- Computex 2024: monstrumhűtő a DeepCoolnál (videóval!)
- Computex 2024: szimpatikus Montech billentyűzetek a porondon
- Computex 2024: háznézőben a Montech asztalainál
- Computex 2024: kompakt AIO-k és tápegységek a Montech receptje alapján
- Computex 2024: a Ducky klaviatúrái sem restek felülni az analóg vonatra
Hirdetés
-
Perelnek a vallásos kripto-piramisjáték miatt
it Két kriptocéget perel New York államügyésze, mert több mint 1 milliárd dollárral károsították meg az áldozatokat.
-
Computex 2024: szimpatikus Montech billentyűzetek a porondon
ph A vállalat egy olcsóbb fajta, két színben választható, vezetékmentes modellel és két érdekesen festő koncepcióval jelentkezett.
-
Új Reno12 modellek is érkeznek
ma A Reno12 Pro mellett belépő ajánlatokkal is készül az Oppo, a Reno12 F 4G-s és 5G-s verzióban is elérhető lesz.
Új hozzászólás Aktív témák
-
MasterMark
titán
Mint mondtam, teljesen mindegy miért áll meg, neked meg kell tudni állni mögötte.
brd: ahol az számított volna, hogy egy felbukkanó jelre milyen gyorsan tudok egy gombot megnyomni
Ez a teszt arra való, hogy milyen gyorsan kezded el a megoldást keresni az adott szituációra. Ha neked amúgy kb. 250 ms mire egyáltalán felfogod, hogy itt valami történik, vagy esetleg több másodperc az nagyon nem mindegy.
Azt hiszem ide volt linkelve az is, mikor anyuka a lányával beleronygyolt a kisteher-be, mert ki tudja mire figyelt, és jóval később kezdett el fékezni.Switch Tax
-
félisten
Én nem írtam, hogy azt hiszem, hogy semennyire, azt csak te szeretnéd belelátni.
Én sem írtam az ellenkezőjét és nem szeretnék belelátni semmit. Isten ments. A különböző kutatások és tesztek elég ismeretanyagot szolgáltatnak. Ezek pont azt cáfolják, amit te állítasz. Ezzel semmi gond nincs. Volt itt aki azt állította, hogy az alkoholtól csökken a reakcióideje.
-
mephi666
nagyúr
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
-
mezis
nagyúr
+1
Egy autópályán (Ausztráliában) nálam sokkal többet vezető embertől hallottam: "Én 120 - 130km/ó sebességig még beszélgetek, de a fölött már csak azt nézem, hogy mi történik előttem. Ha bármi szokatlant észlelek, lassítás és FÉK !! "
Magamon is valami hasonlót tartok biztonságos vezetésnek. Igaz 130 fölött csak ritkán, előzés esetén szoktam
menni és 120 - 130 körül is lassítok, fékezek ha "zsúfoltságot" veszek észre ott messze elől. Ezek a számok száraz út, jó látási viszonyokra értendők.Csevegő utasok: aki a vezetővel beszélget, az figyelje a forgalmat és ne egy kritikus helyzetben várja a választ a kérdésére !
A többi csevegő is fogja vissza magát. Én már satuztam egy védett útra kanyarodáskor, mert a családból valaki épp akkor jajdult fel, én meg azt hittem, hogy nem lett volna szabad elindulnom...Vezetés közben telefonáló: szoktam figyelni járdáról is, volán mögül is az ilyeneket. Minden esetben azt látom, hogy az autó gurul (vagy áll a kereszteződésben) a vezető meg azt sem tudja hol van, mi történik körülötte. Az ilyennel meg sem próbálok kommunikálni (csak ácsorogjon, beszélgessen) és próbálom messze elkerülni a vele való "találkozást".
[ Szerkesztve ]
mezis
-
kenguru99
aktív tag
Halálos baleset miatt lezárták az M0-ást. Nem sokkal a baleset után érkeztem oda. Az rögtön látszott, hogy nagy lehet a baj, mert az octavia teteje a vezetőoldalon vízszintesbe volt rogyva. Az úton mindenfelé szétrepülve az utasok csomagjai, személyes tárgyak, alkatrészek, szerszámok... A baleset résztvevői bent álldogáltak a szalagkorlát mögött, nem értem miért nem mentek ki a szélére, a leállósáv mögé.
Néhány kilométerrel később egy bmw ráfutott egy turistabuszra a középső sávban. Akkor húzták ki az utasokat az autóból mikor odaértem. Az autó orra nagyon csúnyán összetört, nem egy kis koccanás volt. -
MasterMark
titán
válasz philoxenia #43705 üzenetére
Mert ez így működik. Aki pedig azt mondja, hogy de nem így van, az még rosszabb is, mert azt sem érzi, hogy kiesik a figyelme egy része.
Switch Tax
-
brd
nagyúr
Kérlek linkelj nekem olyan kutatást, tesztet, ahol a valódi forgalomhoz nagyon hasonló veszélyes helyzetek elkerülését tesztelték (tehát nem arról szól a teszt, hogy megjelent egy Nyan Cat a szemből jövő motoros feje helyén és hogy arra milyen gyorsan reagált a telefonáló sofőr), ill. nem egy szummázott eredményt adtak ki a tesztelt személyekről, mint csoportról, hanem tesztelt személyenkénti dokumentáció olvasható arról, hogy X-Y képességein mennyit rontott a telefonálás! Tényleg kíváncsi vagyok, hogy van-e ilyen, mert ha kellően sokat elolvastál, és nincs (én még nem láttam ilyet), akkor nem fogunk tudni megegyezni, te hiszed, amit eddig, én pedig tudom, hogy egyesek telefonálás mellett is balesetmentesen (sőt, veszélyes helyzet előidézése nélkül) túlélnek 20+ éveket, mert figyelmesebben vezetnek.
The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
válasz MasterMark #43701 üzenetére
Ha defenzíven vezetett volna (pl. figyelembe veszi, hogy szemből a tehernek majd ki kellhet kerülnie az út széli akadályt és hogy akkor kb. pont mellette lesz ő is), elő sem állt volna a helyzet, ami a balesethez vezetett, pont erről beszélek.
The only real valuable thing is intuition.
-
mezis
nagyúr
Defenzív vezetés: minden figyelmemet a forgalomra, az útra, környezetére koncentrálom. Nem görcsösen, lazítva rádióval, utasokkal beszélgetve, jobbra-balra tájat megbámulva (nyakizmok lazítása) de nem telefonálva !
(Próbáltál már telefonáló emberrel kommunikálni ? Akikkel én próbáltam, azoknak akár fejre is állhattam volna, azt sem vették volna észre. Amikor meg azt szeretném jelezni, hogy ne tegye le, mert nekem is lenne pár szavam a túloldalhoz, akkor ezt csak az orra előtt való élénk hadonászással tudom elérni.)mezis
-
philoxenia
MODERÁTOR
Telefonálásban fekete öves vagyok, ha nem is tíz danos. Munkából adódóan 30+ éve rengeteget kellett telefonálnom, nem csevegve, hanem releváns infókat kinyerve a beszélgetésből, közben másra is figyelve.
Van olyan, aki ha telefonál megszűnik körülötte a világ. Nem vagyok ilyen, de vezetés közben, ha muszáj is csak perceket beszélek. Akkor is kihangosítva...Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
Calogero
addikt
-
amargo
addikt
válasz philoxenia #43712 üzenetére
Én bevallom, sokan megjegyezték már, hogy nem lehet velem beszélgetni vezetés közben. Én úgy vagyok vele, engem nem zavar, mert szeretnék eljutni a kijelölt célállomásomig, ha így megy, akkor így megy.
Hova tovább van olyan is, hogy a beszélgető partner még vezetés közben oda is fordul felém (perifériás látás), nyilván udvarias akar csak lenni, ezért elmondom neki, hogy én ezt nem fogom viszonozni, mind kettőnk érdekében.Nemrég nem rutinos utassal mentem és menet közben felkiáltott: "SZARVAS!!!!" (amúgy őz volt..), no ott majdnem satu lett a vége.. elmondtam neki utána, hogy legközelebb ne így jelezze, mire: "de hát olyan cuki volt", megörült neki a lelkem, hogy látott egyet a mezőn.
“The workdays are long and the weekend is short? Make a turn! Bike every day, bike to work too!”
-
félisten
Na kinek van itt elsőbbsége?
-
brd
nagyúr
Elkeserítő, hogy egy jogosítvánnyal rendelkező embernek 3 másodpercnél tovább tart eldönteni, hogy nyilván a busznak van elsőbbsége, mert az a nagyobb. (főútvonalon halad, és a lámpa ezen természetesen nem módosít, az csak szakaszolja a forgalmat).
The only real valuable thing is intuition.
-
mephi666
nagyúr
pff, origózol?
"Ön is a buszra kattintott? Akkor tévedett, mert a KRESZ (1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet a közúti közlekedés szabályairól) 9. § (9) pontja szerintha a forgalmat fényjelző készülék irányítja, a „Főútvonal” jelzőtábla, valamint az elsőbbséget szabályozó jelzőtáblák jelzései nem irányadók.
Tehát mivel a busz balra kanyarodik, elsőbbséget kell adnia az egyenesen továbbhaladó autónak."
ilyen helyzettel mondjuk még soha nem találkoztam, hogy főút tábla+lámpa és ebből a szemszögből teljesen jogos, hogy a lámpa jelzése felülírja a táblákat
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
mephi666
nagyúr
ja: rendőr > lámpa > tábla
ui: egyébként nem szeretem, ha sárgán villognak a lámpák néha a városban... de ahogy általában látom, mások is ilyenkor totál elbizonytalanodnak és hiába nincs "elsőbbségadás kötelező" táblájuk és mehetnének, nem mernek elindulni... pl itt mennék át egyenesen és üzemen kívül vannak a lámpák, akkor gyakran baloldalt csak várnak és állnak, holott elsőbbségük lenne... (ilyenkor szeretem gyorsan elhagyni a helyszínt, mert napestig lehetne várni azokra, akiknek kresz szerint elsőbbségük lenne, csak nem élnek vele)
[ Szerkesztve ]
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
szebe
őstag
válasz mephi666 #43723 üzenetére
Lámpa lekapcsolása után felénk is vannak problémák a táblák értelmezésével.
[link] és [link] két nagyforgalmú kereszteződés. Mindkettőnél fékezés nélkül rombolnak át a STOP-on..."ha ledobsz a Mecsekbe egyszer késsel, meg egy banki terheléssel, én megiszom a h*gyomat, megeszem a lárvát, de akkor is fizetem a villanyszámlát"
-
Zozzant
addikt
Akárcsak nálunk, pedig még festés is van és keresztező kerékpársáv is, szemből is ott a tábla. Stop tábla? Lesz...va.
[link]JAV: sőőt, ha a balról jövő forgalom le van zárva, mert szokott lenni rendezvény akkor alapállapot hogy minek megállni, tehát a koncert felülírja a stop táblát
[ Szerkesztve ]
https://logout.hu/bejegyzes/guga/az_utolso_kivansag.html
-
szebe
őstag
válasz Zozzant #43725 üzenetére
Nem tudom honnan jönnek ezek, csak tippelni tudok.
Abban az időszakban gondolom a tábla alapján alsóbb rendű út forgalmasabb, ez alapján természetesnek veszik, hogy lehet menni."ha ledobsz a Mecsekbe egyszer késsel, meg egy banki terheléssel, én megiszom a h*gyomat, megeszem a lárvát, de akkor is fizetem a villanyszámlát"
-
Tibko8
senior tag
Engem ilyen helyeken szeretnek bőszen ledudálni (eddig 2x)
Nem arról van szó hogy 2 percig állok ott ha nem kb a lassítás után rá 5-10 másodpercre rá már nyomják. Kb mintha az életük múlna rajta azon a 2 másodpercen míg körülnézek.A múltkor pl fényes nappal egy sima Stop táblás felfestéses forgalmas kereszteződésben ledudáltak és rögtön jobbra kerültek is. (nem nem ácsoroktam sokáig megvártam míg előttem a gyalogos elmegy. kb annyi idő volt míg beraktam egyesbe) Akkor csak egy jót röhögtem mert a kereszteződésnél épp rendéberőrei álltak és akkor először láttam olyat hogy gyorshajtáson kívül másra is figyelnek.
[ Szerkesztve ]
Lada(racing.hu) 2107 "Őrület Ez!" & Reanult Clio IV Grandtour 1.5 dci OnePlus One (CYANOGEN) ---> OnePlus Three(3) ---> OnePlus 7T Pro --> Nothing Phone 1 --> OnePlus 10 Pro 5G /Never Settle/ --> Honor Magic 5 pro
-
Tibko8
senior tag
válasz Winner_hun #43728 üzenetére
Elirtam sorry este volt már.
(~400 km vezettem már az nap kora reggel)Lada(racing.hu) 2107 "Őrület Ez!" & Reanult Clio IV Grandtour 1.5 dci OnePlus One (CYANOGEN) ---> OnePlus Three(3) ---> OnePlus 7T Pro --> Nothing Phone 1 --> OnePlus 10 Pro 5G /Never Settle/ --> Honor Magic 5 pro
-
szemesi69
addikt
Kis emlékeztető
[ Szerkesztve ]
Xiaomi redmi note 12 pro
-
félisten
Ezek a ruszkik nem komplettek: https://www.youtube.com/watch?v=mwaEdo9jKw0
-
TaaT
veterán
Give them hell Ukraine!
-
TaaT
veterán
Give them hell Ukraine!
-
Popes
őstag
Deus ex machina
-
félisten
Nő a parkolóházban: https://www.youtube.com/watch?v=hxbLToy2kZ8
-
mephi666
nagyúr
a merci elé fordult a citroen (asszem az volt), viszont a mercis is elvileg "kicsivel" többel ment a megengedettnél, azért következett be a baleset... kíváncsi vagyok, kit hoznak ki vétkesnek: elsőbbség meg nem adása, viszont ha 50 helyett 150-el jött a merci (nem kevéssel tette arrébb a másik autót), akkor már máshogy fest az egész... én is múltkor balra akartam kanyarodni, aztán inkább megálltam, mert úgy tűnt, hogy túl gyorsan jön szemből a motoros... jött is lakott területen 100+ tempóval (ha elé kanyarodok, tuti hogy repül vagy 20-30 métert)
[ Szerkesztve ]
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
sketchifun
senior tag
Kedves kollégám, barátom, és a mai sofőröm.
A munkás verda lakatoláson, kollégám kocsijával mentünk ma. Ő vezetett, én jobb egy.
Hungária krt. Mindketten szoktunk figyelni, észre is vettük a mögöttünk érkező motorost. Mivel a belső sávban voltunk, be is húzódtunk, had menjen a dolgára. Az ablak lent volt, a kezem meg kint, tenyérrel felfelé. Köszönetképp, hogy figyeltünk rá, kaptam egy pacsit.
Ez volt a pozitív ma, Budapesten.
Ami negatív volt, hogy a szemünk láttára többen mentek át a piroson, rengetegen telefonálnáltak. Volt indexelek, de majd csak 2 utcával később fordulok be, volt olyan, hogy balra sávot váltok az Árpád hídon, úgy, hogy se balra nem nézek, se a tükörre nem pillantok, amikor meg 6-an dudálnak, még mutogatok hogy mivan. Szerencsétlen nőt majdnem feltúrta a Yarissal a szalagkorlátra.
Az én kedves kollégám is hibázott. Nem kicsit. Kisorolt a kanyarodó sávba, majd lenézett, hogy mi az istenért nem tudja meggyújtani a cigit. Ha nem nyúlok át, és rántom jobbra a kormányt, most nem írok. Ezt egy olyan ember csinálta, akiben vakon megbízom, aki, ha figyel, tolatva jobban vezet mint én előre, taxizott, überezett, Kempinski, 4Seasons privát S-Class, Boss Range sofőr volt, pontosan 20 éve van jogosítványa, és ebből 18 éven át vezetett.
Gyerekek! Az a lényeg, hogy van pénz lóvéra! © Jakab Zoltán
-
mezis
nagyúr
válasz mephi666 #43744 üzenetére
Nagyon régen, talán még az átkosban történt Debrecenben: Taxi készült kikanyarodni a védett útvonalra. Nézett jobbra. balra, nem látott csak egy motorost nagy távolban. Nagy csattanás lett belőle. Felmentették a taxist, mivel a motoros a megengedettnél sokkal nagyobb sebességgel közlekedett.
(Országúton arra lehet számítani, hogy egy 60-as korlátnál 90-el közlekedik valaki, nem vette észre a táblát.
Városban, ahol általában 50, helyenként 50, 70 a megengedett, nem lehet "elnézni" egy táblát és 130-al menni, azt gondolva, hogy autópályán lettem hirtelen...)mezis
-
félisten
Nő a vasúti átjáróban: https://www.youtube.com/watch?v=aVy65GsmKrA
-
szebe
őstag
válasz sketchifun #43745 üzenetére
"Volt indexelek, de majd csak 2 utcával később fordulok be"
Sokkal inkább ez, mint az, aki fékez-fékez, majd utolsó pillanatban index és lekanyarodik.
"ha ledobsz a Mecsekbe egyszer késsel, meg egy banki terheléssel, én megiszom a h*gyomat, megeszem a lárvát, de akkor is fizetem a villanyszámlát"
-
félisten
Csaj 97-el belement az álló sorba: http://www.origo.hu/auto/20170814-gratulalunk-anyuka-fekezes-nelkul-rongyolt-bele-az-allo-sorba-video.html És még hallani hogy a kisgyerek próbál szólni. Az ilyentől örökre elvenném a gyereket.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs