Lake-et az Intel
- Azonnali alaplapos kérdések órája
Hirdetés
-
10 éve nem változott ekkorát a Netflix tévés appja
it A Netflix útnak indította a megújult tévés appját, amely az első nagy felújítást jelenti az utóbbi 10 évben.
-
SGF24 - Remekül fest a Phantom Blade Zero
gp A Summer Game Fest utolsó játéka nem más volt mint a PC-re és PS5-re készülő játék, amelyhez még mindig nem kaptunk megjelenési dátumot.
-
Ingyen osztogatja a Samsung a Galaxy Watch FE-t
ma Pedig még nem is létezik. Közben befutott a szuperfényes Watch Ultra specifikációja.
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Ivan15
senior tag
-
kalmanchris
tag
válasz MPowerPH #54564 üzenetére
"Ellenben amit egy diesel autó művel nyomatékból, azt nehéz überelni."
Ezt attól függ, honnan nézzük."Sokkal kényelmesebb a diesel autó használat szempontjából."
Ez pedig erősen szubjektív.(#54565) aero.: Így van! 5km után a motor még csak álmodozik az üzem meleg hőmérsékletről.
[ Szerkesztve ]
-
kalmanchris
tag
válasz MPowerPH #54576 üzenetére
Ez mind igaz, ha épp abban a fordulatszám tartományban haladsz, ahol, a turbo dolgozik, de ha 1500-nál nyomsz egy padlót, a turbo lyuk miatt nem történik semmi - az átlag feltöltős dízeleknél - még annyi sem, mint a szívó benyánál. Ebből kifolyólag kell váltogatni a dízelnél is.
A diesel előnye számomra abban merül ki, hogy ott van a teljesítmény maximuma - és ne nyomatékról beszéljünk, mert az származtatott és már itt ki is lett tárgyalva - ahol általában használod a fordulatot 1800-3000. Ez alatt meg felett meg alig történik valami. Hirtelen jön az erő, figyelned kell, hogy mindig ebben a fordulatszám tartományban legyen a mutató. Szívó benzint pörgetni kell, mert azt szereti, de legalább sokkal egyenletesebben adja le a teljesítményét és a 110ló ott is 110ló, mint a dízelnél, hiába dicsekedünk a 2-300Nm-ekkel. Ezért szimpibb nekem a szívó benya, meg másoknak is . Ezért szubjektív. -
kalmanchris
tag
válasz MPowerPH #54585 üzenetére
"És akkor állíts egymás mellé egy 1.6 szívót, és egy 1.5 dieselt. Feladat, A-ból B-be jutás, közepes forgalom, végig előzgetni kell, mert 70-80-al megy a sor. Diesel-el előbb hazaérsz, ez garantált."
Megfelelő fordulaton tartva a benzinest, nem valószínű.
"Nyomatékot pedig igenis ne mellőzzük, mert a nyomatékból autózás működik, sokkal kulturáltabb, mint a szívóbenzint mindig üveghangon járatni, mindegy egyes előzés alkalmával kiforgatni. Nem mind1, hogy 130Le@340NM, vagy 145Le@190NM. Ez egy 2.0i Mondeo, és egy 2.0TDCi Mondeo adatai. A diesel uzsira megette a benzinest, hiába gyengébb 15 lóval. Mindkét autó saját használat alatt is volt, egy időben."
Üveghangon? A két motort kb. ugyanúgy terheled a teljesítményük csúcspontján.
Miben is eszi meg a dízel mondeo a benzinest? [link][ Szerkesztve ]
-
kalmanchris
tag
válasz MPowerPH #54590 üzenetére
Így van rugalmasság szempontjából jobb a dízel. Én nem is ezt vitattam. A karakterre mondtam, hogy szubjektív. Nincs is ezzel semmi gond. Megvannak a td-k előnyei a szívó benyához képest, de nekem több a hátránya. Csak azzal vitatkoznék, hogy nem jelenthetjük ki egyértelműen, hogy ez vagy az jobb, hisz ez - mint minden más használati tárgy - felhasználó, egyén függő.
(#54591) hobizoli: Így van, a beszélgetés nem is ennek a fordítottjából indult ki.
[ Szerkesztve ]
-
ReSeTer
senior tag
válasz MPowerPH #54641 üzenetére
Ezt bírom a dízelesekben, hogy mindig a fogyasztással jönnek. Mást úgyse tudtok mondani. Szó nem volt a fogyasztásról, az előzésekről és rugalmasságról volt szó. Másrészt ha ennyire jól mennek a dízelek, akkor miért nem azok mennek a túraautó sorozatokban, forma1, stb?
Tudom, Lemans-ban van protoban, de azon kívül mindenhol ignorálják. Lehet azért, mert a szegény nézők nem látnának semmit a fekete füstfelhőtől. Hang meg olyan lenne, mintha benn lennének egy varrógépgyárban.
Az érzés felbecsülhetetlen, minden másra (benzin fogyasztás) ott a mastercard. -
MPowerPH
félisten
válasz MPowerPH #54012 üzenetére
No, utána jártam. Nem lehet, mindenképpen otthon kell, hogy legyen az autó az eredetvizsga miatt. Ellenben kitaláltunk mást ezzel kapcsolatban. A vevő benne lenne, hogy amíg kint van UK-ban, addig csak simán kötünk egy üzembentartói szerződést, és úgy lebiztosítja magának. Persze a vételárat kifizetné, erről írnánk egy papírt is.(barát, szóval meg sem fordult egyikünk fejében sem a trükközés) Gondolom ez már járható út? Ilyenkor a súlyadót kinek kell fizetnie az autóra? Alapjában véve is hova kell bejelenteni az autót ebben az esetben?(tulaj és üzembentartó települése nem egyezik)
Ezek szerint meglehet.
Qru: Király.
A kiemelt sort hogyan lehet értelmezni?
"Az üzembentartó váltás költségei:
- Új üzembentartó, amennyiben ellenszolgáltatással és egy időben szerzi az üzembentartó jogot, úgy a vagyonszerzési illeték 25%-át kell megfizetni, ellenszolgáltatás nélkül 50% vagyonszerzési illetéket kell megfizetni.
- A forgalmi engedély illetéke: 6.000,- Ft"[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
Viszlát
addikt
válasz MPowerPH #58191 üzenetére
Nekem nem bejövős, túlságosan műanyag és régimódi hatású műszerfal és középkonzol, ami ráadásul annyira széles, hogy az értékes lábtérből vesz el, nem is keveset. Ízlések és pofonok.
Szerk: az mondjuk igaz, hogy a D5 motorról én sem hallottam még rosszat senkitől.
[ Szerkesztve ]
"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."
-
TaaT
veterán
-
runner 125
nagyúr
válasz MPowerPH #58191 üzenetére
Egyetértek.
Annyira bírom a hangját. Egyenletes, semmi traktor (most nem írok márkát ) diesel hang, már már benzines a feeling.
Viszlát
"Nekem nem bejövős, túlságosan műanyag és régimódi hatású műszerfal és középkonzol, ami ráadásul annyira széles, hogy az értékes lábtérből vesz el, nem is keveset. Ízlések és pofonok.
Szerk: az mondjuk igaz, hogy a D5 motorról én sem hallottam még rosszat senkitől."Műanyag? Ezt értem a legkevésbé. Szerintem egy grammal nem műanyagabb', mint bármely beugró prémium modell. A borítások egyébként szinte mindenhol puhák, illesztések nagyon pontosak, gombok, kapcsolók finoman és precízen járnak.
Abban viszont egyetértek, h nem egy mai trendeknek megfelelő műszerfalegységről beszélünk. Noh és 2000 azt se feledjük, h ez a beltér 2000-ben jelent meg először.
De ez egy Volvo, a maga konzervatív eleganciájával együtt mi szeretjük.
01,
02, 03"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Viszlát
addikt
válasz MPowerPH #58257 üzenetére
A régebbin az egész caps, az újon meg kis b.
Szerkesztésre: már ez is egy klasszissal jobban néz ki a vajszínű bőrrel, a középkonzol pontosan ilyen volt a tárcsázóval.
[ Szerkesztve ]
"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."
-
TaaT
veterán
válasz MPowerPH #58215 üzenetére
Eddig bárdiból és Unix-ból vettünk castrol-t, most egy utolsó próbát tettünk a családi PD verdával és a filtershop-ból lett rendelve egy pakk[link] a mobil az enyémbe került, a magnatec meg a dízel kettesgolfba.
Egyetlen olaj lesz a kocsimban castrol, mégpedig a váltóolaj.
Give them hell Ukraine!
-
válasz MPowerPH #58305 üzenetére
Lehet h az én infóim rosszak, de mintha lett volna széria nyúlás belőle Konkrétan láttam 535d-t amin megugrott és szíjjevert mindent, oszt a szerelő akkor mondta h nincs hónap amikor nem visznek neki 5s szériát lánc nyúlással.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
válasz MPowerPH #58309 üzenetére
Nah tessék Sajnos nem egy bimmert lehet csörögni hallani. Igaz h sok a lánc, de ha mégis cserélteted, akkor jó magyar szokás szerint a már raktáron lévőt fogják adni , és szarnak bele h az esetleg ugyan az a széria. Másik meg h lehet h élettartam, de ne feledjük h Jürgen max 150-200k-t ért ez alatt...
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
-
zolikaDB
veterán
válasz MPowerPH #58425 üzenetére
Azok szerintem 5 kilóig nem állnak meg. Ha 2 évig az udvaron áll a gaz társaságában és poshad a Kadett, az nem baj, akksit bele, azt go, de ha a turbó megadja magát a Caliban, azt b.szhatjuk, letámasztani a fal mellé, és game over
Igen, a boyracer autókkal a gond az, h egy értelmes állapotért rendes autónyi pénzt kérnek el. Mondjuk a fenti GSi-kkel is ilyesmi a gond.
Tény, h egy 17 éves takonymarci nem locsolja bele a kakaópénzt Standox-ba meg Optima akksiba: [link][ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
válasz MPowerPH #58732 üzenetére
Minden kocsinak drága a fenntartása, ha nem úgy vagy hogy szarodle, hanem rendben is akarod tartani. Először kifizeted értékvesztésben, aztán meg ráköltöd.
Mióta van autóm képben vagyok itt a fórumról jó párral, szarjapánszívóbenzintől szarfranciadízelig mindegyikre locsolni kell a pénzt akkor is ha pöpec állapotban vetted meg. Ez egy ilyen sport, csak van aki leszarja vagy letagadja. Jó, nyilván nem félmilliók évente, de valami kicsi mindig van.
[ Szerkesztve ]
-
Laraxior
titán
válasz MPowerPH #58748 üzenetére
Nekem ez hobby... nem munkaeszköz, nem is kötelező, azért van mert megtehetem. Elbaszhatnám másra is a pénzem, de most éppen ez a hobbym, hogy ellocsolom a pénzem a semmire
Mondjuk eddig csak ilyen hobbyt sikerült találni...Ki se találnád:
[ Szerkesztve ]
"Mi a hazugság ára? A legnagyobb veszély nem az, hogy elhisszük, hanem az, hogy ha rendszeresen hazugságokat hallunk, akkor már egyáltalán fel sem ismerjük az igazságot. S akkor mit tehetünk? Mi mást tehetnénk, hogy lemondunk még a valóságnak a reményéről is és egyszerűen beérjük történetekkel."
-
Dany007
veterán
válasz MPowerPH #58789 üzenetére
Azt írják az európainál szigorúbbak a tesztek... vagy mire gondolsz?
Én inkább azon tűnődöm, hogy hogy jutnék el vele mondjuk Veszprémből Debrecenbe meg vissza. Az olyan 700km oda-vissz... Ergo valahol be kell iktatnom egy 6 órás töltést...
A másik meg, hogy töltés híján télen a mínusz 20 ban fűtéssel együtt meddig elég a nafta?Vagy ezt csak ilyen hétvégi hobbi autónak tervezték? Ne gondoljak ilyen komoly igénybevételre? Bevásárló autó!
-
-
Dany007
veterán
válasz MPowerPH #58797 üzenetére
Ja már értem.. Hát épp ezért mondtam a Vp-Db távot az még csak nem is túra. Vagy nem túl nagy. De mondjuk ha adnának egy Terslát valahogy megoldanám szvsz.
Szerintem ezer helyről lehetett volna még kis plusz áramot kisajtolni. Pl a két csomagtartó - elől és hátul - tök felesleges. Egyik helyére mehetett volna még párezer darab abból a mini akksiból amit a fószer mutatott a videóban. Persze a plusz súly miatt nem lenne arányos az élettartam növekedése, de valamit biztos ért volna pluszban.
Aztán a panorámatető helyett mehetett volna rá egy kis napelem. Az az újabb fajta aminek nem kell közvetlen napsugárzás, hanem elég a sima fény is. Ezt is lehetett volna hasonló tolótetővel megoldani.
Aztán még 1-2 "turbinát" is berakhattak volna valamerre... Mesélte is az ipse, hogy ezen nincs hűtőrács, mivel nem kell hűtés ilyen módon a motornak. Na de attól még ott bevezethettek volna egy kis menetszelet ami meghajt mondjuk két oldalon két turbinát és szintén termeli az áramot... Persze mindez már a kasznin belül, hogy kívülről ne látszódjon. -
DeFranco
nagyúr
válasz MPowerPH #59312 üzenetére
persze, biztos, ha megvan legalább úgy nagyjából a ménes és éppen be is indul az autó, ezt nem vitatom, de ezeket a bazári pistikenedvesálma tunyingokat akkor is kiröhögöm ha függőlegesen fel tud emelkedni 20 méter magasra és onnan előzi a dugót a Hungárián
[ Szerkesztve ]
-
Dany007
veterán
válasz MPowerPH #59347 üzenetére
Ja mondjuk már abban a 2002-es ST-ben is komolyabb hifi van mint az alapokban. De egyébként szvsz ez a Sony korszak előtti "hifi" ami a Mondeokban - meg úgy a Fordokban - volt az valami katasztrófa. Ritkaronda...
Ezért is remélem, hogy tavasszal majd sikerül kifogni egy 2004-es már Sonyval szerelt példányt... Az se egy nagy szám, de szintekkel jobb, mint a régebbi. -
tomcsi23
veterán
válasz MPowerPH #59353 üzenetére
Naja, csak ez egy pöppet nagyobb változás, mint a króm.
Bár nem ismerem a váltókat, melyik milyen.
Azt viszont tartom, hogy a kiszemelt típusnak a legutolsó példányaiból kell szemezgetni - amennyiben ez lehetséges....de bugyit ne vegyél, mert fontosat akarok mondani.
-
-
Kornel
veterán
válasz MPowerPH #62945 üzenetére
ezres swift.
annyit eszik mint egy dizel, megbizhato, es ugyanugy szarra torik mint a tizen/huszoneves vw, vagy barmi mas amit kis penzert vennel. alkatresz gombokert van.
400-ert veszel egy 2003-ast 100k km alatt is akar, az meg egy uj auto relative...
ha nincs ennyi akkor nyilvan jonnek a 2000 koruli peldanyok stb.
Új hozzászólás Aktív témák
- EAFC 24
- Politika
- Spórolós topik
- A személyes adatainkkal, képeinkkel tréningezi az AI-t a Meta
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- A Samsung megnyitja külsős appok számára az AI fordítás lehetőségét
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- SGF24 - Július 2. napján érkezik a The First Descendant
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen