- Vezetékes FEJhallgatók
- Milyen egeret válasszak?
- Hivatalosan is elkészült az NVIDIA App
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Házimozi belépő szinten
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Hogy is néznek ki a gépeink?
- Vezetékes FÜLhallgatók
- Milyen TV-t vegyek?
Aktív témák
-
sosperecek18
őstag
válasz meroly #35350 üzenetére
Ezt mondom, hogy ti nem fogtátok ki a clio-t, viszont lehet hogy más semmit sem kellett csináltatni rajta...de ha így állsz hozzá akkor nem szabad semmit venni, ha eltudod adni a cliót, add el és vegyék egy "nagy Astrát", és lehet azzal több szerencséd lesz, és soha semmit nem kellesz cserélni míg nálatok van...
Én suli után mindenféleképpen Alfa 146 1.6 Twin Spark -ot akarok venni, ha eltudok helyezkedni. Sokan mondták, hogy így meg úgy szar az alfa, mindent cserélni kell benne, de vannak olyanok akiknél évi szinte mondjuk 20k-t tesz ki a csere dolog (mert ennek is rossz a felfüggesztése, mint a Peugeotnak hátul - de mint írtam nekünk sem volt sokba)...szval ki kell fogni...ha kifogom lehet 1-2 évig egyáltalán nem kellesz hozzányúlni, de ha nem akkor persze nálam is előjönnek a hibák...
Szval mielőtt vásárolsz, nézd meg alaposan a kiszemeltet, és akkor nem lehet gond a későbbiekben...
[ Szerkesztve ]
Szabadságot az Ultráknak! XBOX 360 Gamertag: torinho86
-
meroly
veterán
válasz sosperecek18 #35351 üzenetére
Hát életünk első autója egy régi alfa volt. Párom keresztapja ajánlotta egy haverjáé volt, és hogy mennyire jó meg minden, első autónak jó lesz. Nálunk volt három hétig, abból kettőt szerelőnél, mikor felemelték hogy megnézzék az alját, majdnem kettétört szegény. Aztán mentünk suzukiba és beszámolták egy swiftbe. Rá nemsokára vettük a cliot.
Alaposan? Én nem értek hozzá sajnos, úgyhogy nézhetem akár órákig is
Cliot is úgy vettük hogy oké fiatal szép, keveset eszik ez kell. Előtte mindenki mondott minden autóról jót is rosszat is. Aztán elegünk lett, elmentünk egy kereskedésbe és megtetszett, megvettük. Akkor még nem is tudtam hogy szokás festékvastagságot mérni. Később derült ki hogy a tetején vastagabb, aztán végül senki se mondta rá hogy borult-e vagy sem, meg hogy mi lehetett vele, egy a lényeg hogy igy jóval kevesebbet ér. És gyanitom hogy még az 1,2-t sem kapnánk meg érte. Baja emiatt nincs, tehát nekünk jó. Igy tán nem is érdemes eladni szerintem.
Olyan helyre kell elhelyezkedni ahol adnak céges autót
Nálunk is van, csak nem az én beosztásomban, de küzdök én is az egyetemen és ha meglesz a diploma, akkor már talán nem kell ilyenekkel foglalkozni. Asszonynak meg jó a clio, ha a fő autó mondjuk egy céges passat[ Szerkesztve ]
Impossible is nothing
-
gaborbol
őstag
válasz meroly #35352 üzenetére
Volt cegemnel volt 3-4 Dci clio is 2002-es evjarat, en imadtam oket. Most is megvannak teszik a dolgukat 200.000 kilometernel jar mind. En nem vernem magam ujabb adossagba, meg ha jo a kocsi minek cserlened le. meg jopar evet kiszolgalhat minden gond nelkul. Nagynak kimondottan nem nagy, de hanyan felnottunk a trabantba kispollakba,viszont cserebe dinamikus, alig eszik valamit, elmeny vezetni.
Szivesen vettem volna magamnak egy ujat vagy alig hasznaltat, ha nem jovok ki Usaba annyira megyoztek a ceges kocsik.
Izzitogyertyakra figyelj, mert hajlamosak berohadni,nalunk ket kocsiba is be van rohadva 1-1 gyertya, Egyet megprobaltak a szervizbe kiszedni, bele is tort.. A masikat ezek utan meg sem probaltak kicserleni.Jo minosegu gazolajat neki,olajat ne 20.000 kilometrenekent csereld ahogy a kotelezo irja, vizpumpat a vezermuszij cserejekor feltetlenul csereld ki, es ahogy mondtad melegitesre/hutesre figyelni.
[ Szerkesztve ]
-
meroly
veterán
válasz gaborbol #35353 üzenetére
Szerintem is piszok jó autó és most hogy átbeszéltük meg aludtam rá még egyet, lehet nem lesz csere, mert újabb kölcsönbe nem szeretnék belerohanni, kp meg nincs. Pici lett volna kiegésziteni, de nem sok.
Hát ha cégesnek használták akkor gondolom nem kimélték, szóval ha úgy is birta akkor annyira nem lehet rossz. Ne 20000 kilóméterenként hanem gyakrabban cseréljünk olajat? A gyertyákat meg megmondom szerelőnek, most úgyis megyünk pollenszűrő meg klima dolgok miatt.
Általában shellnél tankolok, sima dieselt, az elég jó minőségű szerintem. Télen nagy minuszokban általában 5-10 percet melegitem (egy cigi), de utána se padlógáz, hanem azért figyelek. Lehűtésre annyira nem szoktam. Azt hogy kell? Ha hosszú útra megyünk és megérkeztünk, akkor én egyből leállitom, de ilyenkor gondolom még járatni kell alapon kicsit. Mennyit?Khelben: addigra talán ki lesz fizetve és végülis 9 évig használtam, már mindegy mennyiért megy el.
Impossible is nothing
-
Dare2Live
félisten
válasz meroly #35356 üzenetére
indulásnál elég pár másodpercet várni utána mehetsz. arra kell figyelni, hogy első 3-4percben ne nyomd neki.
ha megállsz a kocsival hagyd alapjáraton futni a motort egy 20-30secet. autópálya, magas fordulatszám után inkább egy percet.sztem amit mindnképp cserélni kell minden magyar dizelben ~40.000kmenként az az üzemanyagszürő. olaj + olajszürő + légszürő csere 15.000km vagy évente. gyertya gyári előírás szerint.
Újaban olvasgatok Yaris dizeleiről ami felépítésre nagyon hasonló a clioéhoz. Ha olajcserét, üzemanyagszürő cserét megkapja úgy néz ki 300.000kmig ~100%ban gond nélkül elmennek. Na 300.000km neked az évi 10.000kmeddel még 25év....
vhogy bennem is megvan a régi sztereotipia, hogy a lada alja lyukas lesz 7-8év után, mindehol rozsda, motornak 150K után generál kell... ehez képest tegnap a 7éves Yarisom alá másztam, kiszedtem pdalón lévő kárpitokat és még rozsára utaló nyomot se találtam. A renaultra is azért adnak 12év garanciát átrozsdásodás ellen mert 100% biztosak benne, hogy nem lesz rajta....don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Khelben
nagyúr
válasz meroly #35356 üzenetére
Télen nagy minuszokban általában 5-10 percet melegitem
A lehető legrosszabb módszer. Ha rögtön elindulsz vele, akkor 1 perc alatt felmelegszik, ha hagyod járni üresben, akkor meg 10 perc. A legjobban akkor kopik a motor, amikor nem meleg még, így 10 percet koptatod 1 perc helyett.
-
Zscca
tag
nekem trabíí kell!
-
dragonfx
veterán
válasz Khelben #35360 üzenetére
ez így van.
szerintem nyugodtan el lehet mondani 8e.ként lehet oljat cserélni.ezek a maiaik hacsak enm piszok drágák ennyit bírnak.
autoszerelő ismi ő mondta 5e.nként cseréli az astrába."Ha valami túl szép, hogy igaz legyen, akkor az valószínűleg nem is igaz"--Logout 2014
-
gaborbol
őstag
válasz meroly #35356 üzenetére
Ha hajszolva volt az auto, vagy autopalyan felre kellett alni valamiert en inkabb 3-5 percet hagytam alapjaraton jarni, hogy a turbo vissza tudjon hulni,lehet keveseb is eleg neki, de mindig volt mit csinalni.
Megirni menetlevelet, kirakni az arut,szemetet, hibas cuccokat,szerszamokat,stbGyari eloirt 20.000 kilometeres olajacseret nalunk 15.000 kilometerre maximalizaltak, es bazi draga oljat vett bele a ceg mindig,szervizen sosem volt sporolas.
Shell sima dizel szerintem is jo, ahogy mas is mondta az uzemanyag szurot is csereltesd rendszeresen a dci hiresen kenyes az uzemanyagra. -
lsc
nagyúr
válasz dragonfx #35362 üzenetére
Ha nekem is számítana hányan jönnek olajcserére én is 5 ezrenként cserélném. Azért túlzásokba sem szabad esni, főleg öregebb kocsiknál a 10000-es csere 10 évvel ezelőtti vagy régebbi olajhoz volt kitalálva, az olajak is fejlődtek közben /hozzáteszem azért a jobb olajok miatt növelni sem érdemes a ciklust, a szűrő elhasználódása is bele van kalkulálva/. Corolláimhoz 10e a gyári intervallum, egy kicsit jobb teljesítményszintű olajat kapnak mint a gyári minimum, semmi gond nincs velük.
Az élet kegyetlen .
-
meroly
veterán
Mindenkinek köszönöm a válaszokat. Figyelni fogok rá. Reggelente minusz 12-ben is elég akkor 1-2 perc és mehetek vele mondjuk 2000-es fordulat alatt?
Azért ha 300.000-ig nem is, de egy 200-ig jó lenne ha elmenne anélkül hogy hozzá kelljen nyúlni.aero: combosabb menet alatt azt érted, hogy mondjuk egy győr-pest autópálya 140 után? Akkor ezt max évente kétszer kell eljátszanom, nyaraláskor, mert amúgy városban megyünk vele, meg a környékbeli falvakba, szóval hajtva nincs.
Dare2Live: nekem nem volt gari, de mindenképpen motiváló ha szalonban 12 évet adnak rozsdára. Meg tél után le szoktuk kezelni valami alvázmosással vagy mivel, amit ajánlanak a mosóban. Ez elvileg megvéd a rozsda ellen.
t1: erre is figyelni fogok, mert most 15ezer után szólt hogy kéne, mi teljesen el is felejtettük, hamár a fedcomp-nak kellett szólni.
Még egyszer köszi mindenkinek.
Olajat szerelő veszi, már évek óta hozzá járunk, látta a kálváriánkat (roncs alfa, suzuki, clio), csak nem ver át. Elvileg olaj+mindenféle szűrő szokott lenni 25-30k, ha jól emlékszem. Az reális?
[ Szerkesztve ]
Impossible is nothing
-
Integra
titán
válasz meroly #35367 üzenetére
pont akkor kúrod szét a motort, de ha járatni akarod egy helyben, akkor hajrá.
beülsz, beindítod, bekötöd magad, lámpa fel és már mehetsz is.
nyugati kultúrákban az ilyen autó járatást büntetik, mert felelsleges környezetszennyezés is....egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
aero.
veterán
válasz meroly #35370 üzenetére
Bizony, sokan azt hiszik, hogy melegíteni kell, pedig több autós (internetes) lap is körbejárta már a témát.
Combosabb menet alatt valami olyasmit értek, mikor használod is a turbót.
(Jobban kihúzatod, vagy az említett autópálya, ha jól tudom 140-nél már 3500 körül forog.)Városba 1500-2500 között, ha nem padlózod nem sokat dolgozik a turbó, de a biztonság kedvéért olyan 20 másodpercet úgy hagyhatod.
[ Szerkesztve ]
-
Khelben
nagyúr
válasz meroly #35367 üzenetére
"Elvileg olaj+mindenféle szűrő szokott lenni 25-30k, ha jól emlékszem. Az reális?"
Ha valami nagyon durva versenyolaj meg direktszűrő, akkor igen
Egy kisautónál szerintem max 10, drága olajjal 15ezer az anyagköltség. Azzal meg ne nyugtasd magad, hogy úgyse húz le a szerelő, mert lehúz, ahol csak tud. -
lsc
nagyúr
válasz meroly #35370 üzenetére
Hőfokfüggő, -15-nál jöhet egy cigi, de mínusz pár foknál és felette nem fontos járatni, ráadásul a korszerűbb dízelek még terhelés alatt is lassan melegednek /kicsi veszteséghő/. Hidegen ne pörgesd, ez igaz benzin és dízelre is.
A szerelőd meg nem a legolcsóbb ha egy olajcsere is ennyi.[ Szerkesztve ]
Az élet kegyetlen .
-
meroly
veterán
Lehet rosszul emlékszem az olajcserére, tényleg nagyon sok lenne akkor érte....
Impossible is nothing
-
meroly
veterán
-
Dare2Live
félisten
válasz dragonfx #35362 üzenetére
új Toyotak(2002+) 15.000es csereperiodussal 400.000km után se esznek 0w20at se. 500.000km felett nemtudom olyat még nem ismerek.
Innen k*ra fölös 8 vagy 5.000kmenként cserélni. Persze ez nem BMW....
meroly: A garancia nem vész el azért mert használtan vetted. A te kocsidra is jár a 10-12év garancia átrozsdásodás ellen. De ~100% nem lesz rá szükség, pont azért mernek 10-12évet adni rá. Ha nagyon agodsz akkor sztem a kritikus elem a küszöb vegyél 1 flakon üregvédőt (pl Dinitrol ML) 1000ftért és fujd tele.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
válasz meroly #35382 üzenetére
"Szép is lenne ha egy 6 éves autó ... rozsdásodni kezdene...."
Olcsó (~5misi alatt) kocsikon az új tipusu cinkfürdős techonlogia és a 10-12év gari 98fele kezdett megjelenni clion ~2000körültől lehet. A korábbi kocsik/cliokra bezony vigyázni kell, ha nem rohadni fognak. Te már egy szép világba születtél bele de ez régen nem így volt....
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
meroly
veterán
válasz Dare2Live #35383 üzenetére
Te már egy szép világba születtél bele de ez régen nem így volt....
Ebből a szempontból (autók rozsdásodása) lehet igazat adok, más oldalról közelitve a mai világot, inkább élnék a boldog 20-as években, mint most. Undoritó!!!
Persze ez már nem ide tartozik, bocs az offér.Impossible is nothing
-
Sas madár
őstag
Sziasztok.
Használ itt valaki,vagy közvetlen tapasztalata van pici 1.5 alatti benzines autókról?Mindkét vélemény érdekelne,melyiket igen-nem ajánljátok.
Mindig dieselem volt és most tervezek ilyent vásárolni.
Úgy bánj másokkal, ahogy te is szeretnéd, hogy veled bánjanak.
-
Sas madár
őstag
válasz Kickass #35389 üzenetére
Hát igen ezek szinte mind érdekelnek.
Eredetileg 2000-2005 évjáratot néztem de a benzinesnél ennél fiatalabb is belefér az árba.
Nézegettem a hirdetésekben,Polo ,Punto,még a kis Maruti-t is.
Lényeges az alacsony fenntarthatóság,másod női autó lenne.Gondom azzal van olvastam most,1.0 kisautó 6L fogyasztással ..?
Ezzel akkor vehetek bármit mivel azért nézek 1.5 alattikat,hogy az alacsony fogyasztás miatt nem kell dieselt venni mivel ugyan annyiból eljárunk a drágább benzinnel is.Úgy bánj másokkal, ahogy te is szeretnéd, hogy veled bánjanak.
-
Enton
addikt
És erről valami vélemény:
Nekem tetszik ez a spoilerezés rajta szóval aki ezt hozzná fel ellenpéldának rá, hogy optuningos, az inkább ne is.
Vagy tényleg ezért lenne ennyi, mert a kutyának sem kell így?
"just because they are spelled the same doesn’t mean they are the same" And "just because they are not spelled the same doesn’t mean they are not the same" Mert gyakorlatilag megszámolhatatlan mennyiségű papucsállatka használ gazdatestként internetezésre humanoidokat és ez követhetetlen."
-
Kicker
őstag
válasz Sas madár #35388 üzenetére
használattól függ, ha nem száguldozni akarsz vele, akkor szerintem suzuki jó választás lehet (meg ha el tudod viselni a gondolatot, hogy suzukival jársz...). MI gyűrünk mászkálos, pincéhez járó autónak egy wagonr 1.3-ast, klímával és szerintem rendkívül praktikus, szigorúan arra amire használjuk.
Arról ismerik futball körökben, hogy egyik meccsén kettőt bólintott, egy gólt és egy nézőt.... muhaha
-
dízelracer
őstag
A Golfok közül a négyest tartom a legkiforrottabbnak de az 1.6-os motorral lomha, ehhez képest sokat is zabál. A futott km-t szorozd fel minimum 2-vel, hátul szűkös a lábtér és összességében elképesztően undorító az autó megjelenése. Véleményem szerint első szériást semmilyen autóból nem szabad megvenni. Az ilyen tipikus csicsatuningos toronymerevítős szar meg márkától függetlenül kerülendő.
[ Szerkesztve ]
-
Sas madár
őstag
-
Khelben
nagyúr
válasz Khelben #34926 üzenetére
Ma lezárult a tankolási mizériám, átutalta a kártérítést a MOL. Nemcsak a tankolt üzemanyagot fizették, hanem azt is, ami még a kocsiban volt, plusz persze a javítási számlát. És mindezt mindenféle vita nélkül, ráadásul ők kerestek meg, hogy gond volt az üzemanyaggal. Úgyhogy egy hatalmas piros pont a kutasoknak az ügyintézésért és a MOL-nak a zökkenőmentességért. Kis ízelítőt kaptam az igazi Európából.
Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest