- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Logitech Z906
- Vezetékes FEJhallgatók
- Milyen egeret válasszak?
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Modern monitorokra köthető 3dfx Voodoo kártya a fészerből
- Gaming notebook topik
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Milyen alaplapot vegyek?
Hirdetés
-
Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
it Egyre nagyobb probléma az AI hallucinálása – most az osztrák adatvédelmi hatóság veheti elő a ChatGPT miatt az OpenAI-t, alapvetően a GDPR megsértése miatt.
-
Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
ph Az ASTRIA 600 ARGB ráadásul a hűtési teljesítmény szempontjából sem szégyenkezhet.
-
PROHARDVER!
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
LustaDick123
tag
Csendes beolvasóként, laikusként szeretném kérdezni, hogy van-e hátránya/előnye ha a bringa láncát motoros spray-vel kenem (pl. teflonos Motul, indok: ez van itthon )?
Motoron kibír akár 800-1000 kilométert is (esőben 3-400km) bringán nagyjából örökéletnek tűnik. A bringa egy trekking, kirándulásra, városi szaladgálásra van használva.
Köszi előre is! -
LustaDick123
tag
válasz Runner_fxr #80561 üzenetére
Én éppen a kocabringás, csendes beolvasó tábort erősítem, kirándulás családdal, gyerekkel, semmi sport, DH és társai. Teljesen laikus vagyok, az utolsó bringám egy újonnan vásárolt Csepel Metro volt (innen sejtheted is a rutint).
Vettünk a feleségemnek egy Kross TransSyberian bringát (márha ezt a gyártót bringagyártónak lehet nevezni a nagynevű cégek mellett) bringaboltban. Megtetszett neki színe, nem lehetett lebeszélni.
Magamnak egy decathlonost választottam (Hoprider 700).A kettő között árban valami 25000ft volt az árcímkén különbség, ami ránézésre lényegesen több. Ha ehhez hozzáveszem, hogy a decathlonos típuson sokkal igényesebb, kigondoltabb részletmegoldások vannak (nyilván a nagyobb széria miatt) akkor még durvább a különbség. Ha más gyártókhoz próbálnám hasonlítani az bringámat, akkor legalább 50-100000ft a Decathlon előnye. Használtban lehet olcsóbb, de nem értek hozzá, nem tudom lopott-e stb.
Összefoglalva laikusként azt mondom, hogy egy átlagos utcai bringásnak mint én, évi párszáz kilométerre, gyereknek, kirándulni, munkába járni, fagyizni stb. tök jók ezek a bringák hosszú évekig. Nyilván sportcélra már megéri venni jobbat, de mire oda eljut az ember (anyagilag, fejben és elszántságban), hogy kiadja azt a kisebb vagyont már többnyire tudja mire van szüksége.
Hogy rosszat is írjak a Decathlonról: nagyon sok csavar nem volt lehúzva, mindent át kellett néznem rajta, holott menetkészen szállították.
-
LustaDick123
tag
válasz Runner_fxr #80620 üzenetére
Erre a példára igazad van az árkülönbséggel kapcsolatban, de ha az eredeti árát nézed (224900ft), akkor máris beleesik a sávba. Én mondjuk csak a hidrós féket szoktam nézni, mint indikátor, pl. a Gepidánál az Alboin 500-on jelenik meg először és az is éppen le van itt, a találomra választott boltban árazva, ami belesik a sávba: http://www.bicyclewebshop.com/?5310,gepida-alboin-500-2016
Ha azt mondod, hogy a többi cucc jobb a bringán és megéri, simán elhiszem, tényleg nem értek hozzá. Mivel alapból egyet értünk ezen szerintem nem veszünk össze.
Tudja esetleg valaki a választ arra kérdésre, hogy miért van felcserélve a bringákon a motorokhoz képest a fék?
(Ahogy látom ez a bringakérdés legalább akkora hitvita, mint a motorozás (nickedből itélve van/volt közöd hozzá): márkás, olajok, gumik, sisakok stb. Számomra vicces olvasni, mikor valaki agyondicséri a kínai csodát, hogy milyen megbízható, mert egész szezonban alig volt baja pedig 800 kilométert ment vele. Én meg ennél egy nap sokszor többet megyek a motorommal. Kb. te is így lehetsz a hozzám hasonlókkal bringatémában. )
-
LustaDick123
tag
Hasonló alkattal szintén trekkinget (enyém is matt fekete ) hajtok, és az előző bringámmal jártam úgy, hogy egy húzósabb lejtő után durrdefektet kaptam. 25-ös gumi volt rajta, és a súlyom miatt erősen fel kellett fújni, a felni pedig melegedett.
Kerestem én is súlytáblázatot, de nem találtam, csak nyomást.Ha ülésben megtalálod a legkényelmesebbet, akkor oszd meg légy szíves.
-
LustaDick123
tag
A klasszikus kocabringás vagyok, eddig kölcsönbringával karikáztam ("elmegyek Londonba mosogatni, lehet nálad a pincében addig a bringám?").
Nemrég ruháztam be egy bringára, és a gyári nyereg (Selle Royal SR-8230 lehet a fotók alapján) eléggé kényelmetlen volt az eddigi két használat után (2*45km). Bíztam benne, hogy esetleg tudod melyik kényelmes. :-)Nálam a motor viszi a pénzt, bár ahogy látom a bringázást komolyabban vevő olvtársakat egy ponton túl minden hobby vinni tudja a pénzt.
-
LustaDick123
tag
válasz Dulika1978 #84648 üzenetére
Nekem pont ilyen bringám van, bár én a játszótérre járó láma vagyok. Itt általában a javaslat, hogy ezeket ne vedd meg, főleg ne ilyen áron.
Decemberben jött meg, azóta kb. 300km körül tekertem bele. Amire nekem kell megfelel (40-80 kilométeres kirándulások kirándulások, budapesti mászkálás), szemre jól összerakott, végiggondolt bringa, eddig meg vagyok vele elégedve. Korábban írtam, hogy a nejem Kross bringájához képest (bringát bringaboltból, bringagyártótól alapon) sokkal jobban összerakott, jobb minőségűnek érződik és bőven megéri a 25000-res árkülönbséget.
Jól felszerelt, minőségi(bb) alkatrészek vannak rajta, mint a hasonló árkategóriás példányokon.Amit nekem cserélni kell rajta az az ülés (keskeny) és a kormány (számomra alacsony, hasalós), de ezek nyilván szubjektív dolgok. Cirka 4 hónap használat alapján simán megvenném újra.
-
LustaDick123
tag
A kormányváltás miatt úgyis el kell karikáznom egy boltba, ahol többet fel lehet próbálni és akkor megejtem.
Amúgy ha ránézel ez a típus annyira nem alsópolcos (persze mihez képest).Korában volt nagy bejelentés, hogy a bringaszállítókra lehet külön rendszámot kérni április 1-től. Kerestem a neten, de azóta sincs hír róla (okmányirodába még nem jutottam el), azt sem láttam, hogy beterjeztették volna a törvénymódosítást. Hallottátok esetleg, hogy mikortól lehet kérni és mi a menete?
-
LustaDick123
tag
válasz Ironizer #85305 üzenetére
Én egy Pro-User Diamant SG3-at vettem. A fő selling point az összecsukhatóság volt (elfér a garázs sarkában, befér a csomagtartóba nyaraláskor stb.).
Ahogy a videón is látszik tényleg pár perc a kocsira felrakni, a bringákat már sokkal tovább tart felpakolni, összeforgatni.https://www.youtube.com/watch?v=Z39ZklEIiX4
http://bikemag.hu/magazin/hirek/mindent-visz-pro-user-kerekparszallitok-tesztjeRá lehet a kocsira zárni (most, hogy ez mennyire tart ellen a tolvajoknak az egy másik történet). A vonófejen már majdnem alapból megtartja magát, egy anya-kontraanya párossal rá lehet állítani fixre az adott fonófejre. Igényesnek tűnik, az idő majd eldönti mennyire tartós is valójában.
Most a szürke rendszámra várok, az okmányiroda tegnap még nem tudta mi az igénylés menete (hétfőtől igényelhető elméletileg).
A biztosító fizet erre is ha neked mennek. Nehogy azt hidd, hogy egy kisebb koccanásnál a csomagtartóban lévő dolgok nagyobb biztonságban vannak + az utastérben lévő bringák rögtön a hátadba állnak, a fejedet viszik le (van rengeteg videó a youtube-on a kalaptartóról repülő tárgyakról). Maga egy vonóhorog is már nagy kárt tud tenni a kocsiban, hiszen egy koccanásnál az egész autó hátulja, a (rugalmas) lökhárító veszi fel az ütést, míg a vonóhorog gyakorlatilag egy rugalmatlan pont és ez is csak pár ponton csatlakozik a karosszáriához.
Ezeknél a szállítóknál a nagyobbik gond inkább az eső, főleg ha autópályán kap el. A kombi kocsik a hátsó ajtóra pakolják a sarat, és ezt ebben az esetben a bringák kapják.
-
LustaDick123
tag
válasz bandus #85314 üzenetére
Ezeket a kocsi hátfalára rakható típusokat nem néztem eleve, mert van vonóhorog minden szállításra alkalmas kocsin.
Én azt tervezem, hogy a vonóhorgos verziót is inkább leveszem a parkolóban, akár pár órára is, mert eléggé kiáll a kocsi hátulján, valami hülyegyerek ráugrik a haverjaival és leszakad + a kulcs sem tűnik bonyolultabbnak egy postaláda kulcsánál. -
LustaDick123
tag
Leakadok ezeken a jogi szövegeken sokszor, ha jól értem a műszaki adatlap a szállító adatlapja?
Mert ez a leírás alapján ha jól értem (A rendszámtáblának a gépkocsi kerékpárszállító eszközére szürke színben történő kiadását a nyilvántartásban és a gépkocsi forgalmi engedélyben jelölni kell) a szállító műszaki adatlapja alapján kiállítanak egy engedélyt, és azt bejegyzik a forgalmiba, hogy adott kocsival adott típusú és gyári számú tartót használhatom adott szürke rendszámmal?
Mi van, ha kölcsönadom a tartót és az használja (nálunk ez az eset, családilag vettünk egyet)? Mi van azokkal a tartókkal amiket a hátfalra kell szerelni és nincs gyári száma és adatlapja?Remélem arra gondoltak, hogyha van érvényes műszakija a kocsinak és a forgalmiban szerepel már a vonóhorog (műszaki adatlap), akkor kiadják egy kérvényre (anyja neve két példányban) a szürke rendszámot és azt a tetszőleges szállítóra felrakhatom.
Örülnék ha eldöntenék végre és gyorsan átfutna, mert jó lenne a kölkök bringáját már a tavaszi szünetben vinni. -
LustaDick123
tag
Böngésztem a jogszabályokat és nem lettem okosabb. Viszont az egyik honlap alján találtam egy ügyfélszolgálati számot (1818) és csodák csodájára rögtön felvették. Sajnos az ott dolgozó ügyfélszolgálatos sem tudott mondani semmit, szerinte is zagyva a jogszabály, nem derül ki specifikusan semmi, próbálkozzak majd holnap esetleg, hátha valaki majd tud valamit.
Végül is minek rohanni, két nap múlva hatályos a jogszabály. -
LustaDick123
tag
Távol álljon tőlem a trollkodás, de sajnos ez a válasz életszerűtlen.
Ugyanis, ha ez egy csomagtartó jellegű dolog, akkor miért kell szemlére vinni? Pl. a hátfalra rakható tartókra van akasztható mobil világítás, azon mit tudnak nézni? Az egy dolog, hogy működik, de ha valaki nem megfelelően rakja fel (hiszen ráakasztós, nincs fix helye) semmit nem ér. Miben különbözik ebben az esetben egy sima vascsőből hegesztett tetőcsomagtartótól? (onnan is leeshet a rakomány, mégsincs szabályozás, vizsga és szemle rá)
Ha utánfutó jellegű, azaz műszaki vizsga köteles, akkor lenne saját rendszáma és forgalmija.Mikor kell szemlére vinni az autót és a tartót? Ha pl. a családban többen használnánk, akkor minden autónak el kell mennie szemlére a tartóval? Vagy elég egyszer elvinni a tartót szemlére egyszer és utána azzal az adatlappal több kocsira is tudok kérni szürke rendszámot? Miért kell akkor a kocsit is vinnem, hiszen van teszter a műszaki állomásokon, ahol utánfutót vizsgáztatnak? Főleg mi értelme van akkor, ha több kocsin is használnánk?
Eleve lehet-e több kocsin használni a tartót? Ha nem, és összevizsgáztatják a kocsival, akkor azt hogyan lehet elidegeníteni? Ha veszek másik tartót mi a procedura? Új szemle, új bejegyzés a forgalmiban? Ha eladom atartót le kell adnom a rendszámot majd az új tartóhoz újra kérni?Mi lesz a kölcsönzőkkel? Előrelátó tulajdonos lennék, kérnék szürke rendszámot, mert a nyáron kölcsönöznék a nyaraláshoz. Ezt hogyan tudom megtenni?
Ez nem csak a bringaszállítókat érinti, hanem a vadászokat is (sok kocsin van vadszállító rács), a lakóautósokat (sokan visznek robogót) stb. azok nem szerepelnek a szabályozásban, mindenhol kerékpártartót írnak. Velük mi lesz?
A rendszám mozgatása sajnos nálam nem nagyon opció, mert igyekszem ráragasztani is a kocsira a rendszámot. Hagytam már el, nem kívánom senkinek azt a tortúrát, mire lett újra rendszám a kocsin.
-
LustaDick123
tag
Most voltam a "sarki autószervizes vizsgaállomáson". Tegnap kaptak csak egy pár soros közeleményt mindössze, amiben informálják őket arról, hogy lesz valami ilyesmi. Semmit nem tudnak.
A vizsgáztató azt mondta, hogyha "szemle", akkor azt ők valószínűleg nem tudják megcsinálni, mert elvették tőlük a szemle jogát (pl. ha színváltozást szeretnél bejelenteni), ezt csak a területileg illetékes NKH vizsgasoron tudják megcsinálni.
Ők csak úgy tudnak bármi papírt kiadni, ha le is vizsgáztatják a kocsit, ami pazarlásnak tűnik (esetemben van még másfél év érvényesség), de jelenleg nem tudja megmondani, hogy milyen papírt kell kiadniuk és mit kell nézniük. -
LustaDick123
tag
válasz truefx #85361 üzenetére
Tudtommal két szabvány van, a 13 és 7 pólusó csatlakozó. Ezekre van mindkét irányból átalakító, akár olyan amelyik csak a kiosztást alakítja át, akár olyan, amelyen van hosszabító is (pl. a leszerelhető horgokon sokszor az elektromos csatlakozó el van rejtve a lökhárító alá és néha rövid a kábel).
-
LustaDick123
tag
Az egyszeri műszaki szemlét még megérteném, de nem értem minek, mikor egy EU-ban gyárott, EU-ban kiállított minősítéssel rendelkezik a tartó (az enyém pl. nagyszériás holland tartó).
A minden kocsival történő vizsgálat megint felesleges, mert ha a tartómnak van "műszakija" az azt jelenti, hogy szabványos. A kocsimnak van vonóhorga, érvényes műszakija azaz megint szabványos. A hátfalra sezrelhető tartónál nem is tudom mit vizsgálnak, mert ha valaki valamit nem jól húz meg, akkor máris lifeghet az egész...
Ha trollkodni szeretnék, ezután kb. minden utánfutót le kell vizsgáztatni minden autóhoz.
De ez az intézkedés megint nem ér semmit akkor, ha A tartóval elindítom a rendszámkérést és B tartóval használom. Mellesleg megöli pl. a kölcsönzőket is.Remélem az lesz ebből az egészből, hogy be kell csak sétálni az okmányirodába és kérni kell a rendszámot. Aztán ha azt valaki vonóhorgos tartóra rakja, akkor arra, ha hátfalra szerelhetó vagy vadrácsra akkor arra. A lényeg, hogy a rendszám látható legyen, legyen megvilágítva és a fények is láthatóak legyenek. Ez lenne az egész lényege, nem kellene túlbonyolítani. Remélem valami újság már szedi össze az infókat és hamarosan kiderül az igazság.
-
LustaDick123
tag
A motoros láncspray sokkal erősebb, mint a bringás, nálam egy teflonos Motul vagy MOL spray akár 800-1000 kilométert is kitart egy 1000-res motoron. Szakadó esőben, autópályán 200-400 km-ig hatásos, onnan fújni kell.
Mivel sokkal többet fújsz és gyakrabban, gyorsabban forog ezért a kihajtásnál hatalmas csomókban gyűlik össze a spray és a kosz, a lengókaron, a láncvédőn (rendszámon, sárvédőn stb.) mindenhol apró pöttyök jelzik a nyomát. Mivel ragadós, teflonos nehezebb leszedni (felfújni is kesztyűben ajánlott!) ezért valószínűleg agresszívebb a tisztító is.A motor láncokon többnyire alkalmaznak tömítőgyűrűket is, hogy a csapok között a zsírt benntartsák ezzel megakadályozzák a csapok kopását, végső soron ez okozza a nyúlást. Ezeknek a gyűrűknek a profilja O, X stb alakú. Ezek a kis tömítőgyűrűk érzékenyek az oldószerekre, ezért szoktak javasolni a motorok láncára tisztítót vagy petróleumot (és nem Brigéciolt, holott annak is nagyrésze petróleum).
Mivel tudtommal a bringaláncokon nincs tömítőgyűrű én sima Brigéciollal vagy petróleummal tisztínám (+ fogkefe), bármelyik autósboltban, barkács vagy háztartási boltban kapható. A Brigéciolból a D3 (régi, hagyományos) jobb, mint az új környezetbarát (Brigéciol 2000).
-
LustaDick123
tag
Ezeknél a tokoknál be kell tervezni azt, hogy a mai telefonok képernyője eleve nem látszik napfényben, ezt még megnehezíti a tartó fóliája (levesz a fényerőből és csillog, tükröződik).
További gond az, hogy a telefont ha folyamatosan szeretnéd nézni, akkor max. fényerőn kell járatni, viszont ekkor merül és melegszik erősen (+ tok + tűző nap), ha töltőd, akkor még tovább melegszik a telefon. -
LustaDick123
tag
Én jártam már úgy, hogy 40 fok melegben gurultam le Dkő/Lepence vonalon és ment előttem egy bringás lefelé. Talán sisak volt rajta, de az fix, hogy a pólója a gatyájába volt tűrve.
70-80 körül mentem és nem nagyon akart közeledni felém. Én motorral, full motoros ruhában, csizmában, sisakban, a motoron van fék, futómű, ABS stb. -
LustaDick123
tag
válasz belaazallat #88252 üzenetére
A motor fizikája hasonló, de szerintem ne keverd ide, mert a megvalósítás teljesen más. Pl. nem tudod megültetni a hátulját a bringák többségénél, másik a villaszög és futómű, a bovden és egyéb rugalmas alkatrészek miatt kis késleltetés van a fékerő felépülésében a hidraulikához képest, nehezebb tehermentesíteni a kormányt stb.
Másrészről ahol leereszkedek a motorral fékezés nélkül ott a bringával folyamatosan fékezek én is, tekintve, hogy nincs motorfék.(Mielőtt: én is voltam rengeteg motoros tréningen, és a Mackó sétált is vissza bőven, mikor kihagyta a hátsófékes mutatványnál, hogy nekem C-ABS van a motoron )
-
LustaDick123
tag
válasz -=RelakS=- #88297 üzenetére
Bármi jó, ami oldja az olajat. Szerintem.
A lényeg, hogy az olajba beleragadt port és koszt kitakarítsa, hogy ne koptassa el a fémet, a friss kenőanyagot felviszed majd újra.Bocs, megint motoros példa, de ott azért szokták javasolni a petróleumot (vagy esetleg gázolajat), mert ott a lánc csapjai között van zsír és ezt egy kis gumigyűrű tartja bent (általában O vagy X profilú, szoktak így is hivakozni rá, hogy o gyűrűs lánc stb.). A brigéciol és társai ezeket a gyűrűket kezdi ki, és emiatt nem ajánlják tisztításra. Bringán tudtommal ilyen nincs.
Amúgy kaphatóak (motoros boltokban) direkt lánctisztításra különféle spray-ek, szóval ha valaki nagyon szeretne, akkor vehet olyat is.
-
-
LustaDick123
tag
válasz K_Gabor #89072 üzenetére
Korrekt, gratulálok!
Én ma beírtam a Decathlonnak egy nagy fekete pontot. Garanciális bringa és kikotyogósodott a kormánystucni. Előfordul.
Felhívtam őket, van is cseredarab. Időpontot nem tudnak adni, vigyem ki a bringát és hagyjam ott pár napig, mert ez egy nagy szerelés és nem lehet megvárni stb.
A sarki boltban vettem egyet, egy youtube video alapján 15 perc alatt kicseréltem úgy, hogy utoljára a Camping bringámat szereltem gyerekkoromban. -
LustaDick123
tag
válasz Gravity1234 #89213 üzenetére
Átérzem a helyzeteted, én szintén kb. 15-20 éves kihagyás után kerestem bringát, hasonló célokra. Én sima trekkinget vettem (sárhányó, lámpa, csomagtartó, táska stb.), mert egy univerzális bringát szerettem volna. Nem gond, ha elkap egy zápor vagy besötétedik, nem gond, ha kisebb csomagot kell vinnem, befér a táskába a gyerek cucca, bevásárlás, a foci stb.
Budapesten az átlag kocabringástól nem maradok le tempóban (sőt!) a bringautakon, a könnyebb terepen (dülőút, töltés stb.) elmegy (bár a napokban éppen néztem, hogy Budaörs-XXII. kerület között pont a Kamaraerdő a legrövidebb), simán elindulok vele akár 70-80 kilométeres körökre is (0 kondival).Ha ilyen általános, átlagos felhasználásra keresel én az általad linkelt Gepida Alboin-szerű bringák közül választanék. Technikailag nem értek hozzájuk, de a topic olvasásából már leszűrtem, hogyha az alapok jók akkor onnan kezdve egy Lego a bringa is, szabvány alkatrészekből van, lehet csereberélni, testreszabni.
-
LustaDick123
tag
válasz -=RelakS=- #89795 üzenetére
Túlparázod. Cimborámnak Rózsahegy/Ruzoberok környékėn szóltam át pirosnál, hogy nézzünk rá a håtsó gumijára.
Kificcent a vászon, ami egy Yamaha FJR-en (1300ccm, 145LE, 300kg, autopályán elfogó rendőrmotorként is használjåk a tipust) 250 kilométerre otthonról nem túl jó jel.
Hazaértünk egyben. -
LustaDick123
tag
válasz -=RelakS=- #90203 üzenetére
80-as evek masodik feleben jarunk.
A Touriszt szovjet felverseny kereparomon eltort a hajtokar a pedal utan rogton. Nagy buli volt veresen, minden tagon horzsolassal, egy pedallal hazatekerni. 😂Cimboram Csepel Marathonjan a pedal tort le (nem emlekszem mar, de ott talan eses volt az oka).
75 kilometerre voltunk otthonrol, egy TSz majorban hegesztettek egy csovet a csonkra. Mondanom sem kell a cso nem forgott, igy a sportcipo talpan meglatszott a tura, mire hazaertunk. 😁 -
LustaDick123
tag
válasz Dottore #90786 üzenetére
Én a PayPal mellé javaslok még egy internetes bankkártyát is (Erste esetében pl. ingyen adják, a normál számládhoz tartozik két kártya).
Csak akkor és annyit engedek, hogy látszódjon az internetes kártyán, amikor és amennyiért vásárolok, ez van a PayPal-hoz rendelve. Így hiába adtam meg minden adatát a kártyámnak nem tudnak levenni róla semennyit, mert alapból 0ft látszik rajta. Ha visszautalnak, akkor simán megérkezik az is a számlámra. -
LustaDick123
tag
válasz Napfénysüti #91529 üzenetére
A kettő jó kombinációja a szerelőkesztyű. A tenyere gumis, a kézfej textil: https://munkavedelmikesztyu.eu/ordered/3494/pic/581.jpg
Defektjavításra (igaz csak egy apró tüske okozott gondot) nekem bevált a benzinkutas defektspray is. Tökéletesen tömített trekkingen, tartotta a nyomás napokig, igaz a belsőt kukáztam.
-
LustaDick123
tag
válasz flash- #92130 üzenetére
Motorosok között amolyan íratlan szabály, hogyha látsz egy magányos motorost az út szélén és látványosan gugol a motor mellett, akkor megállsz és megkérded tudsz-e segíteni. Többnyire csak pihengetnek, de adtam már defektsprayt "vándorkupa" gyanánt. Szereltünk is már motort út szélén sok országban mindenféle nációval, húztunk ki Romániában lengyelekkel együtt szlovákok motorját árokból stb.
Álltak meg már nekem is, még akkor is ha szakadt robogóval voltam, de megálltak a drágább túramotorom mellett is. Én pl. megállok autóval is, nemcsak motorral.A minap egy bringás is megállt nekem a Csepelen, mikor csak nézelődtem, de én is adtam már szerszámot meghúzni egy lelazult csavart bringásnak.
Amíg nincs vele visszaélés, nem rossz szokás szerintem, mindenkinek jól esik.
[ Szerkesztve ]
-
LustaDick123
tag
válasz hegyimorc #92149 üzenetére
Nem pont erre gondoltam, de jó példa lehet ez is, annak ellenére, hogy egy összeszokott csapat esetén nem eretnek gondolat a csomagok elosztása (ritkán van szükség 5db imbuszkulcsra vagy gázfőzőre esetleg egy túrán).
Sokkal inkább azokra az esetekre gondoltam, mikor segítettem valakinek kitolni a kocsiját a hóból és utána még én menjek be a duzsvába a cuccáért (pl. leszakadt rendszám), mert neki a cipője koszos lesz, ha kilép a meleg kocsiból. Ilyenkor jön a nyasgem.
De abba bele sem merek gondolni, hogy karikázom seholfalva után és megállok segíteni valakinek, majd a bokorból kiugranak a haverjai és megkérnek az értékeim átadására, de vannak kvázi hivatásos tarhálók is: http://totalcar.hu/belsoseg/2017/06/15/fellelegezhetnek_a_hondasok/
[ Szerkesztve ]
-
LustaDick123
tag
válasz Vadászmenyét #92206 üzenetére
Én ezt a termékcsaládot használom motoron, kb. 60-70000km után is frankón működik, nem lazult, nem esett le, pedig ott is van rázkódás. Van belőle több méret: http://www.shox.hu/givi-iphone-tarto-s956b/?p=682GS956B000000
Előnye a mini tanklock zár, amivel egy másodperc alatt le és feltehető.
Arra készült, hogy a telefonok a napon akár pár perc után kapitulálnak a melegtől, főleg ha megy a kijelző (ilyenkor teljes fényerőn, hogy láss is valamit pl. a navigációból), esetleg BT (zenehallgatás) vagy töltés. -
LustaDick123
tag
Nekem a tesztelt Diamant SG3 típus van, 2 perc felrakni a tartót, kis helyen elfér. Ha be van állítva már a bringára az összes tartó, akkor további pár perc a bringát is felrakni.
10 perc alatt menetkész tudsz ezzel is lenni.http://bikemag.hu/magazin/hirek/mindent-visz-pro-user-kerekparszallitok-tesztje
-
LustaDick123
tag
válasz picur10 #102827 üzenetére
A szürke rendszámot kihagytad, az 5500ft, kb. két hét az átfutása az okmányirodába. Elég már csak oda menni, ki kell tölteni egy nyomtatványt "anyjanevekétpéldányban" és postafordultával jön a rendszám. Ha uniós rendszámod van, akkor a szélvédőn lévő hologramos rendszámmatrica sorszáma is kelleni fog, ne felejtsd el.
Ha van lehetőséged a vonóhorogra akkor az a legjobb megoldás, imho. A tetőre macera felrakni, oda is kell specifikus tartó. A hátfal szintén problémás tud lenni, nehéz stabilan felfogatni, nem biztos, hogy lehet nyitni az ajtót, kell oda is elektromos kivezetés stb.
Nekem egy Pro-User tartóm van, 3 bringás. A fő selling point az összecsukhatósága volt, elfér nyaralás alatt a csomagtartóban, garázs sarkában használaton kívül. Sokszor úgy használjuk, hogy valaki viszi, más meg hozza az unokákat bringástól nyári szünetben stb. és akkor is jól jön a kompaktsága.
-
LustaDick123
tag
válasz Somatom #102947 üzenetére
Én is feltettem a kérdést, és végül ki is próbáltam.
Abból indultam ki, amiből te is, hogy a motoron a MOL vagy Motul teflonos kibír autópályán szakadó esőben 3-500 kilométert és tudja kenni egy 100 lórős motor láncát, akkor az bringán kb. örök élet. Laikus tapasztalat az volt (száraz időben, aszfalton használtam, hobby jelleggel trekkingen), hogy a hajtásban nem vettem észre különbséget, viszont a lánc jobban összeszedte a port és koszt, összehasonlítva a pl. a szintén teflonos, decathlonos bringaolajjal szemben. A bringához való láncolaj folyékonyabbnak, finomabbnak tűnt ("műszerolaj" jellegűbb) a motoros láncspray-hez képest. Gondolom ismerős a helyzet neked is: én pár doboz MOL sprayt elfújtam már és mindig szerelőkesztyűben használom, mert sima szappan sem viszi le, ha rámegy a kezemre, mert úgy ragad. Út szélén fújva meg külön halál, ha a kesztyűbe vissza kell rakni a ragadós kezet (vagy összefújni a kesztyűt, brr).
Mivel úgy 1000ft a bringás olaj és ez nekem évekig elég nem kísérleteztem tovább.Ellenben mikor takarítottam le a láncot a motoros spraytől valószínűleg kicsit összekoszolhattam a hátsó tárcsafékemet. Alsópolcos Shimano hidraulikus fékről van szó, nem tudom blokkolni a hátsó kereket vele (korábban simán ment). Hiába takarítottam le a féktárcsát féktisztítóval, hiába mostam át a féket, fújtam át féktisztítóval a fékbetétet, húztam meg finom csiszolópapíron a betétet, raktam bele új betétet (előtte ismét áttöröltem a tárcsát) nem javult a fékhatás.
Az első fék egyujjas, a hátsó pedig erősen csak lassítós jellegű. Nyilván az új betétnek be kell kopnia, nyilván a noname betét (ilyen volt a sarki boltban zárás előtt) gyengébb, mint a Shimano, de sajnos semmi javulást nem okozott a fékhatásban.
Van további ötlet, hogyan tudnám jobbá tenni a féket? Mit rontottam el (azon túl, hogy óvatosan takarítsam a láncot)?
Köszi előre is! -
LustaDick123
tag
válasz trialboj #104823 üzenetére
Bringával szoktam nyomni a városban, kirándulások esetén. Magamnak és a gyerekeknek jó motiváció. Sima androidos mobillal meg szoktam találni a pontokat.
A geopont leírásban benne van hova tudsz bringával is odamenni. Van androidos app, Geoládák néven, tudja kezelni a merretekerjek.hu térképet is[ Szerkesztve ]
-
LustaDick123
tag
A hétvégén bringáztam egyet, végig nyilt terepen mentem, még nagyon fák sem voltak (Duna töltés). Ugyanazon a telefonon elindítottam a következő trackelő alkalmazásokat és a következő eredmények születtek:
- Runtastic Road Bike Pro: 70.89km
- bringa kilométer órája: 72.62km (itt volt csalás, mert ha leszálltam és sétáltam a telefon a zsebemben volt, ami + távolság)
- Strava: 73.5km
- Google Fit: bár érzékelte a Strava trackelést, mégis 77.83km-t mért
- Sony Lifelog (hasonló, mint a Google Fit, automata, érzékelők alapján dolgozik, de nem trackel): 83.7kmAkkor mennyit is mentem a hétvégén?
-
LustaDick123
tag
válasz #68216320 #105091 üzenetére
Én pont a minap szívtam hasonló gonddal, olajos lett a tárcsám. Féktisztítós papirtörlővel áttöröltem alaposan (hogy ne a rongyról vigyek fel zsírt újra), de ez még nem segített. A valahol olvastam, hogy nagyon finom vízpapírral (esetemben asszem 1000-res volt) megsimítottam a tárcsát és tökéletes lett a fék. 1-2 fordulat elég, nem kell elcsiszolni a tárcsát.
-
LustaDick123
tag
válasz Hasaggymeg #105373 üzenetére
Egyik ismerősöm azt hittem hülyéskedik, mikor megemlítette a acélbetétes, munkavédelmi, női cipőt.
Kiskosztümös állásban dolgozik egy gyárban és néha le kell mennie a gyártási területre, ahova csak munkavédelmi felszerelésben mehet. Vett magának munkavédelmi cipőt, mindenféle minősítéssel:
Ha szeretnél a munkában is igazi nő maradni, ez a női munkavédelmi cipő a megoldás a számodra.
Minden munkavédelmi követelménynek megfelel és mégis csinos és kényelmes. Nem hiszed? Próbáld ki!
- Minőségi portugál gyártású női védőcipő
- Vízelpergető bőr felsőrész
- Direkt befecskendezéses PU talp
- Acél kapli a ujjak védelme érdekében.
- Kevlar átszúrásmentes talpbetét védi a lábat: 70%-ban könnyebb az acélbetétnél 100% védelmet nyújt a talp külső behatásai ellen, szemben az acélbetét 85% védelmével. -
LustaDick123
tag
válasz Szoles #105806 üzenetére
Vigyél magaddal egy defektsprét. Van kicsi, bringás kiszerelés is, de nálad megtérül a benzinkúton beszerezhető autós verzió is ahogy olvastam.
Trekkingen javítottunk vele útszélén tüske okoza defektet, simán tartotta utána is a nyomást a gumi, csak biztonságból cseréltem a belsőt.
-
LustaDick123
tag
válasz belaazallat #116335 üzenetére
Budapesten a motorosokat zaklatják a kisköruti bringasávon rendszeresen.
Motoros szemmel az utóbbi évek egyik legjobb városi fejlesztése. -
LustaDick123
tag
válasz varsam #116349 üzenetére
Az átlagember jobbkezes és a keze finobban mozog, mint a lába.
Így a két legérzékenyebb eszköz -ami egyszerre soha nem kell ellentétben a hátsó fékkel- jobb kézre esik.
A második legérzékenyebb a kuplung, bal kézre. A jobb lábra maradt a hátsó fék, a legbénább végtag pedig csak a váltót rugdalja. -
LustaDick123
tag
válasz Hasaggymeg #128403 üzenetére
Esetleg a töltésen tudsz még Madocsa és Bölcske felé tekerni. Végig aszfaltos.
-
LustaDick123
tag
válasz beleriand72 #128429 üzenetére
Néha ha látogatóba megyek Paksra szoktam tekerni (kizárólag sportfröccstől fagyiig jelleggel). Komppal át, fel Harta (fröccs a parton)-Solt-Dföldvár (fagyi), az említett Viza Madocsán és Paks.
A másik ugyanez, csak lefelé. Komppal át, letekerek az M9 hídig, Töltésen fel Domboriig, majd Fadd-Dszentgyörgy. Régebben feljöttünk a töltésen Domboritól és valahol a Kondor előtt lejöttünk a töltésről, de évtizedek óta nem tekertem arra. Remélem mégépül a belső út Gerjentől és meg lehet csinálni ezt a bringakört is.