Hirdetés

Aktív témák

  • dízelracer

    senior tag

    válasz ALI_G #35537 üzenetére

    Én csak a vw konszernes autókról hallottam ezt-azt. Ott úgy működik a dolog, hogy a motorvezérlő computer eltárol mindenféle adatot az abs vezérlőtől a légzsák vezérlő egységen át sokmindent. Ha szakszervizben cserélik a computert akkor az újba átmentenek minden adatot a régiről. Tehát nem nulláról indul az óra ilyen kocsival nehéz befürödni. Ott a fondorlat a dologban ha számítógépguru vagy és otthon "visszatekered" vagy bármilyen irányba megváltoztatod az óraállást akkor kidob egy olyan hibakódot amit sehogyan sem lehet kitörölni. Végérvényesen benne marad. Ezt szakszervizben sem tudják kiütni belőle. Így viszonylag egyszerűen meg lehet bizonyosodni róla, hogy megberhálták-e vagy sem. De ugyanígy megvan arra is a lehetőség, hogy le lehet hívni azt is, hogy korábban kinyílt-e valamelyik légzsák stb... Így el lehet kerülni a törésmentes keveset futott (valójában törött 1milliót futott német taxi) autókat. De mielőtt még örülhetne az ember ezt csak a 2008 utáni autóik tudják. A korábbi évjáratoknál úgy tekergeted az óráját ahogy kedved tartja. Gyakorlatilag ellenőrizhetetlen valójában mennyit ment. :N

    Pontosan én sem tudom hogy működik, egy ismerős hord be németből kocsikat ő mesélte mindezt.

    [ Szerkesztve ]

Aktív témák