- OLED TV topic
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- LG C4 tévé, a népszerű OLED-sorozat legfrissebb tagja
- Az árnyak közül lépett spotfénybe az MSI 16 GB-os grafikus kártyája
- Melyik tápegységet vegyem?
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Monitor hiba topik
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Hisense LCD és LED TV-k
Hirdetés
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Így nem hajlik, úgy kettétörik az új iPad
ma Nem mindegy, hogyan ülünk rá, a kétrétegű OLED panelből könnyen törött OLED lehet.
-
Fehér zakót öltenek a Super Flower platinás Leadex VII Pro tápjai
ph A kétféle kapacitással készülő, 12+4 tűs csatolóval szállított típus érdekessége, hogy az eszköz felőli oldalon egységesített konnektorokkal jön.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Dare2Live
nagyúr
Logikusan: Hülye lennél cserélni.
De lehet neked a "szerelem" az megér e 5-6-7millió forintot.Ha nekem lenne: Ennyi pénzből rengeteg élményt, szabadságot lehet kapni. Mondjuk jól szervezve 10éven keresztül minden évben 1hónapra el lehet menni összel-télen windsurfolni. Garda/Rodosz/Karphatos összel, télen El Medano.... de más a túrázásra vagy a sziklamászásra vagy a síelésre vagy az akármire hörög. Vagy/és lehet fizetni a gyerek különtanárát, egyetemét, takarítónőt... tudomisén.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz FollowTheORI #3748 üzenetére
Nem akartam ezt én leírni mert izlések pofonok de hamár vki leírta nekem baromi ronda az eleje. De tényleg. Különösen nagy a kontraszt az elöző sportageval összevetve amit a szebb SUVok közé sorolok. (Én azt a formát vittem volna tovább, élesítettem, kockítottam volna.)
Mondjuk én a BMW gigaveséket se tudom hova tenni. [link]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
Nem is azt mondom, hogy nem kellett a refresh, hanem, hogy én a régit vittem volna tovább ami kifejezetten szép volt. Nagyon sok irányba elmehettek volna.
Úgy mint más rengeteg márkánál ahol megvan a forma és azt viszik tovább "modernizálják" akár évtizedekig. BMW, VW... Hirtelen első keresésre [link] és nem ma kezdték. [link]
és ha csak eleje akkor. [link]
De viszont ha már dobták és teljesen új dizájn akkor lehetett volna vmi szebbet. A sorrentójé nem nagy szám, de az én izlésemnek még az is messze szebb.
De baromira izlések pofonok. Ha rajtam múlna akkor az egyterűek se haltak volna ki és ez az első siker lesz annak ellenére, hogy sztem (is) ronda.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
"mi az, hogy új 911-es? 1960 óta ugyanúgy néz ki mindegyik"
A 911 mindig is a hagyományról szólt, de aki olyat mond hogy uugy néz ki egy első gen 911 meg egy mostani az vak.
Itt egy kép hátulról. Uaz nem?
A Nissan Juke első két genje nekem hasonló kaliber dizájnra mint az új sportage. Nincs mit szépíteni. Ronda.
És amit végképp nem értek az a lőrés ablakok irányvonal. XCeedet elvittem egy körre hát életveszély. De Sportagenal is ránézésre követik a divatot. És a csúcskedvenc a Toyota CHR. [link] Üljetek be egyszer az hátul egy klausztrofóbiás rémálom. Értem én, hogy dizájnos és szép de már semmit se számít a praktium?
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
Ami különösen szomorú hogy teljesen általános semmi fura nincs benne. 80-150kkm közt GDI, T-GDIk elkezdik enni az olajat majd nagyon gyorsan már zabálják majd jön a felújítás meg egy 500-1.000Ks számla. Az 1.6os GDI/T-GDI pedig nagyon gyakori MOon.
A rendszeres olajcsere nem segít rajta ha forumtárs 5.000kmenként cserélt volna az sem. Már leírtam vissza lehet keresni.
Ami sztem a témában ultragáz, hogy míg US, rok...ban baromi nagy visszahívás, kiterjesztett garancia van gammara/thetera, hyundai/kiat nem pcit megbüntették addig EUban semmi. És erre még rájön, hogy márkaszervizek és központ is mindent megtesz azért, hogy ne kelljen gariztatni.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz Csiszike #3816 üzenetére
"gari lejárta után fél évvel"
Nem segít de ha 1évvel korábban kezdte volna el zabálni olajat elsőre kia/hyundai megoldása, hogy beleönt jó kis 15W50et avval beesik 1liter /1000km alá egy időre az olajfogyi aztán ha besül a dugatyú széttárják a kezüket, hogy lejárt a gari. Ha ez nem jön be mindenbe is belekötnek.
Szóval ha egy évvel korábban félévvel gari lejárta elött derült volna ki se jutottál volna sokra.don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
faceról annyit, hogy egy zabálja az olajat esetben leírtam linkekkel köztük US/ROK visszahívással alátámasztva a problémát. Törölték a hszem.
GDInél ~6-8év kellett míg valamennyire átment szakmai oldalakon köztudatba, hogy a GDIkkel komoly gond van. Más márkák elszúrt motorjainál is kb hasonló az arány ld pl Toyota 1.33sát. És itt baromi érdekes, hogy ezen két esetben is rákérdeztem többször. A válasz annyi hogy nincs itt semmi látnivaló. Kereskedés/importőr tagad és vásárlóra keni. Viszont amikor szervizessel beszéltem direktbe miközben csinálták a kocsit és rákérdeztem mondták, hogy tudnak róla és tudják mi a megoldás: Nem kell megvenni . bázzzz.
Majd 6+év múlva megtudjuk... US/ROK visszahívásból.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz vihartigris #3868 üzenetére
merkur nem emelte 4-5havonta 300-400kval az árakat.
közben rendszeres, hogy drágábban lehet eladni mint amennyiért megvetted 1-1.5éve és sokszor nem kevéssel. Jobban hoz a kocsi mint az állampapír.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz Robi_73 #3947 üzenetére
Újabban ha vkinek 1.6... GDIvel olajfogyija van és fbn bedobja akkor néha becopyzom amit összeszedtem GDI olajfogyasztás, visszahívás vonalon.
1hete beszéltem egy szervízessel bedobtam az 1.6 GDI témát a reakció kb annyi volt, hogy (suttogva) jó nagy szar, a 30kkmes olajcsere meg megadja a kegyelemdöfést. Behozza olajcserére 29.000kmenként a harmadiknál már fixen eszi és gyorsan eszaklálódik a probléma. Ami nekem érdekes, hogy nem a katalizátort hibáztatta pedig US visszahívások alapján elég egyértelmű. A dolog az 1.4MPI/1.6MPI gondokat (amik azért jó motorok) vagy a Thetakat már fel se dobtam neki.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz FollowTheORI #4024 üzenetére
Szelepek MPInél nem kokszosodnak.
EGRnél meg sztem tökmindegy.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
-
Dare2Live
nagyúr
válasz diablo1984 #4040 üzenetére
huh
gyürű leragad toyotanal van 2010 utána is. Két plda az 1kr-fe és az 1nr-fe. Mindkettő nagyon gyakori MOon. Külön szerencsétlen, hogy az 1sz-fe és a 2sz-fet váltották amik meg tipikusan a legendás japán örökélet+1nap motorok ahol félmillió! kmnél még gyakori, hogy 0 olajat esznek 0W20ból és a gyári lánc/vezérlés van bennük. Ehez képest az 1nrfe/1krfenél 200.000km körül már jönnek a gondok.
Kia/Hyundai vonalon fontos hogy az 1.6 magában nem jelent semmit. pl a "régi" 1.6 MPI a jobb féle benzinesek közé tartozik. Nem legendás mint a fenti 2szfe de ha cserélik olajat 400.000kmet elfutnak. Amivel gond van de amennyire látom kb mindel azok a közvetlen befecskendezős darabok. Tipikusan az 1.6 GDI, 1.6TGDI ez régóta piacon van de a nagyobb thetak is betegágyak és úgy néz ki, hogy az új kappak se sikerültek jól.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
fb, szerviz... alapjan az uj GDI gammak, thetak, kappak fele ennyit!!! se szoktak kibirni. A regi mpi meg mar 3eve nincs.
amennyire latom 2022ben az a motor ami kibir 350-400kkmet az mar a jobbak koze sorolando.
ez van.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz Robi_73 #4059 üzenetére
érdekes, hogy az US... visszahívás katalizátor dolog még mindig nem jött elő pedig az legalább annyira eszi a 1.6 GDI/TGDI....t mint amiről szó van.
@tboy93 Sajnos én nem tudom úgy konkretizálni mint GDI, Theta, NU vonalon. Annyira nem érdekel meg még mindig "új".
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
-
Dare2Live
nagyúr
Ez egyén függő. Nekem sose volt gondom az 1.0as ill 998ccmes yarissal sem. Nem 11 de kb 16sec volt a 100. Sose zavart. Az tény BPn forgalom tempójához pörgetni kellett és megevett 8-10 dugozásnál 12+litert. Amúgy országúton, vidéken 4.5/5L körül megvolt.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz diablo1984 #4242 üzenetére
volt amikor a feleves atlag! 4.51literre jott ki. Eleg jo.
De BPn taposva porgetve pirostol pirosig feloras dugokkal az mas vilag.don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz diablo1984 #4244 üzenetére
A regi 1.3val (2szfe) arultak 2008 vegeig a yaris 2t avval tuti. Az van az elso gen yarisban is orokelet. +1nap.
Itt az enyem [link]
Az utana jovo 1.33as mar szar ahogy az uj 1.0 1krfe is.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
KIA/Hyundai vonalon ami ökölszabály, hogy ami (G)DI az kerülendő. Az 1.6 GDI ennek ékes példája. A régi MPIk sokkal tartósabbak ha megfelelő olajat rendesen cserélték a lánc/feszítővel se szokott gond lenni. Persze akármi van vásárlás után rá kell nézni kb 20perc. De ez uugy igaz a GDIkre is.
Az 1.6 CRDI jó konstrukció de azért nem egy örökélet+1nap SDI. Én nem venném városra. De az adott típust is meg kell nézni. Ha pl van benne DPF városra kizárt...[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz diablo1984 #4272 üzenetére
Ha 12kkmenként az olajcsere is megvolt talán. De városi rohangálósnak inkább 2014 utáni IX20/Vengat 1.4 vagy méginkább 1.6 MPIvel. Az nem direktbefecskedezős, nincs koksz, nincs DPF és ha olajat rendesen cseréték vezérléssel se szokott gond lenni. (Meg 20perc megnézni.)
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz slett27 #4301 üzenetére
Igazából le/nm görbét kéne nézni vásárlás elött és mellérakni a súlyt is. Ez a három dobja ki kb az igazat. És azonnal látszódna a turbós előnye is. 1500tól csúcsnyomaték végig megnyomod gázpedált megy. Egy szívónál meg lenyomod 1500nál a gázt padlóig.... és nem történik turbohoz képest semmi.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz kisza25 #4393 üzenetére
a hideg + alacsony rpm+nyomni kell mert nemmegy (mert nincs nyomaték mert alacsony rpm) sztem a legkárosabb.
Tipikus motorgyilkos: Vált 1800nál visszaesik rpm 1100ra ahol nem húz de kéne menni ezért lepadlózza amire meg elektronika úgy reagál, hogy mindent bele amire meglódul és erre 1800nál megint vált és kezdődik előröl.
Egy vált 2500-3000közt már sokkal jobb.
Meg persze alap hogy egy 0Ws mindig jobb mint egy 5W/10W.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz kisza25 #4402 üzenetére
7.24l/100km az elmúlt kb év átlaga. Nem sokat megy évi 9.000km alatt.
kb 40% országut, 40%pálya (~130), 20% város.
Nem eszik túl jól de mivel évi 9.000km alatt megyek elviselem.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz slett27 #4466 üzenetére
háde mit mondjunk?
Ha kell a nyomaték, 9sec alatt akarsz 100ra érni és mindenhol huzzon és nem akarsz 15l+os fogyit azt a turbó tudja. Meg az elektromos.
A forint 25%t gyengűlt az elmúlt 2évben és kint is felmentek 25-30%al az új árak mert hybrid, mert co2, mert dpf és mert chip. Ebből aztán nálunk van egy 50-60%os árdrágulás. A 7éve vett 13éves yarisom szép állapotban uannyit ér mint amennyiért megvettem. A 3éves Vengam többet ér mint amennyiért megvettem. Nézz rá egy 2éves GL+ Scrossra. Volt 4.5. Most 3évesen 5.5. Az új az 7.2+. Ez van.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
Újabb rész koksz vonalon egy 1.6 GDIn bemutatva.
[link]don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz slett27 #4480 üzenetére
Én azt amit a kiamotors.hu mond.
Vengaban is uaz a motor van.
[link]Annyi, hogy én tuti SN vagy méginkább SN Plust rakatnék bele.
más most villant be: Emlékeim szerint SN Plus kifejlesztésének fő oka mindha pont a mai videoban szereplő idő elött beinduló "berobbanás/begyulladás" lenne.
szerk: Minden olajnak kell egy 1000km amíg "hozzákopik" a motorhoz.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz Dare2Live #4482 üzenetére
googli elsőre kidobta.
Ha GDIm lnne tuti csak SN PLust raknék bele.
[link]
API SN PLUS is the interim spec within the lubricants industry that supplements the API SN category for gasoline engine oil performance. It helps bridge the gap between current ILSAC GF-5 and future ILSAC GF-6 specifications. It was developed in response to auto manufacturers request to ensure gasoline direct engines have guaranteed protection against low speed pre-ignition (LSPI) events. LSPI is caused by high pressure build up in the cylinder of the engine which can damage your car’s engine.[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz Robi_73 #4505 üzenetére
Nagyon fontos, hogy nincs magyar autóspiac. EUs van. Az a meghatározó. Az eső árakat gyorsan megfogja, hogy leáll az EUból jövő használtautóimport.
Egy beeső EUs autóspiac az megrántaná a magyar használt árakat is, kérdés mitől esnének be a használt árak.A lakás/ház vonal az izgibb. BPn 5%os ROI (return of invest ~= kamat) realizálható ingatlanon. És ingatlannal foglalkozni kell, költségei vannak. Közben DKJ 10%, de egy pmap is 13% infla mellett 13%+t fog fizetni. Dupla annyi és kevesebb nyűg.
Közben 13%a bubor. Lakáshitel kamat se lesz sokáig 10% alatt. Nem mindegy 3%on ketyeg a hitel vagy 13%on.don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz McNamara #4512 üzenetére
-2éves kötelező az elvileg nem. Én az első két évben 100% márkaszervízbe vinném ott tv miatt nem szoktak kibújni gari alól.
-Ami a 2évesen felűl van azt Kia/Hyundai adja! És KIA szervízvezető szerint csak akkor él ha KIAhoz hordod szervízre.és olvasd el figyelmesen a garanciális feltételeket. pl a 2éves felsorolásban lévők pl izzító gyertya, bowden, gömbfej... baromira nem a "véletlen" műve. de az audiorendszer 3éve sem. A 2éves mondat végén lévő stb is beszédes.
kb egy hónapja egy újabb csoda volt FBn csúnya rozsdával kapcsolatban. Hiába van rá 12év az csak akkor jár ha végig 12évig viszed márkaszervízbe! és 7év után nem csak olajcserére hanem 80-150ks rendes éves szervízre.De a DCT automata váltó garija is egy külön csoda... ha jól emlékszem itt is szó volt róla.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz KubanitoS #4521 üzenetére
Sztem az egésszel az a baj, hogy fullba tolják pirossal a 7év garancia feliratot. Amikor szóba kerül mi a KIA fő előnye miért jó, miért vennének mindenki uavval jön első helyen: 7év garancia. Ami finoman szólva inkorrekt... és ha picit szigorúan nézzük akkor pedig BTK tétel. Mert az emberek 90+%át megtéveszti (és imo ez is a célja).
"Btk. 373. § Csalás. 373. § (1) Aki jogtalan haszonszerzés végett mást tévedésbe ejt, vagy tévedésben tart..."don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz diablo1984 #4548 üzenetére
Nagyon szerencsétlen olajcserérét behozni a 1.6 GDI/TGDI vonalra. Igen a 30.000kmes olajcsere gyilkos. De a GDI/TGDIk 15.000kes olajcserével is hullanak.
És hát az adott motor ráadásul kappa.@Peter668 Van ilyen. Meg bár nem reklámozza Toyota MO, hibás konstrukciónál van, hogy kitolják a garit 8évre. pl a ~2005 körüli 1.8-2.0as benzineseik a leragadt lehúzógyűrű miatt tudták enni az olajat, szó nélkül javították őket. Sajnos toyotanal is kihalóban van ez.
@la_cc Nagyon sok minden készül EUban még sokszor akkor is ha pl a japán Denso a beszállító.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz kisza25 #4544 üzenetére
Ez sztem jó összefoglalja. Nem nagy sérülés, repedt a lökös, maszk. Javítás 4.3millió+. Front radar 1.5millió igazi wtf. Hyundai embléma 300.000Ft+... Mercedeses árak.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz kisza25 #4584 üzenetére
mondjuk ilyen koksztenger befecskendezők mellett nem csoda ha gond van a befecskendezési képpel és súlyos gondok vannak/lesznek...
és a szelepekről leválló kokszdarab is elöbb utobb be fog ütni.... és most itt az új csoda a dugatyú kokszosodása.
És akkor már az egrre, láncra, szelephézagra és a katalizátor állapotára is érdemes ránézni.don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz interstate76 #4682 üzenetére
imo láncra is nézzen rá a szerelő.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
Nekem überdurva, hogy a "ceed autóvadásznál" a kappa és a gamma összekeveredett. Hogy nincs meg, hogy gammaból a GDI a problémás. Hogy kappánál erősen más gondok vannak.
Azt el tudom képzelni, hogy benézte mert stresszelt. De akkor tessék a videot leszedni, újra csinálni és nem hoaxokat fenthagyni.
Ez olyan mint amikor egy toyotas szervizes összekeveri a régi 1.3 2szfet az 1.3as 1nrfevel és mindegyik hude jó, örökélet. Hát nem. A 2szfe örökélet az 1nrfe meg erősen problémás. És egy valós szakember ezt tudja. Azt is miért.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
pénteken lejöttem Ikeaból felcigöltem majd leállítás után kb 30percel kiáltam volna és elsőre 6-7 sec indítózásra nem akart motor beindulni. Újra próblkoztam 20secig akkor sem. Majd indítottam videot ld lejjebb ahol viszont ~3sec után beindította. Azért lehet hallani, látni, hogy nem azonnal.
[link]fotelszerelőként mivel hidegen még sose volt ilyen korábbi olvasások alapján főtengely jeladó lesz a gond. Jól tippelem?
Gondolom hétfőn irány a szervíz mielött egyszer csak meg kell várnom, hogy visszahüljön....don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz Robi_73 #4705 üzenetére
A keveset kizárnám. Ikeaból jöttem BP ~80km, pályán ahol lehetett 130at tartottam.
Szept 17.én tankoltam MOLnál.Ami patern van, hogy csak félmeleg motornál csinálja hidegnél, melegnél nem.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
Kia Venga 1.6 MPI 50% országút, 30%pálya (fix 130km/h) 10-20% várossal előrelátóan, benzintakarékosan vezetve 22.000km alatt átlag 7.3 liter/100km körül evett nálam.
14éves 1.3as yaris kb uígy használva 5.5-6liter/100km körül eszik. Jelentős a difi, de Venga egy mérettel azért nagyobb.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz kisza25 #4741 üzenetére
Megvan.
De nagyon filózok azon, hogy az egyik autót el kéne adni. Évi 11.000kmet megy a két autó összesen. Csak feleségem a yarist használja minden nap gyerek cigölésre, bevásárlásra azt szereti az viszont kicsi 2 gyerekkel csomaggal hosszútávra amire mindig Vengaval megyünk. Logikusan Vengat kéne megtartani csakhát...A story amúgy annyi, hogy amikor 2019 novban Vengat megvettük még nem volt HO sokkal többet mentünk azóta viszont mindketten full hoban vagyunk. Most nyáron lett aláírva a tartós HO szóval már nem is várható változás.
Fogyit mint volt hypermilegos meg korábbi yaris fogyikból jól tudom.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
Kinek mi a spórolós vezetés. Vkinek annyi, hogy nem lépi túl az 50-90-130at és előrelátóan vezet = kibír egy fékpofa 100-150.000kmet. Ez a kezdő szint.
Van egy advenced ahol gumi enegrgysaver abból is a megengedett legvékonyabb legkisebb felnis, pulse and glideol... ez már középhaladó, haladó vonal.
és van a hypermilegos pl [link] Itt már elborult dolgok vannak 3barra fújt 145/r14es ecopia, felnin sima nem keveri szelet dísztárcsa, természetesen rádió antenna leszerelve, autóban kill switch, mankókerék, sprayre cserélve, max sebeség pedig 80km/h vagy alatta.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz Dare2Live #4753 üzenetére
off de a témához erősen kapcsolódik, hogy mennyire nem érdekel senkit se a fogyasztás. Ami eladja az autót az a dizájn.
Jó plda erre a felni. Kivesztek az R13/R14 sött már az R15ös felnik is. Minek egy átlag szgkra egy R18/R19/R20/R21?
Miközben egy R13/R14el uaz a kocsi sokkal kevesebbet fogyasztana és maga a gumi is sokkal olcsobb.Hasonló a SUV vonal is. Giga homlokfelület amit még igazán jó CVre se lehet megcsinálni. Kombinálva ez egy 1500+kgs súllyal. Terepre szar lesz súly meg felni miatt, városban, pályán egy hasonló egyterű/kombihoz képest leeszi a hajad. Viszont dizájnos veszik mint a cukrot.
(és akkor megint érdekes téma a mi adja el az autót a tartosság vagy a dizájn. Tudom ez megint erős leegyszerüsítés de megint egyértelműen a dizájn.)
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz vihartigris #4756 üzenetére
Fizikai vonalon nekem x de minden hypermilegos autón a lehető legkisebb felni van kb a legkissebb gumival. A linkelt yarison pl 145/80-r14
Ha 16os felnivel kevesebbet enne 1es yarisba sztem az a max ami befér akkor azt raktak volna rá.don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz vihartigris #4765 üzenetére
Amit írsz az úgy ertősen hibás pl 70kmhig le van húzva az ablak afölött megy a légkondi vagy totál téves.
És ez a legelborultabb hypermilages vonal. Ezért nem kell őket sajnálni mert ők élvezik. Olyan ez mint sokaknak a testedzés vagy tudomisén. Van aki élvezi van aki meg nem.Természetesen van előnyük ezen felniknek/gumiknak is. Pályanapon tiszta aszfalton köridőkön másodperceket jelenthetnek. Ezért is muris 1.5-2tonnas SUVokon meg terepjárókon.
Viszont drágák és gyorsan kopnak. Többet fogyaszt velük a kocsi. A felfüggesztést magyar utakon szétverik. Az se olcsó. A felnit, gumit baromi könnyű felütni a magyar utakon.
Gondolom az egyértelmű, hogy nem a pályanap miatt veszik őket hanem mert Marinak, Bélának sokkal jobban tetszik. Dizájn.don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz vihartigris #4769 üzenetére
Sztem a linkelt kategóriában lévők nem a pénz miatt csinálják és azt kéne megérteni, hogy ezt élvezik.
Nem a vezetési élményét évezik vagy pl az US autó (Gabben) filinget vagy a porsche élményt vagy a tesla 1.9es 0-100at hanem, hogy bement az átlag 4liter alá.A linkelt yaris 4liter körül eljárt. Amúgy meg 6.5l körül. 550.000kmre nézve jelenlegi benzinnel az 6.5misi. Ha tetszik 100.000kmenként 1.2misi. Nem azt mondom ez sok vagy kevés de azért pénz. Tény évi +2napot töltött érte az autóban mert ehez a fogyihoz már a 90ből is vissza kell venni kell de ha azt nézed lehet neki megérte. Teszem hozzá újra biztos nem a pénz volt a fő motiváló tényező.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
1.6 GDI szétszerelés. Sok újat nem mond, míg a régi gamma 1.4/1.6 MPIre nagyon nem volt jellemző a kokszosodás az 1.6 GDI/TGDI amennyire látom kb minden only DI motorra erősen, több helyen.
[link]don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz Robi_73 #4860 üzenetére
"A garanciaidő végét így is megfutják, hogy utána mi lesz senkit sem érdekel"
Erről beszéltem tavaly Kia szervízvezetővel és neki az volt a baja, hogy pont hogy nem.
Nem finoman szidta a 30.000kmes olajcsereperiódust, szerinte akik 29.500onként hozzák és ez elég gyakori ott már 100.000km elött masszív olajfogyasztás lesz és a 150.000kmet nem fogja a motor megfutni. De nem ritka hogy már 70-80.000kmnél cserélni kell.don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
Új hozzászólás Aktív témák
- Economy takarékos vízszűrős zuhanyrózsa! Klórszűrő zuhanyfej dobozában nagyon szép állapotban eladó!
- VW/Audi/SEAT/Skoda Acélfelni 6JxR15
- DF83 V2 daráló
- VENNÉK: Xiaomi Smart Air Purifier 4 Compact légszűrőt/légtisztítót
- uj Intelligens WiFi 230V dugalj - energiafelügyelettel Smart Plug Tuya smart plug, tobb db
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest