- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Soundbar, soundplate, hangprojektor
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Rendkívül ütőképesnek tűnik az újragondolt Apple tv
- Internet Rádió építése (hardver), és programozása
- AMD Radeon™ RX 470 / 480 és RX 570 / 580 / 590
- Fujifilm X
- Milyen egeret válasszak?
Hirdetés
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
-
Gray Zone Warfare - Napokon belül kiderül, hogy mikor indul a korai hozzáférés
gp A jelentések szerint a zárt tesztek sikeresek voltak, hamarosan még többen belevethetik magukat a programba.
-
Ülésezik a hardveregylet
ph Az irodai készülékek és monitorok társaságát egy ház, egy egér és egy DAC egészíti ki.
-
PROHARDVER!
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Sped
aktív tag
Sziasztok!
7 éve hajtok egy Merida Matts V10-es MTB-t, elsősorban városi használatban koptattam, ill. rövidebb túrákat nyomtam vele aszfalton kardio edzésjelleggel. Pár éve elkezdtem ezt az utóbbit komolyabban művelni és mivel fizikálisan fejlődök ( ) most már nemcsak hogy igényem van, de bírom is a hosszabb, tempósabb "kirándulásokat", jelenleg Óbuda-Visegrád MOL kút távolság jövet-menet (cc. 74 km) a max. és ezalatt a 3 óra alatt rájöttem, hogy ez a keró a 26-os kerékkel ilyesmire már kevés lesz. Ezért eldöntöttem, hogy beruházok, és a cross vs. fitness vonalon témázok magamban és a döntéshez szeretnék néhány tanácsot kérni (mindenképpen Meridát szeretnék).
1. Első félelmem - lehet hogy hülyeség -, hogy a Speedernek nincs teleszkópja, pedig ezzel még a nagyobb padkákat is jól lehetett venni (egy pici előre nyomás/felrántás technikával ). Aki ilyen irányba váltott, annak mi a tapasztalata ezzel? Hiányozni fog vagy pár alkalom után észre se veszem, hogy nincs?
2. Nézegettem a Crossway bringákat is, de ezek kinézetre kényelmes, tipikus városi bicajoknak néznek ki, vhogy hiányolom belőlük a sportos jelleget. Lehet hogy a magasra emelt kormány miatt tűnik így, de ez engem akkor is zavar (persze lehet hogy menettulajdonságait illetően már előrelépés egy montihoz képest, akkor meg lehet addig nézegetem amíg meg nem tetszik ).
3. Soha nem hajtottam még karbonvázas bicajt, már csak ezért is szívesen vennék Speedert, biztos érzetre más lesz, gondolom jobb és nyilván gyorsabb is. A technikai dolgokhoz nem értek, azt tudom, hogy a Matts felszereltsége megbízhatóság szempontjából példás, a váltó még mindig pontos, a fékek rendben vannak, soha nem dobott le láncot. Persze a karbantartásra nem sajnáltam a pénzt, évente tavasszal vittem generáloztatni. Ez ezután sem lenne másképp. Szóval a Matts technikai specifikációihoz képest a fentebb linkelt Speeder mennyire van pariban? Jobb/rosszabb/lényegében ugyanolyan? Én szereléshez teljesen hülye vagyok, minden aprósággal szervízbe megyek, csak ezért kérdezem. .
És ha bármi ezen felül eszébe jut valakinek, ne tartsa magában. Köszi!
IndyCar Series - Real Racing, Real Sport
-
Sped
aktív tag
válasz DUB Inc. #108019 üzenetére
DUB Inc., Hasaggymeg
Köszi a válaszokat, akkor ezt a teleszkóp témát elengedem, valójában ez volt a legnagyobb "félelmem", mondjuk azt sejtettem, hogy nem csúcskategóriás cucc mozog a Mattsban, így nyilván egy merev vázhoz képest sincs akkora különbség.
A karbonjelleg pontosítását is köszönöm, így még érdekesebb, hogy így is van 4-5 kg különbség (bár itt olvastam visszább hogy a teleszkóp önmagában kb. 2 kg), egy fullos karbon bicajnál akkor ez még tovább mehet lefelé 2-3 kg-val. Na ilyenre viszont már nincs pénzem, ez a 200 e a maximum, és még így is kell majd vennem hozzá ezt-azt szóval a vége inkább 215 körül lesz.
IndyCar Series - Real Racing, Real Sport
-
Sped
aktív tag
válasz IMIIKE1998 #108844 üzenetére
Én is ezt a típust fogom megvenni, júliusban lesz meg a pénzem rá.
Az én 182 cm-mel akkor nekem az 56-os körüli lehet az ideális, majd kipróbálom még.
De nagy akcióra szerintem ne várjál, a Speeder 100 tavalyi modellje most 25 ezer forinttal olcsóbb, mint a megjelenéskor, és már csak 52 és 56 cm-s méret van belőle. Szerintem nem érdemes várni, mert a végén még megfelelő méret nem marad belőle. (bár tény, nem tudom mikor akciózták le a tavalyi modelleket, ha mondjuk erre télen szokott sor kerülni, akkor még lehetett belőle több méret is).IndyCar Series - Real Racing, Real Sport
-
Sped
aktív tag
válasz Perillustris #108931 üzenetére
Mi a gond az 1-es sorszámú változattal? Vmi egyéni dvagy esetleg fundamentalis dolog miatt nem jöhet nálad szóba? Egyebkent az altalad leirtak alapjan nekem is nagyon befog jönni ez a bringa
IndyCar Series - Real Racing, Real Sport
-
Sped
aktív tag
válasz DUB Inc. #108958 üzenetére
Egyrészt a 200 ezres határ számomra a maximum (így is feltornáztam már 150 ezerről), másrészt - ez lehet itt többeket kiakaszt - de a 200-as festése egyáltalán nem tetszik... nem értem hogy ez a szürke-világoskék kombináció hogy jött ki. Ráadásul jó néhány kiegészítőt is muszáj lesz venni (első-hátsó lámpa, kitámasztó, nyeregtáska és most már kell majd a sisak is, csengő ) szóval még megy ez árban feljebb. Bár ahogy olvasom, lehet ezeket a kiegészítőket érdemesebb Kínából vagy Hongkongból berendelni Egyébként nagyon örülök, hogy ennyi pozitívumot olvasni erről a típusról, mert amikor a kereskedőtől kaptam egy Merida katalógust, vhogy ezen a típuson akadt meg a tekintetem, a formája, a megjelenése nagyon megragadta a fantáziámat, mondhatnám azt is, hogy beleszerettem.
IndyCar Series - Real Racing, Real Sport
-
Sped
aktív tag
válasz DUB Inc. #109010 üzenetére
Tisztában vagyok azzal, hogy egy kategória belépőmodellje nem lesz csúcscuccokkal felszerelve. Viszont később "tuninggal" lehet fejleszteni, persze ha jók az alapok, márpedig úgy tűnik, hogy itt jók az alapok. Nyilván az lenne a legkényelmesebb, ha mondjuk egyből Speeder 300-as modellt tudnék venni, de a határt meg kell tudni húzni és meg is kell. Megismerkedek vele, aztán mondjuk 3-4 év múlva, ha lesz lehetőségem, "ugrok" felfelé. Addig is örülök az ilyen tippeknek, amiket tőletek olvasok, mert ilyen apróságok cseréjével (markolat, váltó stb.) mégis azt érzi az ember, hogy fejleszti a gépét, ami jó. Nem jöhet elég hamar ez a július...
IndyCar Series - Real Racing, Real Sport
-
Sped
aktív tag
válasz IMIIKE1998 #109085 üzenetére
Én most vagyok túl rajta, a májusban nyíló fákkal vagyok haragban. De bringázás közben nem jön elő, akkor a szervezet mással van elfoglalva, amikor hazaérek akkor jön a tüsszögés és orrfolyás, de egy 10-15 perc után minden megnyugszik. Ezt csak azért írom, hogy lehet nálad is működhet, amikor előjön az allergiád, még keményebben kell tekerni.
IndyCar Series - Real Racing, Real Sport
-
Sped
aktív tag
válasz eladogeppc #109337 üzenetére
Nekem vN egy eladó Merida Matts MTB-n, ha érdekel, dobj egy pm-et. 6 éve nyüstölöm, munkaba járásra és hobbi sportolasra hasznaltam. Mondjuk en 95 voltam max..
IndyCar Series - Real Racing, Real Sport
-
Sped
aktív tag
válasz lsebestyen #109798 üzenetére
Én két éve költöztem a fővárosba, mindenhova bringával járok amíg jó idő van, és nem gondoltam volna, de imádok a belvárosban tekerni, van egy ritmusa az egésznek. Eleinte még ódzkodtam ettől, de aztán rájöttem, haladósra kell venni, akkor valahogy sokkal könnyebb. Még a körúton is bőven el lehet boldogulni, nekem nagyon jó tapasztalatom van, szerintem az autósok már megszokták a kerósokat. Soha semmi konflikutsom nem volt még. Figyelni kell ez tény, minden pillanatban lesni jobb-balra, figyelni a parkolókat, kereszteződésben (nem akar-e még átsuhanni valami bolond a piroson), szóval 100%-ban ott kell lenni és akkor rendben lesz minden. Nagyon felb.sz amikor fülhallgatós bicajosokat látok, legszívesebb lerángatnám őket az útról. Életveszélyesek.
IndyCar Series - Real Racing, Real Sport
-
Sped
aktív tag
válasz IMIIKE1998 #110668 üzenetére
Minek másodlagos telefon? A meglévő nem fér el egy vázra rögzíthető táskában vagy nyeregtáskában? Ezek szerintem olyan tökfelesleges dolgok, amikre kár pazarolni a pénzt, inkább tedd hozzá a biciklivásárláshoz hogy az legyen jobb. De amúgy általánosságban, azért van egy kis sznobizmus itt a topikban, mondjuk csengőt rendelni külföldről és tényleg nem bántásból de fillérekért kapsz itthon is, hogy megfelelj a Kresznek. Nekem egy 500 ft-os csengőm van és eddig mindenki félreugrott ha használtam.
IndyCar Series - Real Racing, Real Sport
-
Sped
aktív tag
válasz jjeahh #110686 üzenetére
Oké, aki ennyire válogatós azt megértem, meg ha olyan helyen él, ahol mondjuk nincs nagy választék. Arra gondoltam, hogy pl. egy Budapest viszonylatban a nagy átlag bőven megtalálja a számítását. Persze az is igaz, hogy ebbe a topikba nem a nagy átlag jár, szóval bocs, kicsit erős volt ez a megjegyzés.
ro_bert17: Nem hiszem hogy csak katicás csengőt lehet itthon kapni százforintokért.
6030D: Jó nyilván én aszfaltbetyárként esőbe vagy eső gyanús időbe el se indulok, úgyhogy ezt a részét nem vettem számításba. Viszont ilyen esetben eléggé leegyszerűsödik a dolog: a lecserélt telefon is jó, haver elhasznált telefonja is jó, családba kikukázott már "nem menő", "megunt", bármilyen "béna" telefon is jó, de erre külön venni szerintem akkor is hülyeség.
Hasaggymeg: Pontosan, ilyen csengő elég (nekünk ). Aki városban is teker (én is munkába, ügyeket intézni stb.) akkor muszáj a csengő. Nyilván nem kell mindig, én is igyekszem belőni a gyalogosok mozgását ha kénytelen vagyok keresztezni az útjukat, de a legrosszabb a kerékpárútra fülessel beszédelgő idióta, ott aztán nem sajnálom a technikát, hadd ijedezzen. Én ilyenkor inkább megállásig lassítok és nem próbálom lendületből elkerülni, de a vonat erre nem mindig képes, lásd a minapi esetet... szóval a csengőt ilyen nevelőcélzattal is jó használni.
IndyCar Series - Real Racing, Real Sport
-
Sped
aktív tag
Akinek Merida Speeder 200-asa van, tudna róla képeket mutatni? Úgy néz ki ilyen típusom lesz, mert a 100-asok elfogytak, 200-asból viszont a méretemben lesz 2019-es modell még idén A színe ugyanolyan mint az ideinek (most ezzel barátkozok, olyan fura ez a matt szürke a kékkel kombinálva, pedig úgy külön-külön mindkettő tetszik), a felszerelésben gondolom ugyanolyan mint az idei vagy egy-két dologban jobb, viszont mennek fel az árak.
IndyCar Series - Real Racing, Real Sport
-
Sped
aktív tag
Mi a csapda ebben a sisakban? Én még soha nem hordtam bukót, most gondolkodok a vásárlásán, 10 ezernél semmiképpen nem akarok rá többet költeni. Ez elég jónak tűnik. (Mondjuk kár hogy nincs róla oldalról kép, nem tűnik nagyon laposnak.) Egyébként ha valakinek van jobb ötlete, szívesen veszem. Köszi!
IndyCar Series - Real Racing, Real Sport
-
Sped
aktív tag
Köszönöm mindenkinek a bukó-ajánlásokat! Ezek közül már sikerül majd választanom.
(Egy kis színes sztori a mai napról: ma túlóra után mentem le a bicajhoz a mélygarázsba és lapos hátsó fogadott... nem, egyáltalán nem voltam ideges, dehogy. Reggel egy picit módosítottam a szokásos útvonalamon és a Duna Aréna után a Vizafogó utcával párhuzamos kerékpárútról nem a Cserhalom utcára kanyarodtam balra, hanem követtem azt a kis utcát, ami a Vácival párhuzamosan kanyarodik észak felé, mert már kezd elegem lenni, hogy a Cserhalom utcában épülő társasház miatt állandóan nyelni kell a port a ki-be járkáló kamionok miatt. Hát már amikor ott végigmentem feltűnt, milyen fura dolgok vannak az úton, úgyhogy tuti ott szedtem össze valamit... mivel csak a BSR-ig mentem, reggel észre se vettem a problémát, persze délutánra szépen leeresztett a garázsban. Szerencsére a Pedaloman Bringabolt 5-ig nyitva van szombaton is és egy negyedóra sétával még időben odaértem és kicserélték a belsőt. Ami viszont a legszebb az egészben, hogy amíg vártam a szervízre, megakadt a szemem a leendő bicajomon: ott lógott a mennyezetről egy Speeder 200-as... most láttam élőben először, úgyhogy összeismerkedtünk. Nagyon szép ez a matt szürke-kék, a katalógus egyáltalán nem adja vissza. Kicsit féltem hogy mutat, de egy pillanat alatt elszállt minden félelmen. Megszerettem. Minden rosszban van valami jó, ugye. )
IndyCar Series - Real Racing, Real Sport
-
Sped
aktív tag
válasz Redneck #111898 üzenetére
Bűvészkedhetsz a kormánnyal meg a többi dologgal, de a helyzet az, hogy nem vagy elég edzett.
A montimon szinte minden gyári még a hajtást illetően, sőt még a külsők is, az elmúlt két évben óriási léptem előre állóképességben, súlyzós edzések, futópad, plusz hosszabb tempósabb bicajozások, és amellett, hogy ledobtam 15+ kg-t, a korábbi 20 km-es kifulladásokhoz képest most tempósabban tekerek le 80 km-t és nem mondom, hogy meghalok a végére, de nem vagyok ki teljesen. És ezt egy montival!!! A 4,5 km-es munkába meneten már meg se izzadok, kivéve nyáron a 40 fokban, de ez érthető szóval a sokat tekerés meghozza a gyümölcsét, csak türelmesnek, kitartónak és elszántnak kell lenni. és bátran használni a váltót, le-fel, hadd dolgozzon, azért van. sok sikert!IndyCar Series - Real Racing, Real Sport
-
Sped
aktív tag
Slime defektvédő folyadék magasabb, 6-7 bar nyomáson is teszi a dolgát? Erősen gondolkodok azon, hogy az új Speeder kerekeit feltöltetem mert ma is kaptam egy defektet... kikészít ez a sok építkezés. (vagy csak érzi a bicaj, hogy lassan elválnak útjaink... )
IndyCar Series - Real Racing, Real Sport
-
-
Sped
aktív tag
válasz IMIIKE1998 #112332 üzenetére
Szerintem baromi jól néz ki a bringád, én a helyedben tekerném ezerrel. Felejts el ezeket az 1-2 centis problémákat, a test ilyen határok között tud alkalmazkodni. Szedjél fel egy kis izmot, tornázzál, te magad mondtad, hogy az eddig is segített. A kényelmetlenség érzés abból is fakad, hogy más testtartás kell az új biciklihez, mint az előzőhöz, ez nem atomfizika, ezt nyugodtan beláthatod. Ahogy mondták a többiek, letekersz 5-600 km-ert és pontosan tudni fogod, hol nem jó. Ha egyáltalán lesz ilyen. Hozzá fogsz szokni.
IndyCar Series - Real Racing, Real Sport
-
Sped
aktív tag
Köszönöm a korábban sisakvásárláshoz adott tippeket, fogok boldogulni és ismét van 4000 forintos bukó akció a bicajozz.hu-n, szerintem elsőre az is bőven elég lesz, úgyse volt még soha a fejemen, ha meg mégsem jó, akkor meg nem bukok sokat. Ehhez kapcsolódóan még egy kérdés: a fejem pont 58 cm, ami a legtöbb sisaknál épp határeset méretben, ilyenkor a kisebbet vagy a nagyobbat érdemes-e venni?
Dedikált kerékpáros cipőt is szeretnék, eddig csak a használtasabb sportcipőimmel nyomtam, néhánynál azért éreztem/érzem, hogy nem túl ideális, főleg nem 2-3 órás időtartam során. SPD cipőket hanyagolnám, azokba beruházni pedállal együtt egy kisebb vagyon, valami jó taposó cipőt keresek. Korábban itt linkelt már valaki, csak elfelejtettem elmenteni, azok ilyen nagyságrendileg 20 ezres cipők voltak, olcsóbb megoldás is érdekel, esetleg dekában van valami használható?
És egy mai hír, talán részben off, de mégis azért érdekes lehet:
Magyarországra jön a világ legnagyobb bicikligyártó vállalata
A tajvani központú Giant Global Group a világ legnagyobb kerékpárgyártójaként évente 5 millió kerékpárt ad el a világ több mint 50 országában. Tajvan és Hollandia mellett Kínában is működtet gyárat.
IndyCar Series - Real Racing, Real Sport
-
Sped
aktív tag
válasz 6030D #112903 üzenetére
Úgy látom ezt a cipőt akár SPD pedállal is használhatom majd később, ha ki szeretném próbálni. Gondolom ettől függetlenül a "sima" pedálon is jól teljesít. Hétfőn megyek az új Speederemért, addig lehet nem lesz időm beszerezni, de köszi, elraktam egynek.
A sima egyenestalpú cipőket is nézegettem már, úgy látom többek fantáziáját is mozgatja.
[ Szerkesztve ]
IndyCar Series - Real Racing, Real Sport
-
Sped
aktív tag
válasz 6030D #113014 üzenetére
Ha a Megyeri híd felől jössz, akkor az utolsó lámpánál (mielőtt van ez az aluljáró), visszakanyarodsz a főút felé a lámpához, elmész balra, majd a következő lámpánál jobbra be a bringaútra. Így.
Jó párszor áthordtam a bicajt azokon a k.rva lépcsőkön, mire megláttam, hogyan csinálják a profik A Kalászi út végi kereszteződésnél kell kimenni a főútra azon a földes-füves részen, még innen műholdképről is látszik, hogy ki van már taposva az út. Így ki lehet kerülni azt a borzalmas köves utat, ami a Dobogókői és Kalászi út között megy a főúttal párhuzamosan. Amikor állnak az autók a piros lámpánál, szépen be lehet tagozódni közéjük. Szentendrén pedig imádok átmenni, olyan lejtők (... és emelkedők) vannak ott, öröm száguldani. Persze csak hétvégén megyek, akkor nem vészes a forgalom, végig Visegrád felé sem tapasztalatom szerint, vagy legalábbis nekem nem volt sűrű. Nekem ez a sztenderd köröm, Óbudáról Szentendrén át aztán vmelyik faluban fordulok, egyszer elmentem Visegrádig. Új bicajt hétfőn is ezen az útvonalon avatom fel.
[ Szerkesztve ]
IndyCar Series - Real Racing, Real Sport
-
Sped
aktív tag
válasz jjeahh #113297 üzenetére
Nekem is dekás aláöltözetem van, te veszel még alá alsógatyát is? Én próbáltam anélkül, de elég fura érzés volt, úgyhogy inkább magamon hagytam az alsót. Így viszont a három réteg igen komfortos volt és nem is izzadtam. Én egyébként nem kifejezetten bringás ruház hordok, hanem futómezt és nadrágot, sokkal olcsóbbak és ugyanúgy elvezetik az izzadságot és nem folyik rólam a víz. Persze szívesen kipróbálnám a bicajos mezeket nadrággal, nekem semmi bajom velük, de egy normális szett 20 ezer plusz ahogy nézegettem. Rendelni meg nem merek, én még normál 2000 Ft-os pólót is vittem már vissza, nagyon nem viselem el, ha nem pont úgy néz ki rajtam ahogy szeretném.
Sisak témához: életem első sisakját pénteken vettem meg, holnap fogom felvenni először bringázáshoz. Sose hordtam még, szerencsére eddig mindig úgy estem, hogy simán megúsztam. kopp-kopp-kopp. Olvastam valahol egy cikket, hogy a sisakhordásnak van egy olyan pszihológiai következménye, hogy az ember vakmerőbbé válik, bevállal olyan dolgokat, amiket sisak nélkül nem biztos. Nem tudom ez mennyire igaz, de szerintem lehet benne valami... mindenesetre nagyon kíváncsi vagyok, milyen lesz menni vele, kicsit tartok attól hogy főni fog benne a fejem, de hátha az a sok nyílás megteszi majd a hatását.
Egyébként ő lett végül:
IndyCar Series - Real Racing, Real Sport
-
Sped
aktív tag
Végre magamhoz ölelhettem az új bringát, a Merida Speeder 200-ast... és hát fantasztikus
Gyorsan belepakoltam ~50 km-t, egy kis városi jövés-menés után elszaladtam vele a szentendrei dunakorzóig, elképesztően jól megy. Nekem mindig MTB-m volt eddig, vastag gumi + teleszkóp, és hát a vékonyabb aszfalt gumi + merev karbon villa váltást minőségi cserének érzem. Hogyhogy nem évekkel ezelőtt váltottam?
Először is élőben sokkal szebb, mint a katalógusban, itt is említettem, kicsit tartok a szürke/kék kombinációtól, de kár volt, baromi jól áll neki. A kék nagyon élénk, ami igazán jól illik a matt szürkéhez, főleg napsütésben Az ülés megfelelően kemény és nekem úgy tűnik, méretben is tökéletes, a váltó pöccre megy, a hidraulikus tárcsaféket hamar megszoktam, nagyon jól adagolható. A vékony gumi miatt nem zümmög a bicaj, mint egy méhkas, hanem halkan süvít... imádom!
Egyébént azt hittem jobban fog hiányozni a teleszkóp, de ez a villa elég jól csillapít. Jobban "érzem" az utat, ez tény, illetve több átjön az úthibákból, ez egy kicsit meg is viselte a csuklómat, de majd hozzászokok. A testtartásom majdnem olyan, mint a montin, talán pár centivel fekszek rajta laposabban, igazából nem nagyon éreztem különbséget.
Összességében úgy érzem jó választás volt és másnak is jó szívvel tudom ajánlani, aki esetleg nem akar még full országúti bringát, de már szeretne elmozdulni ebbe az irányba.
Még nincs rajta minden (pl. lámpák, nyeregtáska), azok még nem érkeztek meg Ázsiából
IndyCar Series - Real Racing, Real Sport
-
Sped
aktív tag
válasz jjeahh #113335 üzenetére
A Bell rengeteg bukót gyárt autóversenyzőknek is, gondoltam nem lehet vele mellé nyúlni Egyébként itt is felesleges volt az előítéleteim miatt félni, szerencsére nagyon jól szellőzik, nem éreztem azt, hogy izzadnék. Nem is éreztem hogy a fejemen van. Megtartom. Amúgy szemeztem a Laserrel is, amilyen neked van, Bergusonéknál olyan is volt, de aztán élőben a Bell jobban tetszett, ezért döntöttem mellette.
[ Szerkesztve ]
IndyCar Series - Real Racing, Real Sport
-
Sped
aktív tag
válasz 6030D #113427 üzenetére
A szemből fotó kicsit előnytelen, mert a prizma ennyire nem ágaskodik ki az elején, 2 centire nyúlik csak a kormány fölé. A kerékre nem is fogok prizmát tenni, egyébként járt mellé négy ordas nagy sárga, inkább veszek küllőre illeszthető "prizmacsíkot", az esztétikusabb és a célnak is megfelel. A felnin lévő matricára hittem azt először, hogy fényvisszaverős, de elvileg nem az, csak dizájn.
Lehet kipróbálom majd, bár nem vagyok nagy szerelős, de úgy látom hat csavarról van szó, max. szétesik az egész és viszem vissza a boltba. De egyelőre szokom még, ismerkedünk, nem nyúlok hozzá.
(#113429) Redneck: Tényleg nagyon hasonlít, ha nem is egy helyen készül, de ugyanazt az anyagot használják jó eséllyel. A hátizmon van mit megdolgozni, baromi nagy, de a törzs is fontos, csak azt meg nehezebb, meg el is felejtik az emberek (én is sokkal ritkábban dolgozok rá, mint lehetne). De egy viszonylag intenzív edzésprogrammal pár hét után érzed a különbséget.
IndyCar Series - Real Racing, Real Sport
-
Sped
aktív tag
Biztos bennem van a hiba, vagy átok ül rajtam, de ma reggel munkába menet megint utolért egy defekt. Itt már nem lehetett gond a kopott külső, hiszen a vadiúj bringával történt. Most már egészen biztos vagyok abban, hogy a Dagály strandnál és a Cserhalom utcában lévő társasház építkezésről szórják tele a bringautat minden sz.rral. Folyadékkal feltöltött belső mennyibe kerül? Okoz ez bármilyen érezhető negatív változást a bringa menettulajdonságaiban? Az viszont biztos, hogy holnaptól eggyel kijebb megyek és elfoglalom a Váci úti buszsávot, elegem van.
(#113585) nubreed: Én sem tudtam már idei modellt venni az általam kiválasztott típusból, így kaptam árengedménnyel a jövő éviből egyet, amiből az első példányokat bemutatójelleggel most szállítják le.
[ Szerkesztve ]
IndyCar Series - Real Racing, Real Sport
-
Sped
aktív tag
válasz 6030D #113902 üzenetére
Én megnéztem ezeket az esőkabátokat, de ennyiért nem kellenek. Inkább elázok.
(#113905) eddie1978 Erről beszélek. Ha munkába menet ázok el (volt már rá példa) viszek váltás ruhát, így tök szárazon tudok dolgozni, hazafelé meg tökmindegy.
[ Szerkesztve ]
IndyCar Series - Real Racing, Real Sport
-
Sped
aktív tag
válasz bringasisti #115040 üzenetére
Sejtettem hogy valami műszeres megoldás lesz, nem számolgatás. Ennyire azért nem érdekel.
Gondolom ha 70-80 km, kb. 3 óra tekerés után úgy szállok le a bicajról, hogy nem fáj a térdem (és utána se), akkor megfelelő volt a fordulat.IndyCar Series - Real Racing, Real Sport
-
Sped
aktív tag
válasz deny330 #115081 üzenetére
Teljesen egyetértek veled, a hibrid edzés nálam is működik. Persze helyes étrenddel kiegészítve. Diétában nem hiszek, az már eleve olyan időszakosnak hangzik, addig is tart. Mondjuk nálam fordított a helyzet, te pálcikából lettél ember én meg az úszógumikat akarom leépíteni. Másfél év alatt 92 kg-ból 75 kg-nál járok (185 cm magassághoz), heti 3-4 edzéssel + nyáron hosszú hétvégi aszfaltos tekerésekkel (főleg az új Speederrel élmény ez az MTB után ). Én a szálkás vékony testalkatot céloztam meg, a sok bicajtól (dolgozni is ezzel járok) a comb vastagabb de az kell is. Szépen haladok, de még nem vagyok elégedett. Amellett hogy látom magamon a változást, ami pluszban motivál, ma már a mindennapjaim részévé vált a sport, egészségesebbnek és erősebbnek is érzem magam. Emellett persze belefér néha a gyorskaja is meg fogyasztom a sört is mert jólesik néha, szóval nem vonok meg magamtól semmi élvezetet. Csak ésszel kell csinálni, szem előtt tartani a célokat így nemet mondani sem nehéz.
Más.
Ma kipróbáltam Pilisszentlászlón át elérni Visegrádba, pár km-rel rövidebb volt, mintha a 11-esen mentem volna a Dunakanyarban, de nem gondoltam volna hogy ennyire kemény lesz az emelkedő. Óbudáról indulva már egy bő 20 km benne volt a lábamban, de volt egy pillanat amikor azon gondolkoztam lehet visszafordulok. Aztán a pihenő után már "simán" átmentem a "hegyen", lefele kemény volt. Amikor 50-en mentem lefele (többel nem mertem), és jött a kátyús szakasz, akkor az nem volt vicces. Kétszer olyat kapott a bicaj, azt hittem ott szállok el, de nem történt semmi. Még 8-asom sem lett. El-vagyok-képedve. Aztán visszafele ismét megmásztam a "hegyet", Szentendre felé a lefele oldal már tükörsima volt szinte, imádtam. De kikészültem, 30+ melegben, kétszer álltam meg hazafelé frissíteni benzinkútnál. Végül 76,6 km lett az össztáv, kb. 3,5 óra alatt. Óriási volt, még edzenem kell, a hegymászás nem az erősségem.IndyCar Series - Real Racing, Real Sport
-
Sped
aktív tag
válasz jjeahh #115118 üzenetére
Mert valószínűleg arra az igénybevételre, amire használod, megfelelő izomzatot építettél már fel.
Én sem fogalmaztam persze pontosan, mert havi 1-2 alkalommal lábedzést is csinálok, ez is segít, ill. a zsír elvesztése miatt most inkább vékonyodást tapasztalok, csak nem olyan mértékben, mint deréktől felfelé. A bringázás meg segít megtartani az izomzatot, mert ugye a szervezet kíméletlenül lebontja azokat az izmokat, amiket nem használ az ember.(#115126) zoli03 Ez a müzliszelet nem is rossz ötlet, pedig alapvetően nem szeretem, de legközelebb ezt viszek magammal, gyors energiaforrásnak tényleg jó lehet.
[ Szerkesztve ]
IndyCar Series - Real Racing, Real Sport
-
Sped
aktív tag
válasz trialboj #133897 üzenetére
Ilyen húzós igénybevétel után a szervezet minden energiaraktára kiürül, aminek feltöltéséhez szénhidrátra van szükség, az izmok újjáépítéséhez pedig fehérjére. A tészta/lekvár az gyors szénhidrát forrás, de én nem javaslom ebből sok elfogyasztását, mert mivel rövid felszívódásúak, ezért megterheli a hasnyálmirigyet, hiszen zúznia kell az inzulint a lebontáshoz. A rizs+csirke (főleg mell) azért jó választás, mert a rizs nagyon jó, hosszan felszívódó szénhidrát, a csirke meg tele van fehérjével. Edzés után egyébként egy fehérjeturmixot szoktam inni, majd utána félórával kajálok, így legkritikusabb időszakban a lehető legjobb tápanyagokhoz hozzá jut a szervezet. Nagyon fontos a pihenés, 3 nap tekerés után legalább 2-3 nap pihenő is szükséges (bár ezt mindenkinek saját magának kell kitapasztalnia), mert az idegrendszernek is szükség van a regenerációra. Ha ezt betartjuk, a következő etapra sokkal energikusabban tudunk nekiindulni. És persze a kajálás a legfontosabb, kerülni kell a sok szénhidrátot. És akkor nemcsak az izom épül, hanem még a zsír is eltűnik szép lassan.
IndyCar Series - Real Racing, Real Sport
-
Sped
aktív tag
válasz jjeahh #133953 üzenetére
Hát akit ilyen gyors anyagcserével áldott meg a genetika, azt csak irigyelni tudom. Neked mindenképpen ajánlom a tiszta fehérje fogyasztást, az segíteni fog az izomépítésben. BCAA edzés előtt érdemes, utána nem igazán van értelme. A turmixot én csak edzés után és másnap reggel fogyasztok, te nyugodtan ihatsz többször is, kiegészítve a normál kaját (semmiképpen sem helyette!).
StLui A sör alapvetően rossz. Viszont finom! A sör ne az étrend része legyen, hanem jutalom a nap végén. Csak ne mindegyikén . Amúgy az alkohol edzésnapon nagyon nem javasolt, csomó mindenben akadályozza a regenerációt.
[ Szerkesztve ]
IndyCar Series - Real Racing, Real Sport
-
Sped
aktív tag
válasz StLui #133964 üzenetére
A következő dolgokat iktasd ki az étrendedből: mustár, majonéz, ketchup, kenyér és mindenféle pékáru, kristálycukor, szalámi, kolbász, szalonna és a nem húsból készült felvágottak, felezd meg a sajtmennyiséget, 1,5% fölötti tej, vaj, margarin és egyéb kenhető csodák, salátát nem kell olajjal meglocsolni, szószok, joghurtok, kefírek és egyéb ilyen ízesített és/vagy natúr vackok, cukros/szénsavas üdítők (a 100% gyümölcsös se jó, egyél inkább helyette igazit ). Hidd el, egyik sem fog hiányozni. Persze, töltött káposztához én is benyomok egy kiflit, egy hónapban egyszer belefér.
[ Szerkesztve ]
IndyCar Series - Real Racing, Real Sport
-
Sped
aktív tag
Ne haragudj de itt nem élsportolók vannak, hanem alapvetően hobbi sportolók. Egy-egy edzés után bedobott fehérjeturmix, ami kb. 25-30 g por + 3 deci víz az égvilágon semmi problémát nem fog okozni. Ha emellett egy nap két húsos étkezés van, még azzal sem tudod elérni az elméleti maximumodat, aminél már esetleg a szervezetnek problémát okozna a feldolgozás. Én nem proteinkúrát ajánlottam, hanem a rendes étrendet kiegészíteni egy kis plusz fehérjével, ami segít az izomfejlődésben. A dehidratáltságot sem értem... ha sportolsz, izzadsz eleve k.rva sok folyadékot kell fogyasztani, sztem ezt itt bárki belátja és tudja. Lehet velem van a baj, de én felnőttként kezelem az ide írókat és szerintem ez olyan alapdolog, amivel mindenki tisztában van.
IndyCar Series - Real Racing, Real Sport
-
Sped
aktív tag
Semmilyen idevágó végzettségem nincs.
Csak az elmúlt 2 év tapasztalatából beszélek.
34 éves vagyok, 90 kg --> 73 kg, sokkal több izom, sokkal jobb állóképesség. Soha nem éreztem még magam olyan fittnek, mint most. Ezért vettem tavaly új bringát, mert most már a 80-100 km-es intenzív tekerések is bőven mennek.
Rengeteget utánaolvastam a témának egyébként, mielőtt akár egy adag fehérjét lenyeltem volna. Évi labor egyébként megvan. Csak hogy csekkolva legyenek az alapok. És még a vérem is jó, szoktam azt is adni. Mire vagy még kíváncsi?IndyCar Series - Real Racing, Real Sport
-
Sped
aktív tag
válasz StLui #134361 üzenetére
Érdekes érv, "kevesebb időt kell kajálással tölteni". Én szeretek enni. De ugye ez megint egyedi. Kinek milyen gyors az anyagcseréje, alapjáraton. Van, akinek a fogyás megy nehezen, valakinek meg az izomépítés. Nem vagyunk egyformák, ezért nincs általános recept sem. Meg kell ismerni a szervezet működését és saját magán kitapasztalja mindenki, nála mi működik. Érdekes olvasni itt hogy ki mit csinál, ha hirtelen mindenki váltana a másik étrendjére/táplálkozási szokására, biztos nagy pofára esések lennének.
IndyCar Series - Real Racing, Real Sport
-
Sped
aktív tag
válasz StLui #134304 üzenetére
Hmm, én ettől éhen halnék, mellesleg rengeteg a szénhidrát.
Nem ismertem ezt az oldalt, megnéztem, hát itt vagy magadnak viszed fel a kaját nagyon aprólékosan bepötyögve az adatokat a csomagolásokról, címkékről, vagy nagyon félrevisz. Találomra kiválasztottam sült csirkecombot, megnéztem milyen adatokkal volt feltöltve, odaírja szénhidrát 0 g. Aha, persze. Nagyon durván félrevihet ez a cucc.IndyCar Series - Real Racing, Real Sport
-
Sped
aktív tag
A https://www.bringasmezek.hu -n elég jó akcióban vannak a kerékpáros ruhaszettek, innen van valakinek tapasztalata? A mérettáblázatuk mennyire megbízható? A 73 kilómmal elvileg S-es lenne az én méretem, de pl. dekából L-es nadrágom van (igaz az nem kantáros). Magasság miatt viszont talán az M-es lenne a jó, és gondolom az kényelmesebb is.
IndyCar Series - Real Racing, Real Sport
-
Sped
aktív tag
válasz bulikavagyok #134737 üzenetére
Igen segít, mert akkor nekem L-es biztos kell.
Berendelek egy szettet meglátjuk. KösziIndyCar Series - Real Racing, Real Sport
-
Sped
aktív tag
válasz jjeahh #134982 üzenetére
Volt nálam is néhány pillanat, amikor elgondolkoztam SPD-n, de végül mindig letettem róla. Pont ezektől a dolgoktól tartok én is, amiket te leírtál. Esni amúgy nem szokásom (csak aszfalton megyek), nem is emlékszem mikor volt ilyen utoljára, SPD-vel tuti eltaknyolnék. Nem vagyok egy teljesítményhajszolós típus, bár edzésre is használom a bicajt, de elsősorban én is a mozgás öröméért tekerek, nem készülök TDF-re. El is döntöttem pár hete, hogy inkább veszek egy szuper taposó cipőt (Adidas), meg majd hozzá egy jobb pedált (jelenleg a Merida gyárija van), aztán kihozom ebből a maximumot. Tényleg, jó taposó pedál ajánlat? Tízezerből lehet már találni normálisat? Olyan sokat azért nem költenék rá, a cipő így is drága.
IndyCar Series - Real Racing, Real Sport
Új hozzászólás Aktív témák
- Hobby rádiós topik
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Google Pixel 8 Pro - mestersége(s) az intelligencia
- Autós topik
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Trollok komolyan
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- Soundbar, soundplate, hangprojektor
- További aktív témák...