Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Teasüti

    nagyúr

    válasz FIREBLADE78 #36505 üzenetére

    Ha majd egyszer megtanulom, akkor elmondom.
    Amúgy elméletben úgy néz ki a dolog, hogy fokozatos fékezésnél lesz egy pont, ahol elemelkedik a hátsó kerék, ha jó a tapadás elől. Ugye alapvetés a kerékpáros fékezési technikában, miszerint első fék használata az elsődleges opció száraz időben aszfalton. Ezen a billenési ponton kell utána egyensúlyozni a fékerő modulációjával.
    Ehhez viszont tökéletes fékezési technika kell, vagyis készségszinten benne kell legyen az ujjaidban az "abs".
    Úgy tartják az első lépés a fék megismerése felé, ha tudatosan elkezded átlépni az első kerék tapadásának korlátait. Mondjuk poros murvás talajon megcsúsztatni az első kereket. Ha ez sikerül esés nélkül, akkor addig gyakorolni, amíg beidegződik hogy hol van a határ. És mindezt mindenféle útminőségen megtanulni.
    Szerintem ezután lehet nekiállni tudatosan stoppie-zni. Ehhez először nekem kéne egy merev villás gyakorló gép, mert ugyan én nem fogok satufékezgetni a 150 mm-es Revelation-nel az is biztos. :N
    Meg hát hidraulikus fékkel állítólag jóval könnyebb finoman szabályozni, mint mechanikussal, főleg régi canti fékkel. :Y De a videó a bizonyíték, hogy nem lehetetlen.

    Jah meg azért is előnyös lenne a merev villa, mert a teló ugye kisimítja a hirtelen erőhatásokat, vagyis segíti az első kerék tapadását a fokozatos terhelésváltozással, ahogy beül fékezéskor. Egy merev villás gépnél jóval könnyebb megcsúsztatni az első kereket.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák