- Hobby elektronika
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- TCL LCD és LED TV-k
- Milyen SSD-t vegyek?
- Azonnali processzoros kérdések órája
- Gaming notebook topik
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Megérkezett a legújabb és eddigi legátfogóbb 3DMark teszt
- NVIDIA GeForce RTX 3060 Ti / 3070 / 3070 Ti (GA104)
Hirdetés
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Jó dolog az AI, de emberek nélkül nincs játékfejlesztés
it A Tomb Raider franchise tulajdonosa szerint egy dolog az AI térhódítása – de a sikeres játékfejlesztéshez emberi kreativitás kell.
-
Készül a Warhammer 40,000: Mechanicus 2
gp A folytatás PC-re és konzolokra készül, a megjelenési dátum egyelőre nem ismert.
-
PROHARDVER!
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
belaazallat
addikt
válasz -=RelakS=- #88753 üzenetére
Én mindig a hangjából vettem észre, más hangja van az alu és más az acél küllőnek. Mindkettő szépet szól! Nem azt mondom, hogy nem deformálódott a felni, de az újrafűzésig elég volt lazítani a bovdenen, a kis csavarral.
"Ha valami el tud romlani, az el is romlik. Ha nem tud elromlani, akkor oda kell adni Bélának, és el fog... ;]" by peterkeT \__/ Online FPS nick: Celpont \__/ Minden út járható. ... Harckocsival! Hummer rulez!
-
ivana
Ármester
válasz -=RelakS=- #88812 üzenetére
A líthium ion azért veszélyes mert zárlat esetén baromi nagy áramot képes leadni ami tüzet okoz.
-
nagyúr
-
ivana
Ármester
válasz -=RelakS=- #88867 üzenetére
Én konkrétan áttörlöm ronggyal és utána olajozok, nem szoktam szinte soha lemosni semmivel a láncot.
-
bunddog
tag
válasz -=RelakS=- #88867 üzenetére
Milyen ez a dry lube? Mennyire gyűjti a koszt?
-
zack
nagyúr
válasz -=RelakS=- #88873 üzenetére
Szerintem az olajat nem jól használjátok, vagy nem megfelelőt.
Rohloff olaj kb 3-400km bír száraz időben. Nincs olaj sár, és nincs hangja a láncnak.
Belül minden csapra 1 csepp, átforgatni 5-10 percig, majd állni hagyni. Én minimum 1 éjszakát pihentetem.
Másnap egy ronggyal kívül letörlöm a felesleget, ami átfolyt belülről.Samsung Galaxy Z Flip5 256GB Platinum Silver (online exkluzív) <<>> Vsonic GR07 + Sony Hi-Res WI-H700 + Sony Hi-Res WI-1000X <<>> Spotify Premium<<>> LG 65" C31LA + LG S80QR 5.1.3
-
poncso6
tag
válasz -=RelakS=- #88885 üzenetére
Mármint, arra a bringásra gondolsz aki kanyarodó sávot kiegyenesítette a záróvonalon keresztül?
-
inifini
tag
válasz -=RelakS=- #88885 üzenetére
Számomra is az a legnagyobb talány, hogy mire várt az autós...
-
poncso6
tag
válasz -=RelakS=- #88888 üzenetére
Én is tudok írni egy csomó mi lett volna, ha-t Videón az látszik, hogy a bringás szabálytalanul a kocsi elé hajt. Egyébként ha a kanyarodó sávban kanyarodik és jobbra tart valószínűleg nem ütköznek. De félreértés, ne essék nem mondom, hogy a kocsis nem gyökér, de a bringás is benne volt a buliban.
[ Szerkesztve ]
-
Vasinger!
nagyúr
válasz -=RelakS=- #88913 üzenetére
Tegyük fel, hogy kell indexelni, most nem kutatom fel a KRESZ-t. Ebben az esetben még egy szabálytalanságot vétett a kerékpáros, mert ezt is elmulasztotta. Még 1 kérdés?
Igen, a balra kanyarodóval szemben elsőbbsége van a bringásnak, ezt jól írtad. Emiatt se kanyarodott be előtte a kocsi, mert megadta, csak akkor kezdett amikor már biztonságosan befért volna, ha lekanyarodott. Ezután simán elment volna mellette miután mindketten bekanyarodtak.
-
poncso6
tag
válasz -=RelakS=- #88914 üzenetére
A videó alapján el se jutottunk addig pontig, hogy az autós megadta-e volna vagy nem a kanyarodóval szemben az elsőbbséget, mert a bringás szabálytalanul elé vágott. És azt sehol nem állítottam, hogy ha szabályos közlekedik nem történt volna meg a baleset.
(#88916) ivana
Mondjuk a videón pont látszik, hogy rengeteg helye lett volna besorolni. És félsz még mindig nem relativizálja a szabálysértést. Meg már többször leírtam, hogy megértek én mindent. Engem az zavar, hogy valakik úgy gondolják, hogy ez szabályos volt kerékpáros részéről.[ Szerkesztve ]
-
WP14
őstag
válasz -=RelakS=- #88913 üzenetére
"de a bringás még mindig jobbra kanyarodó sávban tekert, és mint ilyen, ugyanúgy elsőbbsége van a balra kanyarodóval szemben."
Persze, ha VALÓBAN jobbra kanyarodik. Olyan KRESZ szabályt mondj már, hogy kanyarodósávból egyenesen haladónak (azaz szabálytalanul) bárkivel is szemben elsőbbsége van! Elárulom, ilyen talán még Bangladesben sincs.
Nem mellesleg, az autós egy balfa.... balfék volt, de ez nem menti fel a bringást, aki szabálytalanul haladt.Inkább állva meghalok, mint térdelve éljek!
-
Strezi
őstag
válasz -=RelakS=- #88918 üzenetére
Pont hogy nem hagyta figyelmen kívül...
Nézte hogy jön egyenesen, aztán rájött hogy mégsem, hiszen a záróvonallal védett kanyarodosóvban volt (vagy éppen sorolot).
Nehogy már mindig a bringás legyen a helikopter+1 a mindkettő legalább akkorát hibázott tábornak.
Használt LiFePo 15kWh akuk eladóak! ... Passzív ház klímás fűtéssel, 2011 - | Napelem, 2013 - | Tesla, 2019 - ...
-
WP14
őstag
válasz -=RelakS=- #88914 üzenetére
Felesleges bármit is feltételezni, mi lett, volna, ha.... A KRESZ fenntartja magának a jogot a feltételezésre IS, azaz:
3. § A közlekedésben résztvevőkre vonatkozó általános rendelkezések
(1) Aki a közúti közlekedésben részt vesz, köteles
a) a közúti forgalomra, valamint a közútnak és környezetének a védelmére vonatkozó jogszabályi rendelkezéseket megtartani;
b) a közúti jelzések rendelkezéseinek, továbbá a forgalom irányítására, ellenőrzésére jogosultak utasításainak eleget tenni;
c) úgy közlekedni, hogy a személy- és vagyonbiztonságot ne veszélyeztesse, másokat közlekedésükben indokolatlanul ne akadályozzon, és ne zavarjon.
A "bizalmi elv" alkalmazása a biztonságos közlekedés feltétele. A "bizalmi elv" lényege, hogy minden közlekedő ismeri és betartja a közlekedés szabályait.
Fentiek betartásának hiányában szenvedett balesetet a bringás.
Autóval és bringával is közlekedek forgalomban, így elfogultsággal vádolható nem lehetek.
Inkább állva meghalok, mint térdelve éljek!
-
WP14
őstag
válasz -=RelakS=- #88925 üzenetére
Ha ismételten megnézed abból a kameraállásból, amelyik onnan vette, AHOVA AZ AUTÓS bekanyarodott balra, akkor tisztán látható, hogy az úttest közepéhez a lehető legjobban behúzódva, még kicsit azon túl is (szabálytalanul ott már, az ütközés után) a záróvonalon, épp azért, hogy a bringás elférjen a jobbra bekanyarodása után. Látható, hogy akkora területet hagyott, hogy bőven elfér ott egy bringás, ha szabályosan kanyarodik és az úttest jobb széléhez húzódva halad tovább.
A bizalmi elvet vette figyelembe az autós, mégpedig, hogy a bringás a kanyarodósávból nem halad tovább egyenesen - ilyen egyszerű ez. Az egy másik kérdés, hogy az autós béna fütykös és reakcióideje hitvány....Inkább állva meghalok, mint térdelve éljek!
-
skroy
senior tag
válasz -=RelakS=- #88954 üzenetére
Ha így megy tovább, nem biztos.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz -=RelakS=- #88961 üzenetére
Aki pálcát törve mások fölött azt mondja,hogy betart minden szabályt,vagy csodabogár,vagy hazug.Én az utóbbira tippelek.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
WP14
őstag
válasz -=RelakS=- #89280 üzenetére
Az jobb, vagy többet tud, mint egy ilyen?
Inkább állva meghalok, mint térdelve éljek!
-
Runner_fxr
Ármester
válasz -=RelakS=- #89372 üzenetére
Na de milyen fully-ról van itt pontosan szó? Dobj egy képet.
Megfordult a seggem alatt már pár, és bátran állíthatom, hogy sok olyan fully van ami durván jól mászik, még a kicsit hosszabb rugóutasok közt is.Patent pedált én valahogy nem tudom montin megszokni, én maradtam a platformnál.
[ Szerkesztve ]
-
andrisbandi
őstag
válasz -=RelakS=- #89376 üzenetére
Merida MISSION COMP
- Mivel nekem ennek az egyik elődje van, ki merem jelenteni, h ezek már régóta nem számítanak modernek.
A geó és a hajtás is más a mostani bringákon.Pl a Canyon Neuron össztelós mindenes (all-mountain, trail-fully). Kimondottan ajánlják meredek, hosszú mászásokhoz is (...rear triangle configuration make easy work of long and steep climbs...)
Egy full XT-s már drága, 3.000 EUR (NEURON AL 9.9) egy átlag embernek, de szerintem nem is azokat célozza. Ez már komoly sport eszköz.
De a NEURON AL 7.9, kb 2.100 EUR, Simano SLX, Fox 34, már brutál jó ajánlat.
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
Runner_fxr
Ármester
válasz -=RelakS=- #89376 üzenetére
Hát ezt azért ne hasonlítsuk egy mai modern géphez. A Specialized epic-et utánozta le anno a Merida ezzel a vázzal, nem sok sikerrel. Azért ma már ennél klasszisokkal jobb felfüggesztések, és tagok vannak.
A hang jöhet sokfelől. Pedál, hajtókar, monoblokk, forgáspontok, tag befogatása, nyeregcső, nyereg stb. Végig kell mindent nézni. És az aluváz szépen meg is vezeti hangot, szóval van, hogy elég nehéz kideríteni a hang keletkezésének a helyét.
-
szjoci
őstag
válasz -=RelakS=- #89376 üzenetére
Csak egy tipp a sok lehetőség közül, és mert megjártam vele, más is okuljon: bowdenházak elöl nincsennek összefogva pl kötegelővel? Nagyon megszívattam magam vele, a teleszkópot is darabjaira szedettem egy szakival a nyefegés miatt... Aztán egy véletlen folytán vettem észre hogy amikor beül a teleszkóp akkor elcsúsznak egymáson a bowdenházak és az adta ki a hangot
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz -=RelakS=- #89395 üzenetére
Én ilyenkor azt teszem,hogy a gyanús helyeken vagy húzok,vagy lazítok,vagy fújok olajat stb.majd figyelem változik-e a hang.Most nálam is van egy érdekes leszállva reprodukálhatatlan pattogás,mely csak extrém terhelésnél hallatszik.Mintha csakis a hajtás nagy terhelésénél jelentkezne,maximum nyomatéknál,mind2 hajtókar lenyomásakor.Nem tudtam azonosítani,így várom hangosodjon,vagy...hallgasson el.A nyeregcső meg reccsenhet úgy is ha nem ülsz,a váz minimális nyeklésétől.Engem eddig az tréfált meg legtöbbször.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
geotigris9
tag
válasz -=RelakS=- #89381 üzenetére
Azt a k.rva. (Has ne írjam le mit tettem volna a figurával adott szituba... )
((( Hallgass Szabad és Független Tilos Rádiót FM90.3./Tilos.hu Mert megéri! )))
-
Runner_fxr
Ármester
válasz -=RelakS=- #89395 üzenetére
Mint ahogy Hasaggymeg is mondta, a nyeregcső akkor is megtréfálhat ha épp nem ülsz a nyeregbe.
Illetve a kormány, kormányszár is szóba jöhet, végig kell nézni mindent.
Valóban lehet repedt váz is, de ez a ritkább eset.Felkerült még egy érdekes paripa az apróra, már egyezkedek a sráccal.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz -=RelakS=- #89426 üzenetére
Ez egy tipikusan olyan gép, ami még libafos színben is jól néz ki, és kéne.
Ez egy igazi unicum. -
Cadal
őstag
válasz -=RelakS=- #89724 üzenetére
Aham, jó ötlet találtam itt olyant, "Tartózkodási hely meghatározása a háttérben" alatta "Engedélyezés: Az alkalmazások használhatják a tartózkodási hely meghatározását a háttérben" Ez eddig tiltva volt... Mindezt az "Energiamegtakarítás a háttérben" címnél találtam és a stravat ki kellett választanom mint módosítandó alkalmazást. Remélem jó lesz!
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz -=RelakS=- #89709 üzenetére
De igen.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
ivana
Ármester
válasz -=RelakS=- #89789 üzenetére
Ez kérdés? Kukába való...
-
zoo8800
veterán
válasz -=RelakS=- #89789 üzenetére
Végig ki van fizetve!
Kb ilyen kopásnál szoktam eldobni a gumikat.rip and tear, until it is done
-
geotigris9
tag
válasz -=RelakS=- #89795 üzenetére
Jaj! - én is úgy nyomtam anno BMX-l.
[ Szerkesztve ]
((( Hallgass Szabad és Független Tilos Rádiót FM90.3./Tilos.hu Mert megéri! )))
-
LustaDick123
tag
válasz -=RelakS=- #89795 üzenetére
Túlparázod. Cimborámnak Rózsahegy/Ruzoberok környékėn szóltam át pirosnál, hogy nézzünk rá a håtsó gumijára.
Kificcent a vászon, ami egy Yamaha FJR-en (1300ccm, 145LE, 300kg, autopályán elfogó rendőrmotorként is használjåk a tipust) 250 kilométerre otthonról nem túl jó jel.
Hazaértünk egyben. -
zoo8800
veterán
-
rétisün
veterán
válasz -=RelakS=- #89789 üzenetére
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
-=RelakS=-
veterán
válasz -=RelakS=- #89833 üzenetére
Van új videó is, ami szerint a SRAM 1x11 és 1x12 rendszereknél 2 láncszemet kell rászámolni
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
veterán
válasz -=RelakS=- #89833 üzenetére
A videó szerint a hátsón a legkisebb, elsőn a legnagyobb tányéron egymás alatt függőlegesen elhelyezkedő görgők esetén megfelelő a lánchossz. Számolgatásos részt még nem hallottam, érdekesnek tűnik. Eredmény ugyanaz?
[ Szerkesztve ]
Everybody lies.
-
planbmokus
senior tag
válasz -=RelakS=- #89841 üzenetére
Vigyázz, mert amit linkeltél az csak a féktest! (Kar és kábel nincs)
"Minden állat egyenlő, de egyes állatok egyenlőbbek a többinél." (George Orwell - Állatfarm)
-
planbmokus
senior tag
válasz -=RelakS=- #89844 üzenetére
Itt ami szettben van: [link]
"Minden állat egyenlő, de egyes állatok egyenlőbbek a többinél." (George Orwell - Állatfarm)
-
planbmokus
senior tag
válasz -=RelakS=- #89849 üzenetére
Elmondása szerint több szervizben járt a géppel, többször légtelenítették (tehát roppantógyűrűk/csonkok/szerelékek már valószínűleg cserélve lettek (ha nem buheraműhelyben járt).
-Ha a fékkarnál van a folyás/nincs zárás, akkor ott megint tömítés/fedél/dugattyú hiba lehet.
-A kábelen a legegyszerűbb megnézni, ott vagy sérült vagy nem. Ha sérült és cserélni kell akkor kb 1000 Ft / m áron lehet alap kábelt venni, a bele való olaj sem egy horror összeg.
-A féknyeregnél megint lehet dugattyú/tömítés/légtelenítőcsonk hiba...Ha mindent egyesével kicserélgetnének a boltban, akkor kb. az új fékszett háromszorosát hagyná ott a szervizben munkadíjjal együtt...
"Minden állat egyenlő, de egyes állatok egyenlőbbek a többinél." (George Orwell - Állatfarm)
-
flash-
veterán
válasz -=RelakS=- #89925 üzenetére
oki köszi a segítséget...
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
zoo8800
veterán
-
6030D
Ármester
válasz -=RelakS=- #89937 üzenetére
Én is így szoktam, annyi különbséggel, hogy tisztítás előtt megszámozom a lapokat meg a görgőket, és egyenként tisztítom, majd amikor kiveszem, akkor megint megszámozom. Így biztos, hogy ugyan abban a sorrendben lesz a lánc, mint előtte. Amikor kész, akkor sorrendben kifektetem egy asztalra, lemosom a számokat, és a linkeltek szerint olajozom és összerakom.
Persze csak április elején, ahogy ők is.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Zsolt74
senior tag
válasz -=RelakS=- #89948 üzenetére
Úgy néztem hogy az nem kerékpár sáv, így mivel jobbról előzött (szabálytalanul) ez az ő hibája volt.
Zsolt
-
ivana
Ármester
válasz -=RelakS=- #89948 üzenetére
Itt viszont szerintem a bringás a hibás, elengedik az audit (?) a többiek, szépen lassan vigyázva gurul arra honnan számítson, hogy emberünk 30-al közeledik a dugóban és még fékezni se tud rendesen?
Zsolt74: a magyar kresz megengedi, ha a kocsisor áll, ami kb. vonatkozik a dugóra is, de fokozott óvatosságra int (és csak kerékpárral motorral tilos), oroszoknál nem tudom mi a helyzet.
[ Szerkesztve ]
-
Vanir
veterán
válasz -=RelakS=- #89948 üzenetére
Sisak nélkül, csúcsforgalomban a közúton, jobbról kielőzve, harmincnál gyorsabban. Megérdemelte.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz -=RelakS=- #89937 üzenetére
Hát én egyszer (nem április elsején) nekiestem és vékony,fűzőszélességűre tépett rongyot egyenként áthúztam minden 2 csapszeg között,hogy végre tiszta legyen az az átkozott lánc. Na hát hangos is lett utána mint állat,többet ilyent nem is csináltam.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
ivana
Ármester
válasz -=RelakS=- #89986 üzenetére
Az jöhet abban profi vagyok
-
pc360
addikt
válasz -=RelakS=- #90023 üzenetére
Igen. De akkor minek az esztétikájával foglalkozni? Az ennek sose volt.
[ Szerkesztve ]
Válogatott, rendszeresen frissített programok ► neszetools.hu
-
pc360
addikt
válasz -=RelakS=- #90026 üzenetére
Amúgy az is kamu, hogy patent mechanikailag, vagy hogy nem rohad máshol. Hisz lehet látni a kitört bowdenházon, a kerékagyakon, a hajtókarnak csúfolt csillagkulcson, mindenhol... Ez kapta az elemeket rendesen, valszeg belül már foszlik a váz.
[ Szerkesztve ]
Válogatott, rendszeresen frissített programok ► neszetools.hu
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz -=RelakS=- #90081 üzenetére
Az első áráért sokan már kerékpárt vesznek.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs