Hirdetés

Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • King Unique

    titán

    válasz Kezdő vagyok #19594 üzenetére

    Na igen, az még egy régebbi hozzászólás volt. Bár az igaz, hogy akkoriban a PC hátlapi USB 2.0 portján használtam évekig a 2,5" | 5400 RPM külső HDD-ket és még 1,8 méteres hosszabbító kábellel sem voltak tápellátási problémák. Illetve jobb alaplapok (rövid ideig) akár a névleges áramértéknél (A) nagyobbat is le tudnak adni. Tehát azt továbbra is tartom, hogy a hátlapi USB 2.0 portok esetén nem feltétlen muszáj Y-kábelt használni. Viszont az előlapi portoknál már (erősen) ajánlott, mert azoknál lehetnek felpörgésnél és egyéb helyzetekben tápellátási problémák.

    Továbbá megint más ilyen téren egy 1 TB-os, illetve egy 2 TB-os 2,5" | 5400 RPM külső HDD. Utóbbinak pl. a több adattányér miatt kicsit magasabb lehet működés közben (is) az áramfelvétele, amit 1 db USB 2.0 port nem feltétlen képes (egyenletesen) biztosítani.

    Egy hazai IT magazin egyik tavalyi számában volt egy teszt, amelyben 2,5" kompakt külső HDD-k sebességét és áramfelvételét, illetve pontosabban az energiafelvételét (W) mérték. Érdekes eredmények jöttek ki, mivel az 1 TB-os My Passport Ultra esetén 2,7 W, míg a 2 TB-osnál 2,1 W (!) volt a működési energiafelvétel. Azaz, a P = U * I —► I = P / U általános képletek alapján ez esetben I = 2.7 W / 5 V = 0,54 A és I = 2.1 W / 5 V = 0,42 A. Viszont a többi 2 TB-os típus már 3,1 - 3,7 W, azaz 0,62 - 0,74 A értékeket produkált. Illetve a 7200 RPM-es 1 TB-os modelleknél 3,8 W volt az energiafelvétel, ami 0,76 A-nek felel meg.

    Persze a számításnál feltételezzük azt, hogy U = állandó = 5 V és működés közben nem ingadozik. Bár erre lehet példa, mert amúgy az USB szabvány +/- 5%-ot enged meg, tehát 4,75 V - 5,25 V között lehet a feszültségérték. Továbbá az alábbi két hozzászólást fűzném még a témához —► [link], [link]. Előbbiben van egy teszt is.