- A TPV Technology tovább erősítené magyarországi pozícióit a monitorok piacán
- Computex 2024: Ryzen 8840U dolgozik a Zotac kézi konzoljában
- Computex 2024: látogatóban a Chieftecnél (videóval!)
- Computex 2024: a jövőt vázolta fel az NVIDIA
- Computex 2024: az MSI és a Mercedes-AMG frigyéből két laptop született
Hirdetés
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Computex 2024: látogatóban a Chieftecnél (videóval!)
ph Mélynyomót formázó microATX ház, egy ígéretes üvegtorony és vízhűtések is előkerültek a standon.
-
Pénzt akar a WhatsAppból a Meta, az AI majd segít
it Új AI-eszközöket kapnak a cégnek, a Meta célja, hogy több bevételt szedjen ki a WhatsAppból.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Dare2Live
nagyúr
Egy szervizes hszeknél azt írta, hogy 2013ban lett változtatva a láncon.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
-
Dare2Live
nagyúr
válasz AMD Power #1894 üzenetére
Hányszor szoktad 5000fölé forgatni? Ha nem sokszor én kb soha annyira sokat nem számít, hogy 90 vagy 109le. NMben kb nincs difi. LE difi meg 5000fölött jön ki.
Ha kell a teljesítmény nézhetsz 1.6ost. Azt a láncfeszítő/vezérlés mizéria se érintette ha rossz olajat öntöttek bele. Ha 1.4 akkor tudtommal 2013 után már jobb minőségű a lánc és javították láncfeszítő hibát is, tehát 2013 utánit.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz AMD Power #1903 üzenetére
Engem igazából nem érdekel az LE/NM mert a 68LEs yaris is ment 130at pályán. Az 1.4es annál már picit az 1.6 meg érezhetően jobban megy. Végülis nem csoda kb dupla annyi le és +70% nm. Nagy bonusz, hogy ahoz már 6os váltó jár 80nál már abban van nagyon kellemes a hang a 80-100km/h közti utazósebességnél. Meg persze pályán 130fele méginkább.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz AMD Power #1929 üzenetére
De melyikkel? Nagyon nem egy féle 1.4 volt. De még ha azt is mondod, hogy G4FA ott is több rev, 2013tól pl G4FA elvileg nem problémás.
csörgés/zörgés az gondolom hidegindításnál. Mármár dízeles de ez nem csak az 1.4ek hanem a G4FC/J/D/G 1.6ok jellemzője is. Mind csörög hidegen. Ha nem hidegen is csinálja akkor pedig gyorsan kell menni láncot/feszítőt ellenőriztetni. Ez 2014 elötti 1.4eknél tipushiba.
olajfogyasztás fő oka az gammanal hogy nem volt rendesen cserélve vagy nem megfelelő olaj volt belerakva. Bármi ami 5W40nél vastagabb gyilkos. Itt külön gond, hogy egy ideig engedélyezve volt a 30kkmes olajcsere meg a 10w30. Na az 100% garancia arra, hogy 100.000kmnál már eszi. Pár év alatt leesett hyundia/kianak és már a max 15kkm ha túlnyomó részt város/vontatás... akkor pedig 7500km! a csereperiódus.
A gamma G4Fx egy jó, megbízható motor. Ha cseréled az olajat nagyonmax 15kkmenként és max 5W40et adsz neki. 100.000kmenként pedig rá kell nézni láncra/láncfeszítőre és szelephézagra. Na bumm. Ja és 100.000kmenként én váltóolajat is cseréltetném.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
Igazából ha lehet inkább 1.6ot. Ha 1.4 akkor 2013 utánit. Megvásárlásnál még figyelni kell arra hogy Gamma 1.4 és 1.6 se tolerálja a 15kkm+os olajcserét ahogy a 10w40et sem.
1.6 gamma amúgy még 2020ban is megvehető, csak már nem a régi MPI hanem a GDI/TGDI verziója.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
-
Dare2Live
nagyúr
válasz AMD Power #1970 üzenetére
Nekem volt kis rálátásom az egész úgy indul, hogy ha neppernek fejben nincs meg a minimum 200-300kja fixen egy autón neki sem áll. De leginkább arra hajtanak ahol ez 300K+.
Ehez add hozzá, hogy haza kell hozni, regadó...Na most nézz körbe a német/osztrák/olasz... piacon mennyi lehetett az az autó kint amit a neppernél nézegetsz. Leglegalja...
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz AMD Power #1979 üzenetére
Ennek semmi köze az i30/ceedhez. Minden ami külföldről jön be pont ez van.
A piac nem, véletlenül értékeli a magyar, magánszemélyes, vezetett szervízkönyves, vagy beszámított ismert előéletű darabokat.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz AMD Power #1981 üzenetére
Én bővíteném a kört. pl IX20/Venga sztem minden szempontból jobb mint I30/Ceed. Rövidebb könnyebben parkolható, jobban kilátsz, kényelmesebb a be/kiszállás nagyobb a belső+csomagtere és jobban variálható. Nem mellesleg a DI para se érinti végig MPI motorral gyárották.
Pedig vannak magyar, végig 5w30as darabok az se ritka vki 5-7évig végig márkaszervízbe viszi.
Én anno yaris exet (fullextra) akartam 2szfe motorkoddal 4hónapig néztem. Végül szembe jött egy valós nagyon kevés kmes megvettem... és cserélnem kellett 3hónapon belűl vízpumpát... mert mint kiderült 1.5évig garázsban állt és azt a vízpumpa nem szereti.don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
Kuplungal kapcsolatban szembejütt FB szavazás. [link]
Olyan 30% jelöli, hogy gondjai vannak kuplungal ami elég jelentős. Pár embernek cserélték de nem oldotta meg a dolgot.
Ellenben kis kutakodás után találtam ilyet. Annyira nem értek hozzá de érdemes lenne utánamenni.
"Az erőátvitelben a kuplung kinyomócsapágyára figyeljünk minden modellnél! Elég lehet utólag bezsírozni, de nem egyszer csak a csere hozott megoldást."[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
Olyan mennyiségű szemét érkezik külföldről, hogy saját tapasztalatom szerint is ez van. Ha találsz vmit ami magyar és nem sokkal drágább mint a külföldi azt elvitték.... és nem kell csodálkozni ha 2nap múlva felkerül hahura +400-500kval drágábban és onnan is eltünik 2nap alatt.
Pár hónap alatt volt pár ami jó lett volna mire telefonáltam már mentek érte. Anno yarisnál 5éve sikerült kifognom egy ilyet, most annyira nem ment az egész, hogy feladtam és vettem egy új Vengat.@Kisza25: Mondjuk az orvosjárat 1-5km fél év alatt lekokszosodott az durva. Legjobb itt az MPI hál isten Vengaban az van. DPI lehet jó ha ténylgeg kettős befecskendezésű de az még nagyon friss motor meg kevés tipusba kerül.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
Amúgy a GDI motorok is CVVTk.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz McNamara #2151 üzenetére
Ez elég jól számolható.
Vengaban pl 50les a tank. Amikor felvillan a kevés benzin jel még pont 40litert tudok beletankolni azaz 10l marad. I20nál lehet ez csak 8l nemtudom de próbáld ki.
Innen ha tudod a kb fogyid/100km elég jól tippelhető még mennyit tudsz menni.más: Szerintem: A piszkot+vizet meg kéne fogja az üzemanyag szűrőnek. Akinek nagynyomású van a kocsijába az előírás szerint vagy vmivel elötte de szigorúan cseréltesse. Akinek régi szívója van annak se árt... (még ha még a szakszervízben se tudnak róla, hogy van ilyen benne)
A szivattyú akkor jár szárazon ha minden üzemanyag kifogyott a tankból. De 99%ban enélkül is simán tönkremegy ha levegőt kap mert kevés az üzemanyag, kanyar van bekavitálhat. A kavitáció meg minden anyagot a fémeket is kikezdi.
Sajnos elmúltak a szívóbenzines, mindennt kibír a pumpa idők amikor ha kifogyott a tank vettem egy 1.5les ásványvizet a benzínkúton kiöntöttem, raktam bele 1.5l benzint aztán indítoztam amíg fel nem kapta és 1.5l elég volt a köv benzínkútig és semmi baja nem lett semminek. Hogy a kifogyott a benzin de az indítómotor 1esben elvitt a 800mre lévő benzinkútig dolgokat ne említsem. Persze mára már gondoltak a hülyékre csak akkor indul ha kuplung be van nyomva.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz Dare2Live #2166 üzenetére
Ami még eszembe jutott a témáról, hogy amikor a Vengat átvettem mondták, hogy tankoljak bele minnél elöbb. Márkaképviselettől kb 300m a kút 49.9litert tankoltam bele....
Innen is üdvözlöm a Kia Tatabányát meg a f*llérb*ukat.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
kulfoldrol behozott kiaknal higy megy jar a 7ev garancia?
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz gergobaby #2247 üzenetére
aki nem szokta, nincs füle hozzá annak semmiből.
De annyira nem probléma:
-1.6 tudtommal nem érintett. Ha lehet olyat kell venni. Persze vidéki városba ahol nem kell nyomni annyira nem előny az hogy erősebb.
-1.4nél 2013 utáninál én még nem hallottam lánc/vezérlés problémáról.
-ha 1.4 és 2013 elötti akkor ha bármi a legkevésbé is gyanus rá kell nézni. Vagy ha már 150kkm+van benne bele kell kalkulálni, hogy cserélni kell. Itt se kell megijedni túlnyomó részt nincs itt se baj vele de ha pont abba a "2%"ba esel ahol igen na azért érdemes megnézni. Itt érdemes lehet nézetni egy szelephézag, egr tisztítás, okoskerék mennyire kopott... dolgot is.Végezetül: Még a 2013 elötti 1.4ek is elég megbízható darabok. Sokkal inkább mint a legtöbb kisturbós vagy/ és DIs, DPFes... csoda.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz oliwire #2266 üzenetére
A probléma, hogy míg US, ROKban lawsuit volt és gigantikus visszahívások addig EUban uarra a 2.0, 2.4es thetakra semmi. pl [link] és ezután még volt újabb adag visszahívás 2019 és 2020ban is.
A 150kkmet rendes olajcserével ahogy anno olvastam kibírják odáig rendben. De utána bele kell locsolni 1misi+t. Ráadásul muszáj mert hajlamos kigyulladni akkor meg nem 1misi+ a költség hanem fix gtk.
Akinek kicsi elég ott az 1.4MPI, 1.6MPI ha erősebb az 1.6 TGDI. Ezek ismert kifort motorok, 1.4nél kell egy láncot nézni 100.000km környékén, 1.6TGDIt meg koksztalanítani de ennyi. Újban meg ahol kapható az 1.5 tuti lenne csak még min 5év mire kiderül, hogy tényleg olyan jó e.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
és melyik ez a motor?
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
-
Dare2Live
nagyúr
válasz AMD Power #2281 üzenetére
uaz a két link.
Napokban kutakodtam. Lánc probléma lényegében 1.6ot nem érinti. 1.4nél nem találtam 2014 utáni modellt ahol baja lett volna. Ettől még lehet de nem találtam. Ami a fura, hogy tömegével rohangálnak 200-300.000kkm felett is eredeti láncal. De van aki 500.000km felett jár eredeti láncal. Másnál meg 1.4 100kkmnél ugrott. Tippre sokkal jellemzöbb a végtelen kmel is eredeti lánc mint az ugrás. Csörgést csak az veszi észre aki erre rendesen odafigyel.
Viszont szembe jött egy probléma ami teljesen ismeretlen volt. Simán lehet, hogy csak az orosz 92es benzin mellékhatása. Automatikus fordítás angollal jól érthető.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
Kirakják gyártás után félévet murvára mind ilyen. Füvön/murván parkolsz párszor dettó. Első tél után detto.
Suzukiról szépeket mond, cink spray meglepett. De pl ez [link] erősen problémás. Megvétel után lekezelni és 5évente kitisztítani, ha azt szeretnéd, hogy 15-20helyett 30évesen rohadjon szét. Kia/Hyundai vonalon meg tök pozitiv, hogy alja átlagnál jobban le van kezelve.
Ezen a területen a mazda ami botrány. [link] De nissan és régi Daciakkal is van baj. Nah az tényleg bajos mert 10éves kora elött lehet lakatolni.
szerk: Én amúgy alámásztam megvétel után 1hónappal. Max rozsdapötyök voltak. pl[link] Illetve volt hely ahol a vastag rücsi kis helyen hiányzott. Amúgy ahol üregbe benyúltam ott volt a zsír, mindent ahova kell fedett a rücsi. A csavarok el fognak rohadni 10éves távban, de ez mindenhol ilyen.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz tuareg85 #2293 üzenetére
Kia/Hyundai vonalon maradva. Alá kell másszni. Az én Vengamon ott a rücsi ahol kell, le van kezelve. Végig mindengol, egy sarok maradt ki minimál.
Üregekben benyúltam ott van a gyárilag felvitt zsír.
Nagyon meg van csinálva a korrozióvédelme tilos hozzányúlni. Ha tied is ilyen az tökéletes, nem szabad hozzányúlni.A csavarokkal, egyébb helyekkel meg nehéz mit kezdeni. Csavarokat összel le lehet fújni egy Dinitrol 1000el. Az tavaszig kitart és akkor 10-15évesen nem kell csavarhoz hegeszteni. De sok értelme nincs.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz tuareg85 #2297 üzenetére
Ami még eszembe jutott, hogy ilyenért simán vissza tudják dobni a gyári garit szóval óvatosan.
Gen2 yarisonál ismertek/tudom a kényes pontokat. 10+évesen kényes pontokon vagy ahol már megjelnt ha kellett minimál visszacsiszoltam, tiszítítottam, passzíváltam, aztán dinitrol 1000 majd, dinitrol fedőréteg(amit dinitrol1000hez írnak nem a rücsis/bitumenes).
Ezen felűl az üregeket "kiöntöttem" Dinitrol 1000el. Anyagköltség megállt 10.000Ftból. Anyagilag/"TCO"ra szerintem így jártam a legjobban.Jövőre küszöbről le fogom szedni műanyagot, benéztem nekem is már áll a föld. Utána kimosom, ha kell csiszolom, passziválom, dinitrol 1000+a hozzá írt fedőréteg.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
visszahivas usben. Nem tudom EU jarmuveket mennyire erinti mennyire import a tucson/stinger... vagy azonos e a beszallito eu osszeszereles eseten
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz Robi_73 #2656 üzenetére
Hidegindítás után pl alapjáraton nem "csörög" az 1.4 Vengad? Nem is tudom tudok e még ilyenről.
Forum/topikok/cikk/szerelő alapján a ki kell fogni mellé még beírnám a max 10.000kmenkénti olajcserét ott is spec szerinti max 5W30. 10W30/40 hiába megengedett garantálja a láncgondokat.
és hogy a katalizátor ne "omoljon össze" ha igen motor kuka. (Szar benzin vagy követ kap)Amúgy kiváncsi lennék, hogy 7év/150kkmen belül Kia mit csinál a lánccserékkel. Leginkább azért mert a lánc úgy volt reklámozva, hogy soha nem kell cserélni.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz Robi_73 #2658 üzenetére
Nem az első 2sec csörgésre gondolok hanem az első 5perc amíg hideg a motor alapjáratos zakatolásra ami ha üresen/sebességben 2000re felpörgeted eltűnik. Ilyened nincs? Ha nincs csináltál vele vmit? Én első 5000km utánc seréltettem egy olajat raktak bele 5W40et ez nem oldotta meg a fentit. Ha rákérdezek a válasz lényegében az, hogy ez ilyen.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz udimension #2665 üzenetére
Új korától a tied? Olajcsere milyen gyakran volt és mivel?
Az nem normális, hogy ennyit eszik ennyi kmel. Gariztatni evvel nem lehet, öntögetni kell aztán ha romlik akkor gari. Vagy ha nincs és már ilyen 1l eszik 2000kmenként akkor meg kell bontani.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz bandika0626 #2749 üzenetére
Újabb modelleknél rakás trükk van már. pl simán lehet 3kör is. Hidegen kb a motoron belül kering minimális mennyiség ami nagyon gyorsan felmelegszik. Új Fordok mind ilyenek, gondolom más is átvette. 10-15perc helyett 3perc után meleg az a minimál mennyiség. Leömlő is hátul úgy kialakítva az is melegítsen.
---
Ha a megfeleő olajáramlás indítás után max 10secel nincs meg ott gondok vannak és mégnagyobbak lesznek. Max 10secen belűl mindenhol meg kell legyen a megfelelő olajfilm.
Itt érdekes, hogy indítás után yaris úgy indul, hogy felpörög 2-3secre 1500+ra. És hidegben = -20C marad is ezen az 1500-2000es fordulat körül. Gondolom az olajáramlás és hogy ne legyen 0 a veszteséghő.?Lehet hülyeség amit gondolok de olajnál sztem ökölszabály, hogy hideoldali 0ás legyen. MIndig jobb mint az "előírt" 5-10-15W. A melegoldalinál meg ragaszkodni kell a gépkönyvhez. Meg a specekhez. Felelőséget ezért az elméletemért sem vállalok.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz XFishboneHUN #2771 üzenetére
Én kértem most pár árajánlatot 2.éves Venga szervízre több helyről. Nem BPs papasnál 90K. Ebből maga a munkadíj 38K.
És ehez még hozzájön, hogy az árajánlatban legolcsobbak közt lévő luk olaj van. (LUK 98 GENSPECI¶LC2)Évek óta csinálom yarisomnál az olaj, olajszürő, légszürő cserét. Ha mindenből top minőséget, gyárit veszek max 15K a vége. A 90K = szabadrablás
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
1.5éves autón nem jó a start-stop. Januárban még működött aztán egyre kevésbé. Azt hittem, hogy a hideg miatt de most melegebb van meg egyértelműen ha megyek vele 100km+t autópályán utána jó egy 5-6 pirosig aztán annyi.
Azt látom, hogy mindig állítaná le mert ugye akkor világit csak gyakorlatban nem állítja le. Nekem ez így 99% aksi probléma. 100km után feltöltődik annyira, hogy 5-6 pirosig elég a kapocsfesz.Ma felhívtam márkaszervízt elmondtam a problémámat.
Válasz:
-Be kell vinnem.
-Töltik 4h+t.
-Úgyhagyják északára.
és köv nap mehetek érte jó lesz.Hát erre kiváncsi vagyok, sztem töltéstől nem fog megjavulni az aku.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
paraszti logikával hülyeség az egész töltés és két lehetőség van. Szar az aku. Vagy szar a generátor. A töltjük 4hval pont az lesz mint amikor megy 100kmet. Maxra fel lesz töltve aku. Utána egy ideig max 1napig megy a start-stop és utána nem fog.
de én nem vagyok márkaszervizes lehet van vmi titkos tudás pl lejjebb veszik a start-stophoz szükséges kapocsfeszültséget vagy nem sima töltőre dugják hanem vmi töltő regenerátorra. Ha nem javul meg akkor az gyanusan a csesszük el az ügyfél idejét, szivassuk hátha nem hozza vissza garanciába az autót kategória lehet nálam (is).
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz kisza25 #2789 üzenetére
vengaval kb csak hosszú táv van városi ugrálós a yaris (mert abban van gyerekbicikli, babakocsi)
Tavaly egy hónapig fordítva volt akkor start-stop mindig működött. Ebből is gondolom a vagy aku vagy generátor.@rbalint88: Egyszer végülis be lehet próbálni mért ne. Egyszerűen csak meglepne ha működne. Az is lehet van rá SW frissítésük vagy az ő töltőjük regenerál is. Kiderül.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz Dare2Live #2791 üzenetére
11:30kor bementem ahogy elöző héten most is elmondtam és kétszer!, hogy 1.5éves kocsi = garanciában akarom. Aláíratak mindent átvették.
Erre most hívtak, hogy a hibatárolóban nem volt hiba, ezért ez így nem garanciális hiba megcsinálják de fizetős lesz. Mondtam nekik, hogy garancia. Erre jött hogy biztos rosszul használom az autót és nem fog menni garanciában.
Én erre elmondtam, hogy ezt nekik kell bizonyítani. 2* elmondom nekik nem jött át. Mondtam akkor hagyják ott érte megyek. Erre, hogy hibatároló kilvasást kell fizetni.Vhol teszt is volt ez. A 7év garancia, vigyem 7évig márkaszervízbe alkalmanként 90-120Kftért értelme erősen megkérdőjeleződött már 1.5év után ahogy bírnak rúgják le magukról a garanciális igényt.
Majd irok még a KIAnak hátha.... meg feldobom FB csoportokba is.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz Dare2Live #2792 üzenetére
Elmentem autóért, elmondták, hogy nem tudják mi a baja de ez nem garancia mert... Én meg mondtam, hogy a bizonyítási kötelezettség az első 2évben az önöké lássuk. Próbálta még megmagyarázni én meg mondtam, hogy első 2évben nincs kérdés de itt elakadt a dolog.
Bejelentem a hibát a KIAnak aztán meglátjuk.
@drcsanya: Pappas Szfvár
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz Dare2Live #2796 üzenetére
Nos a KIA is lerázott. Visszaírtam rá de újra.
Bevágnám legszivesebbben az egész levelezést úgy lenne a legkorrektebb és legegyértelmübb mindenki számára, hogy a KIAnal igazából semmit se ér a nem a hét de még a tvileg előírt 2év garancia sem de nem kicsit részletezik a levél végén, hogy ezt nem tehetem meg. Pedig tényleg ezt szeretném, így lenne a legjobb és legkorrektebb. De sajnos nem lehet.
Röviden a lényeg, hogy nem megfelelően használom az autómat ezért nem garanciális. Azt nem tudják igazából hogy hogy nem megfelelően de nem megfelelően. Meg leírják, hogy kéne, kellene használnom az autómat és blabla
Lehet továbbviszem az ügyet. Sok sikert nekik bizonyítani, hogy nem megfelelően használtam az autót amikor igen. (És ennek különös szépeséget ad, hogy míg nekik esélyük sincs addig ha kéne én meg tudom ezt tenni. Notoriusan irom minden autom tankolásait, az adott etapon mennyit, hova hányszor mentem.)
Ami tuti lesz az, hogy korrektül leírom az egészet ide és PHs autós forumokba, KIA... FB topikokba, mapsra.. meg ahova tudom. Had tudja meg minnél több ember mennyire rémítően inkorrekt cég a KIA.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz drsanya #2812 üzenetére
Azt olvastam, hogy nagyon szigorúan veszik. pl hiába van szervizekről lefűzve szakszervizes számlád amin alvázszám is rajta ha nincs füzet kitöltve visszadobhatják, nem él a 7év gar. A füzettel meg vannak bajok és jellemzően nem a user a hibás. Csodás pl a nem raktak bele matricát esetek.
De az én esetem más. Szakszervízbe volt hordva megvan a füzet ráadásul 1.5éves az autó és ennek ellenére az egyértelmű garanciális igényt visszadobja mind a KIA Papas Szfvár mind a KIA. Az indoklás meg annyi, hogy nem jól használom az autóm.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz FollowTheORI #2814 üzenetére
Ahogy már korábban leírtam. kb nincs rövidtávra használva csak 20+20, 70+70kmes utakat fut. Havi egyszer esetleg egy 160+160kmeset is. Ilyenkor az első pirosnál amúgy működik is a start-stop.
A KIA elmondása szerint nem megfelelően használom. Azt nem írták le ez mit takar de utána leírják, hogy használjam az autót gyakran hosszabb távokra is.
Itt külön csoda, hogy direkte elmondtam nekik, hogy az autó kb nincs rövid távra használva, csak BP, Pécs, Velence köröket fut.
Semmilyen hibát nem olvastak ki. Ha nincs hibakód az azt jelenti a KIAs szervizes szerint, hogy az autó nem garanciális. Nem tévedés tényleg ezt mondta.
"Amúgy a sok rövid távnál gyakoribb szervízt betartottad?"
Mint korábban írtam az autó nem fut rövid távokat. Az ellenkezőjét írtam. Had idézzek magamtól: "vengaval kb csak hosszú táv van városi ugrálós a yaris (mert abban van gyerekbicikli, babakocsi)"
Az elmúlt 1hónapban pl 800kmet futott és ebből 20km lehet a rövidtáv. A többi 1*Pécs, 3*BP és 2* Agárd.Ennek ellenére az első kötelező szervízét 5hónapos korára előrehoztam 4020kmesen kapta meg. A második kötelező szervízére most fog menni 15hónaposan.
Amúgy mi köze a gyakoribb szervíznek az akumlátorhoz? A dugatyútöréses 1.6GDIknél szokták evvel elutasítani a garanciát. Akumlátornál muris lenne.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz kisza25 #2817 üzenetére
"amit a Fehérvari kiaban elfelejtettek megcsinálni."
Elfelejtették? Nem Ceednél volt főfékmunkahenger, benzintank tartó korozió visszahívás? Mindkettő elég komoly biztonsági risk. Vagy proceednél más volt?
Jelentkeztem máshova kötelező szervízre meglátjuk mit mondanak.
---
Kaptam egy olyan tippet, hogy ez ~100% aksi gond és ha az autó állt gyártás után egy jó fél évet főleg nyáron napon és abban a fél évben nem használták/töltötték akkor akár az első télen lehet hogy nem fog menni startstop aksi miatt és ezen nem segít az se ha 200kmet megyek.
Na az enyém májusi gyártás októberi átvétellel. Még megnézem majd aksi mikori gyártás. És teljesen mindegy nem az én hibám nagyon nem szeretik gariztatni az ilyen eseteket. Viszont van megoldás:
Álljak neki pontosan részletekbe menően írni mikor indultam honnan, hova hány kmet mentem... Ha ez megvan akkor újra jelentsem be a hibát. Van még 8hónapom mire 2éves lesz az autó addig csináljam ezt meg. Ezt nem fogják visszadobni mert ha továbbgörgetem egyértelmű bukó nekik.
Hát akkor ez lesz.szerk: Ma felhívott a KIA Szfvár. Aszisztenstől kapta meg a telefonszámom de nem tudja miért. Én elmondtam neki ki vagyok és hol áll az ügy ő továbbra se tudta mért kapta meg a telefonszámom így aztán elköszöntünk.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz kisza25 #2826 üzenetére
Nincs nagyon tapasztalat az új 1.5el, meg német pályára mégalkalmatlanabb mint az 1.0turbo. 1.4turbo lenne kb/min ideális. Ja és 6ös váltó különben pályán még ordítani is fog.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
Új hozzászólás Aktív témák
- PlayStation 5
- Samsung Galaxy Z Fold5 - toldozás-foldozás
- NVIDIA® driverek topikja
- Azonnali fáradt gőzös kérdések órája
- Tesla topik
- DIGI internet
- USB to S/PDif konverter a modern RIAA, elektroncsövekkel
- Ukrajnai háború
- Tombol az AI-láz: az NVIDIA már értékesebb, mint az Apple
- eMAG vélemények - tapasztalatok
- További aktív témák...
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- Motormatrica szinte minden motorra! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Xiaomi Smart Cooking Robot. Teljesen új bontatlan 2 év garanciával!
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen