- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- TCL LCD és LED TV-k
- Videós, mozgóképes topik
- Milyen asztali médialejátszót?
- Computex 2024: az AMD idén az asztali és a szerverpiacon is frissít
- ZIDOO médialejátszók
- Micro Four Thirds
- AMD Navi Radeon™ RX 6xxx sorozat
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Nikon DSLR topik
Hirdetés
-
A hátsó raktárból érkezhet a Galaxy S24 FE főkamerája
ma A Samsung nem gondolja újra a kamerarendszert és bejáratott alapokra építkezhet.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Csinált valamit a Nokia: megváltoznak a telefonhívások
it Végrehajtotta a világ első „magával ragadó” telefonhívását a Nokia vezérigazgatója. 3D-s hangélményt ígér.
Új hozzászólás Aktív témák
-
mikrofon
veterán
Azta, de kicsinosodtál az elmúlt időszakban
Egyébként én rendelek általában egy szilikon tokot a gépeimre a gyerekek miatt. 3 gyerek mellett hamar becsúszik egy kis kellemetlenség. Nah nem az hogy leesik hanem vagy én vagy a gyerekek megfogják ragacsos kézzel...
Aztán azzal elég otvarul tud kinezni nem hinném hogy a tolvajok érdeklődését felkeltené.[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
Topikgazda
Azért a Panasonic a Leica közreműködésével bizonyította az MFT rendszerben, hogy nem kell őt objektívek terén félteni. Most pedig a Leicával közösen dolgozik az L-bajonetten, ahova hivatalos partnerként betoppant a Sigma is, akik már belengették, hogy hamarosan jön a kicsi-kompakt méretű FF objektív soruk. Nem aggódom az L-bajonett miatt.
A "szar AF" dolgon marha egyszerű segíteni. Tegyenek végre PDAF-et a vázaikba. Rohadt sok pénzük van R&D-re, hogy még felprogramozni is sikerüljön rendesen.
-
nozs23
addikt
A legújabb pletykák szerint egy új 12 megapixeles szenzort fog használni és az R5-el ellentétben (ami 4K 30p-t leszámítva, minden videós módban be van korlátozva túlmelegedés elkerülése miatt: [link])
New 12MP stacked sensor with fast readout
records FHD 240fps, 4k120fps 10bit 4:2:2 and 4K120fps raw over HDMI
no overheating, no recording time limits
[link] -
Stauffenberg
Topikgazda
Azért nem eszik olyan forrón a kását, ezeket az értékeket elvileg a Canon adta ki, azt sem nyilvánosan és tesztkörülményekre vonatkozik (gondolom szobahőmérséklet, átlagos páratartalom, átlagos tengerszint közeli nyomás). Láttuk sok kameránál, hogy nem kell ahhoz egyhuzamban felvenni a 20 percet, lehet mondjuk rendezvényen rögzítesz a tűző napon szakaszosan és lehet nem 20, hanem 40-50 perc után, de lekapcsol. Meg ugye ne felejtsük el, hogy visszahűteni a szenzort több idő, mint felfűteni.
A 4K 60/120 fps tökre legitim lehet mondjuk sporteseményen, ahol sok kis snittet veszel fel ugráló deszkásokról, driftelő kocsikról, BMX versenyzőkről és mozogsz a terepen, jellemzően napsütésben, nyáron. Nem biztos, hogy két klip között lesz ideje a szenzornak lehűlni és a melegedés halmozódik. Lehet tovább bírja majd 20 percnél, de majd egy váratlan pillanatban azt mondja eddig bírta.
Aztán itt jön a trükk, hogy hát akkor vegyél profibb cuccot, aktív hűtéssel és p_adam gondolatmenete ebben helytálló, tényleg a marketingosztályon fut zátonyra a mérnökök összes aggodalma. Az egyik felhasználó ezt elfogadja, míg a másik nem. Én ellenérdekeltnek érzem magam fogyasztóként a saját megkopasztásomban. De mielőtt ítéletet mondok az R5-ről, érdekelnének a tartós tesztek is, hogyan bírja a valódi nyúzást.
-
vakablak93
őstag
hogy a T-3 vagy 4el mi lenne nem tudom, azt is tudom hogy nem egy kategória, de nekem a T-30 ami hasonló a sony A6 sorozathoz, az simán túlmelegszik és leáll, télen -5 fokban bírta csak ki második 10 perces snittet..... és nem folyamatosan ment....
ilyenkor nyáron???? tapasztalatom szerint 5 percnél megjelenik a kis hőmérő a kijelzőn hogy mindjárt túlmelegszik......
mázli hogy van a családban még egy G80Majd akkor lesz instám, ha felkel a nap a hold sötét oldalán :D
-
Plexicushio
senior tag
Jól mondod; minél több MP = leméretezve, annál jobban mutat!
Mai napig, életem legkedveltebb, legjobb(nak tartott) sportfotóit "egy" APS-H -s 1D MK II (N) köpte ki (2004-2005-ös idők).
Láttam csak 1D-től több százezer ügynökségi képet (Getty, AFP, Reuters/Action Images, ABACA, SIPA, REXFeatures, EPA, AP, PA/EMPICS, ésatöbbi.. teljes felbontásban, nem a vízjelezett kis preview szarokat, hanem amiket eladnak), 2007-ig szinte mindenhol ezzel nyomták, míg nem jött a Nikon D3 (páran előtte a croppos Nikonokkal, D2X stb., de nem a mérvadó ügynökségek - de egyeseknél volt ahol még 2010 körül is, az elbaltázott Mk3 miatt, mert megvárták a négyest)
Csak 8.2 Mpixel, a kicsit magasabb ISO-t is alig bírja (1600), de ugyanaz a fotós, ugyanazzal az obival (300 2.8L) egy 7D-vel jóval retkedékekebb minőségű képeket produkált, beltéren, megszokott sporttnál. Vagyis a váz, nem is a fotós.
Ha ez váz tudott már ilyen produltumot akkor, hagy kérdezzek vissza én, minden más (ISO-n kívül) mire nem elég?![ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
Topikgazda
Én nem nézném le a crop által adott szabadságot, pontosabban szólva lehet ezt tudatosan is használni, nem csak a bénák fegyvere lehet. Aki pedig sokat portrézik, néha sokkal könnyebb dolga van a retusnál, mikor jobban hozzáfér az apróbb részletekhez. De a megrendelők is sokszor egészen extrém utólagos cropot kérnek.
Nagyon komoly dolgokat kell gurítania majd az A7s III-nak videóban, mert az előzőt a saját tesója (A7 III) falta fel a piacon, amit sokan éreztek (teljesen joggal) egy igényeiknek jobban megfelelő, arányos kompromisszumnak.
-
Hi!King
őstag
Azért ne felejsd, hogy a régen a filmes korszakban és a most között volt egy korszak, amikor a kompakt digitális fényképezőgépekből volt sok, és bizony azoknak a felhasználói nem lettek feltétlenül insta mániások, mégis áttértek a telefonokra, egyszerűen azért, mert az van nekik kéznél, emellett külön eszközt sem kell hozzá venni, telefonja meg mindenkinek van.
Ami kategória talpon maradt, azt baromira nem a telefonok veszélyeztetik, mert aki hobbiból fényképez, és nem csak a családtagjait fotózza alkalmanként, az továbbra sem fog áttérni telefonra, max. van hogy a telefont használja.
Megjegyzem, az Instagram és más hasonló platformok sem csak úgy használhatóak, ahogy leírod, én is szoktam képeket feltenni, de nem helyszínen azonnal, hanem jellemzően RAW feldolgozás után a már kész albumból válogatva.
-
Hi!King
őstag
És ez az, amivel nem értek egyet, mert a kettő használat nem zárja ki egymást, lehet valaki egyszerre hobbi fotós dedikált géppel, és közben oszthat meg telefonnal készült képeket azonnal. És ugyanez tárdadalmi szinten sem igaz, hiszen azoknak a többsége, akik azonnal teszik fel a telefonos képeiket, korábban sem fotózott komolyabban, illetve a korábbi generációk nagy része sem, mindig réteg hobbi volt. Az egész felvetés ugyanaz a közhelyes kategória, mint hogy a mai gyerekek a számítógép miatt nem mozognak eleget.
Igen, a telefon elvitte a kompakt fényképezőgépek közönségét, de a cserélhető objektives gépek piacának visszaesése csak nagyon kis részben magyarázható a jelenséggel.
-
vond
MODERÁTOR
Igen, még egy "általános" 12-35 II, vagy 14-140 is elég kicsinek hat rajta. Hát még mondjuk egy 42.5 f/1.7, vagy egy 20-as/14-es palacsinta. Mondjuk nekem nincs gondom a kicsi lencsékkel sem. Az meg főleg nem érdekel, hogy (mások szerint) hogyan néz ki a szett.
A múltkor végigpróbálgattunk a G9-en egy rakás natív és adapterezett obit. Méretileg, tömegileg (meg "kinézetileg") talán az Oly 12-100 f/4 volt a legideálisabb rajta. A speedbooster + Sigma 18-35 kombó is még épp olyan volt, hogy meg lehetett markolni egy kézzel, csak a vázat fogva. Kicsit obi alá fogva meg tökéletes. Az adapterezett nagylátóm (Sigma 10-20) is még bőven ilyen. De pl. az Oly 40-150 f/2.8-nál - hiába van kegyetlenül jó fogása a G9-nek - már rendesen alá kellett támasztani az objektívet is. A fenti két kitobi meg szinte olyan, mintha rajta se lenne a vázon.
[ Szerkesztve ]
VOND.HU // DESIGN • PHOTO • VIDEO • WEB • IT
-
lugosi
MODERÁTOR
Az én személyes véleményem szerint nem az azonnal akarásból ered az általad leírt jelenség (hiszen ez nem a telefonokkal jött, az egész digitális fotós forradalomnak ez volt az egyik alapköve, hogy egyből rendelkezésre állnak a képek - de még visszább menve az analóg korszakban is megvolt erre a törekvés a Polaroiddal, az embereknek kellett az azonnaliság élménye).
Én úgy látom (persze lehet hogy tévedek), hogy a túlburjánzott állandó telefonnyomkodás a probléma. Lépten-nyomon az utcán mást se látok, mint hogy 12+ éves kor felett mindenki bele van butulva a telefonjába, úgy mennek az utcán, hogy azt nyomkodják, úgy ülnek egy étteremben, hogy folyamatosan be vannak szippantva az 5-6 colba, és ma már az sem ritka, hogy látsz két tizenévest amin éppen randin vannak, ülnek egymás mellett a padon és mindkettő nyomogatja a telefonját. Ez már társadalmi szintű betegség, az emberek a saját kütyüik rabjaivá váltak. És ha lehet velük fényképet csinálni és küldözgetni, akkor az +1 ok a non-stop nyomogatásra.
-
Stauffenberg
Topikgazda
"Meg legtöbb embernek rendkívül alacsony az igény szintje minőség szempontjából"
Szerintem ezt helyezzük kontextusba. Ha autós példával jönnék, akkor mi itt zömmel M-es BMW tulajok lennénk és ezekből ráznánk az öklünket a többi közlekedőre, hogy mennyire alacsony az igényszintjük és addig vagyunk faszagyerekek, amíg be nem gurul mellénk egy Bugatti. Minden csak nézőpont kérdése.
Én nagy támogatója vagyok a mobillal fotózásnak, de ez nem kell, hogy kretén filtereket és algoritmusokat jelentsen. A legtöbb embernek nem az igényszintje alacsony, hanem egyszerűen nem is tűnik fel neki az, ami nekünk igen. Az alacsony igényszint feltételezi azt, hogy ismeri a minőségi fokozatokat, de megelégszik az aurásra hádérezett műtakonnyal is. Amikor barátnőnek mutattam, hogy kapcsolja ki a spéci rásegítéseket, mert olyan színe van az égnek ami nem létezik és olyan aura van minden körül, hogy beszarás, akkor már feltűnt neki is, addig csak rápillantott a fotóra, színes-szagos volt és konstatálta, hogy ez most le lett fotózva, ment tovább. A másik meg az, hogy ha meg is elégszik vele, akkor meg mi van? Semmi, az ő dolga és lehet te leszel aki megelégszik a Dreher sörökkel, ő pedig Mad Scientist alá nem adja (fiktív példa, nem ismerem a sörfogyasztási szokásaid és ha így is lenne, sincs vele semmi baj).
De az analóg korban is volt aki beérte a kevesebbel és volt aki nem. Sokan akkor is valami nagyon faék egyszerűségű, nem ritkán műanyag optikás point-and-shoot gépekkel rohangáltak és a lehető legolcsóbb nevenincs filmet tekerték bele, apám meg SLR-t vett és igyekezett nem a belépő, hanem legalább az eggyel jobb filmet venni bele. A többieket csak egyszerűen nem érdekelte, legyenek rajta felismerhetők az arcok és legyen lekattintva a bográcsozás, utazás vagy a ballagás. Nem a mobilozás hozta ezt el először, hanem ez egy iszonyú régi filozófia amit már a Kodak is próbált kiszolgálni a kezdetektől fogva. Ők csinálták az első "kompakt" gépet, célozz, lőj, hozd be hozzánk és előhívjuk, értened sem kell hozzá. Világmárkává váltak ezzel az üzleti modellel.
Most a törésvonal nem a point-and-shoot és a haladó/profi gépek között van, hanem a mobilok és a haladó/profi gépek között. Nem véletlen, hogy az ipar zsugorodása főleg a belépő szinten érezteti legjobban a hatását.
Mellesleg én szeretek elmenni egy hosszú hétvégére nővel úgy, hogy nem viszek magammal fényképezőgépet, kinőttem abból, hogy minden fiszfaszt le akarjak fotózni, inkább ott akarok lenni a pillanatban és élvezni valaki társaságát, nem akarom, hogy ebből a vállamon lógó gép kiszakítson a fotózási kényszerrel. Elkattintom azt a 8-10 fotót meg két szelfit ami visszaadja a kiruccanás hangulatát és ennyi elég.
-----
(#3468) mikrofon: Te vagy az én emberem, végre nem csak én rimánkodom azon, hogy a GX8 nem kapott rendes utódot. Így lett nekem G80 inkább az otthoni játszós gépem, de egy rendesen megcsinált GX9-re jobban gerjedtem volna.
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
Topikgazda
Ezt már inkább az A7 III miatt mondjuk, én emlékszem mikor ez utóbbi megjelent, akkor mindenki letette a haját, hogy lehet valaki ilyen szemtelenül nyomulós, hogy 2000 dollárba ennyi mindent belezsúfolt.
Nem volt a maga idejében semmi baj az A7 II-vel, egy mára 6 éves vázról beszélünk, ami akkor IBIS-t meg CD-PDAF hibird rendszert kapott. A korabeli felhozatalból nem lógott ki ár/értékben sem lefelé, sem pedig felfelé. Az már a jelenleg futó utód.
-
mikrofon
veterán
Mert ez úgy van, hogy most azt kell bizonyítania, hogy a Canon jobb mert újabb... Vegyen mindenki azt.
Aztán meg majd jön az új Sony aztán azt kell bizonyítania, hogy az a jobb... _Vegyen mindenki azt.
Közben meg majd jönnek a Change from X to Y, aztán me a change back from Y to X videókkal.... -
Stauffenberg
Topikgazda
"Én majd egy Gerald Undone vagy hasonlóan hozzáértő tesztére alapoznék inkább."
Én is így vagyok ezzel, Gerald csatornája nem csak jó stílusú, de kellő szakmai alázat is van benne. Tony Retardhrup videóval az a bajom, hogy 10-ből 8 alkalommal a végére kiderült, hogy tök feleslegesen csesztem el rá az időmet és a maradék 2 normális videója meg annyira alacsony sikerráta, hogy nincs kedvem ezzel rizikózni, annál értékesebb azért az időm.
Tony régen jó volt, mert a maga kis ügyefogyott szintjén elment amit csinált, csak aztán elkezdte önmagát sokkal komolyabban venni, mint amennyire ért hozzá és ezzel kábítja a rajongóit. Van egy csomó tök nézhető csatorna, ahol nem mennek bele nagyon mélyen a mérnöki részletességű boncolgatásba, mégis kedves, aranyos és nézhető (pl: The Hybrid Shooter, aki igazából együtt tanul a csatornájával, de mivel ő is csak egy haladó amatőr és ezzel teljesen tisztában is van, főleg a saját aspektusából nézi meg mit tud egy gép és nem kerül szereptévesztésbe).
(#3609) vond: É meg még mindig nem rendeltem meg hozzá a videós fejet, de amúgy is úgy vagyok vele, hogy olyan ritkán van szükségem állványra, hogy csak tologatom magam előtt a beszerzést.
[ Szerkesztve ]
-
p_adam
addikt
Ok, de ott az egész egy 'egység', nem kell hajtogatni sehova, meg ott nincs még egy nagyméretű szenzor is mellé, ami állandóan zabája az energiát, tehát nem 1:1-ben ugyanaz.
Pl. a Fuji esetében sem érthető, hogy mért csak az X-T200 kapta meg a legjobb LCD-t (ami miatt egyébként már nem is kell annyi gomb mellé)...Azt egyébként el is felejtettem, hogy az A6500 LCD-je 16:9 képarányú, tehát felvételnél effektíve nagyobb, mint a FF kameráké, ott is várható még jelentős ugrás, de most ezzel az A7SIII-mal meg a másik belépő FF kamerával ellesznek egy ideig.
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
Topikgazda
Egyetlen baj van azzal a bizonyos Sony csúcsmobilos csúcskijelzővel, hogy OLED és az sajnos hajlamos arra, hogy beégjen. Mobiloknál is megesik, hogy a kijelzőn szinte folyton jelen lévő elemek (pl: óra, töltöttség indikátor) egyszerűen beleég. Egy EVF-be elmegy, mert az csak addig világít míg belenézel és nem is kell neki a világ összes fényereje, hogy napfényben is lásd.
Vagy akkor lesz OLED hátsó kijelző, amint a beégés elkerülését meg tudják oldani vagy a gyártó felteszi a kezét, bevállalja, hogy garanciában javítja, de a mobilokhoz képest alacsonyabb üzemóra miatt ez jellemzően inkább utána jelentkezne. LCD-ből is ki lehet hozni jobbat, nagyobb pixelsűrűséggel.
-
PuMbA
titán
[link] Ezért nem érnek sokat ezek a tesztek. Egyikből sem lesz okos az ember, csak ha megnézi az összeset, mert mindenhol csak féligazságok vannak, amik az adott környezetben érvényesek. Annyi féle beállítás van egy fényképezőn, hogy senki sem fogja ugyanúgy használni. A Dan Watson tesztben még egyébként az egyik módban R5 1 perccel tovább bírta a videófelvételt, mint az A7S III tűző napon [link] Na ezt rakjuk össze valahogy.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
[link] Tessék, a kommentekre hallgatva újrateszelte, a magas hőmérséklet opciót megváltoztatva a Sony-n és még mindig a Canon nyert, mert a Sony hamarabb túlmelegedett
Legjobb komment: "Imagine making complaints because you weren’t happy on the real condition test, to only get worst results!! Lmao this wins the internet! Hands on video has what you need to know In the last two min. Stop fighting on what’s better and go create something... fantastic Video BTW."
Teljesen jót mond a csávó, az összes teszt szubjektív valamilyen formában, ahogy én írtam, hiszen a körülmények mindenkinél másak. Ezért hülyeség egyetlen tesztet is akár fikázni vagy kiemelni, hogy az valamilyen bizonyító erejű lenne, mert nincs értelme. Hiába mondja valaki például, hogy a Tony tesztjei kevesebbet érnének mint bárki másé, de ez nem igaz. Mindegyik tesztben van tanulság, de önmagukban mindegyik haszontalan.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
Jó lenne tudni, hogy mennyi a céges alkalmazott : szabadúszó arány. Ugye múltkor kiderült, hogy az Associated Press-nél is jóval többen vannak szabadúszók, mint céges alkalmazottak és a szabadúszók meg azt használnak, amit akarnak
Profi esküvőfotósok például szintén nem hiszem, hogy ilyen teszteket néznek. Ha váltani akarnak, úgyis kipróbálják őket. Szóval ja...
[ Szerkesztve ]
-
nozs23
addikt
Probaltam. Nekem egyaltalan nem csinalja ezt a felvillantast. Gyakorlatilag nem fokuszal sotetben AFC-ben. Pedig hallom, hogy probalkozna. AFS-ben ezek a nagy fokuszpontok felvillannak de sok haszna ennek sincs. Ha esetleg tudod mitol lehet johet privatban, ide mar tenyleg off.
-
b.vr
őstag
Persze, pont hasonlót írok én is.
(#3890) Stauffenberg: nem is az újaknak kéne, erre írtam hogy az A7 már 7 éve van a piacon. Csak sajnos a korábbi generációinak vannak komoly hiányosságai. De hát ebben egyet is értettünk, hiszen ahogy írtad majd hamarosan itt az A7IV és az leviszi az A7III árát az 1400as szintre, ami azért máris sokkal kecsegtetőbb. Nincs ebben vita.
"Oscar bácsi meg nem gyütt"
-
Neck
veterán
Egy azaz 1 db C gomb??? Az α6500 -on van 3... Joystick lemaradt. Felvétel gomb (szerintem) megint hülye helyen van. Hááát....
Legalább az árral lepjenek meg ezek után...
[ Szerkesztve ]
An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"
-
mikrofon
veterán
Azért ezt a kijelzőt kicserélném a fuji xe3 kijelzőjére....
Ha jó az érintőpanel működése és van oly vagy fuji Q menühöz hasonló beállítási panel akkor nem fognak hiányozni a gombok.Viszont nem 20-60-ról volt szó? és mintha az is
elhangzottleíródott volna, hogy vannak már róla tesztek..... vagy most én keverek valamit?!
28mm-ért nagyon kár mert akkor kellhet alá nagylátózoom is az meg FF-en nem olcsó..... vagy legalábbis nekem kellene...
tehát szerintem továbbra is az xc 15-45 a legjobb kittobjektív.....
Új hozzászólás Aktív témák
- Bestbuy játékok
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Politika
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- BestBuy topik
- nVidia tulajok OFF topikja
- Marvel Snap
- Aliexpress tapasztalatok
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen